MTD40Po fűnyíróba véletlen 2T motorolajat öntöttem és úgy próbáltam indítgatni mert nem indul valamiért.hát ettől sem, viszont utólag tudtam meg hogy ebbe lehet hogy 4 ütemű való?
mit tegyek?
a motor fajtája:
MTD ThorX35
mit tegyek?
vagy ha egyszer megtörténik abból még nem lesz gond?használjam most már így(ha majd egyszer beindul..:()
Nekem az idén lett a motor letisztítva 4 év használat után pont, amikor a szervizben valamit szereltek rajta, nem kértem, de a szervizes srác gondolom nem bírta nézni azt a sok redvát, ami rajta volt, gyakorlatilag nagykabát volt a motoron, nem látszott ki por-olaj keverék alól. Olajvesztést én sem tapasztalok ennek ellenére. Külön nem szólt érte, hogy valami rendellenesség lenne ez, úgyhogy nem tulajdonítottam a dolognak különösebb fontosságot.
Lassan idény vége, letakarítom a HRX-et, kap egy olajcserét, leürítem a karbit, megzsírozom a kerék környéki csapokat, csapágyakat és elrakom tavaszig. Egy dolog idegesít. Elöl, a henger alatti részen a blokkon enyhe olajsár van, épphogycsak film vastagságú, nem folyás, olajat sem kellett utántölteni, csak pár cseppnyi jöhetett ki egész év alatt. Ti is tapasztaltok ilyet? Lehet, hogy az oldalra (kipufogó oldakra) borítgatástól talàl ki egy kis olaj? Vagy nézessem meg szervízben?
Van egy Fleurelle AM 1150 /MTD gyártmányú , 11,5 LE, Tecumseh motorral szerelt, fűnyíró traktorom és lenne egy olyan gondom vele, hogy csak az első három sebesség van meg
hiába váltok feljebb nem foglalkozik vele. Szeretném a segítségeteket kérni, hogy mi lehet az oka, esetleg rajzot honnan tudnék letölteni. Köszönöm
Nekem MB van,nincs igazi magas fám,de igazán az alkatrész ellátás miatt választottam(az AM kifutó).Kb.hét év alatt(lehet,hogy rosszul emlékszem) gumi tömítés kellett,de azt sem szervizben vettem az ára és a határidő miatt.
60-70eft-ot tudok raszanni, igy csak hasznalt johet szoba. nekem az am190 szimpatikus, mert magas faim vannak. hasznaltan az mb 15-tel dragabb, es eddig csak azt talaltam amit Silvan is irt, hogy a motor kisebb karosanyag kibocsatasu. ez meg nem meggyozo erv az mb mellet.
Az AM 190-et már nem gyárták évek óta.Néhány bolt készletében lehet még találkozni vele.Inkább az újat vedd!Mekkora összegben gondolkozol a vásárláskor?
Sajnos engem is utolért a hidró váltó bosszúja, mert nem tudom üresbe tenni.
Először azt hittem, hogy a váltót mozgató mechanika van kikopva, ami stimmel, de kiszedve a váltót, hiába mozgatom a mocskot kézzel, a kerekek befeszülnek, nem tudom üresbe tenni.
Teszek fel képeket, ha valaki tudna segíteni, hogy merre induljak váltót felújítani, vagy hagyjam a fenébe, és vegyek egy használtat?
igen, a meghajtasra tartalekolni kell, ez biztos. esetleg megkerdezem elore a szervizet, hogy mennyi egy ekszij.
de ha megcsinalom, akkor megint jobb lesz, mint egy uj alko vagy mtd, nem? megneztem, es 100eFt-ert meg nem lehet valtoztathato sebessegu gepet kapni, az legalabb 120-130.
- kevés az olaj - vizes az olaj - nem megfelelő az olajminőség (viszkozitási probléma) - szívóági tömítetlenség - szivattyú tengely tömítése rossz (ez általában olajfolyással is együtt jár)
Zajos szivattyú üzem
- alacsony az olajszint - magas fordulatszám - olajtartály szellőző nyílása eltömődött - szűrő szennyezett - a szivattyú valamelyik alkatrésze nagyon kopott vagy eltörött
Ha vissza löki a kart az azt jelenti elér egy bizonyos nyomást... Tutti vmi keringetési hiba lesz ott a rendszerben....
Elég sok "kinti" gépem volt. Motorikusan nincs velük gond viszont a hajtásuk előbb utóbb megadja magát, általában kint is azért kerülnek a konténer mellé mert már a végét járja. Most egy ilyen javítás lehet 10-30 Ft között. Jelenleg egy Husqvarnával szenvedek de inkább vettem volna meg 120 ér újonnan, mert lassan 90 be lesz...és újabb ugye sose lesz..
100e ft körül már 2 év garis önjárós gépeket lehet kapni én azt mondom nem éri meg néhány 10 ezerért egy több száz üzemórát futott gépet venni ami akár 1 hét mulva is elromolhat, attól függetlenül hogy vigyáztak rá.
szerintetek jo otlet 50-60 ezerert nemetorszagbol behozott benzines onjaro funyirot venni? Most eppen ilyenen gondolkozom. ezek altalaban premium funyirok, tehat maga a vaz es a szerkezet olyan, amit en ujan soha nem tudnek megfizetni. nemetek elvileg karbantartjak a gepeket, viszik szervizbe stb... sabo, toro, kawasaki, viking,... ilyenek szoktak lenni. aztan, ha esetleg egyszer nem birja tovabb a motor, teszek ra valamit, manapsag mar 10-20eFt kornyeken uj kinai motorokat is lehet venni, azt mondjak az is elmegy 10 evet. vagy briggs hasznalt motor.
a kerek meghajtas motorhoz illesztese ilyenkor nem okoz gondot?
ennek az alternativaja, hogy veszek ketszer ennyiert egy uj alko-t peldaul (kb. 130eFt), ami messze nem premium. de uj. csak sokak szerint szar...
Sikerült odáig eljutni hogy az új dugattyúkkal néha már pár másodpercig jár a gép elég gyatrán. Viszont csak kis fordulat mellett és elég visító hanggal. Amikor jár akkor szinte visszalökdösi a kart középállásba.
Készítettem egy videót, kiszedve ezt a a csavart(egy golyós szelep felett van pont), előremenetbe kinyomja az olajat hátra menetbe szívja. Tökéletesen látszik hogy teljesen tejszerű habos...
Tehát levegősödik/habosodik ? A motor/szivattyú hajtóműházából(videón kopottas alu ) a fölösleges "résolaj" olaj a hajtómű magasságának a felénél egy járaton keresztül kifolyik a difi házába(mert ez a hajtómű olaj is egyben). Ezért gondolnám hogy a hajtóműháznak nem kell légmentesnek lennie mert a difi sincs ledugózva légmentesre. Viszont ha abban a félig olajjal telt házban pörög a dugattyú 1000-t akkor meg nem tudom elképzelni hogy ne habosodna fel az olaj. Jelenleg favorit 68 hidraulika olaj van benne (ilyennel viszont 1 éve még ment rendesen egy ideig)Gyárilag shell spirax s4 kellene de fölöslegesen nem vennék bele ha nem tuti hogy ez a baja. http://kepfeltoltes.hu/view/151021/804548_972347026145590_618555645_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/151021/12179374_972347099478916_5327144_n_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kérdés? Az olaj minőségétől van a habzás Vagy valami nem jó a rendszerben és ilyen olajjal is mennie kellene habzás nélkül
üv mindenkinek van egy elektomos fűnyíróm de nem veszi rendesen a fordulatot de füstöt ,.le égés szagot nem éreztem mi lehet a hiba a villany motor is elgyengül vagy kondenzátor nem jó vagy más köszi a válazt