Keresés

Részletes keresés

eagle15 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 8161

Még júniusban utaztam vele Pécsről, de valami embertelen volt, mintha még fűtöttek is volna. Amikor leszállttam a 33 fokos kánikulába, rendesen felfrissültem. 

 

Előzmény: EKM-765 (8160)
EKM-765 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 8160

Rossz a klíma?

Előzmény: eagle15 (8159)
eagle15 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 8159

FLG-t nyáron mondjuk még az ellenségeimnek sem kívánom.

Előzmény: EKM-765 (8157)
HNF-500 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 8158

Sziasztok! A profiktól kérdezném, hogy ha jók az emlékeim az EAG-ban a 100., a 250.és az 500. 395/E95 kapott jubileumi plakettet. Ezek közül már csak az 500 lehet forgalomban?

EKM-765 Creative Commons License 2018.01.12 0 0 8157

A széria utolsó darabja még szorgalmasan rója a Tatabánya-Bp-Komárom-Bp-Tb fordát.

http://indafoto.hu/ekm-765/image/25564715-b2f2da75/643707

 

FES-775 még jár? Kereső szerint még megvan.

 

Rendszám: FES-775
Gyártmány: IKARUS
Típus: 397
Szin: FEHÉR
A jármű körözés alatt áll? NEM
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Forgalmi adatok: -
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

Előzmény: IkarusEAG (8156)
IkarusEAG Creative Commons License 2018.01.12 0 1 8156

Így múlik el...

EKM-765 Creative Commons License 2018.01.09 0 1 8155
vt976 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 8154
nemeza Creative Commons License 2018.01.05 0 2 8153

Jó nő lehetett valamikor. Ellenben a fotóval, ami soha volt és lesz jónak nevezhető.. :(

Előzmény: cirmos81 (8152)
cirmos81 Creative Commons License 2018.01.03 -9 0 8152

EKM-765 Creative Commons License 2017.12.23 0 4 8151

Snake-Mojzi Creative Commons License 2017.12.23 0 3 8150

Dörteller Imparator. MAN alvázra építkező egykori török gyártó gyermeke.

Előzmény: torqmatic (8148)
EKM-765 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 8149

Tizensokéve hirdettek ilyet Volvo alvázzal.

Előzmény: torqmatic (8148)
torqmatic Creative Commons License 2017.12.23 0 0 8148

Az a szélső vajon milyen busz? Nem emlékszem, hogy láttam volna valaha élőben.

Előzmény: Jano2222 (8146)
EKM-765 Creative Commons License 2017.12.22 0 2 8147
Jano2222 Creative Commons License 2017.12.15 0 5 8146

nemeza Creative Commons License 2017.12.14 0 0 8145

Azok a homlok és hátfali ledcsíkok középen nekem kicsit bazáriak. A beltér szép, a homlokfalon nekem túl nagy az üveg - a Modulo arányosabbnak hat.

A turista kocsiknak több esélye lesz szerintem. - Remélem :)

Előzmény: torqmatic (8144)
torqmatic Creative Commons License 2017.12.14 0 1 8144

Nem EAG, de az egykori EAG mérnökök "gyermeke":

 

http://iho.hu/hir/itk-reform-a-magyar-merci-171214

I-shift2 Creative Commons License 2017.12.14 -2 2 8143

1.) Az Alfa Busz egy pici gyártó volt, sok ambícióval.

     Létét az EAG-nak "köszönhette", bármilyen furcsa is.

     Nekem, mint a Volvo Busz értékesítési igazgatójának az lett volna a legbiztosabb és legkényelmesebb, hogy tenderek

     tömegén indulunk sokszor nyerünk, sok alvázat és rengeteg alkarészt adunk el, én meg a saját fizetési rendszeremen

     keresztül hülyére keresem magam.

 

2.) Az első sikeres tender után ami kb 30 db busz volt a az EAG vezetője, B.A úgy döntött, hogy üzletpolitikai okokból

     csak RÁBA és SCANIA alvázzal indul a magyar tendereken is, Volvoval nem, annak dacára, hogy a Volvo volt a                      legolcsóbb és a Vevők is elfogadták.

     B.A közölte velem, hogy miután az EAG lenne az egyetlen lehetőség, ezért elhúzhatunk..-:(

 

3.) Én azért voltam alkalmazva, hogy Volvo alvázat és/vagy buszt adjak el, ez volt a feladatom, amit nagyon jól

     megfizettek és én nagyon komolyan vettem.

     Aki ismer, az tudja, hogy hihetetlenül kitartó vagyok, nem adom fel, utat keresek és megvalósítom

    

4.) Kis pénzecskémből és egy kizárólagos Volvo Busz értékesítési és gyártási szerződéssel megcsináltam az Alfa Buszt.

     Ismételten meglátogattam B.A-t, aki ismét elhessegetett, hogy úgye nem gondolom komolyan..

     DE ÉN NAGYON KOMOLYAN GONDOLTAM, ÉS FOLYTATTAM A MUNKÁT AZ EAG NÉLKÜL!

 

5.) Az Alfa Busz vezetőjeként, akinek elég széleskörű feladata volt, az volt a dolgom, hogy piacot kutassak, terméket

     gondoljak ki, amit a műszakiak megvalósítanak, tenderen induljak és nyerjek!

     Velem ellentétes volt a szakmai gyakorlat, hogy a gyártók diktáltak a vevőknek...ez megkönnyítette a dolgomat.

 

6.) Voltak hülye tenderek, komolytalan feltételekkel, erre a válasz is komolytalan volt.

     Pl. a pótalkatrész kiszolgálás határidejére az EAG 1 napot írt, mi meg talán 2 órát...vagy a sebességek vagy az ajtók

     száma... Mind a kettő lehetett hülyeség, valóság, vagy a kettő keveréke.

     Nem hiszem, hogy bármikor is tisztességtelenül viselkedtünk volna, a piachoz alkalmazkodva küzdöttünk...

     Az igazság az, hogy tudtam és tudok harcolni, nem riasztottak el a nehézségek, volt egy jó csapatom.

     Iszonyatosan sok munkát öltünk a tenderek értelmezésére, pontosítására, megengedett furcsa megoldások

     kitalálására, de a CÉL soha nem a versenytársak eltiprása, ellehetetlenítése volt, hanem a mi győzelmünk.

     Volt munkatársaim elmondhatják, hogy egy tender előtt, amikor pl. az EAG-nál vagy a másnál péntek délben megállt

     az élet, mi 3-4 napot éjjel-nappal bent voltunk, az irodában aludtunk és megszakítás nélkül dolgoztunk...

 

7.) Egységes és egyenrangú csapat voltunk a Volvo Busszal, a portástól kezdve a konstruktőrökön keresztül az Elnökig

     közvetlen, jó kapcsolat volt és a közös cél.

     Ez a legkisebb mértékben sem volt így az EAG-nál, vagy más versenytársnál...

 

8.) Nem emlékszem arra, hogy az EAG "áruba lett volna bocsájtva", de ha így lett volna, akkor 100% biztosan érdekelt

     volna, hiszen az EAG 50 éves munkájához, tapasztalatához képest az Alfa Busz B.A szavaival éve "sufnitunning" volt

     Soha nem adta volna el az Irisbus nekünk, hiszen ott volt mögöttünk a Volvo...

     A Volvo neve és a mi küzdeni vágyásuk komolyan átrendezte volna az akkor már erősen haldokló piacot és lehet,

     hogy a "beteg" meggyógyult volna...

 

Remélem, kimerítő választ adtam....

 

Előzmény: IkarusEAG (8142)
IkarusEAG Creative Commons License 2017.12.13 0 1 8142

Emlékszem az írásra.  Volvo settenkedő címen futott, s még az EAG "bezárása" előtt 2 évvel született. Lehet kicsit elfogult, de nem hinném, hogy az Alfabusz mindig fair játékosként játszott volna, vagy tévednék? Bizonyára vannak benne igazságok is, nem? Az írás szerint az Alfabusz, olykor tisztességtelen tevékenysége is!! hozzájárult az Egyedi  megszüntetéséhez, de persze nem az Alfabusz volt a főhunyó az írás szerint sem, de nagyban hozzájárult a folyamathoz. Én ezt vettem ki a szövegből. 

 

Apropó! Az Alfabusz jelentkezett vevőként 2007-ben?

Előzmény: I-shift2 (8139)
I-shift2 Creative Commons License 2017.12.12 0 1 8141

Nem hiszem, hogy ezt a Volvo részéről bárki is mondta volna bármilyen formában.

 

Az ellenkezője sokszor elhangzott, hogy az Alfának nincs létjogosultsága...

 

A levelet a FB-ről vettem le, ott jelent meg tegnap.

 

Zavaró úgye, hogy teljesen máshogy voltak a tények...

 

Nekem MINDIG az volt a véleményem, hogy a Volvo, mint elsődlegesen alvázgyártó egy lehetőség a magyar piacnak is,

sőt, nem is akármilyen!

 

Az európai vevőszolgálati rendszerén keresztül lehetővé vált volna azt a problémát megoldani, ami máig sem oldódott meg, a neve VEVŐSZOLGÁLAT és GARANCIÁS JAVÍTÁS.

 

Eladtunk néhány buszt Oroszországba, a Kola-félszigetre, jó messzire...

Nem volt gond a vevőszolgálattal, a helyi Volvo végezte...

 

Hááát többek között ezt a lehetőséget baltáztuk el a kizárásos magyar módszereinkkel...

Előzmény: EKM-765 (8140)
EKM-765 Creative Commons License 2017.12.11 0 0 8140

Sajnos nem sikerült visszakeresnem de amikor kijöttetek a zsiráfszállítóval, valaki itt fennhangon írta hogy az Alfák gyártása lesz az EAG vége.

 

 

Direkt a bezárás 10 éves évfordulójára időzítetted a levél közreadását?

 

http://indafoto.hu/ekm-765/image/18081311-59cb313b/367671

Előzmény: I-shift2 (8139)
I-shift2 Creative Commons License 2017.12.11 0 0 8139

EAG vs ALFA BUSZ:

 

Rendszeresen felbukkan a neten egy terjedelmes hozzászólás, sőt, vád, amiben egy volt Egyedis szívet marcangolóan leírja, hogy a mi - és ezen belül főleg az én - tevékenységem vezetett az EAG bezárásához.

 

Pár napja kezembe került egy 10 éve írt levél, amely leírja a valódi okokat.

Érdemes elolvasni!

 

"

Holnap lesz a 10. évfordulója annak, hogy az utolsó Ikarusok elhagyták Mátyásföldet.

Az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. az alábbi közleményt adta ki a szomorú esemény előtt pár nappal, bízva abban,           hogy a többségi tulajdonos másképp határoz.

Etienne Vigié Ügyvezető igazgató úr részére

Tárgy: Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. Vasas Szakszervezet véleménye a tulajdonosok tervéről a termelés leállításával és a munkavállalók munkaviszonyának megszüntetésével kapcsolatban.

Tisztelt Ügyvezető Igazgató úr

A cég munkavállalói csalódottan és megdöbbenéssel vették tudomásul a tulajdonosok tervét, miszerint megszüntetik az egyedi buszok gyártását és a dolgozókat elbocsájtják. Az Ön által véleményezésre átadott levélben felsorolja a tulajdonosok által megjelölt okokat, melyek a tulajdonosok szerint a fent említett döntéshez vezetnének. A levélben megfogalmazott állításokat az alábbiakban szeretnénk pontosítani és véleményezni. Az Ikarus Egyedi
Autóbuszgyár Kft. 1995-től 2003-ig a Cégbíróságon bejegyzett mérlegeredmény szerint nem volt veszteséges. Megjegyzendő, hogy ebben az időszakban az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft. által gyártott "E" típusok sikeresen megerősítették a márka nevét úgy a hazai, mint a külföldi piacokon, sőt volumenhordozóvá váltak a Baltikumi régióban. Emlékeztetnénk arra, hogy a 100. autóbuszt éppen Ön adta át ünnepélyes keretek között Lettországban. Máig is léteznek olyan ígéretes piacok, ahol az "E" típusok több évtizedes hagyománnyal rendelkeznek és jó eséllyel tudnának indulhatni.

Véleményünk szerint 2008-ban is lehetne az itthoni és külföldi közlekedési vállalatok által kiírásra kerülő busztendereket figyelembevéve a további foglalkoztatást biztosítani. Lásd BKV, Volán, Norvégia, Lettország, Litvánia, Görögország, Finnország -, valamint az EAG által már megnyert 15 éves honvédségi vásárlási tender (E95 katonai járművével, melyhez megszereztük a NATO minősítést is).

Az előbbiek figyelmen kívül hagyása reményeink szerint semmilyen körülmények között nem lehet a tulajdonosok érdeke.

2003-ban az IRISBUS, mint tulajdonos döntése értelmében új midibuszt fejlesztettünk ki és 2004-től ennek gyártását kezdtük meg IRISBUS Midys/ Midway F15 néven.

Az F15-ös autóbuszok az IRISBUS csoporton belül meghatározott, úgynevezett belső áron (Intercompany-ár) kerültek értékesítésre és kiszámlázásra, így lényegesen alacsonyabb értéken, mint azt a ténylegesen a buszokra terhelendő közvetett és közvetlen gyártási költségek igényelték volna. Ezek tények. A veszteségeket minden év végén kompenzálta az Irisbus - de csak az általuk meghatározott mértékben, amely egyáltalán nem fedezte a valós és a számlázott gyártási költségek közötti különbözetet. A buszok értékesítését és a marketing feladatokat a tulajdonos IRISBUS saját hatáskörébe utalta.

Tisztelt Ügyvezető Igazgató Úr

Most szeretnénk idézni az Ön által véleményezésre átadott levélből és pontosítani kívánom az abban foglaltakat, a rendelkezésünkre álló adatok alapján.

"Az Ikarus Egyedi Kft. működése az elmúlt években folyamatosan jelentős veszteséget termelt és a 2007. évet is várhatóan negatív eredménnyel zárja."

A cég folyamatos veszteségtermelése 2004-től datálódik:

A fenti számok reméljük a tulajdonosoknak is beszédesek.

Ezen számok ismeretében értetlenül állnak a cég magyar munkavállalói IRISBUS tulajdonosok azon döntése előtt, melynek értelmében a 2006. október 6-án zárult görögországi tenderen az Ikarus Egyedi Kft.-t nem engedték indulni. Tették mindezt annak
ellenére, hogy a tendert kiíró Athéni Közlekedési Vállalat (ETHEL) a már görög országban ismert bejáratott, keresett és sikeres E91-es autóbuszunkat esélyesnek tartotta. A tenderpályázat benyújtásáig minden lényeges műszaki kérdést tisztázni tudtak a magyar műszaki szakemberekkel. A tender értéke kb. 10 Mrd HUF volt.

Amit pedig végképp nem értenek a munkavállalók az az, hogy miért nem engedték az E94 tipusunkkal 2007. márciusában a hazai 38 db-os tenderen való indulást, ahol a tender értéke hozzávetőleg 2 Mrd HUF volt és ami lehetővé tette volna a cég számára a gazdaságos temelést és a meglévő kapacitások kihasználását. A megfelelő kereskedelmi megállapodásokkal lehetővé válhatott volna az esetlegesen felmerülő kötbérek kiküszöbölése. Az Ikarus EAG pályázata egymillió HUF-al olcsóbb volt, mint a későbbi tendernyertes pályázóé.

Természetesen minden fenti állításunk csak akkor igaz, ha jóhiszeműen a tulajdonosok részéről valóban a cég megmentésére irányuló komoly erőfeszítést feltételezünk. Azért is voltak sorozatban érthetetlen ezek a tulajdonosi döntések, mert 2007. év
elején már látszott, hogy az F15 típusú autóbuszok értékesítése sem a tervezettek szerint alakul.

Tisztelt Ügyvezető Igazgató úr

Ön azt írja levelében, hogy "A veszteségek mellett a jövőben Társaságunknak költséges beruházásokat kellene eszközölnie, hogy termékei és technológiája megfeleljen az EU előírásainak. Az eddigi veszteségek finanszírozása és termékeink iránti csökkenő kereslet mellett a tulajdonosaink nem látnak lehetőséget arra, hogy további beruházásokat eszközöljenek és ezért a termelés leállítását és a munkavállalók munkaviszonyának megszüntetését tervezik csoportos létszám leépítés keretein belül"

A cég magyar munkavállalói ezzel szemben látnak lehetőséget arra, hogy a cég tulajdonosai a szükséges beruházásokat eszközölni tudják.

Feltételezzük, hogy Önök, mint a cég megmentésén fáradozó tulajdonosok előtt is ismert, hogy a 2007-2013 közötti időszakra egy eddig példa nélkül álló 2000 Mrd HUF európai uniós forrás áll rendelkezésre a kis-és középvállalkozások kedvezményes finanszírozására:

"Beruházási céltámogatások (vissza nem térítendő)

A magyar állam speciális hitelprogramokat indított, amely révén ösztönzi a műszaki technológiai színvonal javítását, a vállalkozások piaci érvényesülését, illetve piacra jutását."

2007. évben útjára indult egy hitelgarancia-, valamint
tőkejuttatási program is, amely azoknak a vállalkozásoknak szól, amelyek tőkeemelést szeretnének, de nincs elegendő pénzük hozzá. "Az állam tulajdonképpen tulajdoni hányadot vásárol a cégekben, amelyet szerződésben rögzített idő alatt és feltételekkel vásárolhat vissza a kedvezményezett."

Tisztelt Ügyvezető Igazgató úr

Kérjük Önt, hogy a fentiek szellemében tájékoztassa a tulajdonosi kört - köztük a kisebbségi tulajdonost is -, hogy döntésüket "a termelés tervezett leállítására és a munkavállalók munkaviszonyának megszüntetésére" vonatkozóan vizsgálják felül és változtassák meg. Amennyiben pedig az IRISBUS tulajdonos üzleti
érdeke úgy kívánja, hogy magyarországi befektetését nem kívánja fenntartani, akkor tegye lehetővé (a kisebbségi tulajdonossal együtt) a munkavállalók munkahelyének megőrzése érdekében a cég piaci értékesítését. Az ugyanis köztudott, hogy vannak olyan vállalkozói érdekcsoportok, melyek folytatnák a termelést.

Ezúton is köszönjük közbenjárását cégünk tulajdonosainál a mielőbbi döntés érdekében.

Üdvözlettel:

Vass József
Vasas Szakszervezeti Titkár

EKM-765 Creative Commons License 2017.12.05 0 2 8138

:-(

Előzmény: Jano2222 (8137)
Jano2222 Creative Commons License 2017.12.05 0 1 8137

FJA-295Bocsánat, a kép lemaradt. Szóval FJA-295 (ex GZV-704)

Jano2222 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 8136

Egykori Panorama Tours-os E97-es busz.

FJA-295-ös rendszámot viselte (ex GZV-704).

 

MCA-001 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 8135
Előzmény: MCA-001 (8133)
MCA-001 Creative Commons License 2017.12.02 0 0 8134
Előzmény: MCA-001 (8133)
MCA-001 Creative Commons License 2017.12.02 0 1 8133

Hoppá.

 

Mit árulnak a finneknél:

Csak 600e km van benne.

És 7500 Euro

 

vt976 Creative Commons License 2017.11.30 0 0 8132

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!