Kísérleti jelleggel nyitom ezt a topikot, kifejezetten a Siku német kisautók kedvelőinek.
A több mint 50 éves (nyugat)német gyár mindvégig szép kidolgozású, igényes kisautóiról volt híres. Szemben a nagy konkurens Matchboxszal, soha nem helyezte ki a gyártást az NSZK-n kívülre (bár sok helyen, pl. a 80-as évek végén még Magyarországon is készültek a hazai gyártással párhuzamosan modellek). A minőség töretlen, a választék pazar (főleg német autókból, természetesen).
Akit a cég érdekel: www.siku.de
Akit a történelem: www.sikumodels.com
Már kiszemeltem a hét elején magamnak mikor jöttem hazafelé az éjszakai járattal és úgy voltam vele, ha még pénteken is ott lesz, akkor leszállok, csak miatta, és lekapom :D
Régi blisztereseim, köztük három új szerzemény tegnapról (egy fekete /angol/ Bogár, egy ezüstszürke Porsche 928-as és egy ezüstszürke Porsche 917 Turbo).
Huh...egy pillanatra megállt bennem az ütő hogy eladó SIKU járgányok, de aztán jobban megnézve és megnyugodva - szerencsére - én nem találtam benne olyat ami kéne :)
Ezt persze nehogy sértésnek vedd, nem annak szántam :D
Veszélyes ez a hobbi. Az ilyen képek látványa, akut szívritmus zavart idézhet elő :D
Jó érzésem volt hogy a februári börze különösen sikeres lesz, mind eladást és mind vételt is tekintve.
Ez a példány úgy volt hogy nem tudom rárakni a kezem, szerencsére fordult a kocka ez ügyben.
Nem sokkal saját járgányaim kipakolása után, DMárki barátom odajött hozzám kezében ezt a példányt és egy másik szintén kiszemelt áldozatot tartva, és máris feltettem a kérdést amit fel kellett tennem.
A fórumon láttam meg másik két számomra érdekelt példánnyal együtt, végülis azokra már volt egy érdeklődő, de erre biztosan én voltam az első (szerencsére).
Noha egy másik ilyen példány is tervben van – igaz abban sajnos nincs üveg – de ezt talán megtudom majd valahogy oldani.
A kerékválasztás nem a legjobb ennél a példánynál, lévén sokkal kintebb van a kaszni szélességétől és nem valami szép.
De nem egy mindennapi darab, azért azt meg kell hagyni.
Azóta persze valaki más gyűjteményét gyarapítja :)
Amúgy nem vagyok gyűjtő, csak a régi emlékek miatt vannak meg, de egy hófehér Siku 911-es hiányzik. Sajnos gyerek koromban elcseréltem valamire. :-( Fehér volt mindene, csak a hátsó nagy szárnya volt fekete (Nem cabrio volt) Esetleg ha lenne valakinek egy ilyenje....
Szerintem a kamionok is tetszeni fognak Nektek. Az egyik egy F16-os ezüst Hollys Transport pótos szerelvény, a másik egy kék alvázas, piros felépítményes 3tengelyes FH12-es nyerges, a pót közepén rönkrakodó daruval.
Az FH 16-osról találtam neten képeket, de az FH12-esről csak a pótról találtam, az is sárga volt, de valami csőrös húzta. Lehet ez is valami ritka példány lehet?
Ha nálam lesznek a kamionok is, akkor lövök jobb képeket, cigi reklám nélkül :-) Lefotózom majd az alját is, hogy látható legyen az eredeti sértetlen szegecselés.
Köszönöm az infókat. Holnap lövök pár lépet róla. Állapota olyan, mint ha most vennéd ki a dobozából. Futóműve rendben, nincs felszakadva a rugója,a kerekeken rajt a festés és kopásmentes akár csak a kasztnija.
Doboza azért nincs meg mert egy 1:55-ös Unimogal volt egy dobozban. Az Unimog gömbölyű orrú citromsárga fülkés világoskék platóval és hasonló állapotban van.
Van még pár 1:55-ös Siku Volvo kamionom, a 80as évek végéről talán a 90es évekelejéről, de azok el vannak rakva. (15kmre tőlem)
Nem tervezem az eladásuk mert emlékek, csak régóta olvasom ezt a topikot és gondoltam megkérdezem.
Ha van rá igény előszedem majd őket és teszek pár képet a kamionokról is.
Az előbb kínáltam érte 3600 Ft-ot. Ha hasonló állapotú, a Tiédért is megadom természetesen.
A pontos értékét nem ismerem - Metchy-dobozzal együtt a németek szerintem horror árat adnának érte.
A szokásos csokibarna német verzió bontatlan bliszterben 15-20 EUR körül megy az ebay-en. Bliszter nélkül 1 EUR-tól felfelé, reális 10 körül.
1000-es sorozatúért kibontva soha nem adok többet 3000 Ft-nál - a piros esetében hajlandó vagyok kivételt tenni, de az ajánlatom csak a mai napon éjfélig érvényes :-D