Keresés

Részletes keresés

atidas Creative Commons License 2010.04.03 0 0 466
Ez nagyon jó! De hogyan jutok el majd nyáron Homonnáról Premysl-be vonattal?
Előzmény: gw (465)
gw Creative Commons License 2010.04.03 0 0 465

Ez már februárban megtörtént, mégpedig a hirovi (pdf link) nemzetközi vonatok meghosszabításával Jasło-ig.

Most újra belföldi vonatok járnak az általad említett szakaszokon, azonban nem július 1-től, hanem már csütörtök óta.

 

Előzmény: forth (464)
forth Creative Commons License 2010.04.03 0 0 464
2010. 07.01-jetol reszlegesen ujraindul a vasuti szemelyforgalom a Jaslo - Sanok -Zagorz vonalon. Bovebbet a Swiat Kolei-ban megjelent hir leforditasa utan
Muurola Creative Commons License 2010.03.18 0 0 463
Teljesen érthető.

Csak az eddigi szellemállomások még inkább szellemállomások lesznek...

Előzmény: gw (462)
gw Creative Commons License 2010.03.17 0 0 462

További fejlődés: a PR április 1-től bezárja a legtöbb pénztárát, jegyváltás a továbbiakban csak a kalauznál lehetséges (ők viszont minden jegytípust árulnak majd).

atidas Creative Commons License 2010.03.15 0 0 461
Az Indóházban közölt két átépített SM42-es hol dolgozik, ha dolgozik?
Nydqist Creative Commons License 2010.02.23 0 0 460
Köszi a tippet....
Előzmény: Aln 663 1189 (459)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2010.02.22 0 0 459
OFF
Szerintem menjetek inkább Szlovéniába. :-)
On
Előzmény: Nydqist (458)
Nydqist Creative Commons License 2010.02.21 0 0 458

A lengyel vasút nagy ismerőit kérdezném, hogy tud-e valaki segíteni?

Rybnik környékére utaznánk el egy 4 fős csoporttal, az Ausztriából elszármazott 1822-eseket fotózni. Mennyi esély van az ottani vontatási telepen fotózni, illetve milyen esély van mozgásban látni őket?

Egyáltalán mit kell tudni a környékről? Fotózható valamennyire? Milyen az ottani vasutasok hozzáállása? Beszélnek-e a lengyelen kívül valamit?

 

A segítségeket előre is köszönöm.

 

Üdv.: Nydqist

emká48 Creative Commons License 2010.01.27 0 0 457

JHMD, Kamenica nad Lipou.

Hová tettem volna, semmi sincs a képen, csak egy LENGYEL motorka. Bár ennyi erővel a román fórumba is tehettem volna. :-))

Előzmény: vjano (456)
vjano Creative Commons License 2010.01.27 0 0 456
Merre van ez JH-ban? én eléggé ismerem, de ezt a helyet nem ismerem.
A másik, amit nem értek, hogy miért ide tetted? Véletlenül?
Előzmény: emká48 (455)
emká48 Creative Commons License 2010.01.27 0 0 455
Elbújva Jindrichuv Hradecben.
Zolas Creative Commons License 2010.01.11 0 0 454
Zavarosban lehet jól halászni és jó nagy halakat fogni...
Előzmény: M63 010 (453)
M63 010 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 453
Ez durva! Hogy engedheti meg az állam, hogy egymást szivassák az államvasút részegységei?
Előzmény: gw (440)
emká48 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 452

A sok megszűnés mellett több alkalommal előfordult, hogy itt-ott újraindult a forgalom. Olyan is volt, hogy aztán fél-egy év múlva újra megszünt. Zatyakos.

Márciusban szokott lenni nagyobb módosítás a menetrendben, olyankor aktuális a nagy megszüntetés (és esetleg 1-2 újraindítás). A következő talán szeptemberre várható.

Előzmény: Törölt nick (441)
gw Creative Commons License 2010.01.08 0 0 451
Előzmény: vjano (450)
vjano Creative Commons License 2010.01.08 0 0 450

Szólj nekik is, hogy aktualizálják.....

(ha később nézitek, lehet, hogy lejár, de a session, de azért érthető...)

Előzmény: gw (448)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 449
Vajon a lengyel vasúti közlekedés ilyen mértékű összezavarásának nem az a célja, hogy teljesen padlóra küldjék a vasutat?

(mint ahogy kis hazánkban is)
gw Creative Commons License 2010.01.08 0 0 448

saját magamnak válaszolhatok máris :)

 

Ha a nyárig nem állítják vissza a vasúti közlekedést, és valóban lesz Medzilaborce-Zagórz személyvonat,

 

Nos a lengyel szakaszon Zagórz és Lupków közlekedő vonatnál az eredetileg fixen "nyáron közlekedik" korlátozás helyére a "közlekedik a meghirdetés napjától" korlátozás lépett, ami nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy idén már nem lesz ilyen vonat.

Mindez a 20-as számú módosításban van benne, azaz a menetrendváltás óta már 20 ízben változott valami a menetrendben...

Előzmény: gw (440)
Muurola Creative Commons License 2010.01.06 0 0 447
A lengyel helyközi közösségi közlekedés még a helyiek előtt is egy nagy fehér folt. A buszos cégeik szolgáltatási színvonala minden szempontból mélyen alulmúlja a magyar Volánokat. A vasúti mellékvonalakon a személyszállítás szintén jelképes, napi 2-4-6 vonatpár, egyre gyakrabban magánvasutak által szolgáltatva. A mellékvonalak állapota széles skálán mozog, a pályavasút azért a mienkénél rugalmasabban áll ehhez a kérdéshez, de persze annyit ő is elkér, amennyibe a dolog neki kerül.

Amúgy alig van klasszikus vicinális Lengyelországban, a meglévő kisforgalmú vonalak java egykor tekintélyes fővonal volt!

A lengyel vasúti szállítás legalább 10 éve egy nagy katyvasz, mind a személyszállításban, mind az árufuvarozásban. A helyzet napról napra változik, teljesen kiszámíthatatlanul és követhetetlenül. A kisvasutak esetén szintén...
Előzmény: Törölt nick (446)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.03 0 0 446
Köszi!

És a mellékvonalakon (vajdaságokon belüli forgalom, esetleg zsákvonalak) milyen a vajdaságok vasútmegrendelési hajlandósága?
Mióta van ez a megrendeléses rendszer?
Ott is a vasutat hozták ki mesterségesen háromszor drágábbnak mint az autóbusz, ahogy nálunk?
Előzmény: gw (445)
gw Creative Commons License 2010.01.03 0 0 445

hát, annyira nem vagyok szakértő a témában, talán Andó Gergő többet tud erről :)

 

Ha jól tudom a távolsági közlekedést ott is a minisztérium rendeli meg, a helyit a vajdaságok maguk. A Vajdaságok közti, de nem országos szintűt esetleg több Vajdaság közösen (ezek többnyire az IR vonatok, de van ahol a PR saját kockázatára közlekedtet távolsági vonatokat).

 

Ami idén kiborította a bilit, hogy PR (regionális társaság) közvetlen állami tulajdonból önkormányzatiba került, így az államnak már szinte semmi beleszólása sincs, hogy a két társaság, az állami PKP IC és a vajdasági PR mint közlekedteti a vonatait, mindenki a saját érdekeit, hasznát nézi.

Elég bonyolult dolog, tulajdonképpen órákig lehetne boncolgatni a témát, mert most csak a felszínt karcolgatjuk.

Előzmény: Törölt nick (441)
gw Creative Commons License 2010.01.03 0 0 444

általában van csatlakozás, de ez csak annak köszönhető, hogy az IR vonatok általában az IC vonatok előtt, vagy (ritkábban) után mennek 5-10 perccel, már ahol párhuzamosan járnak...

Előzmény: importato (442)
importato Creative Commons License 2010.01.03 0 0 443
Egyébként ezért nem szeretem ezt a nagy leválasztási-kiszervezési mániát...
Előzmény: gw (440)
importato Creative Commons License 2010.01.03 0 0 442
Ez nem semmi...

Csatlakozásokat legalább összehangolják egymás között? Vagy ott is egymás alá vágnak? (Pl. a PR vonatok az IC-khez vagy a saját IR-ekhez csatlakoznak inkább?)
Előzmény: gw (440)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 441
Lengelyországban is a közlekedési miniszter dönti el, megrendeléses alapon, hogy mely vonalakon legyen személyszállítás?
Volt már példa arra, hogy közforgalom újraindult mellékvonalakon? (turistaforgalom nem játszik)

Márciusban mi lesz? Választások?
Előzmény: gw (440)
gw Creative Commons License 2010.01.02 0 0 440

az oka valószínűleg az, hogy a PKP IC a túlélésre játszik. a tavalyi év vége Lengyelországban a nagy összeveszés ideje volt, a PKP IC és a PR (immár nem PKP PR) olyan szinten próbált egymás alá vágni, ami szinte elképzelhetetlen.

 

A távolsági vonatokat elvileg az IC üzemelteti (azért elvileg, mert a PR ellenvonatokat indított InterRegio néven, olcsóbban, csak lassabban) és ő csak a nyereséges vonatok járatásában érdekelt. A határon átmenők nem ilyenek (azoknál nincs állami támogatás), a mostani menetrendváltástól is jópár nemzetközi vonat kiesett, és további nyírás várható.

A PR tud kereszfinanszírozni a helyi közlekedésből, az IC viszont csak a távolsági forgalomból próbál megélni.

 

Egyébként január 1-től a PR (vagyis inkább a vajdaság illetékes hivatala) leállította a személyforgalmat Jaslo és Zagórz között, így a Zagórz-Hiriv nemzetközi csempészvonat (mely idén már csak hétköznap jár) a hálózat többi részétől elvágva jár. Így előállt az a fura helyzet, hogy Zagórz és Sanók jelenleg csak Ukrajna felől megközelíthető. Ha a nyárig nem állítják vissza a vasúti közlekedést, és valóban lesz Medzilaborce-Zagórz személyvonat, akkor Zagórz már két országból lesz elérhető vasúttal, de a sajátjából nem...

 

Kíváncsi vagyok a márciusi lottóhúzásnál melyik vonalakon szűnik meg megint a személyszállítás, és melyiken indul újra.

Előzmény: importato (437)
Zolas Creative Commons License 2009.12.30 0 0 439
Előzmény: Zolas (438)
Zolas Creative Commons License 2009.12.30 0 0 438
Köszönöm a segítséget a lengyelországi utazáshoz!




importato Creative Commons License 2009.12.26 0 0 437
"Negatív viszont a Plavec-Muszyna határátmeneten a 2010-es menetrend után a PKP nem akar látni távolsági vonatot"

Ennek mi az oka?
Előzmény: gw (417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!