vrümmmm-vrüümmm fú de jó volt ma, igazi 9,2km öröm a punnyadás után. :-) reggel jött szembe egy ingázósnak tűnő narancs N-es a népfürdő utcából, esetleg innen valaki?
Terheletlenül még a sornégy is rázza a láncot kicsit, mert "megrántja" a kereket, az felgyorsul és ettől meg meglazul a lánc. És ez megy periodikusan. A gyár által előírt láncfeszességet mindenképp tartsd meg (asszem 3-4 cm), mert ha túl feszes, lekajálja a lánckerekedet és a láncot is hamar. Ja, és láncfeszességet terhelt, azaz földön, saját súlyán álló géppel nézz, ne állványon, mert nem lesz valós.
nos, megröffentettem a vasat ma... úúúú az a benzinillat!!! :D
holnap olajozás és indul a mandula :)
viszont 2 kérdés: hátsókerék kiemelőn van a gép, egyes alapjáraton eléggé reng-leng a lánc. a kitérése nem nagy (fel-alá +-0,5cm), de nem szép egyenletes a futása. Persze úton lehet más lenne, ha ráülnék. Utánahúzzak ennyinek vagy még nem kell és a sor2 alapjárata az ilyen?
Én csak legfeljebb akkor nem használom a kuplungot, ha keményen gyorsítok (13,000 rpm vagy afölött), ekkor gázelvétel mellett húzom be a fokozatot, de ez alatt, normál használatban eszembe nem jutna arra figyelgetni, hogy most ügyesen engedjem vissza a gázt, hogy juj óvatosan vegye be a fokozatot. Visszakapcsolásnál pláne! Szerintem még balesetveszélyes is a forgalomban ilyennel vacakolni. Használd szépen azt a kuplungot, arra, amire kitalálták.
Ja, bocs, most látom, hogy te is válaszoltál! Na, csúnya lenne az egy-két év, természetesen már ma is kivétel nélkül reccsenés nélkül váltogattam, nem nagy kunszt. Egyszerűen ahogy visszaejted a gázt, abba kell beleváltani, mint a vaj, úgy veszi.
én személy szerint alkalmanként kuplung nélkül váltok felfelé (de csak 2. fokozattól felfelé), mert gyorsabb és közben biztosabban is lehet tartani a kormányt. lefelé mindig kuplunggal váltok.
de mit mond a szakértő? "lehet kuplung nélkül váltani, lényeg, hogy ne legyen erő a hajtásláncon, tehát sem motorfék, sem gyorsítás. Lehet ezt hallani, mert akkor a váltó könnyen és reccsenés nélkül beveszi a fokozatot akár felfelé, akár lefelé. Ilyenkor nem is károsodik, nem is kopik jobban, a hangsúly az erőátvitel tehermentesítésén van, akár kuplunggal, akár okos gázkezeléssel. "
hasznaljad csak azt a kuplungot le fel, majd utana ha mar jol megy 1-2 év mulva akkor lehet felfele valtogatni kuplung nelkul, de azt is csak ha kiadja mert jol csinalod, amugy szamolod a fogaskerekeket :)
Mint egy hetes boldog tulaj, még jó, hogy letöltöttem a netről a magyar nyelvű kezelésijét, és számomra ismeretlen, ill. kellemes dologra bukkantam, hogy álló helyzetben csak üresbe, és 1-esbe lehet csak betenni. Lehet, hogy most kinevettek, mert a többieknek ez természetes, vagy mégsem? Aztán: Ti hogyan váltotok lefelé is, felfelé is. Kupplungot mihez használtok? Mert én egyelőre mindig...
részvét. :D nekem is töksötét volt a kijelző. igazából én vasárnap emiatt nem toltam ki a vasat, szét is vetett az ideg miatta :) de ennyi káros hulladékot feleslegesen nem dobunk ki, irdatlan károsak a régi akksik, mégha normálisan újra is hasznosítják.
ma estére elérte a 13.4V-ot, 10 percre lehúzva stabil 12.5V maradt, töltő vissza, holnap főpróba.
Én trehány voltam, és bennehagytam a motorban az akksit egész télre, még a sarut sem húztam le. Pár hónapja még pöccre elindult, gondoltam nem is lesz itt baj. De lett, pár napja motorozozást beszéltünk meg Matulával, de töksötét volt a műszerfalam, nem hogy elindult volna a motor. Először buta autóakksi-töltőt raktam rá (más nincs nekem), az hibás akksit jelzett. Mivel a motorozás nem várhatott, mehettem az akksiboltba, vettem egy újat, 14,000 Ft huss! :)) Most már sejtem, hogy valószínűleg menthető lett volna, ha a buta töltővel megnyomom, aztán a (nem létező) intelligenssel töltöm utána. Na mindegy!
ma reggelre még mindig csepptölti, 11.8V-on áll és stabilnak néz ki, ha lehúzom a sarut.... még a végén megspórol nekem ez a töltő egy 15ezres kiadást. :-)
nos, reggel még 8.1V-ra leesett a feszültség csepptöltésen, most már 8.9V a minimum. 10V-tól megtolja a töltő rendes áramerősséggel, remélem utána beáll és úgy is marad! Mégiscsak egy Yuasa (=> a remény hal meg utoljára).
közben idebent megolvastam a manuált is a töltőhöz, az pont ezt írja. ha 7.5V alatti a fesz, akkor 6V-os töltést hisz neki és úgy is hagyja. buta töltővel megtoltuk 11V-ig, azóta csepptölti "regenerating" módban, villogó zöld "FULL" jelzővel. Amint ezzel eléri lassacskán a 10v-ot, nekiindul rendesen megtölteni. Hát kap 1-2 napot ezzel, hátha telecsepegteti :)
bótban néztem ilyen gyári Yuasa-t, de 13ezer pénz, tud valaki esetleg erre reális nemgagyi alternatívát?
Én hasonló gondokkal küzdöttem, igaz csak második teles az akksim. LIDL-s töltő (Tronic - asszem) 7.5V alatt biztonsági okokból nem töltötte, még a készüléket is kicseréltettem, miután fény derült a "hibára". Alacsony feszültség miatt nem töltött. Feszkómérővel megmértük, kb.6V volt benne. Régi "buta" autóstötlővel óvatosan ellenőrzés mellett, apránként felnyomtunk 10V-ra, és onnan már működött a LIDL-s töltő is. Egy hónapig állt a szobámba így feltöltve és semmit nem merült, pénteken már bekerült a vasba. Szerintem sikerült megmenteni...
Talán egy próbát megér neked is, csak arra vigyázz, hogy nehogy szétrepedjen az akksi a nagy dózis miatt+
Kérésedre visszanéztem a bejegyzéseimet és kimásoltam amit akkor írtam, nehogy konfabuláción kapjon a köz.
"Szituáció: Bécsi úton érkeztem a Frankel Leó út felől a Kolosy tér irányába. A macskakő mint tudjuk nem a legbiztonságosabb, és az építkezés miatt egyébként is a sínpárok közé kényszerül az ember, ahonnan csak közvetlenül a villamos megálló előtt sorolhat vissza. Érkeztem tehát kb. 30-40 km/h körül valahol, a lámpánál ácsorgó autók mellé, mikor is az egyikük, index és körültekintés nélkül, belekezdett álló helyzetből egy kanyarodási manőverbe, a sínpárokon keresztül (első bevallása szerint, hogy parkolót keressen, persze pár telefon és a 3. rendőrségi helyszínelő csapatnál ez már erősen megváltozott), pont akkor, mikor mellé értem. Akciófilmekben szokta így lezúzni a főhős a gonoszt. Biztos mindenki ismeri a "lepereg előtted az életed....." című mottót, de biztos az én lejátszóm nem boot-ol ílyen gyorsan, mert a szép vagy olykor mostohább emlékek nem jöttek. Az autónak leszakadt az elő lökhárítója, kidurrant a kereke, sárvédő kuka, ajtó szinte nyithatatlanra deformálva, oldalsó szélvédő kitört, és kinyíltak az oldalsó lég zsákok. Egy mozdulattal verte ki alólam a gépet, ami a jobb oldalát ért ütés után a bal felére vágódott."
Azóta csaknem 8 hónap telt el és a lefolytatott rendőrségi és bírósági eljárások után, mostanra fejeztem be a biztosítóval való küzdelmemet.
Sajnos csak Tuskó, madaras Tuskó, OBI stb. szerintem... Azért egy nem ennyire intelligens töltővel próbáld meg, mert ha több hónap állás után még van benne 8V, akkor az szvsz biztató. Egyébként én 1500Ft-ért vettem a LIDL-be egy csepptöltőt, és ezzel teleltetem át a robogó, és a moci akksit, hetente felváltva, és nagyon jó kondiban várják a szezont, előtte meg egy tél-egy akksi