Mi van akkor, ha a hülyegyerekek egy erős fékezés miatt leesnek? Mondjuk súlyos állapotba kerülnek, emiatt a következő szerelvények sem tudnak közlekedni, így a vonalon a káosz várhatóan sokkal nagyobb lesz, ergo buszos pótlás is elképzelhető. (OFF Ezen kívűl a TB-nek is pénzbe kerül a gyógyításuk, ha egyáltalán életben maradnak.) Ezeket elkerülve inkább legyen egy kisebb, rövidebb zavar a vonalon, szerintem.
Ebben igazad van, saját kárukra csinálják csak nyugodtan, ha mást nem veszélyeztetnek vele. Valóban nem érdemes megszívatni miattuk több száz utast azzal, hogy elverődjön az egész vonal.
Amikor egy lámpára követjük egymást "egy-két lámpa kihagyása" a halál, pláne a Budafokináél a Móricz felé, onnan scak hatványozódik a késés. Arról nem is beszélve, hogy mire én elölről hátrakászálódok, 54 métert, addigra se híre se hamva a tujázóknak, ráadásul elölről nem is igen lehet kiszúrni az ilyet. Annak meg hogy a mögöttem lévő csenget ezer és egy oka lehet. Ma amikor a Topic társ szólt nekem, hogy ez van, mondtam neki, hogy nem tudok mit tenni, akinek ennyi idős korára ennyi esze van, csinálja gyakrabban, hátha célt ér vele és kap egy tolószéket... .
A 2026 tegnap délután egy gyomornedvek által feldolgozott háromfogásos ebéddel keringett világvárosunk grand boulevard-ján, a BKV kirakatvonalán. Kérdeztem a vezetőt, esetleg nem takarítanák-e ki, ha félreállna a Mester utcánál. Mondta, hogy teljesen fölösleges félreállni, senki nem jönne oda villamost pucolni. Azzal vigasztalt, hogy már csak két kanyarja van a kocsinak a beállásig, vagy jobb esetben majd a Moszkván rálöttyintenek egy vödör vizet.
Nem a vezetőt hibáztatom, hanem a rendszert, mivel úgy gondolom, igazat mondott és valóban nem történt volna a világon semmi a telerókázott villamossal, ha félreáll.
Javaslat: ha a vezető tudomására jut, nem indul tovább a megállóból, és tájékoztatja az utasokat a várakozás okáról. Ha nem történik semmi, hétköznap rögtön ott a követő, ami mondjuk csengővel jelzi, ha leszálltak a taknyosok.
1-2 lámpánál többet biztos nem kell várni, mert addigra rájönnek a nagyeszűek, vagy egy türelmetlen utas szedi le őket.
Én is szóltam a Móriczon kettőnek is: tudjuk, mit tudnánk tenni? - volt a válasz, ők is avval fejezték be, hogy, sajnos, a rendőrök sem /akarják?/ veszik észre!
Én Combinón egyszer láttam már, az a gyerek egyedül volt és hassal a szélvédőnek, és nagyon kereste, hogy mibe tud kapaszkodni. Itt kétségtelenül nehezebb és veszélyesebb mutatvány, mint az ütközősökön. Az offtopik K-Tátrán viszont az utóbbi egy-két hétben kétszer is láttam.
Ha rajta utaznék, és észrevenném, én is szólnék a vezérnek, de mit érne el vele, ha hátramegy és rászól? Max. elfut a gyerek, ennyi.
Nem semmi!!! Ma láttam először! Igaz, én is csináltam kb 50 évvel ezelőtt, akkor maradandó emlékeket és 8 napon túli hámsérüléseket szenvedtem, amikor a rend őrei megmagyarázták, hogy egy rendes gyerek nem csinál ilyet! Elérték céljukat, nem tujáztam többet! Ma nem okítják ki a rend őrei az ilyen gyerekeket???
"... A lábamra ketten léptek, Ott tapostak, ahol értek, Ráestem egy kövér testre, Vígan emlékezem Pestre. Így kerültem egy hatosra, Híres pesti villamosra.
Az utastérben csak egy fokozat van, elfordítod a kulcsot, akkor megy folyamatosan a ventilátor. Nem a fűtőszállal volt probléma, mert nem -10 fokos levegőt fújt be, hanem 0-5 fok közöttit (-10 fokban), tehát a fűtőszál működik, csak a termosztát rosszul van beállítva. Vagy ennyire gyenge lenne, hogy a -10 fokos levegőt csak ennyire bírja felfűteni? Mert akkor viszont belső keringtetésre kéne télen állítani.
Rémlik, volt korábban, hogy ez karbantartási probléma: fűtőszál meghal, hőmérő észleli, hogy hideg van, és magasabb fokozatra kapcsolja a -hideg- levegő befúvását.
Hogy valami jót is mondjon már valaki a Combinókról:
azt vettem észre, hogy ezeknek a villamosoknak szuper a szigetelése. Ugyanis az utastérben semmit nem érezni a kinti hidegből menet közben, úgy értem, nincs huzat, mint a héven, a legtöbb buszon és a villamosok többségén. Ugyanis az ajtók szigetelése kiváló, ezért még az ajtóban állva sem húz be a hideg haladás közben.
Egy régi ipari csuklós 4-est szoktam látni keringeni a körúton, és amikor pont az jön, hát felszállok rá, és ekkor döbbenek meg, hogy amíg nem volt Combino, fel se tűnt, milyen átkozott huzatosak ezek a régi villamosok. Az ajtó mögött ültem menetiránynak háttal és 6-7 megálló alatt zárt kabátban majd' lefagyott a vesém a zárt ajtókon bevágó huzattól. A Combinón meg mindig az ajtónál állok és még sose fáztam.
Szóval köszönöm a tökéletes szigetelést, kedves Combino.
Nem lehetne valamit csinálni a Combinó fűtésével? Elég gáz, hogy -10 fokban Borárostól Moszkváig végig hideget fújt. Vagy a BKV-nak az a célja, hogy megbetegedjenek az utasok? Mindenesetre azokat a Combinó vezetőket, akik olvassák a fórumot, megkérném, hogy +3-on nyomassák az utastérfűtést, mert meg lehet fagyni. Köszi.
Az mondjuk akkor gáz, ha csak ott jeleztek. Amúgy a Volvó durvábban adja elő a dolgot. Ha kinyitod az első ajtót, akkor a többinél továbbra is világít, hogy jeleztek, de ki már nem nyílik, csak ha újra megnyomod az ajtón lévő leszállásjelzőt.
Ma tapasztaltam a 2033-as kocsin, hogy a jobb első ajtó nyitása törli a leszállásjelzést. A bal első ajtó fölött továbbra is világít a lámpa, de a jobb elsőnél elaludt, és nem is nyílt ki a megállóban, csak az ismételt leszállásjelzésre.
Nincs különösebb jelentősége, de a T5C5K-ról azt olvastam, hogy azon a jobb 1 nyitása nem törli a jelzést, és szerintem így a logikus.
Egyre több kocsi van egyébként "összefröcskölve", ma pl. a 2038-ast láttam ilyennek.
Látta ma délután valaki a 2017-et? Az egyik oldalát szépen bepöttyözték valami fehér trutyival, hosszan, tetőtől talpig. A tippem a Margit híd, mert a felújítás felé eső oldala volt, de arra nincs ötletem, mi és hogy lehetett. (Valami festékszerű.) És csak ezt az egyet láttam ilyennek. Majd lehet lemosni...
A mai se volt a körút napja. Kora délután a Margit hídon beesett egy munkás a "hidba" Oktogontól északra nuku villamos, nuku busz. Aztán hogy nem teljen eseménytelenül a nap, Oktogontól délre nem volt közlkedés. Hogy miért, nem tudom.