Keresés

Részletes keresés

ManagedCode0x01 Creative Commons License 2015.01.23 0 0 49469

Az utóbbi időben inkább a BveSieve programra fektettünk hangsúlyt, így most már egy új verzióval is szolgálhatunk, amit innen lehet elérni. Phontanka tesztelésére számítunk, az időpont nem annyira érdekes, de természetesen mindenkinek örülnénk aki esetlegesen tesztelni szeretné. A random fügvénnyel lesz egy kis probléma, és egyelőre nincs megoldva, valószínűleg nem lenne megvalósítható végignézni az összes értéket, mert például egy FreeObj parancs pozíció paraméterénél felesleges is, meg sok lehetőség is elképzelhető.

tibitrain Creative Commons License 2015.01.20 0 0 49468

Erről a kelenföldi pajzsindító műtárgyról van rajz. Méret az nincs rajta, de úgy is a 25 méteres blokkhosszhoz kellene igazítani.

Az egyik legnehezebb állomás lassan alakul. A Gellért téri. Más még nincs. De ez jó lesz alapnak, mert a Fővám is és a Rákóczi is hasonló. A többi szerintem egyszerűbb lesz a szögletes formák miatt. A legnehezebb a Kálvin tér lesz. Az ott lévő mozaikból kirakott kotta mintáról nincs textúrám. De fogok menni Pestre nemsokára, remélem le tudom fotózni. A Bikás park üvegteteje se egyszerű, de van rá tervem.

 

A route, a terv szerint, indulva remiz egyik vágányáról. Innen kell lemenni kelen induló oldalához. Majd egy "change ends" funkcióval megfordulva lehet továbbmenni a keletihez. A keleti kihúzóból, ismét fordulva a kelen kihúzóban lesz a vége. De lehet lesz majd egy remizbe kijövő végű is.

Előzmény: HLJ (49466)
HLJ Creative Commons License 2015.01.20 0 0 49467

Kis segítséget kérnék tőletek. Van-e valakinek ehhez hasonló képe amiből lehetne textúrát csinálni? Jól mutatna az Ftrainben illetve bármely más pályán.

HLJ Creative Commons License 2015.01.20 0 0 49466

Van az alagút vonalvezetéséről talán tervrajzod? Nagyon jól néz ki! Objektumokkal mennyire vagy már meg?

Előzmény: tibitrain (49465)
tibitrain Creative Commons License 2015.01.20 0 0 49465

M4 lejárat a remizből. A lejáró és a vonali alagút "keresztezése".

mcm2015 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 49464

No senkinek semmi más ötlete miért nem megy ez nekem? :-(

Előzmény: mcm2015 (49461)
mcm2015 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 49463

Bennek vannak, ATPCodes mappa néven, .txt fájlok vannak benne, és kapok zöld jelzést is, de így sem tudok elindulni... :-/

Előzmény: Bzmot332 (49462)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 49462

A Route mappában lévő mappában benne vannak az ATP fájljai (egy mappa, benne azt hiszem txt fájlok)?

Anélkül nem működik egyáltalán a dolog, illetve nem is kapsz szabad jelzést.

Előzmény: mcm2015 (49461)
mcm2015 Creative Commons License 2015.01.15 0 0 49461

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek, hátha itt valaki közületek tud segíteni:

 

Az alábbi linkről letölthető

 

http://www.bveklub.hu/2014/11/22/london-central-line/

 

londoni Central vonalat szeretném vezetni ill. kipróbálni, de nem tudom hogy kell elindulni... Elolvastam a MANUAL-t is, ami a letöltésnél van, mindent úgy csináltam, ahogy írtak, és mégse működik... Elvileg az "5"-ös és "8"-as gombok 3 mp-ig tartó egyszerre történő lenyomásával indulna automatikusan a vonat ATO üzemmódban, de meg se mozdul... :-( Mit csináltam rosszul? Hogyan kell vezetni / elindítani a metrót?

 

Előre is köszönöm a válaszokat, üdv:

mcm2015

HLJ Creative Commons License 2015.01.11 0 0 49460

Most egy kis kedvem van Ftrainhez és megmutatom a legújabb alkotásom. Sikerült sketchuppal csinálnom egy igazán szép lankás részt ami jól mutat a pályában.

 

Ilyen volt a lanka mikor jegyzettömben raktam össze egyszerű felületekkel:

 

 

Ez is szebb volt a szögletes talaj objektumoktól, de nem az igazi.

 

És ilyen lett a sketchupos modell:

 

 

Kíváncsian várom a véleményeiteket!

tibitrain Creative Commons License 2015.01.09 0 0 49459

Tulajdonképpen a textúrákkal nen szeretnék szöszmötölni, nincs is kedvem hozzá. Itt, nem a textúrára van rajzolva a fény, hanem egy másik textúra van elé rakva és kissé átlátszóvá téve. Ez nem más mint egy téglalap alakú lap, a sarkában egy fehérből feketébe színeződő ovális gyűrűk. A faltól beljebb van kifeszítve, és több falra is jó lesz. Ez így nekem könnyebb, mint minden egyes falra felrajzolni a fényeket.

A kép ilyen:

Előzmény: Bzmot332 (49458)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.01.08 0 0 49458

Ha textúrákkal kapcsolatban kéne segítség (átszínezés, árnyék vagy ilyen fényvetület ráfestést meg hasonlók), szívesen segítek ha kell.

Előzmény: tibitrain (49456)
bvemetro Creative Commons License 2015.01.08 0 0 49457

Az M3 pályával kapcsolatban még néhány dolog:

A route fájl szerkezetében teljesen megújult, Include parancsos lett, amiről évekkel ezelőtt írtam. A darabolt fájlok txt formátumúak. Különböző viszonylatok rakhatók össze a sorok elején pontosvesszők beírásával/leválasztásával. Vannak olyan elemek, amik egyedileg változtathatók, pl a lassújelek. Alapesetben ki van iktatva, de a route fájlban található egy " ;$Include(KK-Ujpest202_lassújelek.txt) " sor, aminek az elejéről a pontosvesszőt kitörölve a lassújeleket betölti (amik egyébként aktuálisak).  A pálya már tartalmazza az AVR parancsait (AVR.txt fájlok), amik normál esetben hatástalanok, azok kizárólag az AVR-es vonattal fognak működni. Hasonló módon egyébként a még nem közölt M2 is fel van darabolva, hasonló módon lehet változtatni az állomások kinézetét.

tibitrain Creative Commons License 2015.01.08 0 1 49456

A fények valahogy így

lesznek megoldva, mint ahogy a falon látható a sarokban. Ott két lámpa világítja meg a teret, és vetül a fényből a falra is. Jobb ötletem nincs.

tibitrain Creative Commons License 2015.01.07 0 0 49455

haladok...

bvemetro Creative Commons License 2015.01.07 0 0 49454

Még mielőtt itt terjedelmes hibalistát írnának egyesek (máshol már megkezdték), közölném hogy nem érdekel, hogy ki milyen hibát talál benne. Nem fogunk nekiállni javítani. Nem vagyunk vakok pontosan tudjuk hogy mik nem felelnek meg a valóságnak, nem kell kioktatást írni. Szándékosan olyan a Kálvin tér, meg a Ferenc körút (az is a régi maradt), meg minden más, ami nem azonos a valósággal.

Előzmény: Bzmot332 (49453)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 49453

A Bvemetró csapat közzétette az oldalukon a hármas metró fejlesztés alatt álló verzióját, amiben sok újdonság van.

Ilyen dolgok, például:

-új sín modellek (vagy legalább is textúrák)

-teljesen új alagút modellek (jobb textúra, kidolgozott betáp és egyéb vezetékek)

-autostop berendezés a jelzőknél

-új fényjelzők

-a felszínen úgy elkezdték megépíteni az új Köki-t, leraktak egy kocsiszín modellt néhány üzemi vágánnyal, több fa van

-kidolgozottabb sínek (gondolok itt arra, hogy az állomásokon a valóságosnak megfelelően változik a sín típusa)

 

És még jó pár kisebb-nagyobb újdonság.

Szerintem nagyon érdemes kipróbálni, és nagyon ígéretes, mivel ha minden igaz, ez még nem a végleges verzió.

 

Ezúton is gratula a készítőknek!

Mr.MIX/A833 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 49452

Sziasztok!
Nos tavaly már megint meg szívtam a dolgot.
Ugyan is a micro sd kártyám meg adta magát, amin az openbve volt, és a munkáim. Pedig nagyon vigyáztam rá, és valamiért mégis meg sérült, és formázást kér, de nem formázom! Igaz egy pár munkámról nincs mentés róla, igaz azt újra tudom kezdeni mert azok is fél készek voltak. De sebaj. De a fiktív metróról az ev4-ről volt egy korábbi mentés de igaz az a másik merevlemezen van, viszont jelenleg azt sem tudom elérni. (tudom kissé szánallmas vagyok ezzel.) Végül úgy döntöttem, hogy idén, a villamosokat, héveket, és fiktív metrókat fogok csinálni meg más vasúti járgányokat. Meg egy valós metrót, terveimben a G2. Ugyan akkor nagy nehezen de sajnálattal lemondok az EV4-ről pedig kár érte, mert már nincs kedvem 0-ról újra meg csinálni mindent ami volt. És 95%-nál tartott a kész állapthoz ami már az utolsó simításoknál tartott, pár módosítással. De lehet, még változni fog a véleményem, és meg csinálhatom. Azt a (tragacsot) metrót.
Mert úgy voltam vele hogy abba hagyom az egészet, de inkább mégis folytatom a modellezős tevékenységemet.
Remélem senkit nem zavartam ezzel az offolásommal.
Üdvözletem: Mr.MIX/A833 (EX Mr.Metró)

 

És minden kollégámnak kívánok Boldog Új Esztendőt!
És sok klassz jármű modellt, meg pályákat.

HLJ Creative Commons License 2015.01.05 0 0 49451

Tetszett az összefoglaló ilyenkor jó látni, hogy nem álltak le teljesen a fejlesztések és van olyan amiről most értesültem először :-)

Előzmény: phontanka (49450)
phontanka Creative Commons License 2015.01.04 0 1 49450
phontanka Creative Commons License 2015.01.03 0 0 49449

Hát, ez egy kiváló kérdés. Őszintén szólva -a hogy te is jelezted - nem tudjuk előre meghatározni, hogy mi legyen ezeknek a sorsa. Szerintem maradjanak. Úgy nem lehet megfordítani egy pályát, hogy minden tökéletes legyen, mindenképp lesz manuális része ennek a munkának. A véletlenszerűség is ide tartozik, azt hiszem.

 

Azt gondolom, hogy minden $Rnd() maradjon úgy, ahogy van, majd a pályaépítő helyreteszi, belevesszük a leírásba.

 

Talán annyit lehet megtenni, hogy ha X pozíció helyén van, akkor az előjelét ellentétesre vesszük, vagy ha Y tengely körüli forgatás helyén van, akkor ugyanez. Nem tudom, ez mennyire kivitelezhető, első blikkre nem biztos, hogy nagyon bonyolulttá kell tenni a programot.

Előzmény: ManagedCode0x01 (49445)
Bzmot332 Creative Commons License 2015.01.03 0 0 49448

Szerintem elég nagy munka lenne, lényegében a semmiért. Pluszt jelentene a fejlesztőknek, pluszt a jármű és pályakészítőknek (elvégre meg kell adni valahol, hogy hol milyen pózban lehetnek utasok), mindezt azért, hogy ha nem fülkenézetben vezetsz (ami szerintem még mindig a normális, de mindegy), láss pár embert. Nem beszélve arról, hogy akkor már kellenének normális ember modellek, mert a 2D-s emberekkel semmi értelme, így viszont meg jól meg is dobná az összes felületek számát.

 

És ez a szimulációhoz az ég világon semmit se adna hozzá.

Előzmény: HLJ (49446)
legiam Creative Commons License 2015.01.03 0 0 49447

Hogy szeretnéd látni?

Csak egy tükörben?

 

Vagy rendesen ottlegyenek benne a vonatban az emberek és ki-be szálljanak?

Előzmény: HLJ (49446)
HLJ Creative Commons License 2015.01.02 0 0 49446

openBVE-ben egy következő fejlesztéssel kivitelezhető lenne az, hogy lehessen látni ahogyan az emberek szállnak ki-be a járművön amit vezetek?

ManagedCode0x01 Creative Commons License 2015.01.02 0 0 49445

A kérdés megint már csak az, hogy a $-direktívákból mennyit hagyjunk meg és milyen minőségükben. Például a random, lehet, hogy pozíciót jelöl, lehet, hogy forgatást, nem tudni, hogy kéne megváltoztatni.

Előzmény: phontanka (49443)
HLJ Creative Commons License 2015.01.02 0 0 49444

Sikerült kijavítanom a hibát valóban a with track szakaszba kell rakni az include fájlokat.....

Előzmény: tibitrain (49440)
phontanka Creative Commons License 2015.01.02 0 0 49443

A programok tesztelésével szívesen foglalkozok, de nekem van egy nagy korlátom: sajnos csak nyári, téli, őszi, tavaszi szünetekben érek rá a munkám miatt, a köztük levő időben a fórumra is alig jutok el sajnos. Nem veszik el semmi, de gyakran másra is kell időt fordítanom, kevesebbet tudok áldozni a BVE-re.

 

A Felesleges Fájlok BVE pályákban legutóbbi tesztjének megjegyzéseit pár napja átküldtem, az Állomástervezőnél vissza kell néznem, hogy hol tartunk.

 

Még egy programra hadd tegyek javaslatot: OpenBVE Route Reverser. Ennek a célja az lenne, hogy megfordítaná a pályákat, úgy, hogy fordított irányban játszhatóak legyenek. Most a Sólyomvár pályán Veresdről indulunk és Sólyomvárra érünk, az volna a cél, hogy Sólyomvárról induljunk és Veresdre érjünk. Akárcsak ebben a mai videóban:

 

 

Egy ilyen program készítésénél a következő indító gondolataim vannak:

  1. Meg kell határozni a visszafelé induló pálya kiindulópontját, ezt adja meg a felhasználó. Ez a pont csak blokkhatáron lehet (tehát ha az alapértelmezett 25 méteres blokkhosszt számoljuk, akkor 25-tel osztható hosszszelvényben).
  2. Ha megvan a kiindulópont, akkor a program ki tudja számítani az egyes objektumok pozícióját az eredeti route fájlból, az X távolságok előjelét ellentétessé kell alakítani, az Y tengely körüli forgatásoknál is hasonlóan kell eljárni.
  3. A With Options, a With Texture, a With Signal, a With Route, a With Train szakasz maradhat eredetiben, amit a With Route-ban át akar írni a fejlesztő, majd átírja kézzel. A With Structure is maradhat nagyrészt.
  4. Az objektumok hátulról való láthatóságáról a pályaépítőnek kell gondoskodnia, ez nem az OpenBVE Route Reverser feladata.
  5. Az ismétlődő objektumoknál érdekessé válik a helyzet, nézzünk néhány ilyent:
  6. .Railstart és .Railend parancsok: mindkettőnek ki kell számítani a pozícióját, majd fel kell cserélni őket, az X irány előjelét ellentétessé kell alakítani (ezzel mondjuk meg, hogy a nullás sín melyik oldalára kerüljön az új sín). A .Rail parancsnál is X ellentétessé alakítás szükséges.
  7. A .Railtype parancsok trükkösek: ha előre megyünk a pályán, akkor az előttünk levő szakaszra adnak utasítást. Ha megfordítjuk a pályát, akkor viszont az ellentétes irányban adnak utasítást. Első gondolatom, hogy csúsztatni kellene a .Railtype parancsokat egy-egy hellyel, de a kiinduló és a záró ilyen parancsokat meg kell gondolni.
  8. .Wall és .WallEnd, .Dike és .DikeEnd: lényegében ugyanaz a tennivaló, mint a .Railstartnál, de itt azt hiszem, hogy fel kell cserélni a pálya bal oldalára és jobb oldalára szánt objektumokat a With Structure szakaszban.
  9. .Pole és .PoleEnd: na ez egy szarkeverős parancs, ezt jól meg kell nézni.
  10. .Accuracy, .Adhesion: csúsztatni kell őket is.
  11. .Curve, .Pitch, .Height, Ground, .Limit, .Fog, .Brightness: csúsztatni kell őket.
  12. .Sta, .Station: maradnak, csak pozicionálni kell őket.
  13. .Stop: ki kell számolni a .Sta vagy .Station és a .Stop távolságát, és ugyanezzel a távolsággal a .Sta vagy .Station „túloldalára” kell rakni. Részleteit majd a fejlesztő kézzel helyrerakja.
  14. .PointOfInterest: X irány előjel csere, Y tengely körüli forgatás előjel csere. Fejlesztő ezt is korrigálhatja majd utólag kézzel.
  15. .Section, .SigF: na logikázzunk rajtuk! Ebben szerintem lesz manuális munka, főleg, ha a jelzőobjektumok visszafelé eleve be vannak építve a pályába. Valamennyi automatizálást csúsztatással ebbe is bele kéne vinni.
  16. .Announce és .Doppler: maradnak, pozícionálni kell őket.
  17. .Buffer: átrakni a pálya végére.
  18. Van még néhány parancs, amit én nem használok, ezeket meg kell nézni, de lényegében én gondolatindítónak ennyit raktam össze így hajnali fél háromkor.

 

Előzmény: ManagedCode0x01 (49426)
HLJ Creative Commons License 2015.01.01 0 0 49442

Kérdést visszavonom sikerült megoldást találnom.

Előzmény: HLJ (49441)
HLJ Creative Commons License 2015.01.01 0 0 49441

Akik használták openBVE-hez eddig a sketchupot most segítségért fordulok hozzátok: most már tavaly feltelepítettem a 2015prot mondván készülök az újévre. Erre talán egy hete kiírja, hogy próbaverzó volt lejárt a licence. Hivatalos helyről töltöttem le és sokadig felrakás után is ezt írja ki. Szerintetek mi lehet a gond?

tibitrain Creative Commons License 2015.01.01 0 0 49440

Nem tudom. Próbáld meg vissza kivenni a generátorral csinált include-olt részt és próbáld meg ujra.  Talán csak valani elirás lehet.

Előzmény: HLJ (49439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!