Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.02 0 0 38863

Ha már Árpádszálláson épült egy esőbeálló, máshol bontottak, több helyen is.

 

Elbontották Nyírmihálydi épületét. Ha jól emlékszem elég rossz állapotú, lepukkant épület volt, sajnos nem az a környék, ahol nagyon vigyáztak volna rá.

Elbontották Nagyszekeres épületét, nagyon rossz állapotú, kibelezett volt évek óta, a nyílászárók hiányoztak már belőle, utas nem nagyon volt, szóval annyira nem kár érte.

Elbontották Jánkmajtis épületét is, ami igencsak meglepett, mert nem volt vészesen rossz állapotban. Igaz, teljesen be volt zárva, az utasok nem sok hasznát vették... közben a régi kisvasút omladozó épülete még megvan, nem tudom az kié lehet.

Dave_91 Creative Commons License 2016.03.15 0 1 38862

Oravicabánya-Stájerlakanina vasútvonal egy 10 perces videón:

>>katt!<<

Törölt nick Creative Commons License 2016.01.26 0 0 38861
GySEV 5047 Creative Commons License 2015.11.09 0 0 38860

Az 1981-es "A mi ügyünk, avagy az utolsó hazai maffia hiteles története" című filmben, többször láthatóak vasutas jelenetek, amiket szerintem a paksi vonalon vehettek fel, ráadásul Bölcskét és Dunaföldvárt is említik.
20:10-nél, továbbá 21:35 és 23:10, valamint 32:15 és 35:50 között láthatóak a vasutas helyszínek:
https://www.youtube.com/watch?v=nWkhIDerIwc
Valaki ráismer a helyszínekre?

Gulper Creative Commons License 2015.10.09 0 0 38859

Az idei autómentes napon a Dél-Alföldön vonatoztam:

 

http://vonatozasaim.hu/v15/v1510.php

smnks Creative Commons License 2015.10.06 0 0 38858

Még mindig Madrone fórumtárs elébb hivatkozott hozzászólására írnám a következőket, de már a jászsági vicinálissal, illetve az ott 1982 augusztusában tett utazásommal kapcsolatban:

 

Tudod, az úgy volt, hogy... (;-D) 

Szóval az én vonatomat valóban Gokart húzta, de azért találkoztam ott akkor 375-ösökkel is!

Konkrétan, és amennyire az emlékek visszajönnek, Vámosgyörkben a bakon az "én szerelvényem" előtt is egy 375-ös állt, csak az a baj, hogy az ütközőbak felől! Egy darabig még reménykedtem, hogy a Gokart csak a tolatási műveletet végzi a 375-ös kiszabadítására, de aztán egy vasutas ezen utolsó reményemet is szétoszlatta, amikor kérdésemre közölte, hogy majd ez a dízel fogja vinni a vonatot. Pechhh...!

Bár "rosszabbul" is járhattam volna, mert Jászapátiban az ellenvonatot egy 2000-es Dácsia húzta. Hát, ez még annyira sem lett volna kuriózum akkor, mint mondjuk az M32-es! Legfeljebb annyiban, hogy még az eredeti festésben "tetszelgett", ami a 2000-es Dácsiáknál már ugye narancs, de még a szinte barnába hajló sötét változat, a vezetőfülke teteje pedig a kipufogódobbal együtt ezüstszürke. Persze mindezt ott és akkor már kellőképpen bemattult, fakó változatban kell elképzelni!

De, hogy a gőzösökhöz visszatérjünk, Jászapátiban a fűtőház előtt láttam egy -emlékeim szerint gőzben álló- 424-est is! Azt nem tudom, hogy ez valami helyi tartalék lehetett-e, vagy esetleg tehervonatokat továbbított, mondjuk Újszász irányába? Mert itt eszembe jut, amit talán az IHO 324/375 különszámában olvastam, hogy a Jászapáti - Vámosgyörk szakaszon olyan gyenge állapotú volt a pálya, hogy még a 324-esek is csak leszerelt hajtórúddal, szén és vízkészlet nélkül közlekedhettek arra. Írja ezt vélhetően az 1980 körüli állapotokról. Az persze előfordulhat, hogy '82-ig mégiscsak feljavították a pályát, hiszen a gyöngyösi ingán közlekedő, akkor már 424-esek honos fűtőháza is Jászapáti volt, tudtommal.

No, de vissza azon utazásomhoz, Újszászon állt a tároló csonkában mégegy, a jászapáti vonalhoz tartozó mellékvonali szerelvény, ennek élén már 375-ös pihegett. Ez azonban sajnos valami később induló vonat szerelvénye lehetett, mert Újszászról érkezés után az "én szerelvényem" fordult vissza (dízel)mozdonyostul Vámosgyörk felé, így visszaútban is a dízelmotor berregését hallgathattam az első kocsiból a 375-ös kifúvása (kiütése! :-)) helyett, és max a kipufogógázok illatában gyönyörködhettem a jó kis békebeli gőzmozdonyszag, koromszag helyett... :-(

 

U.i: Én '82-ben töltöttem a 14-et (talán ez volt az első, önálló nagyobb utazásom), így még nem voltam annyira tudatos vonatvadász, hogy Magyarország mellékvonalait módszeresen számontartva igyekeztem volna kipécézni a vélhetően akkor még gőzüzeműeket! A jászságba is csak azért indultam el, mert voltak Jászapátiból származó ismerőseink, akik mesélték anno, hogy arrafelé még "most" is füstösvonat jár...

Előzmény: smnks (38857)
smnks Creative Commons License 2015.10.06 0 0 38857

Szervusztok, üdv a topicnak!

 

Egy másik topicban előkerült szálat szeretnék itt folytatni az átmeneti csöndet kihasználva. Ezúttal nem a vicinálisok jelenét és jövőjét, hanem egy adott időszakbeli múltját tárgyalgatva. Ez az időszak pedig a dízelesítés, ill. a gőzőskorszak hazai alkonya lenne.

Madrone fórumtárs kérdezte a következőket:

 

"...Írtad a témával kapcsolatban, hogy 82 nyarán még elutaztál Vámosgyörkre, hogy az újszászi vonalon 375-össel utazhass, de sajnos nem sikerült, mert akkor éppen Gokart volt.

 

Nem lehetett volna akkoriban még esetleg a Vác-Balassagyarmat vonalon ezzel a gőzös típussal utazni?

(Ez ráadásul még közelebb is lett volna.)

 

Vagy ott akkor már csak dízel volt?..."

 

Én azt hiszem, hogy '82-ben már nem járt 375-ös a "gyarmati oldalban", főleg nem személyvonattal. Ez persze csak sejtés, így illő megindokolnom, hogy mire alapozom:

 

1.-Brutzerék fényképein látszik, hogy a nógrádi vonalcsoporton 1980-ban zajlott éppen az átmeneti időszak, amikor még gőzösök és dízelek vegyesen közlekedtek az adott vonalon, konkrétan a Vác - Balassagyarmat, ill. Vác - Romhány szakaszokra gondolok. A dízelek Dácsiák voltak a személyvonatok élén is. Azt is tudjuk, hogy a nógrádi vonalcsoporton a Dácsiás személyvonatok csak egy rövid, átmeneti időszakot jellemeztek, hiszen később a Bz vált egyeduralkodóvá, már a '80-as években.

 

2.-Talán első személyes emlékem az adott vasútvonalról 1983 májusából való, amikor is osztálykirándulás alkalmával hazafelé Diósjenőtől Vácig utaztunk a vonalon. A személyvonat már Bz szerelvény volt, és nem is emlékszem, hogy akár csak láttam is volna dácsiás személyvonatot akkor és ott.

Ugyanakkor, miközben Diósjenőn a vonatra vártunk, két tehervonat is tolatást végzett az állomáson, mindkettőnek Dácsia volt a gépe. (Arra már nem emlékszem, hogy 43-as, vagy 47-es?)

 

Az előző két pontból számomra az a következtetés adódik, hogy ha '83 tavaszára már a "bézésítés" is lezajlott arrafelé, akkor csekély valószínűségét látom, hogy félévvel korábban még gőzmozdony vontatta személyvonattal találkozhattam volna ott.

 

Az aszódi vonal már kissé cizelláltabb kérdés lehet, arról még ennyi személyes emlékem sincs abból az időszakból. Viszont azt tudjuk, hogy arra nagyobb befogadóképességű szerelvények is jártak a gőzőskorszakban, ezeket 424-es (is) vitte. Hogy ezeket melyik évben és mivel váltották le, azt még ennyire sem tudom pontosan (bár a nógrádi topicban mintha értekeztünk volna korábban már erről, csak most nem kerestem vissza), de a kérdésed nem is erre a vonalra vonatkozott.

Egy olyan saját emlékem van csak az Aszód - Balassagyarmat vonal szerelvényeiről a '80-as évekből, hogy egyszer egy áthaladó gyorsvonatból láttam Aszódon egy Bz szerelvényt és egy dácsiás személyvonatot is, utóbbiba egy 2tengelyes fedett teherkocsi is be volt sorozva, vélhetően poggyászkocsi gyanánt. De, hogy ez konkrétan melyik évben volt, arra bizony már nem emlékszem...

 

Előzmény: Madrone, 71-es vonal topic (3576)

kdani99 Creative Commons License 2015.09.01 0 0 38856

Heisenbergg: köszönöm a felvilágosítást,azt hittük debrecenből jött :-) így van vasárnap készültek a felvételek.két vonatpárról terveztem a filmezést,csak a délelőtti járaton adódott egy kis szóváltás a drága kalauz bácsival: "hol az engedély?" "ez üzemi területnek számít (a vonaton vagyunk) itt tilos filmezni!" aztán már porcsalma környékén hagytuk abba azzal,hogy: "Majd a máv feljelenti magát,ha akarja!" (Szerintem is :D ) Na,elkanyarodtam...a lényeg annyi,hogy ez az incidens pont a teli vonaton volt,így ezért nem készült felvétel,csak a végig üresről :-)

 

Chabee87: egyre jobban közeledve Mátészalka felé,egyre több Széchenyi2020 vagy EU-s gőzöm nincs milyen táblát lehetett látni,hogy fejlesztés itt,fejlesztés ott,így igen,valószínűnek tartom,hogy ha nem is útépítésre,inkább felújításra vitték a sódert :-)

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.31 0 0 38855

Köszönöm! A sódert Gyarmaton mire használják, nem tudod véletlenül? Útépítés?

Előzmény: kdani99 (38853)
Heisenbergg Creative Commons License 2015.08.28 0 0 38854

Jó kis videó lett! A teli Bz nincs véletlenül megörökítve? :)

Annyit hadd jegyezzek meg, hogy a Bz-szerelvény az nem Debrecentől, hanem csak Mátészalkától ment 'Gyarmatra, mivel vasárnap (márpedig a hétmérföldesből ítélve gondolom vasárnap volt :P ) délután az egyik Debreceni személy Fehérgyarmat helyett Tiborszállásra megy, ezért a kieső gyarmatit egy Bz-s vonat pótolja Szalkától.

Előzmény: kdani99 (38853)
kdani99 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 38853

köszönöm! igen,mi is meglepődtünk a látványon,de nem ez volt a legnagyobb érdekesség.pont sikerült kifogni a hétmérföldes gyors (zajta-Bp.nyugati) érkezését,ráadásul legnagyobb meglepődésünkre másnap a szergej pont akkor jött gyarmatról,csak épp keresztre várt.mellékszálnak megjegyezném,sódert vitt gyarmatra.

Törölt nick Creative Commons License 2015.08.24 0 0 38852

Jó kis videó! A végén a 3 részes Bz Fehérgyarmat felé, az a debreceni személy volt?

Előzmény: kdani99 (38851)
kdani99 Creative Commons License 2015.08.24 0 0 38851

világ vége vicinálisa :-)

 

braun963 Creative Commons License 2015.08.18 0 0 38850
M63 010 Creative Commons License 2015.07.15 0 0 38848

Ez a vonat, bizonyos napokon Barcsig közlekedik, és útközben kiszolgálja Szigetvárt, ahová fa, és műtrágya szokott érkezni leadásba, ezen kívül redszeres a fa feladás.

 

Minek feladni, ha utána meg leadják?

Előzmény: Bz-Ps (38845)
vöri_ae Creative Commons License 2014.08.03 0 0 38847

van itt pár kép a sellyei oldalból:

http://iho.hu/hir/tolatos-az-ormansagban-131009

Előzmény: Bz-Ps (38845)
krikori Creative Commons License 2014.08.02 0 0 38846

Megvan az említett nagycsányi kapáslövés

Előzmény: krikori (38844)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.08.02 0 0 38845

Üdv!

 Szerencsére mindhárom vonalon rendszeres teherforgalom van! A térség rendezési pontja: Pécsbánya. Onnan indulnak a szórt küldeményeket továbbító vonatok.

 Mohácsra hétfőn- szerdán- pénteken megy ki a tolatós Dácsiával, néha Szergejjel. Legtöbbször fát visznek leadásba, feladásba legtöbbször fedett kocsiba faárú szokott lenni, és alkalmanként fát is rakodnak az állomáson. Sőt, tavaj az egyik kikötőből is indultak szénszállító irányvonatok! A 65.-ös vonalon, a mohácsi tolatós viszi Villányig a BCM.-es elegyet is, hetente egyszer-kétszer. Továbbá közlekednek a magyarbólyi nemzetközi tehervonatok is. Szerencsére mostanában egyre több.

  Hajnalban minden munkanapon indul egy szórt elegyet továbbító vonat Pécsbányáról Szentlőrincre, Szergejjel. Útközben kiszolgálja Mecsekalja-Cserkutat. Ez a vonat, bizonyos napokon Barcsig közlekedik, és útközben kiszolgálja Szigetvárt, ahová fa, és műtrágya szokott érkezni leadásba, ezen kívül redszeres a fa feladás. Barcson tartálykocsikat szoktak megtölteni, és fát is szoktak rakodni, de néha van gabona rakodás is, az viszont irányvonat, ami Gyékényes felé megy általában. Berzencét, Vízvárt, Babócsát elvileg Gyékényes szolgálja ki, de arról nincs semmi infóm. A tolatós tehereken kívül, vágányzárak idején, szoktak terelt tehervonatok is közlekedni a 60.-as vonalon. Most, a 41.-es kizárásakor álltalában napi egy-két vonat, mikor a 40.-esen is dolgoztak, akkor viszont több is közlekedett.

  A fentebb említett Pécsbányáról induló vonat, azokon a napokon, amikor Lőrincről nem megy tovább Barcs felé, Abaligetet, Sellyét, azon keresztül Drávafokot-Vajszlót szolgálja ki. A felsorolt állomásokon fát szoktak rakodni, eléggé redszertelenül.  

Előzmény: krikori (38844)
krikori Creative Commons License 2014.08.01 0 0 38844

Érdeklődnék hogy A Barcs-Sellye-Mohács vonalon milyen teherforgalom van? Illetve Barcstól van kiszolgálás vagy csak Sellyétől, mert Sámodnál már  keresztbe tett vasbetonaljak vannak a pályán. Múlt csütörtökön délelőtt 9.30 körül láttam Nagycsánynál elzúgni egy remot szergejt 3 vagy 4 Eams/Eaos? kocsival. Fát szállítanak? És honnan hová, illetve milyen gyakran. 

Először nem is akartam hinni a fülemnek, azt hittem valami bekrepált vén teherautó küzd a közeli földutakon, mire kizúgott (30 vagy 40 km/h-val) a vonat... Majd előkotrom a kapáslövésemet is, ami pusztán dokumentációs értékkel bír.  

koller andor Creative Commons License 2014.07.14 0 0 38843

Vörös tárcsa van kitéve Vésztőn a körösnagyharsányi vonal felé.

Előzmény: Lovrin (38842)
Lovrin Creative Commons License 2014.07.14 0 0 38842

"Ekkor még üzemképes volt. Érdekes lenne csinálni vele egy fotóvonatot Körösnagyharsányba, de valószínűleg tucatnyian lennénk csak, akik fizetnénk érte."

 

Én szóló Bz-re is befizetnék, ha még egyszer akármit is ráengednek arra a vonalra...

Előzmény: benbe (38841)
benbe Creative Commons License 2014.07.14 0 0 38841

Üdv!

 

Alföldi vicinálisokat mutat be az új albumom, közte rengeteg fotó a megszűnt Vésztő-Körösnagyharsány szuperexpresszről: http://www.benbe.hu/gallery/alfold/story.php

 

  

 

kdani99 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 38840

Kedves Pápa-Csorna vonal rajongók!

2014 februárjában,négy évvel a vonal újranyitása után filmeztem a vonalon.Teherforgalom ekkor már nem volt,csak az összegrafitizett rakodók,betört üvegű mérőházak árulkodtak az árumozgatás emlékeiről.A személyszállítás már csak napi két párral zajlott,egykocsis szerelvénnyel.Az állomásajtókon,ablakokon
deszka,forgalmista már sehol.Az egykor fontos,kisvasúti kapcsolatokkal is rendelkező vonal már a multé,mára csak a bz maradt,de pár év múlva lehet hogy már az sem.

 

Íme a 20 perces film:

bodrostomi Creative Commons License 2014.04.12 0 0 38839
v_peti Creative Commons License 2014.04.06 0 0 38838

2003-ban jártam arra, akkor még nagyjából 60-as volt a pálya, és MD járt rajta. Az egyik vasutas szerint ez (volt akkor) a legnagyobb forgalmú vicinális. Ma már csak árnyéka lehet önmagának.

De Tiborszállásra is régen MD ment, és volt rajta utas, most meg a vonatösszeállítás.hu szerint elég a Bz+mellék vagy IP+mellék...

 

Előzmény: M44 211 (38835)
Lovrin Creative Commons License 2014.04.05 0 0 38837

Az egész vasutas fórum árnyéka a 4 évvel ezelőtti önmagának. 

Előzmény: Gulper (38836)
Gulper Creative Commons License 2014.04.05 0 0 38836

(Visszagondoltam, milyen jó kis izgalmasan pörgő topik volt ez négy évvel ezelőtt ... Régi szép idők, amikor még kipirult orcák lengették a lobogókat a mellékvonalakon. Most meg olyan csend van mindenhol, mint a 13-as vonalon. így megy ez.)

M44 211 Creative Commons License 2014.03.09 0 0 38835

A múlt héten végigutaztam egy igazi vicinálison, a 113-as vonalon Nyíregyházától Mátészalkáig.

A járművekre és az utazási komfortra nem lehet panasz, hiszen a 400-as sorozatú Bz-k (InterPici) közlekednek itt

Sajnos a vonal katasztrofális állapotban van. Úgy gondolom, hogy pályafenntartás nem létezik ezen a szakaszon. A Nagykállótól majdnem Kállósemjénig tartó 20-as lassújelet már évek óta nem tudják (akarják?) megszüntetni, de most újabbak születtek.

Néhány hete Máriapócstól a 293-300 szelvények között 10-es, a 300-306 között 40-es, a 306-321 között 20-as, a 321-323 között 30-as, a 323-337 között 10-es, a 337-341 között 30-as, a 341-343 között 10-es, a 343-350 között 30-as, a 350-től Nyírbátorig (kb. 380 szelvény) 40-es lassújelek vannak kitűzve. Nyírbátortól Mátészalkáig a hézagmentes pályarészen is sok a 40-es szakasz. Ennyire kemény volt a tél?

Sajnos ezek a pályaállapotok kódolják a kb. 15-30 perces késéseket a végállomásra érkezésnél. Következmény: csatlakozás lekésés Nyíregyházán.

 

Kiszámoltam egy Mátészalka-Nyíregyháza közötti személy szakaszonkénti átlagsebességét:

Mátészalka-Nyírmeggyes: 40 km/h

Nyírmeggyes-Hodász: 42,8 km/h

Hodász-Nyírcsászári: 48 km/h

Nyírcsászári-Nyírbátor: 50 km/h

Nyírbátor-Máriapócs: 16,5 km/h

Máriapócs-Kállósemjén: 30 km/h

Kállósemjén-Nagykálló: 21,6 km/h

Nagykálló-Nyíregyháza: 36,5 km/h

 

Ezért tart kb. két óráig megtenni ezt az 58 km-es távolságot. Ami nagyobb probléma, hogy a Nyírbátor-Nyíregyháza közötti 40 km kb. másfél óráig tart.

Vajon fogják-e javítani ezeket a pályarészeket a közeljövőben, vagy marad a régi módszer: a menetrendet igazítjuk a pályához? Ezzel aztán még tovább lehet csökkenteni az amúgy sem nagy utaslétszámot.

atidas Creative Commons License 2014.02.27 0 0 38834

http://vasutmania.blogspot.co.uk/2014/02/84-es-kisterenye-kal-kapolna-vasutvonal.html

 

Íme ez is elkészült.

Kérés: ha valaki tudna fotókkal szolgálni még a bezárása előtti időkből, azt megköszönnénk!
Szükség volna személyvonatos, tehervonatos, valamint állomásról készült képekre!
Természetesen a szerző neve a képnél feltüntetésre kerülne!

 

Képeket az alábbi címre várjuk:

 

vasutmaniablog@gmail.com

 

 

Köszönjük!

Pizzaboi1987 Creative Commons License 2013.12.29 0 0 38833

Sziasztok!

Volna egy kérdésem, amire sehol sem találok választ. Érdekelene, hogy a 114-es mellékvonalon, azaz Csenger és Mátészalka között régen milyen mozdonyok, vonatok közlekedtek? A régen-t úgy értem, hogy a két világháború között. Leginkább a mozdony típusa érdekelne, meg főleg az, hogy egy személykocsi hogy nézett ki belülről. Köszönöm szépen előre is! :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!