A fórumot olvasva rájöttem, hogy a következő olajcserénél érdemes lehet a 2002-es Celica TS-emben a hajtókarcsapágyakat kicserélnem. A gépet 200e km-rel vettem, látszik, hogy az olajteknő már volt levéve, de nincs információm róla, hogy a csapágyakat cserélték vagy sem, ezért biztosra akarok menni és rakok bele újat. Ajánlottátok a tuningaruhaz.hu-n a King Racing Toyota 2ZZ-GE hajtókar csapágy szettet, viszont itt egy méreten van az összes ahogy néztem a leírást. Hasonló áron tudok szerezni gyári csapágyakat, mind a 3 méretből (mark 1, 2, 3) 4-4-4 darabot. Van gyakorlati jelentősége, ha az egyes hajtókarokhoz a jelölésnek megfelelően a passzoló méretet rakom vagy jobban járok az után gyártottal, ahol mind 1 méreten van?
Illetve a szelepfedél olajfelvezető csövének gumigyűrűjén és a szelephimba rögzítő csavarokon kívül érdemes még valamit cserélni ennél a km állásnál?
Üdv mindenkinek, már rég nem jártam erre. Újra segítséget tanácsot szeretnék kérni. TS-es celica amit a fiam kínoz már jó ideje. Cirka három hónapja szenved a kuplunggal. Történetesen időnként puhán beesik a pedál és nem lehet váltani vele. Javasolt munkahenger csere megvolt:1 körben alsó aztán felső, de ahiba továbbra is jelentkezik. Nem állandó csak a legváratlanabb pillanatokban, ahogy az lenni szokott. Kérdésem az volna, teljes kuplungkészlet csere kiküszöbölné a hibát? Kb 3-4 éve cseréltünk komplett kuplung készletet (Ashika) létezik , hogy tönkrement?
Minden hozzászólást segítséget nagyon megköszönök előre is!
my1stcelicavalszeg tud, olvass kicsit vissza és találsz elérhetőségeket hozzá. (Az LHD/RHD lehet esetleg gond: nem tudom neked mid van és azonos-e a két verzió, neki csak RHD lesz.)
Remek. Szóval erről a darabról van szó. Sokat megállapítani róla nem lehet, több a kérdőjel mint szeretném, de megnézéséből, tulaj felhívásából nem lehet baj.
"Találtam egy jónak tűnő vételt" Ha ez azt jelenti, hogy olcsó, és azt hiszed, hogy jó ... akkor az csoda számba megy/menne. Ha olcsó, akkor garantált a szívás, ha drága, attól még szívhatsz, de kisebb az esélye. A végeredmény ugyan az lesz, mintha drágát vennél, mert részletekben ugyan azt ráköltöd, csak több ősz hajszálad lesz közben.
Csak érdekességképpen, majd mindegyik Celica 200.000km-t (+- pár ezer) futott a hahu-n. Ha a valóst írnák be, akkor nem biztos, hogy lenne érdeklődő ... ennyit az óratekerésről.
Próbáltam én utánaolvasni amennyire lehetett, de ezek szerint nagyon félre értettem valamit, mert nekem az jött le, hogy a 1999 - 2002 közötti 1ZZ-FE-t érinti a probléma főként (a 2ZZ-GE-nél kis százalékban az olajpumpát, illetve a meggyengülő csavart láttam problémának). Embert aki tud velem jönni, már keresgéltem ismerősi körben, (lévén én elég analfabéta vagyok az autókhoz), de nem nagyon találtam olyan közeli ismerőst, akinek bíznék az ítéletében. Jó lenne így elsőre egy olyat kifogni, amire nem kell egyből ráköltenem vétel után több éves fizumat. (Nos spórolni sem szeretnék rajta semmiképp, 1.5 éve nézegetem már a Celicákat nagyon beleszerelmesedtem, nem akarok más típust).
Ha visszaolvastál volna, láthatnád, hogy az összes ZZ-s motor érintett az olajzabálásban. Egy barátomnak a modellfrissítés utániban kellett az olajfogyasztás miatt motort cserélnie. Szóval, ha csak a emiatt kerestél 2ZZ-t, felesleges volt.
Mindenképpen olyan emberrel menj autót nézni, aki már látott, vezetett ilyet. A Szuti, pl ilyen. (ToyoTeam). De ha éppen ráérek, én is szívesen elmegyek szagérteni.
Úgy néz ki sikerül lassan összeszednem annyi pénzt hogy meg tudjak venni egy 7. gen. Celica TS-t (2002-es). (Mindíg is 2ZZ-GE-ben gondolkodtam, el akarom kerülni a potenciális 1ZZ-FE szívást). Találtam egy jónak tűnő vételt ami miatt hiányzó pénzt, ha megéri, felvenném hitelre. Az autó BP-en van. Az lenne a kérdés, ha vétel előtt át akarom vizsgáltatni, hova érdemes vinni (Toyo team?), és kb. mekkora összeggel érdemes számolnom egy átnézetésre? A segítséget előre is köszönöm.
Korábbi 2zz-ge motoromból sikerült megmenteni pár alkatrészt, ezeket eladó sorba bocsájtom. Ha valakit érdekel ezen az e-mail címen elértek: dani.totesz@gmail.com Az alkatrészek listája: Szelepfedél Komplett vezérlés Lendkerék Komplett hengerfej
Sztem én láttam már nem egy ilyen hibridet. (Valójában tudjuk, hogy a T18 és T20 nagyon sok mindenben szinte avyg tök ugyan olyan, szóval ez nem is vmi eszméletlenül hihetetlen dolog.) Sőt, olyat is, amit már befejeztek és nem néz ki ilyen csótányul :D
Ha itthon nem találtál tisztességes áron szépet (abban semmi meglepő nincs, ha nincs vagy a szar is drága), akkor: - veszel angliából (akár egy motort, vagy egy autót - de az is használt lesz) - veszel egy újat a netről (ha jól keresel minden van: utángyártott már 40k-ért, OEM 80k körül)