Na ugy nez ki megvan a ludas, nem valoszinu hogy az alapjarat allito csavar, inkabb a tolattyu. Ha beallitom az alapjaratot es utana gazt huzok, nem megy vissza az alapjarat, porog. Ha a csavart kijebb tekerem, akkor minden ok csak alapjarat nincs. Tehat a tolattyu-csavar talakozasanal lehet a gond.
Kösz az infót. Szerintem még gyári, de valószínűleg 40 évig nem volt kiszedve. Megpróbálom egy pár napig áztatni csavarlazítóval és utána legalább a krómozott részt kiszedni.
Ha minden a gyári megoldás akkor a csövek csak egymásba vannak tolva. Össze szokott rohadni,próbáld meg csavarlazítóval befújni és gumi kalapáccsal kiütni.
Ha így nem megy(ami valószínű), akkor rá kell melegíteni és úgy megpróbálni. Esetleg még lehet próbálkozni a külső cső melegítését kiegészíteni a belső cső fagyasztó spray-vel való hűtésével és úgy kiütni. Nem egyszerű feladat.
Segítséget szeretnék kérni, hogy a 250/1 vázból a csomagtartót hogyan lehet kiszedni. Semmilyen rögzítést nem látok csak a csövek vannak egymásba tolva.
Amit írtál még nem láttam,de legalább ma is okosabb lettem ! :)
Az én motorom 75'-ös azon az akksi környéke szerintem azonos hogy a /1-es motorral. A gépemen a 17,5 literes tank van,azt nem tudom mitől függött, hogy a kis MZ TS tankkal szereltek egy 250-est?!
Még talán az üléshuzat is más volt a korai évjáratú TS 250-en,de ebben nem vagyok biztos?!
Szia! A 73' 74' TS 250-es motor váza még nem alkalmas oldalkocsis üzemre. Az ülés eleje alatti vázcső U alakban fordul vissza míg a 75'-ös évjárattól az U alak helyett egy keresztcső van.
Szintén 75'-től vezették be a karbantartás nélküli lengővilla csapágyazást. A 74'-es évjáraton még az ES típusokon használt bronzperselyes lengővilla van, amit a zsírzó gombokról lehet felismerni és a középsztender rugó egy kis lemez közdarabbal teremt kapcsolatot a lengővilla tengellyel. A 75'-ös évjárat sztender rugója közvetlenül a lengővilla tengelyre van beakasztva. Már fentebb írtam ez a lengővilla tengely karbantartás mentes,egy szilentblokk veszi át a bronzpersely szerepét.
1976-tól jött a TS 250/1. Azt tudjuk, hogy onnantól kezdve a 35mm.-es alumínium csúszó csöves első villa lett beépítve, valamint ezzel együtt érkezett a 18-as első kerék.
A 250/1 váza a 75'-ös TS 250 4 gangostól annyiban tér el mindössze,hogy a kormánycsapágy háza egy egyszerű cső,a régebbi típusnál ennek lépcsős a kiképzése, valamint a 250/1-nél az akkusztikus kürt tartóját előrébb vitték,közelebb a kormányhoz a 250/1 középgyertyás hengerfeje miatt.
Ennyit tudtam meg évek alatt a típusokról,de biztos van még más eltérés is köztük.
Akkor ez simán lehetett vastagabb telószáras gyárilag. A legyártott 4 sebességes motorokat beszerelhették az újabb vázakba. Bár sok újítás nem volt a vázon, csak vastagabb telót kapott.
A Skodánál is volt a típusváltás után zavarodás mert a maradék kasznikat is felhasználták. Így lettek 120-as Skodák fekvő és álló, hátsó lámpákkal, dupla és szimpla elsőlámpákkal vagy szögletes kivitelben, kocka vagy kör km órával szerelt műszerfallal...stb.
Az enyém aluszáras volt. Használtan vettem elsőgazdástól. Nem hiszem, hogy Ő vázat cserélt volna. Nagyon megkímélt volt, még 10 ezer km sem volt benne. Nem emléxem már pontosan, asszem 77 vagy 78-as évjáratú volt.