Elméletileg ilyen kuplung van a FREISCHNEIDER TARUS* T-43/A-ban (7cm átmérő):
A T-47-ben hárompofás van. Az a roller amit kinéztem elvileg 49cm3, tehát lövésem sincs melyik van benne, mert lehet, h a T-43 van 49cm3-re felfúrva a kétpofás kuplunggal. Passz. Amúgy 27 pk-val a kuplung, de az itthoni kereskedőnélt tuti olcsóbb az árait nézve. Meg lehet "ferrodoloztatni"is olyan 1500-ért.
a csovon;) a kartergaz rezget egy membrant a porlasztoban es az szipakolja fel. ha jol ertem kerdesed. azt nem tom ezeknek milyen a kuplungja de ha csak siman a fukaszae akor az nem valami jo mert az nem erre lett kitalalva (meretezve).
baromira nem az ulesen mulik hogy mi a robogo es mi nem. a kreszben meg egy csomo rendeletben benne van milyen feltetelekkel lehet gepjarmuvel kozuti forgalomban reszt venni. a gepen milyen hivatalos hatosagai jelzeseknek kell lenniuk ehhez milyen hatosagi vizsgalatokon kellett atesniuk stb. de azt remlhetoleg mindenki tudja mikor raul/all egy ilyenre hogy az tutter semminek nem felelt meg, senki nem vizsgaztatta. arrol nem is szolva hogy ugye kotelezot is kene ra kotni. mas kerdes hogy ha a kozeg megallit akkor mi van, de jogalap nem sok amolyan megturt senkifoldje ez.
szerintem a hatóság szemszögéből az ülés a válaszút. ha van ülés akkor rámagyarázhatja hogy robogós... viszont ha nincs rajta ülés akkor már robogó nem lehet mert azon meg ülésnek kell lennie... ugyebár :-)
én is az egyik nagytestű rolleremről azért is szedtem le aaz ülést .
és egyébként a motor amit kérdezel pont az olyan rolleren van !
itt egy kép róla.
plussz : olvass vissza ! ezen a fórumon pont arról a motorról , és a rollerjéről igen sok infó van !
Hanyatt nem fog vágni az biztos. Ha ilyen blokk van "raktáron", akkor vágj bele, de ha már motorblokk, akkor rakhatsz bele pl. egy Yamaha Mint blokkot kerékkel (annak 8" felnije van). Előre a másik kerék villával és kész is van. Igazából az egész vázat fel lehetne használni, mert elég apró.
Sziasztok! Építenék egy motoros rollert. Azt szeretném kérdezni, hogy meghajtásra mennyire lenne alkalmas egy babetta motorja. 50 ccm, röpsúlyos kuplung, elfogadható sebesség (remélem), valamint filléres ár van a pozitív oldalon.
> adalek nelkul nincs kenes aztan besul (ketutemu).
Jó, én az adalékot adaléknak gondoltam, mint pl. dízelnél is szoktak használni. Tudom, h 2T benzin olaj keverékével megy (sőt már ilyen 4T is van), csak azt hittem vmi spéci adalék az olaj mellé javasolt. 1x évig 2T robogóval jártam 3000Ft-os olajjal. Szerintem többszázezret költöttem olajra (Repsol, Castrol, Motul). Ma már 4T van, de kicsit hiányzik a szintetikus szaga, a hangja meg a feelingje. Ez meg pici és bárhol elfér. És biztos nagyobb élményt nyújtana, mint egy másik robogó.
El tudnád küldeni privátban (bemutatkozásban van a mélem) az importőr elérhetőségét meg telephelyét, h élőben megnézzem?
nagy atmeros kerekbol nem nagyon van tomor, en nem ismerek. kicsi meg felejtos, elso kavicson elhasalsz vele. de amugy nem veletlen nem hasznalnak tomort sehol csak gyerekjatekokban (pattog).
azert hangos mert minden rezeg rajta, a blokktol at a vazig minden. probalkozni lehet de sokat nem hasznal.
adalek nelkul nincs kenes aztan besul (ketutemu). nyilvan megvan neki a sajat kompresszioja es ahhoz mert kenesi igenye stb-stb. gopednel eleg tomenyen kell adalekolni, pl 1:25. 1 loero nem fog felvinni a gellert hegyre, keves. 1 loeros elektoromos felvisz benzines nem. meg a nagyobb benzinesek se biztos hogy felmennek a meredek reszeken es a kuplungnak se tesz jot. azert ezek a feltuningolt fukasza kategoriak megcsak nem is a butitott robogo. kinainak nem tom van e honpalja, vateran van sok ott lehet kerdezoskodni. en nem nagyon tudok rola sokat, 2-ot megnezetem es beszelgettem az emberkevel ennyi (apro dolgok, pl a gazkar, fekkar meg hasonlok).
- tömör vs tömlősre gondoltam - csapágycserék és bármi javítás nem gond (motorszereléssel foglalkoztam) - halkítani a direkt szűrőnél kell, az szokott nagyon hangos lenni (forgattyúsház) - acél váznak jobban örülnék a kínai esetében - motorozom régóta, ez csak egy új őrület nálam - nekem a teljesítmény arra kéne, h bárhova felvigyen
És pár kérdés:
- adalék nélkül nem javasolt használni? - kínai importőrnek van honlapja (Evo2x másolat)? - kínai blokkban szabvány csapágyak vannak? - milyen apró dolgokat ajánlatos rajta cserélni (csapágyakon kívül), nem tudod?
>- budapesti közlekedésre a merev váz mennyire gáz? attol fugg, elektromosban megfelelo, benzinesben a kis ccm-nel meg belefer de nagyobbnal minimum az eleje legyen rugos. leginkabb a sebessegtol fugg, mert nem mindegy hogy 20-al mesz bele egy likba vagy 30-40-el. persze a kerekatmerotol is fugg. ha patkara mesz fel akkor meg kell allni mert a hatso kerek nem fog felmenni fel kell emelni (de nagyon sok helyen alacsony a patka meg lapitva van), leugratni meg nem gond.
>- alap GoPed kerekeinek átmérője mekkora centiben? a tomolosoke 10inch (25.4cm), a patkosoke 15.24cm. amugy: goped.hu v goped.com
>- tömlő nélküli gumi sokkal rosszabb, mint a tömlős? tomor gumisra gondolsz? sokkal.
>- patkófékkel meg lehet biztonsággal állni, vagy sokkal jobb a tárcsa (ami ezért nem is vakítás)? patko felejtos, nagyon gagyi. ket vaslap ami szoritja a gumi oldalat... tarcsa teljesen okes (a goped fele maddog, kinain levot nem tudom milyen).
>- 2xcm3 az olyan 1,x lóerejével mire képes 100kg terhelés alatt? Pl. felvisz a Gellért-hegyre? sztem nem. amugy is a kuplung fog csuszni mert nem fogja birni. a 46ccm-es megy mint a barom, alapban barmifele varazslas nelkul (tuning nelkul) sikon siman megy 50kmh-t. de van aki 90-re kepesre is felpiszkalta. de tok mindegy hany ccm, 50-nel mar eletveszely, olyan 25-35 kenyelemes (sztem) de akkor is oda kell figyelni folyamatosan.
>- Evo2x kínai másolata (az az össztelós 50 köbös, 4 lóerős) hanyagolandó, vagy úgyis olcsó az alkatrész ezért nyugodtan? beszeltem egy emberkevel aki ilyenek behoztalaval is foglalkozik. a sajat bevallasa szerint is egy csomo dolog alapban cserelos, pl csapagyak meg kisebb alkatreszek. a blokkban szintugy. az aprobb alkatreszek is hamar javitandok mert tonkremegy. vazrepedest is emlitett. amugy nem tunik rosszank nezegettem, de ha mar a behozo is azt mondja hogy egybol cserelni kell rajta tobb mindent (a la dacia) az nem hangzott tul jol. nyilvan az olcsosagnak is van hatulutoje. ja amugy a goped motorja is kinai, tudnak azok azert rendeset is csinalni ha a megrendelo felugyeli.
egyebkent ezek a jarganyok nem olyanok mint egy auto, foglalkozni kell veluk ha minimalis szinten is de kell. neha szet kell szedni, lancot tisztitani, karburatort leszedni, tisztitani stb-stb. benzinnel pancsolni stb. ez budos. de ettol eltekintve csaladi bottrany nelkul lakasban tarthato (en ott tartom nincs mas lehetosegem). egyebkent a benzin eleg draga, en sthil adalekot adok hozza igy kb dupla arra jon ki mint a kutnal levo ar. ja es hangosak. lehalkitani se nagyon lehet. kipufogocsere se sokat er, nem az az igazan hangos. cserebe nem kell a dugoban ulni, lehet menni pl a budai rakpart felso reszen ami meg egy eveig le van zarva, stb-stb.
- budapesti közlekedésre a merev váz mennyire gáz? - alap GoPed kerekeinek átmérője mekkora centiben? - tömlő nélküli gumi sokkal rosszabb, mint a tömlős? - patkófékkel meg lehet biztonsággal állni, vagy sokkal jobb a tárcsa (ami ezért nem is vakítás)? - 2xcm3 az olyan 1,x lóerejével mire képes 100kg terhelés alatt? Pl. felvisz a Gellért-hegyre? - Evo2x kínai másolata (az az össztelós 50 köbös, 4 lóerős) hanyagolandó, vagy úgyis olcsó az alkatrész ezért nyugodtan?
Ez a motor 35ccm,és 1,1Le.Használt.A kuplung úgy van kialakítva hogy könnyedén csatlakoztathatsz rá bármit egy bajonettzáras megoldással.A kuplungharangon gumi rezgéscsillapító gyűrű van.
sziasztok elado motoros roller egy párhetes az üléses változat kicsit fulad szerintem álitanikell és kellrá egy beránto.( az egyik motortarto kivan törve és egy kicsit rozsdás mert udvaron ált ( mach1) 50-ért , elado ajánlatokat várok a panasonic@citromail.hu -ra ,
nincs véletlenül eladó motorod kompletten?? vagy nem tudsz valahol? a legjobb keeway roller motorja lenne mert azt biztosan fel tudom szerelni. önindító nem kell. A rángatásnak feelingje van.