Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155842

Érdekes, hogy a Saab milyen mesterien ötvözte a megkövesedett, gagyi, ócska megoldásokat a szupermodernnel.

 

Saab nélkül nem tartana itt a turbómotor, elévülhetetlen érdemei vannak, 1974-től kapuzárásig csiszolgatta a technikát, a Porsche mellett fejlesztésben a Saab volt a király. Ezen kívül is egy csomó innováció fűződik a Saabhoz, a fűtött ülésektől a közvetlen gyújtásig, az oldalvédelemtől a kombinált ablak/fényszóró mosóig....

Egy tisztelgő fejhajtás mindenképpen jár, le a kalappal.

 

A másik oldalon meg ott van a 900-asok érthetetlen építési módja (motor a váltó fölött, magasan van a súlypont). Amikor mások már rég 4-5-6 fokozatú automata váltót raktak az autóikba, a 900-asban 3!! fokozatú volt! (És meg tudták etetni a néppel! Nekünk is volt.) 

Aztán ott volt a 9000 merev hátsó hídja, adott esetben egy nagyteljesítményű, sportos motorral kombinálva. (Nekem is volt)

Aztán ott az "egyszerű, ócsó" futómű, a McPherson (MacPershon), ezt biggyesztették be a csúcs 9.5 Aerokba is, ami hozzápiszkálás nélkül is 260 lovas volt. (Nekem is több volt belőle.)

(Mire felébredtek, meghallották az idők szavát, késő volt. A második generációs 9.5 -2010- futóműve sokkal jobb, csak éppen elkéstek vele egy bő évtizedet, csődbe mentek)

 

A Saab mindenesetre hosszú ideig ügyesen el tudta magát adni, beltérben is, reklámanyagokban is erősen rájátszott a cég korábbi repülőgépes múltjára. Erősen hangsúlyozta a "biztonságos autó" megjelölést, ami szövegnek nem volt rossz. Ehhez képest a 2009-es 9,5 kombimban négy légzsák volt, a hasonó árú, kategóriájú  más járgányokban meg 8, vagy éppen tíz.

 

üdv

 

 

Előzmény: anonym19 (155840)
Petrov09 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 155841

Ha jól értelmezem akkor erre az anomáliára ha létezik megoldás, akkor az csak elég drága módon oldható meg, és biztos, hogy a lengőkarok okozzák.

 

Egyébként nekem nem kell nagy gáz nyomvályúba, ha harminccal belegurulok lassú fékezéssel, akkor is ugyanez a szitu, jobbra-balra rángat a kormány.

Előzmény: anonym19 (155840)
h i r d e t é s
anonym19 Creative Commons License 2018.07.27 0 0 155840

Gajdánt mindig nézem. :) 

 

Egyébként a kormánytépkedést csak megerősíteni tudom. Ha hosszanti nyomvájúra térsz át előzésnél egy padlógázas kidörrenessel, elég masszíva  kell kapaszkodni a kormányba.

Előzmény: BmS1 (155839)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155839

Jó anyag. :-)

Gajdán közérthetően magyaráz, nincsenek hatásvadász elemek, csak a lényeg.

Előzmény: Alter Schwede (155838)
Alter Schwede Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155838

Így igaz. Laikusoknak is jól fogyasztható videó a temáról itt található:
https://youtu.be/Q404gB968wM

Előzmény: BmS1 (155837)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155837

Még egy szösszenet: "jobb" McPershon is készült, egy fejlesztés eredményeképp pl. ez kerül(t) egyes sportautókba. Pl. éppen a Focusba, RevoKnuckle néven, a Renault sportautóiba, itt ISAS, ez volt a megboldogult "új" 9,5-ben és az Opel Insignia OPC-ben HiPerStrut néven. Lényege: a gólyalábtól függetlenül tud szögben elfordulni (kormányzás) az első kerék.

 

A kettős keresztlengőkar ezeknél is drágább, de jobb is.

Előzmény: BmS1 (155836)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155836

Olvassatok vissza. Jó pár éve már sokan ragozták ezt a témát.

 

Eleve: elől a McPershon-nak vannak előnyei (kis helyigény, alacsony gyártási költségek), de messze nem az a kategória, mint pl. a kettős keresztlengőkaros megoldás. Forma1-ben pl. még véletlenül sem lehet látni McPhersont. 

Ha egy nagy nyomatékú motor elől hajt, és McPherson van elől, az eleve nem jó hír. A 9,5 Aero-k 260 lóerejéhez pl. ez nem az igazi. Lehet faragni a futóművön, jobb lehet, jó nem annyira. Tökös indulásnál ki akarja szedni a kormányt a kezedből, egy fullgázos előzésnél is érdekes dolgokra képes.

 

Mindamellett van eltalált McPherson is, pl. Ford Focus.

 

Előzmény: Petrov09 (155835)
Petrov09 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 155835

Hasonló gondom van nekem is egy 2004-es 9-3-al.

Instabil az eleje. Apró nyomvályú, a kormány kiakar ugrani a kezemből alig bírom megfogni. Induláskor nagy gáznál ugyanez. Fékezéskor ugyanez. 130 körül ugyanez. Mintha akarna menni mindenfelé.

Lengőkar cserék megvoltak, gumi/kerékcserék megvoltak. Négy futóműves, gumisok sora. És az autó ugyanazt csinálja. Tippeknek kaptam már kormányművet is. Csak a sok tipp eddig sokba került.

205/55R16-os gumik vannak rajta. Lassan azt hiszem a méret nem megfelelő, vagy már nem is tudom.

Előzmény: szaszu7 (155832)
szaszu7 Creative Commons License 2018.07.25 0 0 155834

Atneztek mindent rajta, razopad, emelve, s aztan egy futomu beallitas, centirt is kapott.

Előzmény: anonym19 (155833)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.25 0 0 155833

Lengőkarokat is néztétek? 

Előzmény: szaszu7 (155832)
szaszu7 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 155832

Sziasztok.

 

1.9ttid 2008 9.3 kabrio. Vector. Futomuves atnezte, gatlok elol ~80 hatul ~ 70 % amire azt mondta h az uj sem jobb. Viszont en pattogosnak es kormany mozdulatra pedig labilisnek, belengosnek erzem. Tisztaban vagyok vele h az auto "sarnehez" majd 2tonna. 

De ugy gondolom ez nem normalis. Nagy sebessegnel egy renszarvas tesztnel tuti lerepulnek az utrol vele. Anno olvastam cikket, h a futomuve oktalanul kemeny de megsem eleg stabil.

 

Van ezzel valakinek tapasztalata? Esetleg a rugok vannak elgyengulve s egy rugo es gatlo csere segitene?

 

Udv Szabolcs

BmS1 Creative Commons License 2018.07.21 0 0 155831

Van ilyen.

Minél bonyolultabbak az autók, annál inkább. Az esélyét jelentősen le lehet csökkenteni, teljesen kizárni nem. Mogadishuban a gyászos esemény előfordulásának esélye jóval nagyobb, mint Münchenben, de a legprecízebb német márkaszervizben is bejöhet.

Előzmény: anonym19 (155830)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.20 0 0 155830

Ez ismerős számomra.  xD

 

anonym19 Creative Commons License 2018.07.18 0 0 155829

A révész mindig a végfelhasználónál kopogtat.

Előzmény: BmS1 (155828)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.18 0 0 155828

Érdemes újságárúsnál megvenni.

A downsizing, a törpe turbós motorok nem hogy nem előrelépés, hanem kifejezetten gáz a vásárlónak.

Előzmény: anonym19 (155827)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.18 0 0 155827
Vik_Thorka Creative Commons License 2018.07.17 0 0 155826

A bal első lámpa mellett a hűtőrács mögött megvan, viszont a másik hiányzik, valószínüleg cseréltek csövet, de ne gyárira.... így jártam

Előzmény: combi27 (155822)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.16 0 0 155825

Nem füstöl  :) 

 

 

A készített beállításán kellett butítani mert ugyanúgy kormolt. Aztán megnéztük a gyárit és azzal jó volt. Így a sajátján is finomított, így most bem füstöl. 

 

Az injektor nyitás azon ami rajta volt szintén ilyen 20-30%-kal volt emelve. 

 

Kicsit gyengébb lett ahhoz képest mint amilyen volt, de ez a járulékos veszteség. 

Előzmény: BmS1 (155824)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.16 0 0 155824

Meglátjuk.

 

Véletlen beszélgetéskor kiderült, hogy a szeptemberi Euroskills versenyen autószerlés / diagnosztika területen Magyarországot képviselő fiatal szakember "majdnem" szomszédod :-D

Erősen szurkolunk neki, az "Európa bajnok" akár magyar is lehet. (28 résztvevő ország!)

 

üdv

Előzmény: anonym19 (155823)
anonym19 Creative Commons License 2018.07.14 0 0 155823

Az SW-re Én is beneveznék. :)

 

 

Mester,

 

Képzeld a hideg indítás után az alapjáratot  az EGR nem hagyja nyugodni, annak ellenére hogy új pierburg. Ami meglepő hogy az ECU-t már korábban kibontották. A rajta lévő matrica alapján hirsch performance csomagot kapott. A rigoteches srác megnézte és azt mondta hogy nem valami fényűző a beállítás. Elmondása alapján a lambda + 28%-al el van tekerve. Az injektor nyitás szintén és magasabb fordulaton a turbó is. Ezekhez nem mondott értékeket, de ennyit mondott egyelőre.  A referencia szoftver alapján csinál egy beállítást majd rátöltjük és megnézzük hogy mi lesz. Legelsőnek a próba körön fel is tűnt neki hogy magasabb fordulaton nem fogy el a teljesítmény .

Előzmény: BmS1 (155821)
combi27 Creative Commons License 2018.07.12 0 0 155822

nem tudom melyik melyik ág, de az egyik  elöl a zárhídon középtájon van felül, a másik a szervóolaj tartály környékén.... színes vagy fekete kupak van mindegyiken...

Előzmény: Vik_Thorka (155818)
BmS1 Creative Commons License 2018.07.11 0 0 155821

Nekem a forma nagyon bejön.

Az árral nagyon ha nem nyúlnak mellé, még akár sikeres is lehet :-D

Előzmény: KawaBazsy (155820)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.07.11 0 0 155820

Ez az új Pug 508 egész ígéretesnek tűnik, keret nélküli ajtók, 5 ajtó, s csak az alap, kisdízelhez elérhető a kézi váltó.. jó irány. :-)

 

https://www.autonavigator.hu/cikkek/nem-art-ha-drasztikus-a-valtozas-proban-az-uj-peugeot-508/

Előzmény: BmS1 (155807)
MuzX Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155819

Beszéltem Szikivel, már a májusi szervizen észlelték, hogy hangosabb az egyik kerékcsapágy, említették is, de nekem még nem volt hallható. 

Szóval aligha gumi. 

Vik_Thorka Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155818

Egy kérdésem lenne:

 

Saab 9-5 2.0T, hol van a klimának az alacsony nyomású csatlakozása, a magasnyomású megvan.

Tölteném, de nekem mindkét ág kell.

Vik_Thorka Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155817

Nekem a Citroen C8-on a vredestein quatrac 3-ok csináljál kb 5ezer kilóméter óta olyan 30ekm lehet bennük. Bekoptak a profilok, nem cseréltem tengelyt...

 

 

Előzmény: MuzX (155809)
lamborghini01 Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155816

sziasztok,tudnátok ajánlani megbízható automata váltó javítót Bpesten?

korzo Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155815

Anno a KITE-nél az összes Pug407-esen búgni kezdett a Michelin Pilot félidősen.

Előzmény: MuzX (155813)
KawaBazsy Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155814

Nem hiszem. Nekem anno olyan is volt, h nagyobb sebességnél lett ilyen enyhe búgás. Akkor azt mondta a gumis, ahol vettem a gumát újonnan (Dunlop volt), h előfordul ilyen az asszimetrikus guminál, ha egyedül használja a kocsit, kis terheléssel az ember.

Előzmény: MuzX (155813)
MuzX Creative Commons License 2018.07.10 0 0 155813

Ezek premium gumik és az élettartamuk felénél járhatnak.

Gondolod, hogy egyik napról a másikra ilyen hibát produkálnak? 

Előzmény: KawaBazsy (155812)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!