Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2016.12.11 0 0 7684

A cikkíró a bemutatott autóknál elsősorban az építés minőségét és nem a konstrukciós megoldásokat bírálja, ráadásul ezeket is személyes tapasztalatai alapján (mit látott gyerekkorában). A dolgok hátterét nem vizsgálja, a miérteket nem kutatja, megragad a felszínes, elhamarkodott ítéletek talaján. Sajnos sok ilyen írást lehet olvasni. Persze, mert utánajárni, kutatni, mérlegelni, következtetéseket levonni és mindezt szabatos, igényes nyelvezettel megírni nem könnyű és ekkora terjedelemben nem is lehet.

Amúgy hajlok arra, hogy igazat adjak a szerzőnek, aki perverznek titulát bennünket. Ám ilyen alapon minden veterános az, ő maga is.

Előzmény: PT 34-42 (7683)
PT 34-42 Creative Commons License 2016.12.10 0 1 7683
zuluking Creative Commons License 2016.12.06 0 0 7682

A Magyar Zaporozsec Klubhoz is megérkezett a télapó :D Lelkes kis csapatunk megalkotott egy "reklámfilmet", hátha kedvet kapnak többen egy ilyen jármű beszerzéséhez és feltámasztásához. Vegyen mindenki Zaporozsec 968A típusú gépkocsit, hiszen az "Bárhová elviszi, úttalan utakon is" ;)

szaszatis Creative Commons License 2016.11.16 0 0 7681

A hétvégén megint dolgoztam a kicsi autón,a teritéken a futómű volt...

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2016.11.08 0 0 7680

Az én blokkomnál is így lett felújítva a vezérműtengely csapágyazása: fémszórás és vonalba fúrás.

Előzmény: gyakornokszaki (7679)
gyakornokszaki Creative Commons License 2016.11.07 0 0 7679

tanműhelyünkben most megnéztem több alublokkos motort és hengerfejet, a vezéműtengely és az elosztót hajtó segédtengely ott is a blokk anyagában forog, ami Al, Mg, Si ötvözet a csapágyfémhez hasonló

jó siklási tulajdonsággal, ha kenés rendben van (nyomó olajozással) akkor nincs gond, bevált gyakorlat,       a felújítás megoldható  egyszerűen a tengely fémszórásával a  blokk csapágyhely méretre fúrásával.

Előzmény: Vaskalap kartárs (7678)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2016.11.03 0 0 7678

A kismotornál erőteljes kopási helyek:

- a vezérmű házban ferdén elhelyezett meghajtó tengely az alumínium ötvözetű házat elkoptatja, ugyanakkor a ház is féloldalasra koptatja a tengely érintkező felületét

- a vezérműtengely a blokkban nincs csapágyazva, hanem annak anyagában fut, tehát itt is erőteljes kopás merül fel (itt nincs gördülőcsapágy, mint a nagymotornál)

- a vezérműtengelyben futó kiegyensúlyozó tengely ugyancsak problémás pont a felfekvő felületen

Előzmény: szaszatis (7677)
szaszatis Creative Commons License 2016.11.03 0 0 7677

szaszatis Creative Commons License 2016.11.03 0 0 7676

szaszatis Creative Commons License 2016.11.03 0 0 7675

Elkezdtem a kicsi Jalta felujitását,motor ki- és szétszerelés,alkatrészigény összeirás stb.A kórházas autó valóban keveset futott,ez látszik a motoron is de borzasztó koszos belülről az állandó rövid idejű-és távu használat miatt.

Fozat1 Creative Commons License 2016.10.31 0 0 7674

   

 

gyakornokszaki Creative Commons License 2016.10.27 0 0 7673

Előzmény: FAV 20 (7670)
gyakornokszaki Creative Commons License 2016.10.20 0 0 7672

gyakornokszaki Creative Commons License 2016.10.19 0 0 7671

egy prototípus átmeneti állapota:  Zsiguli felni a tárcsfékhez  , otromba  légszűrő, és még nem végleges hűtőlevegőház, a hátsó lámpatest is próbálkozás volt

FAV 20 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 7670

Dolgoztak ám a mérnökök.

 

FAV 20 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 7669

Fozat1 Creative Commons License 2016.10.08 0 0 7668
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.07 0 0 7667

 

Hello!

 

 

Vadi új műszeregység eladó! Ha nem tévedek, a 968M-es típusé.

 

Akit érdekel, az ismert aukciós oldalon keresztül meg tudja vásárolni.

http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz_felszereles/egyeb/zaporozsec_muszeregyseg_uj_2355913604.html

 

 

FAV 20 Creative Commons License 2016.09.25 0 0 7666

FAV 20 Creative Commons License 2016.09.24 0 0 7665

FAV 20 Creative Commons License 2016.09.19 0 0 7664

szaszatis Creative Commons License 2016.09.18 0 0 7663

Helló,hivtalak de nem vetted fel és nem hivtál vissza.Holnap is próbállak csörgetni...

Előzmény: Z...ec (7662)
Z...ec Creative Commons License 2016.09.14 0 0 7662

                                          Tisztelt Márkatárs!

 

 

Vannak eladó Új alkatrészeim, főleg motor alkatrészek, gyűrű készlet, tömítés készlet, szelepek stb., a kis motorhoz.

Telefon számom: 0620 5761640

Továbbá egyéb különleges Zaporozsec alkatrészek is 968-hoz.

 

Üdvözlettel

 

Z.

Előzmény: szaszatis (7642)
FAV 20 Creative Commons License 2016.09.02 0 0 7661

gyakornokszaki Creative Commons License 2016.09.02 0 0 7660

a beltér és  a műszerfal  szép és esztétikus szövetkárpitozással, párnázott műszerfal tetővel és rádióbeépítéssel, látszanak a hagyományos pedálok és az izzításvisszajelző

Előzmény: FAV 20 (7658)
gyakornokszaki Creative Commons License 2016.09.02 0 0 7659

szép találatok, gratulálok, és a Ferihegyen akkoriban ritkán megforduló Boeing 707-el különösen

Előzmény: Vaskalap kartárs (7657)
FAV 20 Creative Commons License 2016.09.01 0 0 7658

Vaskalap kartárs Creative Commons License 2016.09.01 0 0 7657

A Fortepan oldalán újabb Zaporozsec képek jelentek meg. Az egyik érdekes felvétel (99226) a Ferihegyi repülőtéren szolgálatot teljesítő autókat mutatja. Erről már volt szó itt a fórumon, érdemes visszakeresni. Nem tudom gondolt-e már valaki arra, hogy ilyen megjelenéssel álljon elő, ezzel is emléket állítva az autónak (és persze a MALÉV-nak)

 

A másik kép (97967) a szervizben készült és egy IB-s rendszámú 966-ost láthatunk 1970-ből, tehát a hazai forgalmazás kezdetéről. Ennél a képnél figyeljük az autó hátulját, hiszen a hátsó lökhárítót még nem három, hanem négy darabból állították össze (ott van középen az összeillesztő lemez), és a fényvisszaverő prizmák is szögletesek. Nekem nagyon gyanús, hogy ezek Trabant prizmák, abból az időszakból, amikor még a széles alumínium keret nem jelent meg. A 966-os egyébként külön prizmák nélkül készült és csak az export modelleket szerelték fel később kör alakú prizmákkal. Ezek helye a későbbi tolatólámpáknál volt, majd 1971-től egy süllyesztéssel változtattak is a hátfalon, mintegy előkészültek a tolatólámpákhoz.

FAV 20 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 7656

FAV 20 Creative Commons License 2016.08.26 0 0 7655

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!