Sajnos elfelejtette a távirányítómat az autó, a Fiat code-sajnos nincs meg. Ki lehet ezt vajon nyerni a BSI-ből egy VAG-KKL vagy pedig ELM327 kábellel? Google sajnos nem tudott egyértelmúen segíteni.
Avagy van nekem egy komplett BSI-ECU, kulcs packom, B tervként ott van, de ahhoz sincs meg a kód. Másrészt akkor már szervízből se tudom lekérni a kódot, mert nem a saját BSI-je lesz benne.
No, megérkezett az autó. Hát, lehetne jobb, de rosszabb is. Még egyelőre nem tudom mi lesz vele, majd egyszer kitalálom. Donornak viszont két is autóhoz tökéletes.
A Skodát 2001-ben raktam tetőre, utána jött a Scirocco MK2, volt 100-as Skoda, jött a Zastava (végülis picit majdnem olasz), majd egy barátom Alfa 33-a, ha jól emlékszem 2003-ban eladósorba került, én pedig megvettem, mert szimpatikus volt az autó. Ezután megfogott az olasz érzés, mind a külsőségekben, illetve a használatban és technikai oldalról. Innentől kezdve meg már csak olasz autók jöttek egymás után, 33/75/155/146, na meg a GTV, most pedig a Stilo. Ami bár egy német Golf, de valami mégis más benne.
A fiúnk meg a Bravo-val, már ő is elköltözött jó messzire. A lányunknak meg saját családja van, 3 éves gyerekkel, épp költözésben, az én kombim oda került és jó hasznát veszik. Az öcsémnél a kombit (St. Moritz / Silver) készülünk kivonatni végleg, már vállalhatatlan a kasztnija. Ennyi volt benne, 3 műszaki ciklus...
Akkor végülis marad nála egy szedán (még csak 140 ekm-rel, nem rozsdásan, most "megkuplungoztuk", semmi olajat nem fogyaszt) meg nálam egy, azzal járunk, egy-egy. Nem is sok az. :)
De egy-egy darab azért kihullik és ki fog a következő években. Már várom, anyósék 1.6-osával is mi lesz egyszer...a férje nem igazán nézegeti az olajszintet, ma 1 litert töltöttem rá. Egy ciklus alatt megeszi a másfél litert.
Egyrészről ez az egész csak egy mánia vagy megszállottság, de másrészről azért az érdemleges darabokra érdemes áldozni és ha van egy-két motor talonban, vagy akár egy egész autó, akkor tekinthetjük előrelátásnak is. Mert nekem egyszerűen más autó nem kell, én így jól vagyok. És csomó emberrel beszélgetek, akik ugyanúgy vallják, hogy a Tipo-platform meg a modular motorcsalád virágoztatta fel az olasz autógyártást, majd látványosan hanyatlásnak indult.
Az öthengerestől meg úgysem tudok elvonatkoztatni, még azt is rámmondhatjuk, hogy kényszerpályán vagyok. :D Belefér mint hobbi az összeset fenntartani, szervizelni, javítani, még bontogatni is. Fiatal koromban horgásztam, ahhoz nem vágyom vissza, más hobbit meg még nem találtam.
Huhh, hát akkor szurkolok, hogy olyan legyen, amilyennek szeretnéd.
Ööö... tudom, hogy semmi közöm hozzá, de egyébként mit csinálsz ennyi öthengeres Fiat autóval? Neked van már kettő, az öcsédnek is kettő, a feleséged meg Alfával jár... :p
Mi más lenne? :) Na neked jó a memóriád, linkeltem itt egy mobilés hirdetést, hogy Euro3-as 20V szedán, kíváncsi vagyok meddig lesz fent. Tavaly év elején, emlékszel?
Nem sokáig volt fent, egy srác megvette, most ő hirdette meg és akkor mondom rámegyek mert ha kívül szép és belül szép, akkor bármi más baja lehet, az úgyse fog ki rajtam.
Hát hogyne. :D Barátom eljött azelőtt hétvégén két nap az öcsémén segíteni, utána mondtam vállald el az ismerősnek a fizetős melót, elvisszük az aknára, ketten megcsináljuk, legalább visszasegítek.
Ezt nem, de a selespeed-et igen, azt az üzemi nyomást, ami abban a kinyomót működteti a robotból, nem bírja ki semmi más. Ennél én valamit félreérthettem először, írta a tulaj hogy új a kuplung benne, működik is rendben. Üzemképes, csak miután beáll az alapjárat a 700 körülre, van egy hintázós járása a motornak. Sokat állt az autó, már az akksi meg se nyekkentett benne semmit. Én csak kicseréltem egy másikra meg feltöltöttem szintre az olajat, aztán ment is. Üa. szivattyúja viszont elengedni a nyomást.
Összességében több helyen kellett volna már az autóhoz nyúlni, fék-futómű-kipufogó biztos első ránézésre. Elektromos hibája csak annyi, hogy nyitottnak érzékeli a csomagtér ajtót.
Azt írta a tulaj, hogy ez egy nagyon jó autó volt, de már nem akart nagyobb összeget rákölteni. Akkor ezek szerint csak a szokásos történt.
Beálltam a kertben a végső nyughelyére.
Mire kell motor? Ha két autód fut egy ilyen ritka motorral, akkor nem lenne megnyugtató, ha lenne egy harmadik talonban? :) A GT-t én már nem, csak ha viszem lemosni. Az asszony mindennapi autója lett, teszi a dolgát szépen. Hogy ezzel az elcsépelt kifejezéssel éljek. Nemsokára átfordul a 100 ekm-en. Nem is csináltam rajta semmit a 2,5 év alatt. Annyi volt, hogy egyszer letört a kipufogócső tartó, azt vissza kellett hegeszteni, leszakadt a hátsó dob felfüggesztőgumi, kiégett egy tompított izzó, meg az asszony lezúzta az alsó motorvédőt, azt cseréltem újra. Más nem volt, csak egy-két próbálkozásom a napellenzőre. Na, azt pl. nem tudnak gyártani az olaszok, ezt elismerem.
De ez komoly, hogy ilyen autókat ki kell dobni egy kinyomócsapágy miatt?! Borzasztó szomorú ez... és a litvánok még nem találták ki, hogyan lehet bele makettozni valamit?
Mibe szánod a motorját egyébként? Azt hittem, elkészült a munkásságod főműve, ami a szedánban van.