Légzsákhiba feltárva, ténylegesen az övfeszítő a rossz. Más nem volt kéznél, rádugtam a Stilo övre a csatlakozót, mert mindben egyforma, akkor meg is szűnt a hiba. Úgyhogy holnap hozok a St. Moritzból.
Másrészt, előkészítettem majd a fűtőradiátorcseréhez (a vezérléssel, vízpmpával meg a termosztáttal, hűtőfolyadékkal együtt majd) a terepet. Olyan nincs, hogy ne szivárogjon már a gyári.
Harmadrészt, tegnap sikerüld diagolni a motorvezérlőt. Buta, mint a segg. Még a km-t sem tárolja, ami hasznos adatot láttam és roppant szokatlan, ahogy melegszik a motor fokozatosan, úgy állítja kis lépcsőkben lejjebb a kívánt alapjárati fordulatot és úgy igyekszik utánamenni. A műszeregység viszont nem valami faszányos, éppcsak alig megy 1000 alá a mutató, mikor már meleg és 825-ös alapjárati fordulat van beállítva.
Amúgy beszarás komolyan mondom, két hónapra adnak időpontot a műszaki vizsgára. Arról volt szó, hogy folyamatos mélyrepülésbe kezdett tavaly a használtautó import és forgalomba helyezés. Mikor kétszer ennyi autó volt, akkor sem volt több bő egy hónapnál a várakozási idő. Valahogy ez nem jön ki nekem...egyszerűen kevesebbet dolgoznak, másra nem tudok gondolni. De akkor mi lesz, ha felfut megint a dolog, mondjuk nyárra?
Így van, túl sokat akartak, nagyot akartak villantani, és nem sikerült minden, tényleg lehetne még a szoftverén picit csiszolni, csak ez valahogy félbemaradt. Pl ok, hogy kényes az akkufeszültségre, és ha már nem tökéletes, akkor indítás után bizonyos szolgáltatásokat letilt, csak ekkor sipolhatna arra is, hogy hé, user, valami van az akksival illetve a tépfesz ellátással. Hardware-ben is vannak hiányosságok, pl az a motortéri biztositéktábla nem igazán kültérre való, bár ok, hogy inkább csak akkor van vele gond, ha nem rakják vissza az akksitakarót, mert ugyan, minek az.
Még hagyjad is, azon legalább a műanyagra rakták, nem a százszor forróbb alura...a Lybra dettó.
Na ez az egyik oka, hogy sosem volt és nem lesz Stilo-m, mert ez az elektronikai rendszer nagyon kényes és bármilyen körülményben valami nem megfelelő, máris elbillen az a kényes egyensúly. Sok emberrel beszélgettem már, akinek Stilo-ja lett, ilyen jelenségek teljesen motorfüggetlenül mindegyiknél előjönnek és gyakorlatilag minden tulaj is találkozik a parajelenségekkel ilyen-olyan formában, ahogy magad is.
Jobban és bíznék benne, jó helyen van az ott az utastérben. A Stilo 1.6-ok döglenek rendesen a motorra helyezett ecu miatt, a G Astra aminek a moptorján volt az adagolóvezérlő, az sem bírta sokáig, kész csoda, hogy az 1.8-al nem szokott gond lenni. Bár tegnap megtréfált, indulás után kidobott egy loose connection hibaüzenetet, karácsonyfa lett a műszerfal. Leállítottam, újra akartam indítani, karácsonyfa maradt, de már el se indult, az immo se aludt ki. Utána újabb indítózás, elindult, és utána már nem volt semmi gond. Ma ránéztem, valami para volt a can hálózatban, az összes vezérlőt teleszórta. Egyszer régebben már csinált egy ilyet, vagy egy éve, annyira azért nem vagyok nyugodt. Ha jobb idő lesz, átnézem a testelési pontokat a motortérben, illetve a motortéri biztitábla csatlakozásait, illetve lehet az akksi kezd már gyengülni, már 5 éves, nem csodálnám, ha feladná a harcot.
Próbáltam az ELM-mel és a KKl-lel is, ugyan ez még 3 pines, de tudnia kéne mindkettőnek.
Hú bakker, most hogy írom lefelé...már tudom is mi volt a baj. Mivel fl-es, automatikusan a '99-es típust választottam ki...
Csakhogy ennél nem 98. szeptembertől jött a motor fl., hanem egy évvel később, és ez még a régi motor...de fasz vagyok. :D
Na majd akkor holnap, meg Kelsey és Hayes agyába is betekintést nyerek, volt-e tárolt reléhiba.
Utolsó olajcsere 2021. januári, 103000 km. Bírom ahogy ezek elviselik az indexkar tövébe akasztott címkét erről. Mindegyik svájciban ott lógott még, amit hozattam... Na mindegy, ez is csak arról tanúskodik, hogy pár hónap múlva elvágták az autó sorsát. De még májusig beletekertek egy 4500 km-t, ami addig kb. az éves futásának felelt meg. Érdekes.
Akkor ebben is Hitachi van, mint a Stilo 1.8-ban. Milyen kábellel próbáltad? Nálam megy a VAG KKL-el, az 1.4-es ELM327-el és a gagyi kinai nem is létező 1.5 kinai elm327-el is. Érdekes amúgy, mert a motor bár nálam megy az utóbbival, de semmi mást nem érek el vele.
Jó hogy az összes bilincs az eredeti, nekem fáj, amikor mindenféle awab bilinccsel van össze vissza brűgölve a motortér.
Ne szomorkodj, ti lesztek az új gazdái, a kutyák ugyanúgy tudják szeretni a következőt is, tudom, három mentett kutyánk is volt.
Messze nem új autó 24. évesen. Vannak apróságok, de nem vészesek. Ami világos, hogy állt jóideje. 2021. májusban lett kijelentve és azóta szerintem nincs gazdája a szó minden értelmében. Tekintve, hogy 1948-as születésű a tulaj, valami történhetett vele, pedig még műszaki is volt 2020. novemberben. Kivonás óta a kocsi csak úgy volt, elképzelésem szerint. De amúgy ő az első tulaj, mert a szervizkönyv is az ő nevére van kiállítva.
Érintetlen műszaki szempontból mindene, még a légzsák diagcsatlakozóról is én szedtem le a szivacsburkolatot. Meg is tudtam, hogy az utasoldali övfeszítőnél érzékel szakadást. A motorvezérlőt viszont nem tudtam vallatni, hiába látja a Scan-re a Hitachi vezérlőt, nem csatlakozik. A szélvédő hátul se most tört ki, látszik a kalaptartón. A gumik nem frissek szintén, ahogy a vezérlés is nagyon nem. Minden bilincs eredeti, a termosztát is, természetesen ennyi időt az sem bír ki. De minden patyolat tiszta a motortérben, egy olajcsepp sincs még a váltón sem.
Jó anyag, de most valamiért van egy szomorú érzésem, mintha egy kutyát látnék, aki elvesztette a gazdáját...
De ha műr hűtő, nekünk Husqvarna van és mindenki csodálkozik, mondjuk én se tudom mire vélni. De legalább olyan szürke hogy bármilyen autót megvennék vele. :D
Vagy nagyon szép hűtője van :) A miénk is egy fehér Bosch, a sima rész és a fagyasztóban is keringeti a levegőt, és tényleg szép darab, nem cserélném el valami másra :)
Nem, poénból mondta. Egyébként a Fordra. Vele festettem a téli alut, és mondtam, hogy milyen jól néz ki a felni festése, de az a fehér szín. Erre mondta, hogy a fagyasztónak is ilyen színe van. Mondtam, hogy ő sem panaszkodhat az ezüst octavia-val, mert abból is van olyan színű hűtő. :))