Ha Victor Bokris könyvét veszem alapul, akkor kb. 20 év múlva, rossz fordításban. Bár mostanság sok hasonló jellegű könyv jelent meg, volt ami egész jó lett magyarul is.
"Bernard Fowler erős hatását érzem, szerintem ő rázta gatyába az egészet."
"tehetséges, szorgos ám névtelen háttéremberek rakják össze"
Hol az ellentmondás? A mondat első felét nyilván nem rád értettem, de éppen ez jutott az eszembe arról, hogy el sem tudod képzelni, hogy Ronnie lemeze Bernard gatyarázása nélkül is működne. Én simán el tudom képzelni, mert a dalok jók, ennyi, de még igyekszem jobban elmerülni a témában és azt is tanulmányozom, mennyire hatottak Ronnie festményeire Bernard óvodai rajzai.
Száradó könnyek és ordas szándékok mellett jelezném, hogy november 10.-en Stones Project a Millenárison. Ben Monder, Darryl Jones, Bernard, Olah Kalman, Balazs Elemer. http://www.millenaris.hu/content/print_program.php?id=1316 Hátha érdekel valakit. Barczát kirúgák? :)
"mindennemű (ordas) alázó szándék nélkül" - lehet, de ha ezt írod, hogy "ne essenek elkötelezett hivek sem a túristák gyakori tévedésébe, mely szerint a Stones pusztán gyülevész banda, akik jókor voltak jó helyen, miközben a produktumot rendre a tehetséges, szorgos ám névtelen háttéremberek rakják össze ("nem is ők játszanak, hanem a kilenc hátttérzenész" ismerjük, ugye)"
Ha ez az én hozzászólásom kapcsán jut eszedbe, akkor szerinted mennyire lenne normális, ha ez nem verné ki a biztosítékot?
A Ronnie-Bernard vitát a tárgyi ismeretek hiánya és a vita alacsony színvonala miatt inkább ne folytassuk. Peace.
Egyébként, hogy Keith nem vesz részt a keverésben, ebben nem is vagyok biztos, hogy igaz.
Idemásolok egy storyt az IORR egyik fórumáról (keith's custom guitars) ami nyilván mindenki ismer, csak mert szóbakerült:
"Both Ted and Joe had great stories about Keith and Mick. OK my favorite then: (this was during World War III) Mick and Keith are listening to a track, and weren't speaking to each other. So Mick barks at the producer: "Tell Keith his guitar part sucks." So the producer turns to Keith and says: "Keith, Mick thinks that if you re-did your guitar part, it would sound even better". Keith answers: "Tell Mick to @#$%& off". So the producer turns back to Mick and says: "Keith seems to like it.""
Nem adtam semmit a szádba, te viszont fantomokkal vitatkozol, de azt elég harciasan. Közbe meg nem tudom min vitatkozunk. Ennek a lemeznek Bernard a Rick Rubinja. Kozsó meg a rikrubinja az Ámokfutóknak. merhogy ő a producer. Egyezzünk meg, hogy Rick Rubin meg Johnny Cashnek a rikrubinja, pacsi.
Bernard lemezét nem ismerem, ezt is jól érzékeled, szerintem sokan vagyunk így még, mint olyanok is, akik producerként is kevesebbet hallottak róla, mint Rubinról, ezért hadd ne szégyelljem magam.. Még maga Billy Preston szólólemezeit sem ismerem, pedig azokat biztosan érdemes lenne ismerni, nem kizárt, hogy egyszer majdcsak eljutok Bernardhoz is, ha nem találok érdekesebb hallgatnivalót. (Ami BTW nem túl valószínű, amit láttam a Salassal közös bluesmetál fúzióból elég ijesztő számomra, ennél a jazz standerdek is jobban álltak neki.)
De ne akadjunk ki azon, hogy háttéremberek szerepet kapnak. Szerintem se akadjunk ki!! Keith sem vesz részt a keverésben..na és... szerintem is naés. Kinek jutna eszébe megkérdőjelezni? senkinek. Lemaradtam valamiről? valaki kiakadt ezen? Én csak azt jegyeztem meg, hogy igazságtalan, hogy ha Ron, aki a Stones mellett saját jogon is egy ismert gitáros, dob egy jó lemezt, ezen annyira meglepődünk, hogy elsősorban az egyébként erről az oldaláról kevésbé ismert producernek tulajdonítjuk a sikert.
Ennyit bátorkodtam megjegyezni, mindennemű (ordas) alázó szándék nélkül Nem tudom Jeff Beck szólólemezei kapcsán ki áradozik a producerről, pedig valóban, egy jó producer aranyat ér. De ha ez szerinted öngól, meg benyalás, akkor legyen az, tojok rá, hiszen épp most hívott fel Ronnie, hogy mennyire hálás nekem ezért, az Eurosport meg sztárgázsit ajánlott az öngól ismétlésének jogaiért.
Bocs, ez most ordas öngól volt. Ennek a lemeznek Bernard a Rick Rubin-ja. Lévén, hogy ő a producer. Amit írtál, abból az derül ki, hogy nem ismered a szólólemezét. Az egy rendkívül erős anyag és szembeötlően sok fordulat jött át onnan Ronnie lemezére. Azon meg ne akarjunk ki, hogy a háttéremberek szerepet kapnak. Tudtommal Keith sem vesz rész a keverésben a Stones lemezeken, mégis kinek jutna eszébe megkérdőjelezni a szerepét? A Some Girls-ből is az olló csinált ütős anyagot, na és... Azért az, hogy jobb lenne a Bigger Bangnél az erős túlzás.
Még annyit, hogyha írok egy kommentár, abban mindig be kell nyalni valamelyik Stones tagnak, csak hogy kifejezzem a feltétlen alázatomat?
Nemrég itt a fórumon volt szó- az I gotta go I gotta see című számról, amit Bernard Fowler énekel-, hogy kurva jó zene. Ez ugye Ronnie lemezére is felkerült. Szerintem is Frednek van igaza. A maga nemében ez jobb anyag lett, mint a Bigger Bang. Ha a fiúk még összeraknak egy új lemezt, akkor Ronnie lemeze lesz a mérce szerintem.
Szerintem meg valahol a kettő között van az igazság, Ronnie kurva jó zenész, Bernard meg ahhoz kellett, hogy összerakjon egy ilyen lemezt. Élesztő és kenyér, capisco?
"Bernard Fowler erős hatását érzem, szerintem ő rázta gatyába az egészet."
tudom hogy szeretitek Bernardot, jó csávó az, de ne essenek elkötelezett hivek sem a túristák gyakori tévedésébe, mely szerint a Stones pusztán gyülevész banda, akik jókor voltak jó helyen, miközben a produktumot rendre a tehetséges, szorgos ám névtelen háttéremberek rakják össze ("nem is ők játszanak, hanem a kilenc hátttérzenész" ismerjük, ugye). Ha Bernard így gatyába tudna rázni egy albumot, a sajátját vagy másét, akkor nem a Rolling Stonesban vokálozna, hanem ő lenne a Daniel Lenois vagy a Rick Rubin... :) Nekem pont attól releváció ez az album, hogy mennyire tehetséges ember Ron, és mi mindent tesz bele a stonesba, ami nélkül talán nem is volna az igazi.
Pontosan így van. Ez tán a legjobb Ronnie szóló album. Bár az előző kettőn is voltak baromi jó számok, de ez egységesebb. Jót tettek a minőségi vendégzenészek (Gibbons!!). A hangzás korszerű, a számok fogyaszthatók. Nincs benne szinte semmi a korai Wood lemezek alagsori hobbistúdiós, jammelős, kissé amatőr megszólalásából. Bernard Fowler erős hatását érzem, szerintem ő rázta gatyába az egészet. Azért örülök ennek mert semmit nem vártam az egésztől, aztán tessék...)
Ha! Éppen most akartam írni, hogy lehet, hogy Ronnie baszottul szét van csúszva, de a magyar alkesz zenészek példát vehetnének róla, mert ez az album nagyon egyben van! Tegnap sikerült beszerezni, kétszer hallgattam végig egyvégtében, ma reggel is az szól az autóban, nem is emlékszem mikor hallottam olyan albumot, ami ennyire tetszett. Ha ilyen szóló cuccok születnének mindig, akkor nem is bánnám, hogy a Stones rápihen néha.