Keresés

Részletes keresés

Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.19 0 1 24783

Szerintem arra kérdezett rá, hogy érdemes-e megvennie ezeket külföldről. Legalábbis a kb. ár erre enged következtetni. Persze lehet, hogy tévedek...

Előzmény: Avant1 (24782)
Avant1 Creative Commons License 2024.01.19 -1 0 24782

Szia, engem érdekelne. Tudsz email üzenetet küldeni?

Előzmény: C50k1 (24781)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.12 0 1 24781

Sziasztok,

Találtam pár darab angol váltót és polarizált íves váltót. Angol váltó darabja ~6000 ft az íves darabja ~4000ft
Elég újnak néznek ki a képeken. Szerintetek érdemes vele foglalkozni? Összehasonlítottam a VMC képeivel és a képek alapján ezek jelenleg a legújabb típusúak.


Találtam ~6000 forintért régebbi verziót is, de ezzel nem szeretnék foglalkozni.


Szerintetek?

diginewl Creative Commons License 2024.01.12 0 1 24780

Nem kell sűrűn tisztítani, csak amikor koszos lesz. Hamarabb koszolódik, mint az újezüst kemény sínszál. Ennyi. Az is tömör fém, így sokáig jó lesz.

Előzmény: Szilrobi_index (24778)
zetaman Creative Commons License 2024.01.12 0 0 24779

Egy aprócska próbapályám van egy régi Mehano készletből „épült”: egy ovál, egy pár kitérővel. Amíg a nagy készülget, ezen terápiázok néha az újabb dolgokkal. Meg a gyerekeknek is jó ujjgyakorlat kezelés szempontjából.

 

Nagy gond nem volt vele, tizenév után szedtem elő újra, addig a szobában állt egy szekrény mögött. Finom polírpapírral (800-as és 1200-as) át kellett húznom a futófelületet a jó áramszedésért. Utána nyilván a fémpor miatt áttöröltem. Ez volt két éve. Ezen kívül azóta semmi gond. Az MTB M44 is szépen csigázik rajta.

Előzmény: Szilrobi_index (24778)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.11 -1 0 24778

Akkor ezek szerint ha sűrűn tisztítom, akkor nem kell kukába dobni? Foltbenzin jó lehet ezekre is?

6db váltóm van, amikből jó lenne egy "fejpályaudvar szerű" indítómodult építeni. Ezen nem volna terep, maximum "föld imitáció" és letakarva lehetne tárolni. Akár minden játék után át lehetne finoman törölni benzines ronggyal...

Próbálok beszerezni "modern" síneket (PIKO A), de még használtan is tétel számomra 6db váltót csak úgy kidobni. A kalapsínes cuccokat/váltókat már eladtam a héten (papírtalpfás sín még van, lásd Börze :) ). Azt is fájó szívvel/pénztárcával tettem, de be kellett látni, hogy azokkal a terepasztal nem fog működni.

Előzmény: diginewl (24777)
diginewl Creative Commons License 2024.01.11 0 0 24777

Az alumíniummal nem az a baj, hanem hogy puha, és ezért egyenetlen a felülete. Így minden kosz/szikra stb. könnyen rárakódik.

(((Az oxid réteg néhány pillanat alatt kialakul - mint az közismert. Ezt minden, alupalackból (citrátot is tartalmazó) oldatot fogyasztó ember tudja, ezért vár felnyitás után egy picit (2-5sec), aztán nyomja be teljesen a fedelet a lébe, és iszik belőle... ugye közismert? Nem sietünk.)))

Előzmény: Szilrobi_index (24776)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.11 0 0 24776

Sziasztok!

 

Visszatérnék még egy kicsit a Mehano sínekre, váltókra. Itt azt írtátok, hogy a régiek alumíniumból vannak. Az alumínium - tudtommal - "önmagában" oxidálódik, nem kell hozzá víz sem. Az alumínium oxid rossz vezető tulajdonságokkal rendelkezik. Ebben az esetben akkor ezek a sínek soha nem is működtek jól? Azt olvastam, hogy hiába távolítom el az alumíniumról az oxid réteget valahogy, akár egy hét alatt visszaoxidálódik. Akkor ez megint azt jelenti, hogy ezek a sínek sosem lesznek használhatóak!?

C50k1 Creative Commons License 2024.01.09 0 1 24775

Köszönöm szépen :)

Előzmény: porszívómester (24772)
418104 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 24774

Sziasztok!

Melyik flexibilis sínnel egyszerűbb dolgozni?

Piko A vagy Peco streamline?

 

Mire kell náluk figyelni?

porszívómester Creative Commons License 2024.01.08 0 1 24773

Illetve még ezt nézd meg ha kiveszed a rugokat:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=156822798&t=9183208

Előzmény: C50k1 (24771)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.08 0 1 24772

Elképzelhető, de ez is tökéletes. A szív polaritas váltásának így is jól kell működnie a dekoder által, pont amikor a csucssinek átállnak. A szív az enyémen is így van 2 darabból összeillesztve csak kevésbé látszik.

Előzmény: C50k1 (24771)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 24771

Köszönöm szépen. 
Gyorsan szereztem Ricardoról polarizált váltót.
Ami feltűnt, hogy a szív elött a csúcssínek felé nincs elvágva a sínszál, mint a képeken amin láttam és a Szívtől induló vágányok 2 darabból vannak a váltóra szerelve. Lehetséges, hogy ez egy régebbi darab?


Remélem látszik a fotón.

Előzmény: porszívómester (24767)
418104 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 24770

Még az lehetséges, hogy a kezdőkészletes íves váltók egyszerűbbek, a külön kaphatóak pedig jobb minőségűek?

Előzmény: Avant1 (24769)
Avant1 Creative Commons License 2024.01.08 0 4 24769

Én vettem Piko A íves váltókat, pont ennek ellenőrzésére is építettem próbaszakaszokat, és mindenféle járművel próbáltam Semmi probléma. Vagy urban legend, vagy egy ritka eset extrapolálása.  Talán a Stummi fórumban olvastam, hogy egyes háromtengelyes kocsiknál (amelyek könnyűek) íves átszelésnél merült fel némely embernél ilyen.

Előzmény: 418104 (24765)
418104 Creative Commons License 2024.01.07 -1 2 24768

5-6 éve azt írták (itt a fórumon is), hogy a Piko egyenes váltói módosítva lettek, de sehol nem láttam infót azóta, hogy az íves váltókon is változtattak volna.

Előzmény: Szilrobi_index (24766)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.07 0 4 24767

Szia

Nem elég vagy nem biztos hogy elég. Digitben a polarizált szív darabot érdemes bekötni a funkciodekoder ezen kimenetére és így lesz tuti megbízható az áramellátás azon kívül hogy szebb is. Digitools digiservo ezt kiválóan kezeli. Illetve ha a leírása szerint az átkötéseket kiszeded a váltóbol de nem polarizálod akkor teljesen megszűnik a szív áramellátása. Ha bent hagyod őket akkor pedig csak az átálló csúcssinekrol kap áramot ami nem túl megbízható főleg festett síneknél. Ha servoval oldod meg az állítást akkor a rugót is érdemes eltávolítani. Streamline code 100as használok settrackal vegyesen és a settack szigetelt íves kitérőkon néha előfordul zárlat egyes 6 tengelyes mozdonyokkal ha a középső tengely áthidalja a vékony szigetelést a szív darabban. De tényleg nagyon ritkán. Mindkettő jó de ahol lehet azt ajánlom használj polarizált kitérőt.

Előzmény: C50k1 (24763)
Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.07 0 1 24766

Ez a PIKO A íves váltós probléma általános? Úgymond köztudomású?

418104 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24765

Szia!

Én az íves váltókról hallottam rosszakat, kérdés, hogy ez ügyben történt-e manapság változás?!

Ár/érték arányban szerintem a Peco sínek jobbak, mint a Piko A, de a Peco sajátos a geometriájával szemben a Piko A geometriájé pofon egyszerű, azonnal átlátható.

Előzmény: Szilrobi_index (24762)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.07 0 1 24764

Én nálam is tervben volt a Piko A gleis, de a Gold vasút lebeszélt róla. Szerintük minden jó Pikóéknál, csak az íves váltó, mint fogalmazott a siklás melegágya.

Előzmény: Szilrobi_index (24762)
C50k1 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24763

Sziasztok, segítséget szeretnék kérni :)

Szeretnék egy komlpett digitális terepasztalt építeni. Viszont a szakirodalom elég hiányos, vagy csak nagyon innen-onnan összeszedős. Okosítom magam a témában, de van egy dolog amiben nem vagyok biztos. 
Peco sínrendszert szeretnék használni de kitérőknél van szigetelt és polarizált kivitel. Értem a működési elvüket, de nem tudom melyiket használjam. Láttam képeken, videókon, hogy a szigeteltet használják többen. Nekem viszont a polarizált váltó szimpatikusabb. Elég ha annyit teszek, hogy a szívhez kapcsolódó sínszálakat a váltó végén szigetelem? 
Vagy ti mit tudnátok ajánlani?
Válaszaitokat előre is köszönöm :)

Szilrobi_index Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24762

Szia!

Mi negatívat olvastál róluk? Itt a fórumban? Én abban a tudatban vagyok, hogy ár/érték arányban jó a PIKO A sínrendszer...

Előzmény: 418104 (24761)
418104 Creative Commons License 2024.01.07 0 0 24761

Sziasztok!

Visszaolvasva, nem túl jó véleményeket olvastam a Piko A váltókról.

 

Változtatott a gyártó Piko A sínrendszer váltóin az utóbbi időben? Javítottak valamit rajtuk? 

 

 

daruguru Creative Commons License 2024.01.06 0 0 24760

"El sem hiszem, hogy 40 CHF az egész... :)" - mert csak a terveket kapod. :) A vitrint már eladta korábban.

Előzmény: PLACI (24759)
PLACI Creative Commons License 2024.01.06 0 2 24759

Köszönöm. Én is találtam valamit, kicsit egyszerűbb, praktikusabb, ilyesmire gondoltam:

https://www.ricardo.ch/de/a/befahrbarer-zug-lift-vitrinenbahnhof-h0-plaene-f-eigenbau-1249820344/

 

Itt a videó is a működéséről:

https://www.youtube.com/watch?v=mAcmFw5yRos

 

El sem hiszem, hogy 40 CHF az egész... :)

Előzmény: Tyapa (24758)
Tyapa Creative Commons License 2024.01.06 0 2 24758

Nem csináltattam még ilyet, de tőlük egy kérdést megér:

 

https://www.modellbaulift.de/

 

https://digirail.de/loklift/

 

https://www.modellbau-weber.de/anlage-loklift.php

 

Az egyedi méretek miatt úgyis sok mindent egyedileg kell hozzá tervezni/gyártani, szerintem legyártanak bármit.

Előzmény: PLACI (24757)
PLACI Creative Commons License 2024.01.06 0 2 24757

Pont ilyen jellegű kérdésem lenne. A terepasztal és a vitrin között egy liftet képzeltem el, egy olyan vitrint, amiben 1 db vágány van, az is le-föl mozgatható. A DCC asztal vezérlőjéhez kapcsolódva, mintegy fordítókorong, csak ez egy függőleges irányú tolópad lenne.

Kb így:

 

 

Aztán megtaláltam a hozzászólásodat, archívban még él a link, és nagyon tetszik a megoldás:

https://web.archive.org/web/20130421015140/http://www.steffen-krumbholz.de/lift.html

 

Szerintetek gyárt valaki ilyet, ill. lehet venni? :)

Előzmény: róbertke (13282)
Géza Kovács Creative Commons License 2024.01.05 0 0 24756

Szép estét mindenkinek! Van valakinek tapasztalata arról, hogy a régi Pilz H0 sínrendszer menniyire kapcsolható a mai Piko A ágyazatnélküli sínekhez? Konkréten van pár Pilz kitérőm, meg angolváltóm, amit szívesen használnék a Piko A rendszerrel együtt. Első ránézésre és összedugásra nem látszik eltérés köztük... 

Privátban is szívesen veszem az üzeneteteket. Üdv Géza

tompa101 Creative Commons License 2024.01.05 -1 0 24755

Peco!

Börze 156900 hsz.

Előzmény: Avant1 (24753)
porszívómester Creative Commons License 2024.01.05 0 0 24754

Szia

Igen a Peco is egy üzembiztos, bevált konstrukció, code 100-at használok én is settrackal keverve lényegében és eddig nagyon bevált. Igaz ez OO de lefestve szerintem nem durung. Az ívek, íves kitérők is pont passzolnak a rendelkezésre álló helyhez. Sőt, ha jól emlékszem, a Fleischmannal való csatlakozásnal a Fle-bol kellett lecsiszolni pár mm-t. Amúgy a Fleischmannal is léteztek hosszú váltók, mozgó szív darabbal a modellgleis sortimentben ha jól emlékszem.

Előzmény: Avant1 (24753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!