Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

István Szegvári Creative Commons License 2020.02.23 0 0 2821

Sziasztok! Szükségem lenne Suzuki Alto 1.1-hez javítási  kézikönyvre. Kérem, aki tud segítsen! E-mail címem: szegvari-istvan@freemail.hu

nyuggerpisti Creative Commons License 2020.02.20 0 0 2820

Szeretnék egy Suzuki Alto 1.1 szervízkönyvet. Tudtok segíteni?

Boja62 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 2819

Sziasztok ! Szeretnék egy Új altó kézikönyvet pdf formátumban, nem árt ha magyar !

Amennyiben tud valaki ebben segíteni megköszönném !

George L. Creative Commons License 2020.01.31 0 0 2818

Köszönöm Nevko.

Előzmény: Nevko (2817)
Nevko Creative Commons License 2020.01.22 0 0 2817

Kedves George L!

 

Én régen próba képen pár hónapig jártam E85 -el vegyes arányban, volt, hogy tisztán E 85-el is, és semmiféle negatív dolgot nem tapasztaltam. Sőt, ha az etanol arány elérte a kb 10%-ot, akkor már változott érezhetően a motorhang, alacsonyabb fordulaton jobban gyorsult. Egyetlen hátrány?, hogy kb. 50% tól más volt gyújtás ráadáskor az üzemanyag szivattyú hangja.

Előzmény: George L. (2814)
George L. Creative Commons License 2020.01.09 0 0 2816

Üdv lavaj.gabor!

 

Megvan neked az Alto szervízkönyve pdf.formátumban?

A 2476 számú hozzászólásban van link. Ha esetleg már törlődött akkor az "Ikrek" nevű fórumtársunk valószínüleg tud segíteni.

Egyébként nem túl bonyolult leellenőrizni a hőmérő áramkörét,mármint,hogy esetleg nem szakadt-e meg a vezeték,vagy működőképes-e maga a műszer.Mivel a "hőgomba" két független érzékelőt tartalmaz (NTC.ellenállások)-az egyik a motorvezérlőbe csatlakozik,a másik megy a műszeregységhez.Esetleg nem lehetséges,hogy a "gomba nem kap rendesen testet?

Előzmény: lavaj.gabor (2815)
lavaj.gabor Creative Commons License 2020.01.04 0 0 2815

Sziasztok!

 

Az alábbi problémával fordulok hozzátok....

Az Alto fűtésével probléma volt, ezért termosztátot cseréltünk benne. A csere után nem mutatott semmit a vízhőfok mérő óra, ezért a hőgomba is cserélve lett, de még ezek után sem mutat semmit. Volt esetleg valakinél hasonló probléma, vagy esetleg van valami tippetek hogy mi lehet ennek az oka?

George L. Creative Commons License 2019.12.13 0 0 2814

Kedves fórumtársak!
Okozhat-e ennél az autónál problémát a mostanság bevezetésre kerülő E-10 es 95-ös oktánszámú benzin?

George L. Creative Commons License 2019.09.25 0 0 2813

Üdv Andika 123

 

A gumiméret véleményem szerint teljesen jó,az enyémen is valami ilyesféle van.

Ami a rádiót illeti,hát bizony ez valóban készülékfüggő. Amikor a kulcsot első kattanásig fordítod csak,akkor elvileg a rádió már feszültség alatt van.Ilyenkor bekapcsolhatod,stb.Ha kiveszed a kulcsot és a rádió bekapcsolva volt,nyilván a rádió is kikapcsol,mivel már nem kap feszültséget az akkumulátortól.Ha viszont újra beteszed a kulcsot és első kattanásig fordítod és a rádió nem emlékszik,hogy ő legutóbb bekapcsolva volt és így nem kezd el működni "magától",azt hiszem nincs mit tenni,ez a rádió ilyen.

Előzmény: Andika 123 (2812)
Andika 123 Creative Commons License 2019.09.24 0 0 2812

Üdv!

Két kérdésem lenne. Az altomon 155/70r13 gumik vannak (a gyári ugye 155/65). Lehet ebből valami probléma,mert más autókon is,és egy ismerősömén is láttam ilyen méretűt.

A másik ,hogy a rádiót kézzel kell ki-be kapcsolni. Meglehet oldani ,hogy a gyújtáskapcsoló vezérelje? A gyári kötegbe van bedugva,de vki azt mondta ,hogy ez rádió függő.

Ja és az autót most vettem ,így. Köszönöm

Woodyka Creative Commons License 2019.08.12 0 0 2811

Régen amíg megvolt a kocsi, 2-3 éves korában volt vele ilyen gondom. Egyszer annyira, hogy oktánszám növelőt is raktam bele. A megoldás igazából annyi is meghozta, hogy rájöttem ÖMV-t nem szereti, MOL határeset, Shell rendben, meg egy helyi kút is ok. Plusz amikor előjöttek ezek a gondok, akkor sokáig csak városban jártam vele pár km-eket. Utána viszont volt két három többszáz kilométeres út országúton, utána nem jött vissza a kopogás, csörgés.

Előzmény: George L. (2797)
George L. Creative Commons License 2019.08.12 0 0 2810

Az olykor ingadozó alapjárat esetében érdemes lenne a PCV. szelepet megnézni elsőnek.Trükkös dolgokra képes.

Aztán az EGR ,majd a fojtószelep,illetve az IAC (alapjárati levegőszabályozó szelep). Véleményem szerint a motorolaj milyensége itt nem mérvadó.Egyébként is a 10W40 elfogadott ennél a motornál tudomásom szerint.

Előzmény: 741 (2809)
741 Creative Commons License 2019.08.10 0 0 2809

Inkább magasabb fordulaton, nem intenzív gyorsításkor is kopog, igaz nincs fordulatszám mérőm. Néha az alapjárat is ingadozik, nagyobb fékezés vagy hosszabb út után szinte ütemesen változik. Van, aki szerint az utóbbit megoldhatja a hígabb olaj használata a mostani 10 W 40-es helyett. Motorban ~60 ezer van, nemrég ellenőriztem a szelephézagokat, kettőt kellett kicsit visszább tekerni.

Előzmény: George L. (2808)
George L. Creative Commons License 2019.08.09 0 0 2808

Üdv 741.

A jelenség nálad is akkor jelentkezik amikor "kövérebb" gázt adsz és kb. 1200...1500 ford/min fordulat környékén?

Igazad van első lépésben a kopogás érzékelő a gyanusított,(nem könnyű hozzáférni) de más is szóba jöhet.Engem is érdekel minden fejlemény,tapasztalat,ötlet.

Előzmény: 741 (2807)
741 Creative Commons License 2019.08.08 0 0 2807

Nálam is ezek a tünetek, ezért várom mi lesz a végkifejlet. Egyenlőre 100-assal járok. Nemrég beszéltem egy szerelő ismerőssel, ment is vele egy kört, szerinte rendben van, de ha mégis úgy érzem, nincs, akkor bevihetem a műhelybe egy műszeres diagnosztikára. De ezt megelőzőleg alá fogok nézni ellenőrizni azt az említett kopogásérzékelőt és csatlakozóját, hátha az rosszalkodik. Csak érjek már oda az ősökhöz, ott van szerelőakna.

Előzmény: George L. (2806)
George L. Creative Commons License 2019.08.08 0 0 2806

Nem volt sok időm mostanság,ezért úgy fogalmazok,hogy: folyamatban... :).

Persze azért próbaképpen beszereztem egy flakon oktánszám növelő üa. adalékot,s a javasolt mennyiséget beletöltöttem és mintha javult volna. De persze ez nem megoldás.Úgyhogy folyt.köv.

Előzmény: 741 (2805)
741 Creative Commons License 2019.08.08 0 0 2805

Csörgésre.

Előzmény: George L. (2804)
George L. Creative Commons License 2019.08.08 0 0 2804

Üdv 741.

A műszeregységre,vagy a "csörgésre" gondolsz?

 

Előzmény: 741 (2803)
741 Creative Commons License 2019.08.07 0 0 2803

Sikerült kideríteni a hiba okát, és megoldást találni rá?

Előzmény: George L. (2802)
George L. Creative Commons License 2019.06.26 0 0 2802

Köszönöm az információkat!

Előzmény: patrick97 (2801)
patrick97 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 2801

Elfelejtettem említeni hogy a gyárira nem ,de az utángyártottakra itt pl az ERA nevezetüre kaphatsz 20-25-35% kedvezményt attól függ hogy milyen gyakoti vendégük vagy, legyen regisztrációd az már 20% kedv , unix ha van kártyád és pontod az is 20% ha van, bárdi 10-15% regisztrálva, nem tudom nálad mik a lehetőségek, de itt Győrben ezek vannak, az autósboltok is tőlük szerzik be a cuccot, sőt az autószerelők is, kwickfit, független stb, márkaszervíz is néha, ha gyári cuccot vesznek akkor nem tudom. 

Előzmény: patrick97 (2800)
patrick97 Creative Commons License 2019.06.25 0 0 2800

Cikkszáma a gyári cuccnak: 18640-78G00 Partsouq.com ide beírod az alváz számot és didob egy csomó mindent, lehet említettem már akkor bocsi, színkód, motorszám,hajtóműazonosító, felszereltség, és ami a lényeg a robbantott ábrák és az alkatrészek cikkszáma amivel már tartasz valahol, némelyiknél van fénykép is a gyári cuccról, sőt kiadja azokat a más cikkszámon futó dolgokat amelyek még kompatibilisek lehetnek érts pl a vezeték hossza más, mert ugye egy cikkszám sok mindent tartalmaz ,de a gyártó tudja hogy pontosan mit, gondolom ez már ipari kémkedés kategória. 

 

Láng autónál van cikkszám kereső, és kiadja a bruttó árat, én náluk szoktam megvásárolni a dolgokat, ha már törzsvásárló vagy akkor gyári dolgokat otthonról is tudsz rendelni, ha nem akkor vagy telefonon vagy be kell menni egy kirendeltséghez. nekem ebben szerencsém van, itt van az utca végén :D 

Gyári (láng ár) 41575 ft ami hát nem kicsit, nagyon drága, van egy ERA, gondolom utángyártott, vagy az a gyári beszállító ezt nem tudom ha kiveszed a KNOCK (kopogás) érzékelőt, akkor lehet hogy belevan nyomva a gyártója neve... pl a Generátornál, Reléknél a DENSO felirat ragyog. 

 

"Copy" 

 

ERA 550976A 

Kábelhossz [mm]: 200
Csatlakozók száma: 1
Kopogásérzékelő
További információKopogás érzékelő
ERA  

Kisker ár: 


9 338 FtKülső raktár(+2 nap)16:00-ig leadott rendelés esetén az áru másnap délelőtt érkezik a megrendelőhöz . 

Előzmény: George L. (2799)
George L. Creative Commons License 2019.06.25 0 0 2799

Szia patrick97.

 

A kopogásérzékelő nekem is eszembe jutott.A fura az,hogy ha egy motort 95 oktánú benzinhez állítottak.mi dolga van a kopogásérzékelőnek?Persze tudom bonyolultabb ez annál...Mert méri ugye a beszívott levegő hőmérsékletét,figyeli a két oxigénmérő által mért értékeket,talán még a légnyomást is(?),a főtengely fordulatát,a fojtószelep helyzetét és ezekből számolja az "optimális előgyújtási szöget.(Is).Ehhez jön még a kopogásérzékelő,ami egy piezo kristály a kopogás frekvenciájára hangolva és ha ez kopogást hall,a motorvezérlő kissé visszavesz az előgyújtásból,de kis idővel később újra beállítja az eredeti értéket és így tovább.Szóval eléggé spiccen van az előgyújtás alapból.Ami érdekes,hogy magasabb oktánszámú benzinnél nem,vagy alig jelentkezik a "csörgés",pedig elvileg ennél is kéne ha valóban az előgyújtás értéke a ludas.

Utánanézek,lehet-e kapni ilyen kopogásérzékelőt.Létezhet,hogy idővel már nem hall olyan jól?

A motor még nem üzemelt túl sokat, (25000 körül) ezért nem valószínű,hogy a szelephézag értéke túlzottan megváltozott volna.

Előzmény: patrick97 (2798)
patrick97 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 2798

Van benne elvileg kopogás érzékelő, igaz nem tudom mire jó mert csak 1 vezetéke van, ez amúgy kb az önindítónál lakozik, de ha felpattintot a géptetőt beszemélsz a fojtó szelep ház mögé, ha van benne légkondi akkor a cső útban lesz, https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7563434&lng=hu&e=263&ccf=21876006&m=1&n=0 a képen lévő csatit szemléld meg magadnál hogy rendesen össze van e dugva (nincs e rajta sérülés, elég melegben lakik és műanyag ....), vagy lehet eljött a végideje szegénynek. ne lepődj meg ha a kábelköteghez hozzá lesz fekete szigetelőszalaggal tekergetve... A tűzfal és a motor között... a szervízkönyvben van erre vonatkozó rész... hibakód nincsen?
Nekem mondjuk szelephézagot kéne állítani mert még sose volt és 74.000 környékén van a km óra állás.... LEhet neked sem ártana megnézni hogy a szelephézagok jók e... 

Előzmény: George L. (2797)
George L. Creative Commons License 2019.06.24 0 0 2797

Üzem meleg motor esetében 95-ös benzinnel erősebb gázadásnál előfordul,hogy némi "csörgő"hangot hallani a motorból.Valószínűleg kopogásos égés lehet.Magasabb oktánszámú üzemanyaggal nemigen jelentkezik(100-as).Ezt a motort 95-re tervezték,szóval elmászhatott valamelyik érzékelő,vagy valami hasonló.(A motorvezérlő nem valószínű).Gyertyákat cseréltem.Van valakinek tapasztalata,ötlete ezzel kapcsolatban? 

patrick97 Creative Commons License 2019.06.23 0 0 2796

Örülök hogy sikerült! :)

Előzmény: George L. (2795)
George L. Creative Commons License 2019.06.14 0 0 2795

Szia patrick97.

 

A műszeregység jól működik,(bár a vízhőfokmérő kicsit más értékre áll be mint az előző).A kilométerszámlálók nyomtatott áramkörein lévő eeprom ic-k megcserélése megoldotta a felmerült problémát.

Köszönöm az információkat!

Üdv.

Előzmény: patrick97 (2794)
patrick97 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 2794

A lila vagy a Barna színű vezeték lez a tied, az egyik a fordulatszám, a másik a fordulatszám, azt hiszem a barna a vss a lila meg a fordulatszám mérő lesz, de lehet tévedek.

Előzmény: patrick97 (2793)
patrick97 Creative Commons License 2019.06.07 0 0 2793

Értem, melesleg egyetértek veled, a második résznél meg főleg ; vegyem meg újonnan - mondhatni fogyasztói társadalom. Bár ha én bemegyek a bontóba még orülnek is ha nem nekik kell kivenniük, köszönök mondom körülnézem mert én csak csatlakozókat szoktam venni meg ilyeneket 3 lábú diódát 2 lábút ilyesmit ,apróságokat, ha valami olyan akkor azt jó helyről többnyire újonnan szoktam beszerezni, ajánlom figyelmedbe a sumo suzukit, ha pesti vagy akkor helyben van ha nem akkor sajna 1390 ft tól van a posta.... 

 

A kábelkötegben benne kell legyen! Küldök fényképet ,ez a műszerfal köteg jött ki az anyémből, eredetileg GL felszereltség 3. típus 2006 -os ,talán utolsó volt a gyártó soron (most már GLX PS AC meg egy kis plusz) - aztán jött az indiai frissebb modell, ha érdekel partsoq-on megvan a japán ,az eu, az indidánusos meg az összes verzió csak keresni kell... meg a többi suzuki amiből ha türelmes vagy házon bellül szinte biztos lesz passzoló cucc pl a jimmy adta az elektromos tükör kapcsolót annak is benne vannak a vezetékei ,de a tükrökbe látod elektromos motor szerkezetet vagy másnéven tükörmozgatót nem találtam, pedig a csati is a helyén, csak rá kéne dugni a stekkert aztán még  fűtene a tükör is ha kell.... 

 

Képek a kábelkötegről, és műszerfal óra csatlakozóról + cikkszám

 

https://i.imgur.com/Radtdm5.png

 

https://i.imgur.com/ORccsjk.png

 

https://i.imgur.com/X2uzBuD.png

 

https://i.imgur.com/QNuGf8S.png

 

https://i.imgur.com/9Zu3X4E.png

Előzmény: George L. (2792)
George L. Creative Commons License 2019.06.07 0 0 2792

Szia.

Szavaidból azt veszem ki,hogy a fordulatszámmérő vezetéke alapból benne van,tehát itt nem lehet gond.Remélem jól értem.

A számláló átállítása akkor illegális,ha tisztességtelen haszonszerzésre irányul.Ez büntetendő is.Jelen esetben ez nem áll fent,hiszen a műszeregység ugye forgalomból kivont,bontott járműből való és a cél nem más,mint a valós (dokumentált) állás beállítása.Ha nem lenne nagy a különbség nem is foglalkoznék vele.A bontottban 130000 körüli érték van,míg a másik úgy 20000 körüli.

A módosítás több módon lehetséges,de leginkább kettő a célravezető: Amennyiben mind a kettő egység azonos alkatrészekkel készült,(és ez a valószínű) akkor az eeprom ic. megcserélése járható út lehet,hiszen a az autó típusok azonosak,gondolok itt kerékátmérő,stb. paraméterekre. /A motorvezérlő (ECM) van ugyan kapcsolatban a műszeregységgel de ez csupán arra szorítkozik,hogy az ECM működteti a hibajelző lámpát,az ABS lámpáját és jelet ad pont a fordulatszámmérőnek.A légzsák lámpáját a légzsákvezérlő egység működteti,az máshol is van,valahol a kézifékkar tájékán./ A másik lehetőség az eeprom-ban lévő adatok átírása.Erre is van persze módszer ami kissé macerásabb mint a sima csere.Ennek mikéntjéről kaptam egy segítőkész embertől egy linket: https://www.clublexus.com/forums/es-1st-to-4th-gen-1990-2006/740730-diy-odometer-reprogramming.html 

 

Ami a hazai árakat és egyebeket illeti. Nos régebben (még Marutim volt) ha elmentem a kedvenc bontómba és éppen volt bontásban,probléma nélkül bementem,ami kellett kivettem,az árát megmondták -akár még picit alkudhattam is-,fizettem aztán kész.Most már be se engednek,mond meg mi kell,majd kibontják-valamikor-.Indok:Hát,veszélyes munkahely,meg ilyen olyan szabályok,környezetvédelmi irányelvek stb.stb. Ott is hagytam. Más normális helyeken azért ez nem egészen így van.Bár lehet van,ahol még cifrább.De egyébként ez más területeken is így alakul. A nagy környezettudatosság hangzatos jelszavai mellett szinte rákényszerítenek a nagy cégek által tömegesen sok erőforrással,energiaigénnyel,szállítási költséggel gyártott rövid élettartamú cuccok megvételére a profit és forgalmi adók okán.Használd,ha nem jó már dobd el,vegyél újat.Például van-e még a hagyományos értelembe vett cipész(suszter),és még sorolhatnám.De ez nem a fórum témája.

Előzmény: patrick97 (2791)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!