A Vision Hoya alap és Rodenstock prémium kategóriás lencséket forgalmazhat. Ha mindenképpen náluk szeretnéd megvenni, akkor Rodenstock. Különben egy életre elmegy a kedved a progresszívtől.
Az árak egyébként nem annyira alacsonyak, hogy ne lenne érdemes máshol is körülnézni. 🙂
Több helyen kértem ajánlatot szemüvegre multifokális lencsével. A kérésem széles csatornájúra vonatkozott. A Vision Express esetében ez egy Rodenstock és két saját márkás lencse volt. A márkán belül nem tudták megadni a pontos tipust.
A Látás Hónapja látásellenőrzésre lett kitalálva. Ez egy alap. Természetesen ha van rá idő, picit komplexebbet is lehet végezni, de pont ebben a hónapban és pont a nagyobb üzletláncok nem tudják ezt bővebben véghez vinni. Ezért érdemesebb kisebb, kevésbé zsúfolt, de Látás Hónapján résztvevő üzleteket felkeresni. Ha az ellenőrzés során bármilyen komolyabb eltérést észlelnek, vagy orvost igénylő beavatkozást konstatálnak, a páciens figyelmét erre felhívják.
A Kishegyesi uti Tescoban (Opti World) nem adják oda az eredményt, csak ha szemüveget is rendelsz náluk. Marad még a Fórum Vision Express, ott talán odaadják. Az Ofotértról nem hallottam híreket..
Úgy gondolom még egyszer vissza kéne vinned ha nem jó. Ezekre a lencsékre ha valóban eredetiek, van megszokási garancia, amit a gyártó az említett plasztik kártyával igazol. Ha nem kaptál az akár lehet véletlen is, de ezt csak ott tudod pontosítani ahol vásároltad.
sajnos nem en leszek az embered. ez a plasztik kartya nekem ujdonsag volt, mert legutobb, kb 15 eve ilyet meg nem adtak. nekem az optikus(?) reszletesen elmagyarazta az egesz mukodest, mire szamitsak. a masinkak (mert volt vagy 5 amivel vizsgalt) eredmenyeit is kielemezte nekem reszletesen, kozben is folyamatosan kerdezett, magyarazott, hogy mi az, amit latnom kellenes, stb. tokeletes kiszolgalast kaptam.
Novacell lencsét ajánlottak, abból is egy széles csatornáju prémium kategóriásat, egy trendi keretben. Én kértem clip-ont, mert nem akartam külön napstemüveget is anyagi okokból. Az elkészülés 1 hónapig tartott, mert állítólag minden közbejött. Vissza kellett küldeni, máshova vitte a repülő, stb...zavaros magyarázatot kaptam mindig.
Átvételkor én kértem valamit, hogy esetleg olvasnék benne...
1 héttel később fordultam először panasszal, hogy a szemüveg nem jó, távolra egyáltalán nincs egy pont se ahol tiszta éles látásom lenne, közelre pedig ha megdöntöm fúlem mögött, ekkor kaptam kérésre egy nyontatott lapot (lefordítittam és szállítólevél van rajta), de plasztikkártya nem volt.
Ugyan ez a gyártó, sokkal alacsonyabb kategóriájú lencséhez plasztik eredetiségkártyát ad.
ja, ez is komoly optika volt. majdnem egy ora volt a szemvizsgalat. utana nehany nappal, amikor ugyanott megrendeltem a szemuveget, a kerethez kulon belottek a lencse geometriajat, mivel ugye a keret az nem sikban van, hanem gorbul. direkt a kerethez gyartottak le a lencset a fentiek ismereteben.
mi a kerdesed lenyege? en kb egy honapja csinaltattam szemuveget. zeiss lencse kerult bele, egy plasztik kartyat kaptam az adataival. ez nem multifokalis, nem is ajanlottak, de nem is szerettem volna.
Illetve az a gravír az nem egészen olyan mint egy gravírozott üveg. Ha belülről belelehelsz, és párás üvegen sem látod akkor valóban kicsiszolódott. Elég bután nézne ki ha egy kontúros Z betű figyelne random a keretben 😬
A lencsével minden stimmel! Ha na nem lenne márkázott, plasztik kártyát sem kaptál volna.
A lencse átmérője a keret és a pupillatávokság függvényében változik. Nem feltétlenül 70-es az átmérő. Lehetséges, hogy elég 60 mm is, ebben az esetben a gravir kieshet.
De tényleg ne izgulj ezen, mert ha nem lenne márkázott, akkor kártyát sem kaptál volna!
A cylinder precízebb képet vetít a retinádra, de eleinte valóban furcsa lehet. Ha megszokod, jobban fogod magad érezni, kevésbé fogsz alkalmazkodni.
A szférikus és a cylinder dioptria matematikai összege adja az össztörő értéket.
A szemüveghez kaptam egy Zeiss törlőkendőt, egy Zeiss "prospektust", amiben lencsetípusok, tisztítási és viselési tanácsok, garanciális feltételek stb. vannak. Valamint egy plasztikkártyát amin elöl a látszerész logója, hátulján a nevem, egy 5 jegyű szám és egy vonalkód van.
Ez utóbbi lenne a "Zeiss igazoló kártya"?
Az általam "prospektusnak" nevezett kis füzetecskében van szó a logóról:
"Az eredetiség valamint az optikai minőség és precizitás garanciája a lencsék szélére diszkréten begravírozott Zeiss logó"
A Zeiss honalapján ez is olvasható:
"...a ZEISS logó egyik korrekciós lencsénkről sem hiányozhat. Önnek ez a garancia arra, hogy ZEISS lencsék vannak a szemüvegében."
Ehhez képest a lencséimben nincs semmiféle logó
Amit a "kicsiszolásról" írsz, teljesen érthető, életszerű is. De akkor a fent leírtaknak nem sok értelme van...
Úgy tudom, hogy ezek a lencsék olyan 70-75mm átmérőjűek, a keretem "kalibere" pedig 54mm (ez a legnagyobb pontja a kalibernek)
Amit a torzításról írsz, azt is értem, és némi magyarázatot ad az a fogalom hogy: "nullára teszem fel"
Ez nagyon találó...
Összegezve: kezdem megszokni az új lencse képét, egész jó, de az érzésem, hogy cylinder akár ki is maradhatott volna. Ami az eredetiséget illeti, hát itt hiányérzetem van...
Apropó, dioptria. Tórikus lencse esetén a sph értéket és a cylinder értéket össze kell adni? Az adja a teljes dioptria értéket? (pl. 2,25 + 0,75 = D3,0)
1. A Zeiss logó -ha az elkészítés során figyelnek - halánték irányába helyezkedik el. De akkor sem mindig látszik. Ugyanis ha a keret formája úgy adja, a becsiszolás során a logo egyszerűen a lecsiszolt részbe esve, eltűnik.
Zeiss igazoló kártyát kaptál a szemüveghez?
2. A torzítást okozhatja az eddig nem megszokott cylinder, ami egyébként távolra is hiányozhat! Ha csak közelre viselsz korrekciót, azt állandóan a nullára teszed fel, emiatt előfordulhat amit írsz. Ha távolra is ki lennél korrigálva, az agyad hozzászokna, valószínűleg a probléma is megoldódna. A két szemed kötött ráadásul eltérés van, emiatt is lehet furcsa, viszont ugyanezért nem ajánlott az előre gyártott szemüveg!
Ha a torzítás nem enyhül, vagy nem szűnik meg, a szemüveget oda vidd vissza, ahol vizsgáltak.
A felírtaknak megfelelően elkészült az új olvasószemüvegem.
Egyelőre két észrevételem van vele kapcsolatban:
1. Nincs az üvegben logó (Zeiss, mineral 1.5 üveg)
2. Egy A4-es lapot nézve a lap felül szélesebb mint alul. Vagyis a lap felfelé széttart. Ott jobban olvashatóak a betűk, mint alul.Vagyis torznak látom a téglalap alakú papírlap geometriáját
(+2,75 +0,5 60° +2,25 +0,75 130°)
Eddig +2,5-es un. áruházi szemüveget használtam, ami pár száz forintos tétel.
Valahogy az új szemüveggel semmivel nem látok jobban, mint az un. gagyi áruházi olvasószemüveggel.
És pl. a vázolt torzítás sincs.
Lehet, hogy nem is kellet volna "bele" az a kis cylinder érték?
Egyik NEM webshopot üzemeltető, azaz valódi szakmaisággal dolgozó és árusító cég árait sem fogod neten megtalálni! Legyen az Hoya, essilor, Zeiss... Ez nem véletlen! Ezekről csak fizikailag is létező optikákban kaphatsz felvilágosítást, ami szitén nem véletlen! Látásjavító eszközöket személyre szabottan, minimum optikusi végzettséggel rendelkező szakemberek végezhetnek. Az ő hátterükben azok a gyártók állnak, akik az igényeket korrektül ki tudják elégíteni. Ez nem jelenti azt, hogy az árak totál elszálltak, inkább a szakmai hozzáértés, a személyre szabás, -ami ugye itt a minimum- miatt van. Ráadásul gyerekről beszélünk! A "noname" lencsék felületi rétegzése, ezáltal a tartósságuk, a torzításmentességük, nem garantált. Én javasolnám, ami ugye itt alapvető, hogy személyesen egy fizikailag létező optikában érdeklődj! Ha adsz nagyjából lakóhelyet, szívesen keresek neked megbízható kollégát! :-)))