Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toji76 Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65863

Ez a BSI reset csak újra indítja a BST-t ugye?

 

Tehát paramétereket nem állítja alapra vagyis nem kell programozni az adott autóhoz?

 

Előzmény: tökfejű (65862)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65862

 

Alkalmazás a következo CITROËN jármuvekhez :
Kezelt ügyfél tünetek.
 Xsara 2 (OPR 9002 óta) Xsara Picasso (9492 OPR szám óta
- A légkondicionáló nem termel hideg levegőt. - Egyéb tünetek

 

 

 

 

4 Működési elvek, emlékeztető.
A légkondicionálót a jármu több vezérloegysége is irányítja. FIGYELEM : Ez az ellenorzési dokumentációt, csak a BSI tesztelésére ad módot, és a légkondicionáló komplett muködését nem tárgyalja.

A légkondicionáló kompresszor tengelykapcsoló elektromos vezérlését, a központi intelligens vezérlőegység közvetlen, elektromos kimenete biztosítja.
5 Programozás.
A programozási paraméterek egy bizonyos mennyisége a központi intelligens vezérlőegységben van tárolva : A légkondicionáló funkcióval összefüggő paraméterek beállítása : • « A légkondicionáló megléte » paraméter (Igen/Nem), • « Szállítási mennyiségben és hőmérsékletben szabályzott légkondicionáló jelenléte (RFTA) » paraméter, • «A légkondicionáló VAN opció » paraméter, • « Diagnosztika nélküli légkondicionáló » paraméter, • « A légkondicionáló típusa »paraméter.

A teljesen automatizált légkondicionálóval (RFTA) szerelt járműveknél, ellenőrizze, hogy a légkondicionáló vezérlőegysége, „jelen van” állapotúra van-e programozva. (Meglévő vezérlőegységek programozása).

FIGYELEM : A programozási paraméterek kijelzésének feltétele, hogy azok jelen legyenek a központi intelligens vezérloegység programjában. A jelzett paramétereket a diagnosztikai muszer, a központi intelligens vezérloegység programverziójának megfeleloen, részben vagy teljes mértékben kijelzi.

Miután kommunikációs kapcsolatba lépett a központi intelligens vezérlőegységgel, és kiválasztotta a KÉZI PROGRAMOZÁS, majd a BEÁLLÍTÁS menüket, a paraméterek elérhetők

 

7 [G12][S01] Semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanelen.
Abban az eseten, amikor semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanel kijelzojén, bármilyen muveletet is hajt végre a légkondicionáló szabályzó kapcsolóival : • A diagnosztikai muszerrel lépjen kommunikációs kapcsolatba a légkondicionáló vezérloegységgel. • Végezze el a hibakiolvasását.

Amennyiben nincsenek tárolt hibák, a központi intelligens vezérloegység leszerelése nem engedélyezett, lépjen kapcsolatba a vevoszolgálattal.

8 [G12][S02] A légkondicionáló nem termel hideg levegot.
Az elvégzendo muveletek : • A diagnosztikai muszer segítségével lépjen kommunikációs kapcsolatba a központi intelligens vezérloegységgel. • Válassza ki a « MUKÖDTETOK TESZTELÉSE », majd a « Légkondicionáló » menüket. • végezze el a « Légkondicionáló kompresszorvezérlés » muködtetésének tesztelését.

Abban az esetben, amikor a kompresszor tengelykapcsolója aktiválása megtörténik, a központi intelligens vezérlőegység minden gyanú felett áll, leszerelése nem engedélyezett (ellenőrizze a légkondicionáló funkció biztonságát).

 

A BSI-ben van e letárolva (A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat) ha zárlat volt talán leoldott a kimenete!! BSI függő 

 

BSI reset: Ha tudja a BSI szoftvere (????? hardver,szoftver verzió nem tudom)

 

MEGOLDÁS Egy vagy több kimenet visszakapcsolása: FIGYELEM: - Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt). Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet). - A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére. FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem. 1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje. 2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait. 3) Nyissa ki a vezető ajtót. 4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül). 5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt. 6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva. 7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.

 

Előzmény: nasala1976 (65860)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.19 0 0 65861

Az alábbi képen a nem szétszedhető verzió látható körbe kell vágni a csatlakozóknál egy gravirozó géppel .

Előzmény: nasala1976 (65860)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65860

Köszönöm a válaszokat..

Akkor már csak az a kérdés, hogy hol is van megbízható szerelő, aki nem csak olvassa, hanem érti is a hibakódokat (és meg is tudja javítani).

A Citroen M5Center -t azért kérdeztem, mert sokan sokfélét mondanak rá.. 
Ha valakinek van konkrét tapasztalata velük (most nem a sógorom haverjának a kisöccse kocsiját elcseszték -re gondolok), kérem ossza meg velem..

Ha valaki nyugodt szívvel tud ajánlani egy szerelőt Budapest (és-vagy) környékén, azt nagyon megköszönném.

Előzmény: FeZ_ (65859)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65859

A legbiztosabb a kiolvasásra a gyári szintű diag. Nem tudom, hogy milyen egyéb más diaggal lehet biztosan és pontosan kiolvasni.

A relét lehet, hogy lehet cserélni, lehet, hogy nem. Attól függ, hogy milyen BSI van a gépben. Az újabbakat már leöntötték gyantával, abban már nem cserélhető sajna. 

A távirányítót nem tudom, először azt kell megnézni műszerrel, hogy ad-e ki jelet. Lehet, hogy egyszerűen csak elromlott a táv és nem akart az ember annyit költeni rá, amennyibe egy új, gyári táv kerül hanem vett bele egy olcsó univerzálisat.

 

Előzmény: nasala1976 (65858)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65858

Kiolvasást ODB2 vel meg lehet csinálni?
Ha a relé rossz, azt ki lehet cserélni vagy az egész panel cserés?

 

Az lehetséges, hogy ez más részére is hatással van az autó elektronikájának?

pl. A "bicska"kulcson lévő nyitó-záró gombok helyett van egy különálló távirányító.. (mivel az eredeti nem jó... mondta akiről vettük).

Vagy már túl kombinálom?

Előzmény: FeZ_ (65857)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65857

A hibakódot ki tudom olvasni, de ha pl. a BSI-ben a kompresszor reléje a rossz (ami szokott), akkor még hibakód sem biztos, hogy lesz benne. Persze, ha paraméterekben az látszik, hogy a BSI kapcsolja a kompresszort, az meg mégsem kap áramot, akkor meg is van a hiba. (feltéve, hogy nincsen kábelprobléma a kompresszor és a BSI között)

 

 

Előzmény: nasala1976 (65856)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.18 0 0 65856

Látszólag minden rendben van vele.. azt kivéve, hogy a légkondi nem kapcsol be.

Ahogy te is írtad.. mind a két irányban (külső - belső keringtetés) minden fokozat, minden állás működik.. zöld gomb világít.. (ki - be lehet kapcsolgatni) de a légkondi nem akar menni..
"Rövidre kötve" kapcsol és tolja a hideget rendesen..
Ezért is kellene valaki, aki ki is tudja olvasni a BSI (!?) hibakódot..

Előzmény: tökfejű (65855)
tökfejű Creative Commons License 2017.08.17 0 0 65855

Bocsi a fűtő ventilátor motorod megy? csak azért kérdezem mert ha nem megy (pl nekem 1fokozat kapcsolója nem működik,2,3,4 fokozat megy! manuális működési mód) akkor a klíma kompresszor kuplung gerjesztő tekercse nem kap vezérlést! AC gomb benyomva zöld visszajelentő led világít!

 

tehát: AC gomb benyomva zöld led világít klíma nem megy mert az 1 fokozat kapcsolója nem jó fűtőmotorom áll! 2,3,4,fokozatban tökéletesen működik! manuális működés!

Előzmény: nasala1976 (65854)
nasala1976 Creative Commons License 2017.08.17 0 0 65854

Sziasztok!

Citroen M5 ről mi a véleményetek?
Sajnos a Xsara légkondija még mindig nem működik (ahol most van, ugyan azokat a dolgokat zongorázta végig, amit a többi szerelő is, pedig konkrétan megbeszéltük vele, hogy a "com" tiltja le).
Persze hogy meg tudják csinálni.. hát nem sikerült..
Végső elkeseredésemben, M5 center lesz belőle.. 
Vélhetőleg horror áron.. 

 

Ha esetleg tudtok ajánlani valakit, ne tartsátok magatokban.. 

 

 

Köszönöm,

 

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65853

Amit írtam vitát, azt nem rád értettem :-) , hanem a fórumra, hogy nem szeretnék vitát indítani a bejegyzésemmel. 

 

Előzmény: Akela85 (65852)
Akela85 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65852

rendben, nem is akartam vitába bocsátkozni, ezért kérdeztem...

 

köszi a segítséget!

Előzmény: FeZ_ (65851)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65851

Igazából mindenféle szilent szakszerű cseréjéhez szükséges valamilyen speciális szerszám.

Az egy másik kérdés, hogy ezzel-azzal azért megoldható a csere ezek nélkül is gyakran, azonban szerintem ne rójuk fel egy szerelőnek, ha nem akar vacakolni ilyesmivel megfelelő szerszámozottság nélkül.

Nem mennék bele, hogy milyen sérüléseket lehet okozni pl. a lengőkaroknak a nem a célnak megfelelő eszközökkel a csere során és ennek milyen következményei lehetnek később. Vitát sem szeretnék erről, hogy márpedig milyen szuperül ki lehet fűrészelni, meg belekalapálni a szilentet, stb. stb. . :-P

 

 

Előzmény: Akela85 (65849)
pentoda1 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65850

Ja igen, meg a motortartó bak. Köszi az infókat!

Előzmény: vakrepulo2 (65848)
Akela85 Creative Commons License 2017.08.15 0 0 65849

Sziasztok!

 

A lengőkar szilentek (elsők) cseréjéhez kell valami speciális szerszám, vagy kinyomó, vagy akármi?

A "szerelőm" kompletten akarja cserélni az egészet, mondván: "nincs szerszámom hozzá"

 

Válaszokat előre is köszi!

vakrepulo2 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65848

1 példa: 2.-es 2002-es, 110ezer, 1.6 benzin

nem rohad sehol

csomagtartó nehezen nyílik

itt-ott kisebb műanyag alkatrészek pöckei elhagyták magukat

elrohadt a kipufogó leghátsó traktusa (lassan várom a középső elrohadását is)

megadta magát a motortartó bak

örökre beállt a pótkerék leengedő csavar

hátsó híd csere (100ezernél de hamarabb is lehetett volna)

a vezető ülés oldala 1 helyen elfeslett

már 2szer halt meg az akksi rajtaütésszerűen ami ugye átlag 5 évente van, de csere után minden rendben

egyszer távirányító elem csere, de 1 perc alatt betanult

kb 12-3 évesen 80ezernél trafócsere

 

más elektromos problémára nem emlékszem (automatikus villágítás mindig gilinggalangol, nem tudok rájönni miért, de leszrom)

Előzmény: pentoda1 (65826)
soryton Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65847

..a lambda szonda lehet akár jó irány is , az első kérdésem is ide akart kilyukadni ....a keverék képzésben csak az első vesz részt , elég először azt cserélni és lehet hozzá univerzálist kapni baráti áron ...valamint a vízhőmérséklet jeladó is tud akár ilyet okozni ahogy más is ajánlotta ...  

Előzmény: gaabi777 (65845)
GT60 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65846

Esetleg a motorhőmérséklet érzékelő? Lehet, hogy nem érzékeli, hogy meleg a motor, ezért folyamatosan (meleg motornál is) dúsít az ECU. 

Előzmény: gaabi777 (65845)
gaabi777 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65845

Légszűrű probléma folyamatosan kellene, hogy jelentkezzen. A kézifék és más fék nincs beragadva tökéletesen gurul az autó nem szorul sehol a fék.

Lambdaszondára gyanakszom még az hőre jobban kellene, hogy változzon. De abból is van kettő és nem olcsó próbaképp cserélgetni.

Előzmény: soryton (65844)
soryton Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65844

...fogyasztásod nem nőtt meg ...  légszűrő cserélve ... kézifék kiengedve ...esetleg valamiért mégis szorul ..? 

Előzmény: gaabi777 (65843)
gaabi777 Creative Commons License 2017.08.14 0 0 65843

Senkinek semmi ötlete nincs? :(

Előzmény: gaabi777 (65821)
idiotaindex Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65842

van fejlemeny?

Előzmény: gaabi777 (65821)
Moszkvai73 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65841

Sziasztok.

Van xarához eladó bal visszapillantóm, és benzintanksapka ajtó, ha valakit érdekel.

 Tükör 2000-

 Ajtó 3000-

FeZ_ Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65840

"belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. "

 

Belül is lehet "kontakt hiba", pl. a bronzkeféknél. És egyáltalán nem feltétlenül cserés az egész motor.

 

" Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne."

 

Belül, ha a bronzkefék elérik azt a kopottsági szintjüket, hogy felütközzenek a saját kábelüknél (vagy koszosodás miatt megszorulnak kicsit), akkor tud előállni az a helyzet, hogy nem indít, de kopogtatás után meg igen.

 

Aztán még lehetne ezt fokozni azzal, ha a behúzó szálon nem érkezik megfelelő erősségű áram, akkor is tud olyat, hogy kattan, de nem indít és ezt sem állandóan, van amikor meg indít.

 

Előzmény: akkurátus82 (65837)
soryton Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65839

...a szívósor mögött , mellett benyúlsz és kitudod tapogatni az önindító kábeleit , smink tükörrel akár be is leshetsz oda ... de az akksi sarukat is érdemes lenne időnként megtakarítani....   

Előzmény: akkurátus82 (65837)
5bdc Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65838

Hibásan fogalmaztam...

Csatlakozás helyett csatlakozót írtam :-)

Szinte biztos, hogy a vastag áram miatt csavaros, sarus kötés van!

 

5bdc

Előzmény: akkurátus82 (65837)
akkurátus82 Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65837

Az más, belül nincs kontakthiba, akkor cserés lenne az egész motor. Szerintem neked behúzórelét cseréltek. Belül csak az lehet és akkor értem miért kellett koppintani rá. Ragadt a relé benne.

Az enyém egy törés után gányolt, elhanyagolt autó és rohad az alja, mint a hullott körte. A önindító motorhoz nem nyúltam, mert hátul van, el sem értem, csak a kábeleket rángattam meg. Szóval az oxidréteg és a nagy áram együtt… szerintem szétégett a csába a kábel vége aztán ennyi, hol érintkezik, hol nem, vagy ha van valahol nagy testelés külön a kasznin akkor az rohadt szét. Ilyesmire gondolok.

A nagy áramerősség miatt nem szoktak csatlakozót használni, helyette az indítómotoron kvázi csokis a kontakt, szóval csavar fogja oda a kábel végét. Ezért örültem meg amikor olvastam, hogy csatlakozót írsz. Gondoltam gyökér franciák tettek egy lengődugót a pozitívra, az persze szétégett ahogy borítékolható volt én meg majd jól levágom a csába és megforrasztom zsugorcsővel, hogy többet ne szívasson, de most olvasva amit írsz rájöttem, hogy igazából fingod sincs mi volt a baj.

A pozitívat szokták kapcsolni testelésre meg a legvadabb dolgokat találják ki a gyártók, szóval én már bármit el tudok képzelni, emiatt kérdeztem mi van a testével. (Renaultnál pl. az önindító hibája miatt előfordulhat, hogy a hihetetlen gyökér testelés miatt nem kap testet más sem és így például a rossz önindító miatt nincs index, na képzeld el a csávókámat, aki a lámpabúrában túr, szerencsétlen)

Előzmény: 5bdc (65836)
5bdc Creative Commons License 2017.08.13 0 0 65836

-jó és azt honnan? Alulól elérni?-

 

Ezt a hozzáértő urak biztosan meg tudják mondani.

Egyébként az indító motoron belül volt a kontakthiba.

A tüneti kezeléshez elég volt egy hosszú kemény műanyag rúd.

Ha nem indult, elégvolt erősen rákoppintani :-)

Kb. három négy napig jártam így mert tele voltak munkával a szerelők.

 

5bdc

 

Előzmény: akkurátus82 (65835)
akkurátus82 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 65835

"indító motor csatlakozó"

 

Hopp szvsz szóval a csatlakozó. Engem éppen most szívat, jó és azt honnan? Alulól elérni? Ugye nem kell lebontani a fél autót hozzá? Megnézném, csak egyedül bazira nem finom tologatni és most éppen örülök, hogy ott áll, ahol.

Előzmény: 5bdc (65831)
akkurátus82 Creative Commons License 2017.08.12 0 0 65834

Önindító motor hová van testelve? Akksiról kapja vagy rá van valahol csavarozva a vázra?

Elfordítottam a kulcsot, meg se nyekkent, na mondom akksi eddig tartott. Aztán nézem, hogy az ablak meg tök jól megy. Megrángattam a kábelkorbácsot az akksirekesz mögött meg ahol elértem, aztán meggyógyult. Indult. Ma megint nem tudtam elindulni és hiába mozgattam a kábeleket. Persze úgy elteszik az önindítót, hogy véletlenül se lehessen látni, be a dzsindzsába.

Jó lenne nem vakon túrni, hogy hol rohadt el az érintkezés. Megforrasztanám én bárhol csak ez a retek gégecső van minden kábelen a motortérben. Szart se látni, hogy mi merre megy. Azt se tudom elsőre mit mozgattam meg, amitől jó lett, csak túrtam össze-vissza.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!