Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S.Daniella Creative Commons License 2005.05.17 0 0 38
Sziasztok!

Van egy eladó Land Rover Defenderünk. Csukott sötétkék, hosszított, nagyrakterű 2 személyes, diesel. Akit érdekel az alábbi elérhetőségeken tudok bővebb felvilágosítást adni:
0630/560-0473
ck@citromail.hu
TWK-001 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 37

Tisztelt Veterán-, nosztalgia-, és hobbiautó tulajdonosok!

Egyesületünk a Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemei Nosztalgiaautós és Motoros Klub a 2005-ös évre a jelenlegi legkedvezőbb kedvezményes kötelező biztosítási szerződéseket tudja kínálni egy a legnagyobb biztosítóval kötött közvetlen együttműködési szerződés alapján.

A kategória díjak minden eddiginél kedvezőbbek, és nem terheli MAVAMSZ díj

.Bejegyzett más autós motoros klubok tagjainak, amennyiben klubvezetőjük tagságukat igazolja, nem kell klubunk tagdíját kifizetnie, csak 1000 Ft éves kezelési díjat.

Újdonság nálunk továbbá hogy a 25 évesnél fiatalabb, hobbi célból tartott második járművek is biztosíthatók a kedvezményes rendszerben egyedi feltételek és tarifák szerint.

Amennyiben érdekel benneteket a lehetőség akkor még a biztosítási évforduló alatt, lehetőleg nov. 20.-ig jelentkezzetek a 06 30 924 11 29-es telefonon.

Tekintsétek meg honlapunkon a díjtáblázatot és a tájékoztatónkat, a főoldalon bal oldalt, a tudnivalók rovatban. Honlapunk címe: http://www.trabantklub.hu,

Üdvözlettel: Muczán Gábor      klubvezető

loygolf Creative Commons License 2004.10.03 0 0 36
Mit is mondtál volga fan vagy? Mesélj a 3 szelepes volga motorról nekem. Mit tud mibe kerül.
poén Creative Commons License 2004.06.30 0 0 35

Ja, amúgy meg köszi, hogy ilyen türelemmel válaszolgattok giga-lammer kérdéseimre!

poén

 

 

poén Creative Commons License 2004.06.30 0 0 34

"Ugyanis a regi racsbol egy csomo nem tul egeszseges dolog ment bele a meleg hatasara a husba."

 

Pedig milyen macsó dolog lekapni a rácsot, rá az antilophúst... :-))

 

"A szivo 3.5bol siman kijon 200le, nagyon kihegyezve 250.

Feltoltoval akar 300 is."

 

A hajtáslánc többi eleme mekkora tűréshatárral rendelkezik e szempontból? Meddig bírják a tuningot? 180 vagy 300 lóerő csak nem mindegy.

 

Ha már szóbakerült a Range Rover (és ha már ilyen "Kérdezz-felelek"-formát öltött a topik): említetted néhány hátrányát a típusnak. Ezekről tudnál írni ezt-azt? Meg kíváncsi lennék, hogy mik a leglényegesebb napi használatnál jelentkező különsbségek. Itt inkább a régebbi Range-okra gondolok, mivel az utóbbi x széria elég látványos különbségeket vonultat fel.

 

Land Rover kiskáté rulz!

poén

 

 

Előzmény: elf (32)
poén Creative Commons License 2004.06.30 0 0 33

Persze világos, hogy mire használják az LR-eket, de azért fáj a szívem ha átbuherálnak valamilyen öreg autót.  Pl. olyan hot rodot még nem láttam ami tetszett volna.

 

Jól elvagyunk itt hárman...

poén

 

 

elf Creative Commons License 2004.06.30 0 0 32

poen:

"mert a régi Land Roverek hűtőrácsán remekül lehetett grillezni, és ez a lehetőség a műanyag maszkkal megszűnt :-))"

 

Diret csinaltak muanyagbol hogy NE grillezz rajta.

Ugyanis a regi racsbol egy csomo nem tul egeszseges dolog ment bele a meleg hatasara a husba.

 

"A V8-ról mi a tapasztalat?"

 

Viszonylag sokat bir de ez ugye elozo tulaj fuggo.

 

A 3.5l-eseknek 180ekm kornyeken kell egy nagyobb felujitas: csapagy, gyuru, hidrotoke, vezermu tengely, vezermulanc, olajpumpa.

Furni szinte suha sem kell a LR ekbe szerelt peldanyokat.

Nagyon olcsoak amugy az V8 alkatreszek, es nagyon jol tuningolhato maga a motor.

 

A szivo 3.5bol siman kijon 200le, nagyon kihegyezve 250.

Feltoltoval akar 300 is.

 

A 3.9esek 4.2-esek kicsit problemasabbak.

 

 

Az SI-eket manapsag mar inkabb restauraljak. Regeben nagyon sok roncstelepi peldanyboo lett trial versenyauto,valoban.  Ezek leginkabb olyan peldanyok voltak, amik resauralasa 3x annyi munka lett volna mint egy uj vas epitese.

 

 

 

Előzmény: poén (25)
Alfred Creative Commons License 2004.06.30 0 0 31
poén:
Azt ne felejtsd el, hogy az angoloknak a Land Rover olyan mint nekünk az Aro vagy az Uaz. Sok van belőle, olcsón kapható régi lelakott darab, és sok tulajdonos szívfájdalom nélkül lapátolja bele a hátuljába a trágyát, hiszen arra vette...
Előzmény: poén (30)
poén Creative Commons License 2004.06.30 0 0 30

Nagyon sok SI-ből építettek versenyautót, V8-as motorral, RR hajtáslánccal.

 

A köcsögök.

poén

 

 

Előzmény: Alfred (29)
Alfred Creative Commons License 2004.06.30 0 0 29

<A href="http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=307141" target=_blank>poén:

Na ja, csak ahogy elnézem, ezalatt már új hidak vannak, valószínűleg a motor sem eredeti - ez egy versenyre összerakott SI.

Nagyon sok SI-ből építettek versenyautót, V8-as motorral, RR hajtáslánccal.

Előzmény: poén (28)
poén Creative Commons License 2004.06.26 0 0 28
"Ezek az autók több mint fél évszázadosak, nem hiszem, hogy sokat terepeznek velük."


Nocsak... :-)
poén

Előzmény: Alfred (21)
poén Creative Commons License 2004.06.26 0 0 27
"De nem ezek az autok fognak folmenni elsonek a somogybabaodi siratofalon"

Azért ne szerénykedjünk! :-))

Előzmény: elf (9)
poén Creative Commons License 2004.06.26 0 0 26
http://www.ozedeph.com Ismeritek? Van rajt' egy és más :-)
poén

poén Creative Commons License 2004.06.26 0 0 25
Remek kis összeállítás!

Van egy angol nyelvű képes LR-kiadványom (van párszáz ilyen mű; ez a Chris Bennett-féle), és ott írták, hogy morgolódtak a keményvonalas Landy-tulajok az SIIa - SIII váltásnál (felteszem az összes többi ápgrédnél is :-), mert a régi Land Roverek hűtőrácsán remekül lehetett grillezni, és ez a lehetőség a műanyag maszkkal megszűnt :-))

Más. Mennyit bírnak (normális használat, rendszeres olajcsere, és egyéb szükséges adjusztálás mellett) az egyes motorok nagygenerálig?
A V8-ról mi a tapasztalat?
poén

Előzmény: Alfred (24)
Alfred Creative Commons License 2004.06.22 0 0 24
www.mlre.hu --- Márka történet!
Előzmény: poén (23)
poén Creative Commons License 2004.06.22 0 0 23
Ja, ja, látom. Futómű, SII / III-ról való keménytető, ami így hirtelen látszik, de annak ellenére, hogy eredetiség-párti vagyok, ez tetszik.

Ha jól látom, a hűtőjéről, ez egy igazi ős-példány (mármint az amit Te linkeltél). Meddig készült ezzel az ábrázattal a seria I?

(Ez a zöld szín nekem is tecc :-))
poén

Előzmény: Alfred (21)
Alfred Creative Commons License 2004.06.22 0 0 22
Ilyen zöld lesz a következő Defim!
Előzmény: Alfred (21)
Alfred Creative Commons License 2004.06.22 0 0 21
poén:
Hát persze, hogy furcsa, mert ahoz vagy szokva, hogy a pedálok tőled jobbra vannak, picik, és jó közel egymáshoz.

Az amit linkeltél már nagyon át van építve.
Itt egy igazán eredeti, restaurálva:

Ezek az autók több mint fél évszázadosak, nem hiszem, hogy sokat terepeznek velük.

Előzmény: poén (20)
poén Creative Commons License 2004.06.22 0 0 20
Nem tom', nekem furcsa volt a pedálrend.

Az SI még állandó összkerék hajtású volt, nem? Kíváncsi lennék mit tud az öreg terepen: szemre elég jó adottségai vannak hozzá (nagy terepszög, nagy hasmagasság, rövid tengelytáv, és gondolom könnyebb is a későbbi kiadású Landyktől).
Megnéznék egyet élőben.
poén

Előzmény: elf (19)
elf Creative Commons License 2004.06.21 0 0 19
poén:
Van SI magyarorszagon. Tobb is, tudtommal.
Nemelyik egesz szepen restauralva.

Pedalrend: ez egy marhasag. A pedalokkkal van a legkevesebb baj.
Egy normal mai elsokerekhajtasu szemelyautoban a kerekdob belog az utasterbe. Ezert a pedalok kicsit le vannak tolva kozepre.
Mindegy hogy az auto jobb vagy balkormanyos-e.

A LR-ekben nem log be a kerekdob, mert sokkal elorebb van(jo elso terepszog).

Igy a pedalok ott vannak ahol amugy lenniuk KENE.

Ha normalisan leulsz a bal labad pont a kuplungon, jobb a gazon.

A Volgakat en is szerem. :)

Előzmény: poén (18)
poén Creative Commons License 2004.06.21 0 0 18
Seria I.


Vezetett már valaki ilyet? Van ilyen idehaza?
poén

poén Creative Commons License 2004.06.21 0 0 17
www.kalandrover.hu

Ismerem a honlapot: jó ki hómpédzs.
Nekem aligha lesz Landym, mivel egyfelöl nem az én súlycsoportom árban, másfelöl meg nincs szükségem terepjáróra. Land Rovert csak aszfalton; pffff.
Bár egy SII... :-))
poén

Előzmény: Lehr Péter (15)
Lehr Péter Creative Commons License 2004.06.21 0 0 16
TEEEE fanatikus!!
Előzmény: Alfred (5)
Lehr Péter Creative Commons License 2004.06.21 0 0 15
Régen nekünk is volt egy szakajtó képünk. Aztán vettünk néhány Defendert, és lett egy szakajtó saját fényképünk, amik szerintem jobbak, mint a prospektusok. www.kalandrover.hu Gyere velünk autózni!
Előzmény: poén (-)
poén Creative Commons License 2004.06.21 0 0 14
Értem én a dolgot: a racionalitást könnyű kézzel írja fölül az elfogultság. Jómagam Volga-fan vagyok, és nekem is mondhatja bárki a magáét, noha én is tisztában vagyok a kocsi kvalitásaival. Igaz, hogy nem kényelmetlen autó a csodaszarvas, de kompromisszumot itt is kötni kell. A Volgánál viszont nincs jól csengő márkanév sem; nonkomformizmus rlz! :-))

Az ergonómia viszont szerintem több, mint a városi puhányoknak tett engedmény: egyáltalán nem mindegy, hogy az ember szervezetét milyen, és mekkora mértékű terhelés éri vezetés közben. Ezen adott esetben életek múlhatnak.

"A vezetőfülke méretei megegyeznek az 1958-as kiadással. Akkor ez volt a közúti traktortól elvárt vezető-tér méret"

Igen, csakhogy 2004 van.

"A legnagyobb fájdalma minden tesztelőnek, hogy a pedálok nagyon balra vannak. Mert szerintük az a normális, ha a vezető elött a kerékdob van, és a pedálok jobbra esnek..."

Ha egy cég (legyen az bármilyen kicsi is) arra sem veszi a fáradtságot, hogy a külföldi piacokra normális balkormányos példányokat szállítson le, az már szvsz messze túlmutat a hanyagságon. Ez egyenesen a felhasználók semmibevétele.

"Másrészt tényleg szükség van arra a fene nagy fejlesztésre, ami ma az autóipart jellemzi?"

Az átlag három évenkénti dizájn-váltásokra nem, de pl. a modern biztonsági felszerelések nagyon fontos, és jó dolgok. Az autózás veszélyes üzem, és szvsz tegyenek is meg a fejlesztők mindent a veszély csökkentéséért, a gyártók pedig alkalmazzák az új technológiákat.
De pl. az újgenerációs dízelmotorok is okos szerkezetek: előnyök maradtak (bár az élettartam nem feltétlen), kerregés, csekély dinamizmus, rezonancia, kormolás megszűnt / jelentősen csökkent. Az emissziós értékek szigorítása miatti környezetvédelmi fejlesztések szintén életbevágó dolgok.
Én nagyon szeretem az oldtimereket, de egy dolog a hobbiautózás, és más a napi közlekedés. Egy most gyártott kocsitól joggal várható el, hogy megfeleljen a mai elvárásoknak.

"A Defenderen pont az a jó, hogy annyira hasonlít a SIII-ra, a SII-re és kicsit a SI-re is."

Na igen, nem kötelező Defendert venni, megaztán símán el tudom képzelni, hogy direkt ez tetsszen valakinek. Én is képes lennék megbarátkozni a típussal, egy sII-nek meg aligha lehetne olyan hibája amit el ne néznék :-))
Nekem pl. a pár éve vezetett platós UAZ-zal szembeni szimpátiám kitartott végig a cca. 200 kilóméteren, és azt követően is, holott addig és azóta sem vezettem szörnyebb autót. Van ez így...

"ez közúti traktor!"

Valóban egyedi a kategória, és ez sokmindent megmagyaráz. Ebből, ill. a felhasználási módokból kövevetkezik bizonyára számos olyan dolog ami elsőre döbbenetet kelt, és hihetőnek tűnik ezt figyelembe véve, hogy miért olyan amilyen a Defender.

"Igen. De mi azokat is szeretjük"

Pölö?

poén

Előzmény: Alfred (11)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 13
poén:
"Kapcsolható kontra állandó összkerékhatás, a seria II még félig szinkronizált váltója, más erőforrások, stb. Részletesen?"
A SII a legismertebb, legjellemzőbb Land Rover, pedig csak '58-tól '68-'71-ig gyártották.
Annak az autónak a karosszéria elemei nagyrészt kompatibilisek a mai Defenderrel. De az alváza, teljesen más technológiával készült, a motor, a hajtáslánc, a hidak, de még a felnik is mások voltak. A mai Defender valójában Range Rover Classic a SII-re hasonlító karosszériával.
Előzmény: poén (10)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 12
elf:
"a munkasok meg kibaszott buszkek voltak a jogaikra, csak nem birtak ketszer ugyanugy osszerakni semmit."
Az egyik LRO-ban van egy olyan fotó, hogy megy a szalag, dolgozgatnak a munkások, és a félkész munkadarab Defendereken ott utaznak a teásbögrék. Csak próbáljon meg valaki egy rendes autógyárban munka közben teázgatni...
Előzmény: elf (9)
Alfred Creative Commons License 2004.06.20 0 0 11
poén:
"a házilagos javításra mennyire van lehetőség a Defendernél"
Az én autóm már az új Td5-ös elektronikus vezérlésű motoros, tehát ezen a motorhoz már kell számítógép, de azonkívűl pont úgy szétszedhető és összerakható házilag az autóm mint bármi más.
Én motorgenerált semmin se tudok csinálni, de rugót már cseréltem utcán.

"Az ergonómikusabb kezelőszerv-elrendezéstől (ami szerintem nem csak nem úri huncutság, hanem életbevágóan fontos dolog)"
A vezetőfülke méretei megegyeznek az 1958-as kiadással. Akkor ez volt a közúti traktortól elvárt vezető-tér méret. Nem szabad elfelejteni, ez nem SUV, nem személyautó ez közúti traktor! Ez az angol ARO, ebbe ott belelapátolják a trágyát, a birkát ezzel viszik az állatorvoshoz és akkor festik újra, ha már lekopott az összes gyári fényezés.
Én kényelmesen elférek 180 centivel, és kétszer jártam vele Angliában. Az ülést megemeltem 3 centivel és máris kényelmes a kuplung. Ezen kívül szerintem nincs semmi rossz helyen. A Defender általános utazási kényelmén nem sokat javítana egy szabványos japán személyautó belsőtér. Nagy a szélzaj, itt-ott be is fúj, hangos a motor, kanyarstabilizátor nélkül billeg, gyengécske a fűtés... de ha mindezt átkonstruálják, akkor az eredmény egy Discovery.
Nem japán autó, nem VolksWagen, ez egy teherautó. A legnagyobb fájdalma minden tesztelőnek, hogy a pedálok nagyon balra vannak. Mert szerintük az a normális, ha a vezető elött a kerékdob van, és a pedálok jobbra esnek...

"aligha romlana a kocsi terepjáróképessége, és ez az a pont ahol igazán tettenérhető volt számomra a bevezető hozzászólásban emlegetett konstruktőri nemtörődömség."
A Land Rover egy kicsi gyár, kicsi fejlesztő csapattal. Fejlesztik ők a Defit, de mindig csak részleteket. Ha valakinek a név kell és hozzá a korszerű kényelem, akkor ott a Discovery. A Defenderen pont az a jó, hogy annyira hasonlít a SIII-ra, a SII-re és kicsit a SI-re is.
Másrészt tényleg szükség van arra a fene nagy fejlesztésre, ami ma az autóipart jellemzi?

"Van rendszeres karbantartás mellett is gyakran, és nem csak egyedileg jelentkező, visszatérő hibája a típusnak, ill. van-e igazán célszerűtlennek tűnő megoldás a kocsin?"
Igen. De mi azokat is szeretjük.
Aztán vannak olyan hibák is, amik a nem annyira rendszeres karbantartás jellemző hibái.

Tavaly, tavalyelőtt nagy divat lett Defendert venni, aki nem tudta hogy mit vesz, az nagyon hamar el is adta, aki viszont megszerette, az a hibáival együtt szereti, és sokan vannak, akik mondjuk a 90-esük mellé vesznek még egy 110-est is...

Előzmény: poén (8)
poén Creative Commons License 2004.06.20 0 0 10
"Az hogy csak alig valamit valtoztattak a Defenderen azt csak azok az autos ujsagirok mondjak, akik csak a kormanykereket meg a formatervet latjak az autobol."

A motorpaletta többször is megújult, ezt tudom, de ezen túlmenően mit változtattak még? (A kormánykereket, ha jól sejtem ápgrédelték, nem? :-)))

"Egy series II es egy defi kozt nagyon sok kulonbseg van"

Kapcsolható kontra állandó összkerékhatás, a seria II még félig szinkronizált váltója, más erőforrások, stb. Részletesen? (Cím is jó, ahol bőséges, és hiteles adatok lelhetők fel).

"De nem ezek az autok fognak folmenni elsonek a somogybabaodi siratofalon"

Ez is egy konkrét különbség, nem? Amúgy ilyen durva helyzetekbe -gondolom én- normál körülmények között nem túl gyakran kerül az egyszeri terepjárós (hacsak épp nem az ilyenekre vadászik). Főleg ha nem csak a határba ugrik ki terepezni, hanem hosszab időt tölt el emberlakta vidékektől viszonylag távol; olyankor azért épeszű ember nemigen kezd el virtuskodni, és tízszer is meggondolja mit vállal be.

"viszont kalapccsal es egz tizenharmas(na jo, felcolos) kulccsal barhol barmikor meg tudod ugy csinalni hogy tovabbmehess vele"

Ezt meglehet dobni Defendernél?

"Ja, amugy nekem egy husz eves Range Roverem van, aminek ismerem az elonyeit, es hatranyait."

Tetszik az a kocsi nagyon. Annak ellenére, hogy "civilizáltabb" a klasszikus Landyknél valahogy mégis brutálisabban néz ki. Melyek ezek a hátrányok?

poén

Előzmény: elf (9)
elf Creative Commons License 2004.06.20 0 0 9
Az hogy csak alig valamit valtoztattak a Defenderen azt csak azok az autos ujsagirok mondjak, akik csak a kormanykereket meg a formatervet latjak az autobol.

Egy series II es egy defi kozt nagyon sok kulonbseg van.

Az ergonomiaval kapcsolban igazad van. Az angolok ott a Land Rovernel hulyek.
Kesz.
Pont.
Egy csomo munkatarsuk,mernokuk evtizedeken keresztul "orditotta a fulkbe" hogy lehetne az autot jobba tenni.
A land roveres ujsagok torteneti cikkei tele vannak ilyen sztorikkal.

Az LR vezetoi csak ultek az idrodaikban, es nem lattak ki a brit arroganciajuk mogul, a munkasok meg kibaszott buszkek voltak a jogaikra, csak nem birtak ketszer ugyanugy osszerakni semmit.
A ceg vezetese meg folyamatosan felaldozta a vallalat jovojet a mindennapi problemek megoldasanak oltaran.

A 70-es evek fekete evtized volt az angol autoipar szamara. csoda hogy tuleletek, es tudtak azert jo autokat csinalni.

Visszaterve az erdeti kerdesre, a Series II eske meg igazi egyszeru puritan terepjarok. Ha az ember ert hozzajuk, ismeri a korlataikat, es elfogadja okat annak ami, nagyon jok.

De nem ezek az autok fognak folmenni elsonek a somogybabaodi siratofalon, viszont kalapccsal es egz tizenharmas(na jo, felcolos) kulccsal barhol barmikor meg tudod ugy csinalni hogy tovabbmehess vele.

Ja, amugy nekem egy husz eves Range Roverem van, aminek ismerem az elonyeit, es hatranyait.
:)

Ez nem volt egy tul PC hozzaszola, bocs azoktol az angoloktol akik esetleg olvasnak. :)


Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!