a 20m valóban nem minősül igazán "kis táv"-nak, (nem néztem meg az linket:-/) és így valóban eltérhet a táv végén elért pillanatnyi sebesség a 20 m-en mért átlagsebességtől 2-3 km/h-val, ha nem korrigálják. Az átlagos körülményeket figyelembe véve ez az eltérés csökkenthető sztem 0,5 km/h alá, de erről aztán végképp nincsenek információim. Viszont ez az eljárás egyformán téved hasonló kategóriájú autóknál, így simán lehet, hogy a Fabia jobban gyorsul és mégis lassabban megy...
ja, és a 0.1-0.2 sec se hangzik jó értéknek egyébként.
90 km/h ora az 25 m/sec ebbol
a 20 meter az 0,8 masodperc
ezt írtad ugye. 20 méter, és 0.8sec alatt meg kéne tudni, menynit gyorsul szegényke. szerintem nem gyorsul fel annyira, hogy 0.8 helyett 0.7 vagy 0.6 alatt tegye meg a távot. sajnos most el kell rohannom, de tedd meg kérlek, hogy kiszámolod, menynire kéne felgyorsulnia 20 méter alatt, hogy 0.1-0.2s eltérés legyen a 0.8-hez képest.
tételezzük fel, hogy valóban 20m-en csak két érzékelő van (amit erősen kétlek a tized km/h-s adatok miatt, és mert komoly versenytechnikáról van szó ugye), és 0.1-0.2 sec-et téved. mennyit gyorsul ennyi idő alatt a Jazz, ha tudjuk az értékeit? tehát hány km/h-ról hány km/h-ra megy fel 12.1(12.2) és 12.3s között, ill. 19.1(19.2) és 19.3s között?
Tényleg jókat szoktál írni de most elvétetted a dolgot! Az a lényeg, hogy itt megtett távra gyorsultak és nem egy bizonyos sebességig!!! Az elején (kis sebességnél) a Fabia ment jobban, a nagyobb fordulatszámoknál/sebességnél a Jazz és így jöhetett ki az, hogy a Jazz ugyan nagyobb pillanatnyi sebességet ért el a táv végére, mégis hosszabb ideig tartott neki az út. A megtett út a a pillanatnyi sebesség idő szerinti integrálja, mondjuk a "sebesség-idő grafikon alatti terület". Ez csak egy egyenletes gyorsulás esetén oldható meg egyszerű szorzásokkal/osztásokkal.
Ha adatokat közölsz, akkor abból levonjuk a következtetéseket ;-) Az adatokból az látszik, hogy a Jazzed a katalógus-adatoknál jóval gyengébben ~10% teljesített...
pontosan, mindennel egyetértek! én csak összehaonlítottam, mert ezek voltak a kocsijaim, semmi különös. amúgy előtte egy 1.4 68le benzines fábiám volt, azzal csak 201m-ert mentem, mert akkor még nem voltak 402m-es gyorsulások magyarországon, az 13.8-at ment!
Azért lézerrel (fénysebesség, ugye :) ) elég gyors és pontos adat kapható. Két időszelet közt néz a távolság különbségét, és mindezt olyan sűrűn, hogy rettentő pontos mérés lesz a vége.
Nem érdemes átlaggyorsulást számolgatnod, az autók gyorsulása mint annyian mondtuk, nem ilyen egyszerűen leírható fizikai képlettel. Extrém példát mondok neked, nézzünk egy szénné tuningolt elsőkerékhajtású autót, az első kétszáz méteren kapar a gumi, nem tudja levinni a teljesítményt az útra, majd utána erőre kap, és rettentő jó célvonali sebességet ér el, de rossz időt, mert az első kétszázon szenvedett.
Az olyan kis teljesítményű autóknál, mint a Jazz és a Skoda, nagyon sok apró dolog számít, pl. az utolsó métereken milyen teljesítményszinten dolgozik a motor, hányszor kell váltani a menet alatt (ugye nem mindegy, hogy 2x vagy 3x, kb 0.5mp-be kerül egy váltás). Hogy az eltérő időjárási körülményeket, az eltérő gumikat már ne is említsük.
Ha még mindig csóválod a fejed, nézd meg ezt az oldalt, vesd össze a célvonali sebességeket és az elért időket. http://www.freeweb.hu/ave/lista.php
Ja, aki versenyautónak hiszi a Jazz-ét, az is nézze meg, a lista végére épphogy odaférne, szóval játékautó ez, semmi országutak réme meg ilyen, ha kérhetem... Mert csak röhögnek rajta a kívülállók.
mindegyiket én vezettem, a fabia 4000-es váltásokkal, a jazz 6000-es váltásokkal volt! én nem mondtam, hogy le kellene voni bármit is belőle, én mondom, hogy csak közöltem! a 112-es célsebességhez viszont hozzátettem, hogy a kilóméterórán 117-118 lehetett, tehát 5-6-ot csalt az óra!
lézeres mérés?
a startnál van 2 érzékelő, az közé kell beállni, a földtől kb5 cm-re, a gumit nézi! mindenképpen a két érzékelő között kell megállnod, addig nem indítanak, így max pár cm eltérés ha lehet a két autó között. van egy reakcióidő, egy 60 lábas adat, egy 201m és egy 402m-es adat. a célnál(és 200m-nél) ugyanaz a helyzet, van 2-2 érzékelő és az idő alatt megtett útból számolja ki a sebességet! na így jött ki! ezek hitelesített műszerek.
Nem értem, miért nem hiszitek el a számokat? Egy autónál semmiképpen nem lehet egyenletes gyorsulásról beszélni, miközben változik a motor nyomatéka, sőt közben sebességet is kell váltani.
Az átlagsebességek és a végsebességek arányából én azt következtetem, hogy a Fábia alacsonyabb sebességen jobban gyorsult, ami egy dízeltől nem meglepő.
Inkább a Jazzen csodálkozom, hogy nem hozta a gyári (Magyarországon titkos) adatot.
A Fabia képességeit nem ismerem, de a Jazztől 12.3s alatt nem 91.8km/h sebességet várnék hanem legalább 97-98km/h-t..., tehát elméletben lehetett volna ügyesebb is a Jazz sofőrje. Lézeres mérésnél még nem gyorsultam, de majd egyszer...
Számolásod teljesen rossz! Összekevered a pillanatnyi gyorsulást és sebességet az átlaggal! Amit mérsz az a pillanatnyi sebesség, ebből csak átlag gyorsulást tudsz kiszámolni, az idő ismeretében. Nem csodálom, hogy 30% körüli eltérést hozol ki. Ha kiszámolod az átlagsebességet, akkor 58,8 km/h-t kapsz eredményül, míg a (s=201m) pillanatnyi sebességed 91,8km/h.