JÖTTemMENTem, ide értem, örülök, hogy kicsit felébredt az oldal :-)
Péter, már ketten megtarthatnánk egy landy találkozót, én is gyűjtögetek minden kacatot ;-) rosszabb időkre... Ez a fékes difizár imitáció érdekes lehet, kipróbálom. Azt mondtad, ugye közben erőteljesen tekerjem a kormányt???
Megnézetm a honlapotokat: igen tetsztetős. De sajnos pont "az autók" link nem működik. Firefoxszal nézve hibát ad, IE6-tal nézve fekete alapon feketét. Nálad nem jön elő a hiba?
Szívesen megézném az autóitokat, talán magam is beneveznék egy ilyen túrára.
A Defitől nincs jobb autó a világon!!!:-))) Legalább is szerintem és még nagyon sokak szerint! Na mára elköszönök. Jó éjszakát az uraknak! Dagonyázós álmokat!:-))
Nekem eddig még csak az én hibámból romlott el az ótó. Féltengely törés: fékkel imitáltam a difizárat, ez be szokott jönni, csak elfelejtettem, hogy ilyenkor nem szabad kormányozni, és kifordult a csukló. Generátor kefe sárosodik a tökig érő vízben gázolástól, emiatt már mentem párszor haza kötélen, pedig csak a generátort kellene tudni leszedni a tetthelyen és lehetne tovább menni. Szintén víztől a generátorban kellett már csapágyakat cserélni. Szintén pacsálás közben egy vízben úszó fát a ventilátor bevert a hűtőbe, hamár a hűtőt ki kellett szedni, leszedtem a bekrepált ventilátort, ami azóta sincs rajta. Ja néha az első helyzetjelző ki szokott égni. Nekem nagyjából ennyi jött össze 6 év, és 60000 km alatt.
Javítgatásról annyit, hogy egy generátor leszerelése miatt szerelőhöz kellett mennem, mert nem fértem hozzá, viszont a difit 3 óra alatt leszedtem, összeraktam és vissza a helyére, életemben akkor láttam ilyet előszőr belúlről, azóta működik rendesen. De lehet hogy a kezem nem elég finom :))
Ahoy loygolf! A nickem megtévesztő, semmi köze a V8-as motorokhoz, annál több köze van viszont a lakcímemhez ;) Tehát marad a diesel.
A konkrét választás még messze van, úgy amúgy is nehéz dönteni, hogy az ember ki sem próbálta. Most azon vagyok, hogy valahogy megszerezzem az első közvetlen tapasztalatokat. Titeket pedig azért igyekszem faggatni, hogy megtudjam mire is kell odafigyelnem. Egy kicsit persze tartok az egésztől, mert nem vagyok egy autószerelő alkat, egy váltócserének már nem állnék neki :)
A karbantartás (persze kicsit sem mindegy, hogy ez mit jelent) nem ijeszt el, sem a felmerülő költségek (egy bizonyos határig), de két dolgot nagyon kell tudni a verdának: biztonság és üzembiztosság. Családot kell fuvaroznom. Sem áldozat nem szeretnék lenni egy túlpörgött Fiatos oltárán, sem pedig egy útszélen álldogáló balek, aki a trélerre vár. Az utóbbi 250 ezer kilométert kihúztam mindkettő nélkül és valahogy megszoktam már, jól van ez így. Először és utoljára a jó Skoda hagyott ott Bonyhádnál, de annak már 15 éve. Elszoktam tőle.
De vissza a témára. Bizony használtat szeretnék és bizony egy jót. De kicsit zöld vagyok a "jó" megitélésében. Nem tudsz véletlenül valami olyan helyet, alkalmat, ahol testközelben lehetne kitanulni a "szakmát"? Úgy hogy közben nem bámulnak meg, ha egy Forddal állítok be? :)
Azért javasoltam azokat az oldalakat,mert kicsit /nagyon/ pörgősebbek!! Egyébként még Nekem sincs autóm,azaz autóm van,de nem terepjáró. Egy cipőben járunk,mert Én is hamarosan szeretnék venni 1 LR-t :-)). De Nenem már határozott elképzelésem van! :-))
De az a fajta. Ahhoz képest, hogy annak idején, két évig kerestünk ilyen autót, közben pedig amikor kirándulni mentek, mindig elmentem valamelyikükkel. Mára pedig ez lett belőlünk: www.kalandrover.hu
Eszerint igaz lehet a márkáról közszájon forgó mondás, miszerint fertőző. Hát minket csúnyán elkapott.
Kösznöm a tippeket, meg is néztem már őket, azaz már egy jó ideje nézem ezeket az oldalakat, de egyik sem az a fajta fórum, ahol egy magamfajta outsider elindulhat.
Én rögtön becsatlakoznék egy kis különvéleménnyel: a RR II egy luxuskocsi, aminek a legalapabb változatában is kütyük serege lapít. Az automatikus váltóval felszerelt 2,5 TD pedig egy kissé komótos... Egy 10 éves RR pedig max. 3 millióval nagyon-nagyon karcsún jön ki, és akkor nem marad valami az apróságokra (pl. 4 gumi 100-200 ezer, szerviz, stb.). S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a hazai dízel felhozatal tekintélyes része széthajtott, "olcsón" javított, pörgetett órás mesedélután. Tehát ennyi pénzért a megadott keretek között egyelőre nincs Range szerintem. A kocsit én is ajánlanám -van egy 4,6 HSE is a családban-, de nem most.
Csáó vk8!
Mivel a nicked V8, csodálkozom a diesel vágyon. Javaslatom, nem Discovery, hanem sokkal jobb, főleg az elvárásaid miatt: Range Rover P38A azaz New Shape Range, magyarosan a kockalámpás. 2.5TD Autómata, természetesen, ahogy egy ilyen autóhoz illik. Bőr, klima, légrugózás, szintezhető. Temérdek hely. A fogyasztásba pont belefér. Tekintélyt parancsoló méretek, s ha kell chiptuninggal még erősíteni is lehet rajta szépen, persze ez töbletfogyival jár. (Szíven szerint természetesen a 4.6HSE-t javallanám, gázüzemmel :) Fogyiban ugyanott lennél, de megvenni javittatni a benyós motort olcsóbb.) A Land Rover-ek olyan autók amiket szeretni és karbantartani kell, akkor remek társ egy életre. Arra készülj fel, hogy minden Land Rovert meg kell érdemelni és az elején amig megismered alaposan próbára tesz. :) De ha elkap a gépszijj nem ülsz át másba. Igy van ezzel mindenki aki Range Roverbe ül egyszer.
Használtautón vannak jó vételek, vagy az mlre.hu börzéjében. 3 gurigáért már kapsz egy nem feltétlenül leharcoltat.
LoY (91RRC 3.9V8 EFI+LPG)
Kicsit félve írok, mert se nagy Land Roveres, se nagy terepjáró nem vagyok. Vagyis, talán pont ezért írok. Mert hogy előbb vagy utóbb be kell ruháznom egy új autóba és bármennyire is az észérvek ellen valónak tűnik is (mármint az én helyzetemben, amire azonnal kitérek), egy Discoveryt néztem ki: a szerelem az szerelem. Bár csak plátói. Sosem ültem benne, még hasonlóban sem (na jó, egyszer egy X5-ben, de ezt olyan halkan mondom, hogy ne is halljátok), nem is vagyok egy autószerelő alkat...de a fene egye meg, mégis valami húz oda. Na, hát ezért vagyok itt. Világosítsatok fel! Jó lesz ez nekem? Szentendrén lakom, némileg rurális környezetben (most éppen dagonya a környék, a kocsimnak a teteje is sáros), jól jönne valami jobban idevaló járgány. Viszont (jelenleg még) egy puhány vagyok, azaz sem felkészültségem, sem időm nincs és nem is hiszem, hogy lesz arra, hogy magam bütyköljem az autót. Tehát egy megbízható, nem túl szervízigényes igásló kell nekem, amivel, ha úgy adódik, nem vallok szégyent egy kis sárban sem. Az asszony járna a mostani verdával én meg azzal, amit venni fogok, és én sokat járok a Budapesten/re, néha vidékre is. A fogyasztás nem rettent el, mondjuk 12-13 liter dízelig városban és az sem baj, ha van benne egy kis kényelem, mondjuk egy klíma erejéig. Aztán azt sem szeretném, hogy a rend bősz őrei úton-útfélen olyan papírokat akarjanak tőlem, ami esetleg nincs...tehát lehetőleg mindennek formailag helyesnek kell lennie. Nincsenek ismerőseim, akik el tudnák simítani stiklieimet. De viszont, ha lehet, nem mondanék le azokról az esetleges extrákról, amelyek élvezetessé tehetik az autót...mondjuk a csörlőről. Már ha ezek az igények egyáltalán összeegyeztethetőek. Aztán menetlevelet sem akarok írni, azaz személyautóra volna szükségem. Namost, túl azon, hogy vérlázítóan finnyás vagyok, tudtok-e valami bíztatót mondani? Érdemes-e egyáltalán foglalkoznom a Discovery gondolatával? Egy olyan 6-10 éves, de még minimum 3-4 évig kitartó darabra gondoltam, legfeljebb 3 millió erejéig. Minden érdemi tanácsot előre is köszönök.