Tatrafan: a Discovery állandó 4 kerék hajtású, központi difivel, DE a Disco II-nek nem zárható a difije! Nagy hülyeség, de így van. 2003-tól lehetett kérni extraként a kapcsolható difit. Azt gondolták angol barátaink,hogy a kipörgésgátló helyettesíteni tudja a zárat.
A jelenlegiről se lehet megtudni. A Freelanderről azt írja állandó összkerékhajtás, máshol viszkókuplungosnak írták, amit nem nevezhetünk állandónak szerintem. Tehát nem éppen kimerítő a tájékoztatás. De ez az összes márka honlapjára igaz, kivéve talán a Suzukit. (Grand Vitara)
tatrafan: "Ilyesmi évjárat Diszkóról lenne pár kérdésem, amit a forgalmazó honlapjáról persze nem lehet megtudni." Azért ez nem akkora csoda, mert ugyanis Disco II-t már nem gyártanak.
Dani: mi alakítjuk át, de a portál hidakat angliában biggyesztik alá, április 1.-én (mikor is lehetne máskor) lesz kint LR börze - használt piac, oda akarok menni és másnap hozzuk haza az autót.
Péter: remélem csak megszállott landysok olvassák ezt az oldalt, mert más tényleg hülyének nézne: 300 tdi 110 HT (ezt alakítjuk versenyautónak, Td5 90 HT, Td5 110 CC, meg a biztonság kedvéért egy disco nekem és a feleségemnek egy free. Mentségemre legyen szólva a defiket munkára használjuk (főleg)
"tekerjem a kormányt" ? CSAK AZT NEEEE !!!!! Én is itt rontottam el, mivel a féltengely csukló körmei kormányzáskor kimennek az anyag szélére, ami ugye gyengébb, és frankón szétfeszítette a csukló külső felét. Akkorát durrant, mintha rámesett volna egy röpüllő. Jópofa dolog szokott lenni, amikor alapjáraton ketyeg felfelé egy meredek emelkedőn az autó, és egy picit nyomom a féket, hogy az egyik esetleg pillanatokra tehermentesülő első kerék ne rúgja ki a földet. Milyen autóid vannak?
JÖTTemMENTem, ide értem, örülök, hogy kicsit felébredt az oldal :-)
Péter, már ketten megtarthatnánk egy landy találkozót, én is gyűjtögetek minden kacatot ;-) rosszabb időkre... Ez a fékes difizár imitáció érdekes lehet, kipróbálom. Azt mondtad, ugye közben erőteljesen tekerjem a kormányt???
Megnézetm a honlapotokat: igen tetsztetős. De sajnos pont "az autók" link nem működik. Firefoxszal nézve hibát ad, IE6-tal nézve fekete alapon feketét. Nálad nem jön elő a hiba?
Szívesen megézném az autóitokat, talán magam is beneveznék egy ilyen túrára.
A Defitől nincs jobb autó a világon!!!:-))) Legalább is szerintem és még nagyon sokak szerint! Na mára elköszönök. Jó éjszakát az uraknak! Dagonyázós álmokat!:-))
Nekem eddig még csak az én hibámból romlott el az ótó. Féltengely törés: fékkel imitáltam a difizárat, ez be szokott jönni, csak elfelejtettem, hogy ilyenkor nem szabad kormányozni, és kifordult a csukló. Generátor kefe sárosodik a tökig érő vízben gázolástól, emiatt már mentem párszor haza kötélen, pedig csak a generátort kellene tudni leszedni a tetthelyen és lehetne tovább menni. Szintén víztől a generátorban kellett már csapágyakat cserélni. Szintén pacsálás közben egy vízben úszó fát a ventilátor bevert a hűtőbe, hamár a hűtőt ki kellett szedni, leszedtem a bekrepált ventilátort, ami azóta sincs rajta. Ja néha az első helyzetjelző ki szokott égni. Nekem nagyjából ennyi jött össze 6 év, és 60000 km alatt.
Javítgatásról annyit, hogy egy generátor leszerelése miatt szerelőhöz kellett mennem, mert nem fértem hozzá, viszont a difit 3 óra alatt leszedtem, összeraktam és vissza a helyére, életemben akkor láttam ilyet előszőr belúlről, azóta működik rendesen. De lehet hogy a kezem nem elég finom :))
Ahoy loygolf! A nickem megtévesztő, semmi köze a V8-as motorokhoz, annál több köze van viszont a lakcímemhez ;) Tehát marad a diesel.
A konkrét választás még messze van, úgy amúgy is nehéz dönteni, hogy az ember ki sem próbálta. Most azon vagyok, hogy valahogy megszerezzem az első közvetlen tapasztalatokat. Titeket pedig azért igyekszem faggatni, hogy megtudjam mire is kell odafigyelnem. Egy kicsit persze tartok az egésztől, mert nem vagyok egy autószerelő alkat, egy váltócserének már nem állnék neki :)
A karbantartás (persze kicsit sem mindegy, hogy ez mit jelent) nem ijeszt el, sem a felmerülő költségek (egy bizonyos határig), de két dolgot nagyon kell tudni a verdának: biztonság és üzembiztosság. Családot kell fuvaroznom. Sem áldozat nem szeretnék lenni egy túlpörgött Fiatos oltárán, sem pedig egy útszélen álldogáló balek, aki a trélerre vár. Az utóbbi 250 ezer kilométert kihúztam mindkettő nélkül és valahogy megszoktam már, jól van ez így. Először és utoljára a jó Skoda hagyott ott Bonyhádnál, de annak már 15 éve. Elszoktam tőle.
De vissza a témára. Bizony használtat szeretnék és bizony egy jót. De kicsit zöld vagyok a "jó" megitélésében. Nem tudsz véletlenül valami olyan helyet, alkalmat, ahol testközelben lehetne kitanulni a "szakmát"? Úgy hogy közben nem bámulnak meg, ha egy Forddal állítok be? :)
Azért javasoltam azokat az oldalakat,mert kicsit /nagyon/ pörgősebbek!! Egyébként még Nekem sincs autóm,azaz autóm van,de nem terepjáró. Egy cipőben járunk,mert Én is hamarosan szeretnék venni 1 LR-t :-)). De Nenem már határozott elképzelésem van! :-))
De az a fajta. Ahhoz képest, hogy annak idején, két évig kerestünk ilyen autót, közben pedig amikor kirándulni mentek, mindig elmentem valamelyikükkel. Mára pedig ez lett belőlünk: www.kalandrover.hu
Eszerint igaz lehet a márkáról közszájon forgó mondás, miszerint fertőző. Hát minket csúnyán elkapott.
Kösznöm a tippeket, meg is néztem már őket, azaz már egy jó ideje nézem ezeket az oldalakat, de egyik sem az a fajta fórum, ahol egy magamfajta outsider elindulhat.
Én rögtön becsatlakoznék egy kis különvéleménnyel: a RR II egy luxuskocsi, aminek a legalapabb változatában is kütyük serege lapít. Az automatikus váltóval felszerelt 2,5 TD pedig egy kissé komótos... Egy 10 éves RR pedig max. 3 millióval nagyon-nagyon karcsún jön ki, és akkor nem marad valami az apróságokra (pl. 4 gumi 100-200 ezer, szerviz, stb.). S akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a hazai dízel felhozatal tekintélyes része széthajtott, "olcsón" javított, pörgetett órás mesedélután. Tehát ennyi pénzért a megadott keretek között egyelőre nincs Range szerintem. A kocsit én is ajánlanám -van egy 4,6 HSE is a családban-, de nem most.