Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jazzuser Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11096
;-)
Előzmény: kifli (11091)
Mindstorm Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11095

Teljesen természetes, hogyha valaki elkölt egy nagyobb összeget valamire, akkor igyekszik meggyőzni magát arról, hogy jól döntött. Ez történik ebben a topikban, a szép neve a pszichológiában a kognitív disszonancia redukciója :-) Az elégedettség mellett a másik lehetőség, amiért valaki írogathat egy hasonló topikba, ha iszonyú-brutál elégedetlen, és leghőbb vágya, hogy világgá kürtölje ezt.

 

Nálunk szerencsére az előbbi történik, és az enyhe rózsaszínű tónus, ami belengi az egészet, azért teret enged a realista hozzászólásoknak is - ismét csak szerencsére.

 

Egyébként hétköznapi körülmények között, a szabályok nagyjábóli betartása mellett ha az ember haladni akar, legalább annyit nyom a latban a vezetői képesség, mint az autó műszaki adottságai.

 

Engem még soha nem hozott kellemetlen helyzetbe az 1,2-es Jazz, de még az 1,1-es Off Puntom sem, pedig ez utóbbi 23 lóerővel gyengébb volt - mindez annak ellenére igaz, hogy általában többeket előzök meg egy hosszabb út alkalmával, mint ahányan engem megelőznek.

 

Imádom a sportos autókat, az autósportot, gokartban kíméletlen vagyok ;-) a közúton dinamikus, de biztonságos, sokat gondolkodtam használt Alfa 156 SW vásárlásán, mielőtt a Jazzt vettük - mindezek ellenére pont a napokban mondtam a feleségemnek, hogy igazából nem hiányzik nekem egy jelentősen erősebb, gyorsabb autó, ezzel is bármikor simán át lehet lépni a megengedett sebességeket, mindig van annyi tartalék benne, hogy értelmes tempójú autózás mellett számítani lehessen rá.

 

Bocs, amiért hosszú voltam.

jazzuser Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11094

Részben igazad lehet, nekem is szimpatikusabb lenne egy 1.4 - 1.5 motorpárosítás az 1.2 - 1.4 helyett...

 

Az 1.3-es Swifted lehet még az 1.4-estől is egy hajszállal gyorsabb, de nem biztos, viszont mindent összevetve, minőségben, használhatóságban messze alulmarad... sorry ;-) Nem is értem, itt sokan Mgyoród mellett nőhettek fel, hogy csak a gyorsulás alapján próbálják rangsorolni az amúgy széria autókat...

Előzmény: ZukII (11086)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11093
Szerintem pedig csak vitázunk vele.
Előzmény: kifli (11092)
kifli Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11092

ugye megmondtam:)

Előzmény: kóboráram (11090)
kifli Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11091

vigyázz, mert le leszel cipőzve ezen a topikon. itt mindenki kritikátlanul a mennybeemeli önmagát és kocsiját!:)

 

Előzmény: ZukII (11086)
kóboráram Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11090

Kedves ZukII!

 

Ez a + irányban elfogult Jazzesek topicja. A Te véleményed pedig - irányban elfogult.

 

"...az autópályás közlekedéshez a Jazz már nem partner..." - vajon mit írnának a Mercisek, BMW-sek, stb. a Suzukiról? És a WagonR vagy a Swift 1.0 az partner?

Ne tévesszük össze az autópályát a versenypályával. Ne feledjük, 130 felett addig lehet hancúrozni, amíg a közlekedésrendészet nem lép fel erélyesebben. Ez nem Németország és ott sem mindenki jár 200 felett.

  

Előzmény: ZukII (11086)
royking Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11089
Most pedig egy "belsős" hozzászólás :)

1.2 Cool. Mint említettem volt tegnap, elég nagypapásan gyúrok a decikre a külső sávban :) (jó szöveg). Kb. 30-70%-ban használjuk a kocsit város/vidék viszonylatban. Ha vidékre megyünk, egyhuzamban 300 km-t teszünk meg. Itt érződik, hogy nem egy erőmenő a JAzz (bár ilyenkor fullra van pakolva, + 3 fő). Kb. én 1 óra múltán kezdem el huzatni, akkorra melegszik be szerintem (szerintem!) rendesen, a szexárd előtti szerpeneken nekifutástól függően 4/5-ben megy fel.
Szerintem, ha jobban tolnám, akkor valamit alakulna, vannak olyan napjai, mintha nagyon akarna menni, de akkor általában városban használom, és nem tudok száguldozni. Megfigyelésem szerint ez egyrészt a légköri viszonyoktól függ (hőm., páratartalom, stb.) másrészt az ECU is benne lehet a dologban (beállt a fogyasztás minimalizálásra).
Bár nekünk megfelel így (asszem, amíg a 300-at nyaldossa a benzinár, addig nem bánom, hogy nem egy Accord Type-R-em van).

Üdv,
Royking
Előzmény: ZukII (11086)
Davidovics P. Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11088

Első lépésként vedd ki a begyűrődött szönyeget a gázpedál alól :)

Előzmény: ZukII (11086)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11087
A gyorsulása százra valahol 13-14 körül lehet,

akkor semmi baj, kb. ennyi a gyári adat is...

és városban légkondi nélkül is mindig 7,5 felett fogyaszt.

milyen város, milyen napszak, milyen forgalom? nem mindegy :)

én egy 1.3-as új Swifttel járok, hát, az a Jazzhez képest egy rakéta

1 vagy 2 nap különbséggel tesztvezettem az 1.4-es Jazz-t és az 1.3-as újSwiftet, akkoriban még nem tudtam, mit veszek, és az elfogulatlan véleményem az volt, hogy a normál esetben használt, alacsonyabb ford.sz. tartományban _fényévekkel_ erősebb a Jazz, a Swift 4-5000 fölött kap erőre, az meg nem annyira jó, legalábbis nekem, aki jellemzően ez alatt a tartomány alatt járok.

egy ekkora kaszni mozgatásához nem ártott volna egy acélosabb motor.

ez így van, de miért nem néztétek meg a technikai adatait autóvásárlás előtt? azokból egyből kiderül, hogy ez biza nem megy sportosan.
Előzmény: ZukII (11086)
ZukII Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11086

Egy külsős hozzászólás Jazz gyorsuláshoz:

 

Barátnőmnek vettünk majd' egy éve egy 1.2 Cool Jazzt. Nagyon odafigyeltünk a bejáratásnál, hogy ne toljuk neki annyira, és 2000 kilométer után kezdtünk el csak vele sebesebben járni.

 

Ennek ellenére az autó egyáltalán nem megy, és a hírekkel, meg reklámokkal ellentétben a fogyasztása sem annyira kedvező. A gyorsulása százra valahol 13-14 körül lehet, és városban légkondi nélkül is mindig 7,5 felett fogyaszt.

 

Ez a messze legjobban összerakott és legjobban variálható kiskocsi, amit valaha is gyártottak, de szerintem az 1.2-es motor harmatgyenge. Hiába írja a reklámkatalógus, hogy a két gyújtógyertyás motor mindig ideális nyomatékot biztosít, hegynek felmenni szinte csak negyedikben lehet.

 

Próbálgattam én vele gyorsulni mindenhogy (pörgetve vs. nyomatékból), de ennek a motornak se nyomatéka, se lóereje nincsen. Csak az összehasonlítás kedvéért: én egy 1.3-as új Swifttel járok, hát, az a Jazzhez képest egy rakéta (0-100 km/h-ra 10,5 mp, simán viszi óra szerint a 180-at).

 

Még néhány év, és az országban szinte mindenhova el fog érni az autópálya, de az autópályás közlekedéshez a Jazz már nem partner. Rendben van, hogy csöndes még 140-nél is, de mire odáig felgyorsul... Ha valaki 110-zel akar közlekedni, az NE menjen autópályán, mert akkor csak kidobott pénz az autópályamatrica. Öt liter alatti fogyasztást pedig egy tízéves ezres Swift is tud produkálni, azért fölösleges kidobni az ablakon hárommillió forintot.

 

Szóval, igen, a Jazz egy jó kocsi, mert jól van összerakva, hatalmas és jól variálható a belseje, de egy ekkora kaszni mozgatásához nem ártott volna egy acélosabb motor.

Törölt nick Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11085

Talan..mert folosleges tobbet vallalni.

 

Varhatoan 5-6 ev utan mar ugyis eldobjak,

vagy eladjak masnak parszaz dolcsiert.

Mert akkora kilesz hajtva belole vagy 200 eKm....

 

Mar itthon is az a trend, hogy

ha lefutotta a 120-150 ezret vagy

elerte az 5-7 evet, akkor eladjak az autot.

Javitgassa mas alapon... es kesz.

 

Ehhez luxus a mondjuk 12 ev rozsda garanciakat kifizettetni uj koraban.

 

Az auto fogyasztasi cikk lett!

es nem kincskepzo/vagyonorzo targy mar.

(mint volt ugy 25-30 eve...)

 

Ennek megfeleloen egyre olcsobban kell eladni,

egyre rovidebbre tervezett elettartammal gyartani.

 

A verseny a fogyasztoi piacon

nem a rendkivuli tartossagrol szol, hanem

a tervezett elettartam alatti minel kevesebb

garancialis ill. fenntartasi koltsegrol es

persze a leheto legkissebb ujkori arrol.

 

Amihez a leheto legkisebb onkoltseget is kell produkalni.

 

Ennek egyik modja a garanciak roviditese...

 

Előzmény: kóboráram (11083)
5kicsisheva Creative Commons License 2006.05.23 0 0 11084
Előzmény: jazzuser (11082)
kóboráram Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11083

Vajon az 2007 Fit-re miért csak 5 év rozsdásodási garancia van?

A nyomaték maximumot  feltolták 4800 fordulatra. Keressünk még néhány okot, hogy miért nem veszünk ilyet.:-)

Előzmény: konyak_ad (11077)
jazzuser Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11082
Meg szorozd be az ottani fizetéseket a miénkkel és akkor kiderül, hogy anyagilag nekik annyi megvenni a Jazzt, mint nekünk egy robogót... ;-(

Visszatérve a gyorsuláshoz, szerintem senki sem akar timeslip versenyekre járni a Jazzel, még az 1.5 VTEC-el sem, itt arról van szó - ami az amcsi tesztből is kiderül, hogy a Jazz a széria autók közül egy rendkívűl stabilan megépített járgány, éppen ezért olyan helyen, ahol nem a gyorsulás számít, és nem lehet extrém sebességet elérni, ott simán felveszi a versenyt a drágább (esetenként sznob) járművekkel... nem kell ezt túlragozni, hogy jövőre indulni akarunk vele az F1-ben meg hasonlók ;-)
Érződik benne az emberközpontúság, ami a Hondának nem egy üres marketingdumája lett (a francia reklámokkal ellentétben ;-)), annyira könnyen vezethető és sokrétűen használható és relatíve olcsó... de ezzel nem írok újdonságokat.
Előzmény: Bobi1 (11080)
jezjazz Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11081

Én 2 év múlva leszek 35, és imádok gyorsulni, de nem a Jazz-zel!

Ha gyorsulni akarok, felülök a 600-as nagymotoromra, és húzok egy kövér gázt. Az 4,1 mp alatt van százon és 80 körül kell egyet váltani, mert egyesben kezd beleszaladni a piros tartományba. Ez a gyorsulás-mizéria a motoros világban is állandó téma, csak ott a 2,5-4,5 mp tartomány a vita tárgya. Ezen is mosolyogni szoktam.

A Jazz-t inkább példás családapaként próbálom vezetni, ott az okoz gyönyört, hogy a különböző ismert útszakaszokon hogy lehet minél lejjebb vinni a fogyasztást.

A negativ gyorsulási élményt pedig a család S100-as Skodája jelentette. Mikor édesapám 1976-ban elhozta Pestről a Merkurtól, kb. Cegléden érte el a 80-as utazót.

Előzmény: Keleg (11072)
Bobi1 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11080
A fene az amerikaiakat, velük mindig kivételeznek. Néztétek az 1.5VTEC árát? 3.4 millió alatt van. Mint itthon az 1.4 LS. Ez egy vicc...
Előzmény: jazzuser (11079)
jazzuser Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11079
Jajjj de jó, hogy belinkelted, a kellő felszereltségű Jazz sportosságát megkérdőjelezőknek máris idézek: ;-)

"Handles like a champ
The Fit drove like a champ, with quick steering and exquisite road feel. These impressions were confirmed on the track, where it slipped through the slalom in 6.1 seconds at 67.5 mph. The Fit felt stable and well balanced, and provided good feedback to the driver. It was about as much fun as you could have in a thrifty little car. Not only that, but the sporty handling didn't sacrifice comfort; it provided a pleasing, comfortable ride."
Előzmény: konyak_ad (11077)
Ptom71 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11078
Én 35 éves leszek.
Korábbi autóim: Fiat Panda 34 (0-100 km/h) kb. 18-19 s,
Suzuki Swift 1.0, 17,3 s, Suzuki Alto 1.1, 14 s, és most HONDA JAZZ 1.2 16,8s.
Avval tökéletesen egyetértek, hogy a legpraktikusabb családi autó!

Most hétvégén nagyon kellemes meglepetést okozott. A fogyim 4,31 L/100 km lett! (Persze én is akkor tankolok, amikor csökken a benzin ára. :-( )

Én mindig irigyelem azokat, akik 100-110 km/h között mennek, amikor én csak 60%-ban csak 80-nal tudok menni. Felénk annyira tönkretették a főutakat a nehéz kamionok az autópálya építése miatt, hogy ha nagyobb sebeséggel mennék tönkremenna az egész futómű (miskolctapolcai kisérlet).
Kátyú
Előzmény: Keleg (11072)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11077
Full Test: 2007 Honda Fit Sport

http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/FullTests/articleId=109810

Ajánlom figyelmetekbe a videót a tetején. Eszem megáll, USA-ba a 109 LE-s motort szerelik, hátra pedig dobfék jutott csak!
tom242 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11076

Ezeket az adatokat találtam a vastag Honda Jazz katalógusban:

 

1.2i S  1011kg

1.2i S Cool 1027kg

1.4i LS 1033kg

1.4i ES 1044kg

1.4i ES CVT 1068kg

1.4i ES Sport 1049kg

tom242 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11075
ugye nincs semmi hihetetlen benne és még beléd se kötött senki!?
Előzmény: szellemes (11066)
tom242 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11074

"-néha talán kissé túl- szubjektív topicot"

néha?

Előzmény: royking (11071)
Bobi1 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11073
A színek vicces dologok. Nekem a cascomban metál szürkészöld szerepel, a valójában satin silver metal, azaz teljesen szürke autómra. :) Mikor megláttam, vissza kellett fognom a röhögést. Aki ebben kékeszöldet lát, az meg is érdemli. :)
Előzmény: konyak_ad (11070)
Keleg Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11072
Üdv!

Én 35 múltam és sztem sosem fogom próbálgatni, hogy mennyit megy a Jazz. Ha majd ilyesmit akarok csinálni, akkor veszek egy S2000-et!!!:-) Sztem amúgy is inkább nevetséges egy jó kis családi autónál folyton arról szövegelni, hogy mennyit megy, mitől gyorsul jobban és mitől nem... Azon is mosolygok/sírok, mikor spoilert tesznek rá. Sztem akinek már van és meggondoltan vette (pl. nem egy 5-ös BMW helyett, mert nem volt elég pénze - talán valamelyik Totalcar-os népítéletben van ilyen), az nem csalódott benne, mert az árához mérten korrekt, (az 1.4-es, bár most erre felszisszen a sok 1.2 tulaj) jól motorizált, kis fogyasztású, megbízható kis szerkezet. Sok embernek ez egy igen-igen jó kompromisszum!!!
royking Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11071
Hello!

Csatlakozom Bobi-hoz... Kövezzetek meg érte, de a mi kocsink még nem látott 5000rpm feletti fordszámot, pedig még 30 alatt vagyok, és Hondám van :). [ja, lehet hogy már csak pár hónapig, mert OFF a régi/új kormányunk tevékenykedései eredményeképpen nemsokára megszűnik a munkehelyem. Tényleg, nem akar valaki venni, egy nagyon megkímélt Jazzt? Nemdohányzó, hölgytulajdonos stb :) ON ]
Biztos csak én "gyúrok a külső sávban a decikre". (vagy csak több, 25 év alatti srácot láttam boncasztalon autóbalesetből kifolyólag, mint Ti...).

De tényleg, miért is csesztetitek Tom-ot? Azért mert be merte írni, hogy mennyit ment a Jazze meg a Fábiája? Szerintem csak objektívebbé akarta tenni, ezt a -néha talán kissé túl- szubjektív topicot.
Csá,
Roy
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11070
Ez tényleg fura, bár azóta, mióta Apám bordó autója a forgalmi szerint lila, már semmin sem lepődök meg :) Nekem XII. kerületben lett forgalomba helyezve (Grohoczky), és 973 kg, mint említettem.

A 11067 pedig nagyon tetszett :)))
Előzmény: Bobi1 (11069)
Bobi1 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11069

Én sem igen értem, honnan veszik ezeket az adatokat. Én is keveselltem, de ezek szerint többeknek ennyi. Ez ismét a jó magyar bürokráciát dicséri.

Mellesleg tudja valaki honnan jönnek az adatok? Az okmányirodának van valami katalógusa, vagy a szalon adja? Ez azért mégis vicc, hogy ugyanaz az autó, ugyanazzal a felszereltséggel 70kg-os szórással van bejegyezve.

Esetleg lehetne egy statisztikát készíteni, hogy ugyanaz a típus kinek hány kg, és hol lett üzembehelyezve. Érdekes kisérlet lenne. Ezután ezt is be lehetne kalkulálni az autó árába. :)

Előzmény: Törölt nick (11068)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11068

....akkor en szivok a sulyadoval az 1048 kg-al.

 

Pedig ez ugyanolyan auto :-(

mint ami nalad 973 kg...

Előzmény: Bobi1 (11067)
Bobi1 Creative Commons License 2006.05.22 0 0 11067

Hű, mekkora lincshangulat kezd itt kialakulni. :) Na teszek rá egy lapáttal.

Nekem alap 1.4LS 2005-ös, ráncfellvart Jazzem van, 973 kg, Castrol RS olajjal, és normál H4 izzóval, fogalmam sincs hogy gyorsul, és hogy mi a GPS szerinti vége. Ja és első saját autó, de a fentiek legyenek vele a legnagyobb gondok. :)

Annak mindenesetre örülök, hogy nem arról szól a vita, hogy kinek mi miért esett szét. :)

 

Lehet anyázni. :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!