DE! A szövegben NEM megengedett legnagyobb összsúlyról beszélnek, hanem legnagyöbb összsúlyról. Tehát a tényleges sülyról van szó, nem ami a forgalmiban van!!! Ha számolással nem eldönthető akkor csak mérlegeléssel.
És ezt az egészet üti felül a 22. § (2) "Az európai típusbizonyítvánnyal ellátott M1 kategóriájú jármű esetében a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani."
21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók.
(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt
személygépkocsi össztömegét,
autóbusz össztömegének a felét,
tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét,
vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét, e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak.
(3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét.
(4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét.
Ami miatt irtam a c pont és mondjuk nem ráfutófékes.
Visszatérve a tuaregre érdekes mert minden más szabály alapján üti a törvényt a 3500kg-os vontathatóságával.
Hát valszeg nincs itt sundám bundám. megnéztem a VW honlapján és ott is 3500 kg-ot ir. Vonófej terhelésnek 140kg és ez lehet a titok nyitja. Igy már érthető.
Még nem látom az előző hozzászólásom, de abban a linkben amit bemásoltam a vonohorog lapról a vontathat alatt van egy leirás,aminek a végén van egy olyan mondat és ez adja az eltérő értékeket, hogy van a gyártó és van a köhém besorolás egy egy tipusra. Ott azt irják ha eltérő a kettő akkor a kisebbet kell alkalmazni. Namost a kintről behozottnál elfogadják a beirást, mig az itt felszerelt horognál már ezt a szabályt alkalmazzák.
Visszatérve a tuaregre, ha az tényleg frankón és nem ismerős ismerőse uton esetleg az autó nélkül lett horgoztatva tuti nem kapott volna ennyit. Kiváncsi lennék az autó sulytáblájára. Alapban már a törvény szövegével is ellentétes. Egy kiskapu látható talán még a tehergépkocsinál az 1.4 szeres szorzó, de ezt már én nem tudom ilyen kocsinál alkalmazható e.
Arra gondolok hogy tgk-nt lett forgalomba helyezve aztán rátették a horgot 1.4 szeres szorzóval, majd valamiért átminősitették szgk-nak.
Nem csak nekünk lenne "egyszerübb" - hanem a hatóságnak is.
Csakhát pont ez a szó, amitől a hatóság úgy retteg, mint ördög a tömjéntől. Mert ettől kiderül, hogy javarészt feleslegesen pusztítják azt a kevés erőforrást is, amink még maradt.
És még az a "harmonizációs" bla-bla is felesleges ebben az esetben - pláne, hogy az is eltart vagy 4-5 évig - amig jószarul összehozzák.
El kell olvasni mit ír az autó gyári speckóján - és azt kell beírni a forgalmiba. Mi a lószart kell még ezen "harmonizálni"? Hogy és kivel lehet "harmonizálni" egy rohadt, gyári adatot?
A "harmonizált" 1.850 kiló....az nem pont 1.850 kilót jelent? Rohadjanak meg. . .
Igen arra.Van a kerítés mellett is parkoló,jó széles az út van egy park és jóó messze a túloldalon lakóházak.Szerintem jó lesz.Ha valaki tudja időzíteni a seggét akkor a csigát bevisszük a termálba.De elvisszük a bijóót is,mert hátha sürgősségi eset is lesz!
Nem vagyok benne biztos,de mintha a parkoló végén valami szántóföld lenne a jobb oldalon.
De igen, sokkal egyszerűbb lenne (nekünk). Volt egy autókiállítás, ahol jelen volt a közlekedési hatóság okoskája, lehet kérdezni címszóval. Kérdeztem mikor lesz ezen szabályok eu-s harmonizációja. Azt mondta kész, ez már az. :-(