Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elf Creative Commons License 2006.06.04 0 0 188

Nem kéne valami keretféle azokra az első fényszórókra? Jobban nézne ki úgy.

 

Előzmény: Alfred (186)
atompyka Creative Commons License 2006.05.26 0 0 187
Az is mi? Az is bebáb?
Előzmény: Lehr Péter (185)
Alfred Creative Commons License 2006.05.26 0 0 186
RetroCar--->www.alfred.hu
Lehr Péter Creative Commons License 2006.05.26 0 0 185
Az is
Előzmény: atompyka (184)
atompyka Creative Commons License 2006.05.26 0 0 184
www.mlre.hu
Előzmény: Zöldlomb (183)
Zöldlomb Creative Commons License 2006.05.26 0 0 183

Asszem ez a fórum bebábozódott.

zl

Zöldlomb Creative Commons License 2006.05.19 0 0 182

Kedves feléledt fórum, szakemberek és megmondó emberek!

 

Nekem már majd egy éve van Defenderem, amibe ezalatt bevezettem kb. 6O ezret. Most van tehát 16O. Ilyenkor aszondják, hogy illik vezérműszíjat váltani, hogy jó legyen a későbbiekben is. Én ehhez a manőverhez keresek tanácsokat, vagy ha nagyon bonyolult, akkor szerelőt is.

Az ezügyben tett kutatásaim is ellentmondóak, volt olyan szerelő, aki azt mondta, hogy elég a szíjat cserélni, volt aki a görgőket is, és volt aki még egy rakat tömítést is rám akart sózni kb 7OOOO Ft-ért. Na, most kicsit tanácstalan vagyok, mert nem akarok rövidtávú távollátó lenni, de már annyiszor voltam balek eddigi életemben, hogy az valami rettenetes.

Szóval segítsetek nekem.

Üdv, m

Kecskemadár Creative Commons License 2006.05.19 0 0 181
Kecskemadár Creative Commons License 2006.05.19 0 0 180
Kecskemadár Creative Commons License 2006.05.19 0 0 179
Egyébként az új családtag:( ha sikerül feltennem a képet)
Előzmény: thoosh (177)
Kecskemadár Creative Commons License 2006.05.19 0 0 178

Üdv Thoosh!

Köszönöm a segítséget. Ez a Billing Northampton része? Mert térképen csak ezt találtam. Elérhetőséget (web, e-mail) nem tudsz véletlenül?

 

Előzmény: thoosh (177)
thoosh Creative Commons License 2006.05.17 0 0 177
Tuti lelohely: Julius, Anglia, Billing. Mindent kapsz, es ha ennyi mindent akarsz olcsobban kijossz, meg akkor is ha hozza szamolod az uzemanyag arat. Es a felejthetetlen filingrol meg nem is beszeltem... :-) En tavaly is voltam, iden is megyek, remek szorakozas LR megszallotaknak es tulajdonosoknak.
Előzmény: Kecskemadár (174)
csikány Creative Commons License 2006.05.08 0 0 176
Üdv! Eladó Disco II. első hátsó lökhárító, diffik, oldal küszöbök, első rugók, gátlók. 06203298773
thoosh Creative Commons License 2006.05.04 0 0 175
Ez engem is erdekelne :-)
Előzmény: Csuhás (172)
Kecskemadár Creative Commons License 2006.05.04 0 0 174

Üdv mindenkinek!

SEGÍTSÉG!!!

Bontott alkatrészeket keresek:

napfénytető kerettel, belső lámpa első-hátsó, tetőkárpit első-hátsó, panorámaüveg kerettel, oldalkárpit hátsó térben

Típus:
Land Rover Defender 300TDI 110 HT 3 ajtós
Évj:1997

Ha valaki v.mi lelőhelyet tud csak, azt is megköszönném!

Kecskemadár

 

tatrafan Creative Commons License 2006.05.02 0 0 173
Sziasztok? Tudtok segíteni? 2003-as Discon alulról valami rohadt zaj meg darálás hallatszik, de kinyomott kuplungnál elhallgat. Mi lehet ez? :)
Csuhás Creative Commons License 2006.05.02 0 0 172
Létezik-e egy 2003-as disco2-höz szervizkönyv? Cdre vagy pdf fileokra gondolok, rajzokkal kapcsolási rajzokkal értékekkel..
altefnegy Creative Commons License 2006.05.01 0 0 171

Őszinte leszek. Lehet ragozni, a mi Range-ünkön is van ETS, ez kipörgésgátló. ;) Ahogy a "fékdifferenciálzár" nevezetű varázslatok is, csak jobb a marketingjük. :))

 

Én így látom leegyszerűsítve a téma evolúcióját ;): ABS, majd ugyanez kipörgésgátlóval, majd ugyanezek menetstabilizáló elektronikával. A fékes difizár inkább kipörgésgátló, mint menetstabilizáló, pont, mint a lejtmenet vezérlő. A menetstabilizáló szót leginkább a dinamikus/inteligens rendszerek sajátja, amik kormányelfordulást, pedálszöget, sebességet, (oldal)gyorsulást, perdületet, esetleg oldaldőlést/bólintást figyelve próbálják eltalálni a kívánt útirányt, és erre segítenek rá fékkel/motorral.

Előzmény: Tie (170)
Tie Creative Commons License 2006.05.01 0 0 170

Nézegetem a szervízleírást, úgy tűnik, igazad van. Az zavart meg, hogy következetesen Electronic Traction Control-nak nevezik mindenhol.

 

Ezt írja a leírás:

WABCO, manufacturers of Range Rover ABS brake system have developed a differential braking system, ETC, available as an extension of ABS. The system operates on the rear axle only, to prevent loss of traction where one wheel has more grip than the other. The system works by applying the brake to a spinning rear wheel. This transfers torque to the wheel with the grip. The brake suipplies the torque resistance whic the wheel cannot.

...

If both wheels spin the system does not operate, as braking one wheel will not aid traction.

 

 

Abból a szempontból, hogy álandó összkerékhajtású autóról van szó, és nem az összes keréken üzemel, így inkább a menetstabilizáló a helyesebb szó, mint a kipörgésgátló. Vagy hát a franc tudja. A szószerinti fordítás a tapadásvezérlés volna, gyakorlatilag meg ez egy fékkel elért hátsó difizár-hatás.

Előzmény: altefnegy (169)
altefnegy Creative Commons License 2006.05.01 0 0 169
Nos, ez a kipörgésgátló. A menetstabilizálás egy teljesen más dolog, sokkal bonyolultabb, mint fordulatszámkülönbséget figyelni a kerekeknél.
Előzmény: Tie (166)
altefnegy Creative Commons License 2006.05.01 0 0 168
Igen.
Előzmény: atompyka (165)
Tie Creative Commons License 2006.05.01 0 0 167

Igen.

 

 

P38 RR (MKII)
Előzmény: atompyka (165)
Tie Creative Commons License 2006.05.01 0 0 166

Nemnem, a hosszúban tényleg volt ilyen fícsör. Traction Control, a hátsó tengelyen.

A kipörgésgátló mindenhol dolgozik. Gyakorlatilag a kipörgésgátlót használja, tehát fékezgeti a kereket, de nem azért, mert kipörögne, hanem mert Traction Control.

Előzmény: altefnegy (164)
atompyka Creative Commons License 2006.05.01 0 0 165
A RRII a kockalámpás?
Előzmény: altefnegy (163)
altefnegy Creative Commons License 2006.05.01 0 0 164

"...a hosszú ráadásul még menetstabilizál is fékezgetve a hátsó kerekeken..." Azért ezt kétlem, szerintem max. kipörgésgátló.

Előzmény: Tie (158)
altefnegy Creative Commons License 2006.05.01 0 0 163
A RR II-ben pedig az ABS nagyon másképp működik terepfokozatban, mint országútin. Amióta van egy ilyen darab, azóta azt vallom, ahova azzal a kocsival elmerészkedik az ember, ott még inkább segít az elektronika, mint árt.
Előzmény: elf (157)
altefnegy Creative Commons License 2006.05.01 0 0 162
Mármint hogyha mindhárom diffi fixre van zárva... ;) Az még odébb van neki szerintem.
Előzmény: Lehr Péter (159)
elf Creative Commons License 2006.04.28 0 0 161

Tie:

 

Ugye az általam említett megoldás esetén aszfaltra marad az ABS meg a "fékdifizár", terepen meg kapcsolhatsz fixet, és esetleg az ABS-t is kilőheted ha akarod.

 

Előzmény: Tie (158)
Lehr Péter Creative Commons License 2006.04.28 0 0 160
Öt éve volt valami Kalahári túra a II Diszkóval. Na ott írkáltak valami olyat az újságíró tudorok, hogy nyomták a homokban ezerrel, aztán ahogy forrósodtak a fékek, úgy álltak le sorban az autók. Az elektronika addig nem engedte az autót továbbmenni, még le nem hűlt a fék, mert a forró fék nem fog, és fő a biztonság.
Na ez a szívás, hogy öt kilóméterenként megáll az autó.
Előzmény: Tie (158)
Lehr Péter Creative Commons License 2006.04.28 0 0 159
A hajtáslánc és a fékdifizár azért sem károsodhat, mert ha a normál difizár fix, akkor az elektronika nem érzékel / het / forgáskülönbséget a kerekeknél, ezért a fékdifizár nem is üzemel /het/.
Előzmény: altefnegy (156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!