Keresés

Részletes keresés

zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.17 0 0 373177

De igen, így volt. Olyan volt a rendszer, a vállalatok arra törekedtek, hogy az erőforrás raktáraik mint pl a munkaerő is, mindég legyenek tele, a készárú raktáraik pedig üresek. Persze van ami valakinek termék van akinek erőforrás így amikor valami fékezte az valami erőforrásnak a hiánya. Míg a kapitalizmust a piac amikor fékezte.

Ennyi az egész. Nincs ezen mit vitatkozni.

Előzmény: Future181 (373174)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373176

Ma is éppen olyan gátat tudnának építeni ugyanoda gépekkel, ha kellene, mint anno a kubikosok kézzel. Ahova kell, és elrendelik, meg is építik.

 

Sajnos nem, azt nem lennénk képesek megcsinálni ma már. Nem műszaki probléma, meglátod, mi már egy atomerőművet se tudunk. Nagyon keservesen jött össze a németeknek is a berlini repülőtér.

Olyan kommunistáknak való dolgok ezek, akkor épült fel amerika is, a maffia uralma idején. Maradjunk mi már a plázánál és a stadionnál ...kíváncsi leszek erre a belgrádi vasútra is. )-:

Előzmény: Tomsz85 (373175)
Tomsz85 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373175

Na, ma megint összehordtál ide hegyet havat :) :) :) Nemis reagálok külön mindre. :) 

Ma is éppen olyan gátat tudnának építeni ugyanoda gépekkel, ha kellene, mint anno a kubikosok kézzel. Ahova kell, és elrendelik, meg is építik. 

Méghogy a nagyberuházás a kommunistáknak való dolog...ja, mert a kommunisták minden nagyberuházást megcsináltak, ja...

Ha már Paks, az eredeti tervekben szerepelt asszem még 2 blokk, most nem végeztem nagyobb szakirodalomkutatást, de hogy nagyobb teljesítményre tervezték, az biztos. Sőt, sokkal korábban el kellett volna készülnie a mostani méretű erőműnek is, azt is a kommunisták csúsztatták el. Így utólag mondjuk jobb is, így legalább modernebb erőmű épült fel. 

Bős-Nagymarost is befejezték a kommunisták...ja nem, sőt az eredeti tervek szerint annak is sokkal előbb kellett volna elkészülnie, végül az építkezést az osztrák Donaukraftwerkére bízták és az osztrákok is finanszírozták az építkezést, amit majd árammal kellett volna törleszteni. 

A Dunántúli Gyűjtőerőmű is elkészült Bicskén, ja nem.

A vaskohászat szerkezetátalakítását is eredményesen végigcsinálták, ja nem. 

A 100ezer négyzetméteres új motorgyár csarnoka is félkész maradt Győrben, az Audi vette meg és fejezte be. 

 

Csernobilban is félbenmaradt 2 épülő blokk...a mai napig ott rozsdásodnak.

A Burán se lett soha kész, ugyanígy mint egyes szovjet épülő repülőgéphordozók se készültek el sose. 

 

Az ózdi kohász is megmondta, pártalapon nem lehet acélt gyártani. :) :) :) Megnézheted a videón. :) :) :) :) :) :) :) :)

 

 

Előzmény: zöldkomcsi: (373169)
Future181 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373174

Csak nem így van.

Előzmény: zöldkomcsi: (373171)
newman_2018 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373173

Ha lehet én az utóbbit válaszom. Jól elvagyok vele. :) 

Előzmény: zöldkomcsi: (373171)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373172
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373171

A szocializmus erőforrás korlátos, a kapitalizmus kereslet korlátos, így mondták és így is működött egyik is másik. 

Előzmény: Future181 (373170)
Future181 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373170

A fogyasztás, és termelés nem választható el el egymástól, az ostoba kommcsik megpróbálták, de csak túltermelés, és hiány lett belőle, egy időben.

Előzmény: zöldkomcsi: (373168)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373169

Érdekes. Fel szoktam emlegetni mikor Axelt az akkor még NDK-s havert kivittem ide a körösk összefolyásánál a szabad strandra. Nézte a gátakat és vonakodott elhinni, hogy ásóval lapáttal talicskával emberek építették, onnan nézve tényleg lenyűgöző. Azon el is gondolkodtam, hogy de érdekes, ma kotrógépekkel, 20 tonnás teherautókkal, tényleg képtelenek lennénk erre, nagyobb lenne inkább a hullámtér és dúrnánk oda valamit gátnak. Erre mondom mindég, hogy egy probléma

nem műszaki hanem társadalmi.

zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373168

A kommcsik alig építettek atomerőművet, a franciák egyedül többet épített, mint a kommunisták összesen, Kínástól, Szovjetunióstól..

 

5 kommunista miniszter volt akkor véletlenül éppen a kormányukban.

De nem ez a lényeg, a komcsi nálunk zöldeknél a termelés központú társadalmi rendet jelenti amit erőforrásai korlátoznak, a kapitalizmus nálunk fogyasztás központú társadalmat jelenti amelyet a kereslete korlátoz.

...na de itt ez konkrét, ezt a paksot a kommunisták építették ami hajtja most ezt a számítógépet, azt ami majd soha nem fog hajtani semmit azt már demokratikusan. )-:

Előzmény: Future181 (373165)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373167

Gondolom sehányan. És erre írtam volt, hogy akkor meg ne vinnyogjanak, ha átverték őket - jogilag is, morálisan is hiába disznóság, AKKOR IS MEGÉRDEMELTÉK.

 

A ruppótlan csodavárás mindenképpen kikényszeríti azt, amit aztán kapnak.

 

Miközben egy elvileg forgalomképes autónak - pontosan úgy, ahogy írod - mindenféle előkészítés és ügyeskedés nélkül, akármikor-akárhol át kell mennie egy random műszaki vizsgán. Ha erre nem képes - akkor nem forgalomképes, elvileg ki sem lehetne vele hajtani az útra.

Előzmény: GPS (373166)
GPS Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373166

 

nyilvánvalóan még sokkal többet futott kocsikat meg vitték, mert azokra azt hazudták, hogy 80 ezret futottak, stb...

 

Hozzám többen fordultak már tanácsért - autóvásárlás előtt.

 

Na nem azért hogy konkrét autót hümmögjek meg (nem is vállalnék ilyet) - hanem hogy hogyan járjanak el, hogy ne basszák át őket, amikor autót vesznek.

 

MINDENKINEK azt tanácsolom, hogy ne Jóska-Pistát vigye el szakérteni - hanem adott időpontra iratkozzon be egy random vizsgaállomásra - egy normál, reg nélküli műszaki vizsgára. 

Még akkor is, ha 2 hete vizsgáztatták az autót.

 

Ha erre az eladó nem hajlandó - köszönjön el tőle.

 

Itt áteresztik a teljes vizsgasoron - elős körben megnézik az emissziót, illetve Euro3 felett az OBD adatokat is.

 

Ha férges a motor - olajat zabál, szar a befecskendezése, döglött a katalizátora, a lambdája, stb. - akkor kizárt, hogy hozza a normál CO értéket. Ha hozza, akkor a motorral akkora baj nem lehet.

 

Aztán jön a rázópad - ott is sok minden kibukhat (lötyögő futómű, rozsda az alvázban, olajfolyás, ilyesmi) - végül a fékek és a kézifék.

Ha az autó csont nélkül átmegy a vizsgasoron - az az autó akkora szeméttdomb már nem lehet.

 

Ismétlem - a friss vizsga lobogtatása le van szarva - az semmit sem jelent - csak az, amit előttünk csinálnak.

 

Szerinted hányan fogadták meg ezt a tanácsomat?

.

Előzmény: advocatusdiaboli (373156)
Future181 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373165

A kommcsik alig építettek atomerőművet, a franciák egyedül többet épített, mint a kommunisták összesen, Kínástól, Szovjetunióstól..

Előzmény: zöldkomcsi: (373164)
zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 -1 0 373164

Írja az index, hogy ha 9 év csúszással is és 3 szoros költséggel de végre elkészült az berlini repülőtér. Erre hivatkoztam itt mindég, hogy az atom erőmű se azért drága kivitelezhetetlen mert atom van benne, hanem mert nagy a beruházás, olyan kommunistáknak való dolgok ezek. )-: ez az új paks soha nem fog áramot termelni. ))-:

zöldkomcsi: Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373163

Erdekes lesz, hogy mivel tudjak majd helyettesiteni. Nem csak a zacskot, hanem pl. a gyorsettermi muanyag tanyert, kest, villat.

 

Dehogy fogják azt bármivel is helyettesíteni, elmosogatják, leszenek lassúéttermek. A fesztiválok is a nagy fogyasztói, azok meg nem is lesznek már valószínűleg.

Előzmény: Salvor2 (373145)
józsi24 Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373162

nem lehet, hanem biztos.

 

csakhogy az istenverte setetzodek egybites agya ezt nem vagja...

Előzmény: Salvor2 (373145)
padisah Creative Commons License 2020.05.16 0 0 373161

a feleségem most februárban vett családi házat, régi 20as években épült az alapja

eredendően téglának hirdették, de felújítás közben kiderült hogy egyes belső falak vályogból vannak

 

ezenfelül a megtekintés pillanatában szekrénysor takarta a fal mentén az ázásnyomokat

megfordult a fejünkben hogy perelni kéne

Előzmény: Tomsz85 (373160)
Tomsz85 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373160

Pontosan. Jogot szolgáltat, nem pedig igazságot a bíróság. A konkrét peranyagot nem ismerem, mert  nem voltam az ügyben tanú vagy hasonló, de láttam a házat. Semmi átverés vagy szándékos eltitkolás nem volt. Nyilvan a szakertojuk valamibe belekötött, és azt végig tudták verni a bíróságon. Azért elég sok ház gazdát cserél csak itt a faluban ahol lakom, és talán ez volt az első alkalom hogy perre mentek. Azért szerintem a legtöbb ember ha lehet nem megy bíróságra, ha nem muszáj, persze mindenki magából indul ki. 

Na mindegy, csak a példaként leírtam. Aminek örülök az az, hogy anno a szülői házat én is ennek a pereputtynak adtam el (nem cigányok voltak) , ez előtt valamivel, ha belegondolok hogy velünk is megcsinalhattak volna....

 

Előzmény: advocatusdiaboli (373158)
Tomsz85 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373159

Ezek mind csak példák. 

Előzmény: Törölt nick (373157)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.15 0 1 373158

A háznál ismerni kellene a konkrétumokat. Te most vélekedsz mindenfélét. Nem tudom, nem foglalok állást.

 

És igen, van olyan ember, aki cigánymódra eleve úgy vesz valamit, hogy miközben rázza a kezed, már azon tűnődik, milyen ürüggyel fogja megpróbálni visszakövetelni-perelni tőled az egyébként korrekt és tisztességes vételár minél nagyobb hányadát. Magyarán meg akar lopni. Van ilyen.

 

Valószínűleg jobb szerződést kellett volna kötni. A bíróság meg általában jogot szolgáltat, nem igazságot. Azt is lassan. Elfogadhatatlanul lassan, rakás xar az is. 

Előzmény: Tomsz85 (373155)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373157

A konkrét esetet nyilván nem ismerjük de mondok neked néhány példát lakás/ház rejtett hibára.

- Gázkészülék kéménybe kötve. A tisztítónyílásnál látható a bélelés. Következő évben jön a kéményseprő és megállapítja hogy a kémény nincs bebélelve csak egy darabon. Ha az eladó ezt eltitkolta akkor jogos az árcsökkentési igény.

- Vizesedik a fal. Eladás előtt kijavítják, lefestik. Egy év múlva potyog a vakolat. Szakértő megállapítja hogy egy vízér vagy lyukas vízvezeték okozza. Szintén jogos.

- Fenti eset penészedéssel. Szakértő szerint hibás szigetelés miatt hőhíd okozza a penészedést.

- Emésztő. Egy év múlva szippantáskor kiderül hogy az alja nincs betonozva. A szennyvíz elszivárog. A vevő nem szeretne környezetvédelmi bírságot fizetni. Ha az eladó nem tájékoztatta erről úgy gondolom hogy vételkor nem köteles a vevő lemászni az emésztő fenekére :)

Előzmény: Tomsz85 (373155)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.15 0 2 373156

Platon abban nyilvánvalóan tévedett, hogy nem lehet automatikusan "bűnügyet" csinálni bármiből.

Természetesen jogodban áll akármilyen csip-csup vita miatt rendőrségi feljelentést tenned - de már ott az első eljárási szakaszban visszadobhatják azzal, hogy nem illetékesek, nem látják (vagy nem bizonyítható) bűncselekmény nyomát, polgári jogvita formájában intézzék el a felek. A rendőrség csak nyilvánvaló jogsértés esetén jár/járhat el.

 

Ami meg a többit illeti, újra csak: "caveat emptor". El kell olvasni a szerződéseket, nem szabad akármit aláírni, nem szabad látatlanban senkiben megbízni, nem adjuk oda a pénzt úgy a kivitelezőnek, mesterembernek, akárkinek, hogy nem ellenőriztük, mit csinált, főleg nem fizetünk ki semmit előre - ha ezt kötik ki, akkor alma, keresni kell mást.

Vagy olyannal boltolunk, akiben amúgy megbízunk, ismerjük, van már jó tapasztalatunk (erre is rá lehet faragni persze - DE MIRE NEM???).

 

A piac sajnos tele van ügyeskedővel-szélhámossal, az építőipar olyan projectcéggel, amelyet az adott épület felhúzására alapítottak, aztán ahogy átadták, megy is a levesbe, és lehet futni, ha vita van, nem lesz kit perelni...

 

 

Az érem másik oldala, amiről szintén könyveket lehetne teleírni, hogy a ruppótlan, kicsinyes, végtelenségig önző és szarrágó emberek tömege várja a csodát, és például emiatt a hazai használt-autó piacon szerintem sumákság nélkül "komolyabb volumenben" meg sem lehet maradni.

Én ezen már füstölögtem korábban éppen eleget, hogy a korrekten tálalt, minden szempontból ellenőrizhető, bevallott futásteljesítményű és előéletű (egyébként tök jó) autóimat rendre nem, vagy alig tudtam eladni, a végén rendre valami nepper vette meg, aki aztán felére visszatekert kilométerrel már simán el tudta passzolni.

Tudod mit: ha a vásárló ELVÁRJA HOGY ÁTBAXXÁK, AKKOR MEG IS ÉRDEMLI, és ne sírjon...

 

A legutóbbi kocsimat 6 évesen valamivel 200ekm alatt, hibátlan állapotban (folyamatosan megcsináltattam olyasmiket is, amiket nem is kellett volna, már kétszer cseréltettem eddigre pl: olajat is az elvileg "élettartamra töltött" automata váltóban) egyszerűen nem tudtam eladni. Pedig annyira transzparens volt az előélete, hogy ott szervizeltem mindvégig, ahol vettem, elektronikus szervizkönyv - és szokásom szerint írtam róla népítéletet is, grafománként jó terjedelmeset, többször frissítettet. Mondanám, hogy a hibákat is beleírtam - de nem is voltak hibái, igazán semmi említésre méltó problémát nem produkált a kocsi, jelentéktelenségeket, de azokat is leírtam. Otthagytam a márkakereskedésnél beszámításra (nagyon xar áron) ahol vettem a következő kocsimat. A kutya meg nem nézte, nála minden szempontból szakadtabb, rosszabbul felszerelt (két ilyen felszereltségi szintű kocsi volt akkor összesen a Hahun - ezzel együtt...), nyilvánvalóan még sokkal többet futott kocsikat meg vitték, mert azokra azt hazudták, hogy 80 ezret futottak, stb... Ez kell a sok hülyének, hát tessék...

Most, két és fél évvel később, pár hete fűnyírás közben megállt a volt kocsim a ház előtt, kiszállt egy jókedvű úriember, és érdeklődött felőlem. Mondta, hogy csak kezet rázni keresett fel, azóta ment a kocsival 50 ezret, a legkisebb problémája sem volt vele, és amúgy pont azért vette meg, mert olvasta a népítéletemet, és életében nem volt még szerencséje olyan használt kocsihoz, amiről ennyire őszintén megmondtak mindent. Ha nem is jártam jól anyagilag, akkor is jólesett. :-)))

A 80 ezerre visszatekert, amúgy 400 ezret futott csapágyas xarokkal meg szívjanak szépen a többiek, MERT MEGÉRDEMLIK.

 

Genya vagyok, de ennyi a véleményem a sok kisstílű senkiről, akivel tele a padlás... Szidjuk a cigányokat, hogy visszajönnek egy hét múlva erőszakkal sumákolni - de valójában azok háromnegyede sem jobb egy hangyányival sem, akik szidják őket, legfeljebb nincs ekkora pereputtyuk meg gátlástalanságuk, de a lelkül mélyén ugyanilyenek. Én megelégszem a maradék egynegyeddel, és igyekszem megtalálni őket - eddig még szinte mindig sikerült...

Előzmény: GPS (373154)
Tomsz85 Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373155

Amit leírsz azt értem. De azért az autós példa nem ugyanaz, mint egy ház állapota, egy 50+éves ház. Nem kell bemutatni az autós neppereket, van pár barna (cigó) család itt, akik mostanság az autónepperkedésből élnek, és minden kocsit eladnak, van hogy bérelt kocsit is. Hogy olyantól nem vennék az biztos.  

 

Ez a konkrét eset a házzal szerintem akkor is durva volt, csak a vevő perre ment, és megnyerte, végül jól járt. Ez egy tipikus jogi csűrcsavar, akinek jobb ügyvédje volt, az megnyerte, értem én hogy találtak valami jogi fogást amivel visszapereltek egy csomó pénzt az eladótól, meg megszakértették. Valljuk meg, kevesen mennek el bíróságra ilyen esetekben szerintem. Ha építtetek egy új házat, amin hamar kiderül hogy szakszerűtlenül építette a kivitelező, eltért a tervektől, stb, az azért teljesen más téma, mint hogy megveszel egy régi házat a helyi viszonyoknak megfelelő áron. 

 

Ez egy kb. 60-80 éves falusi ház volt, meghaltak a szülők, aztán eladták. Nem volt a ház életveszélyes, nem volt lakhatatlan, nem volt látszólag felújítva-átfestve, hogy jobban mutasson a fotókon. A vétel után nekiálltak felújítani, tatarozni, mint általában azok akik régi ház felújításába vágnak bele. Mondjuk azt elég balfék módon csinálták, mint a mekkmester, mert előbb raktak rá új tetőt, mikor a tető kész lett akkor meg elkezdték a falakat kibontani, a plafont meg ilyen Doka állványok tartották. De arra például nincs egzakt szabály, hogy egy 60 éves tetőt mikor kell teljesen újra cserélni. Igen sokan lecserélik akkor is, ha még messze van a beázástól/leszakadástól, nyilván én se várnám meg azt. Ugyanígy arra sincs szabály, hogy egy régi falat mikor kell kiváltani újra, azt nem számítva ha kidől vagy egy lepkefingtól is összedől. 

Előzmény: advocatusdiaboli (373150)
GPS Creative Commons License 2020.05.15 0 1 373154

 

akkor a fogyasztóvédelemtől is, a rendőrségtől is, a bíróságtól is hiába vársz mást - mint a hivatalos jogi utat.

Ha az eladó azt mondja, hogy márpedig ez egy tök jó görényriasztó, akkor a rendőrségen hiába jelented fel, az azt fogja mondani, hogy ez polgári peres vita.

 

 

Na, így már mindjárt más - ugyanezt mondtam én is.

 

Csak Platon kolléga állítja, hogy ilyen esetben kiszáll a rendőrség, vagy a fogyivédők, vagy bárki más - kivizsgálni az ügyet - miközben egy nagy frászt száll ki egyik sem.

 

Azt tanácsolja mind, hogy mivel ez egy kereskedelmi vita - tessék a polgári Bírósághoz fordulni (annak az összes járulékával együtt).

 

Számtalan betelefonálót hallottam, akik sírva mesélték mit műveltek velük építkezési cégek (felvett előlegek, kifizetett de meg nem csinált munkák), vagy javító-cégek (volt akinek elvitték a hűtőjét és soha nem vitték vissza - működő cégről van szó)...

 

... és ezeknek a szerencsétleneknek mindnek azt tanácsolta a hivatalos fogyasztóvédő, hogy:

"Sajnos ilyen esetekben nem tudnak eljárni, mert ez csak sima szerződés-szegés - azaz polgári ügy - tessék a Bírósághoz fordulni".

 

Egy nagy halom szar az a az egész hivatal - nem csoda, hogy a cégek kiröhögik azt, aki velük fenyegetőzik.

.

.

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (373151)
Törölt nick Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373153

Szerintem az NGK SILZKR6B10E volt a gyári gyertya (a Hyundai szám talán 18846-11070) 

Az elektróda hézag 1 mm. (tévedés joga fenntartva)

Ez egy iridium-platina gyertya, a szerviz intervallum valóban lehet 60.000 km. Nem olcsó gyertya.

A Denso a XU22HDR9 gyertyát ajánlja első sorban. Normál rézelektródás gyertya, gyertyahézag 0,9 mm, szerviz intervallum max 30.000 km.

Amit te vettél Denso XUH22TT ezt a gyártó az előző helyett ajánlja. Ez is réz elektródás gyertya Twin Tip, tehát mindkét elektródán "csúcsokkal". Gyertyahézag 0,8 mm. Csereintervallum max 30.000 km.

Ha nem tévedek a gyári gyertya típusában (ezt te tudod a legjobban) akkor látható hogy anyagában, a gyertyahézag méretében és a szikrahelyzetben is eltér az általad beszerelt gyertya a gyáritól, de még a Denso által elsőként ajánlottól is.

Ennyi eltéréssel szinte biztos hogy a gyertyacsere után a motor viselkedése megváltozik.

 

Előzmény: Kisfiatal (373136)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373152

Első mondat helyesen: 

"Nyilván volt valamilyen, az értéket/használhatóságot érdemben befolyásoló, szemrevételezéssel nem észrevehető alapvető hiba-probléma az épülettel - amit a vevőnek nem hoztak tudomására."

Előzmény: advocatusdiaboli (373150)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.15 0 1 373151

Erre annyi a válaszom, hogy egyfelől IGAZAD VAN, másfelől az ősi római bölcsesség: CAVEAT EMPTOR...

 

Nyilván ha egy üres dobozt adtak el görényriasztónak, akkor az csalás. De - mivel a termék rendeltetésszerű használatra nem alkalmas - ezért a pénz még akkor is visszajár (több nem !!), ha az eladó nem tudott a dologról, ha ő is jóhiszeműen járt el.

 

Másrészt viszont, ha az eladó elzárkózik bármiféle felelősségtől, akkor a fogyasztóvédelemtől is, a rendőrségtől is, a bíróságtól is hiába vársz mást - mint a hivatalos jogi utat. Ha az eladó azt mondja, hogy márpedig ez egy tök jó görényriasztó, akkor a rendőrségen hiába jelented fel, az azt fogja mondani, hogy ez polgári peres vita. 

 

Polgári peres vitában meg szakértő, vizsgálat, perköltség (amit a pervesztes fog végül kifizetni) - előre prognosztizálható, hogy egy jelentősebb tétel és nagyon valószínű pozitív kimenetel, valamint láthatóan végrehajtás alá is vonható másik fél hiányában ennek nincs értelme nekifutni.

 

 

Megjegyzem, így lehet durva sikkasztásokat-lopásokat is simán megúszni - a rendőrségi feljelentésre a tettes azt mondja, hogy természetesen elismeri a tartozást, semmit sem tagad, sajnos véletlenül nála maradt öt köteg húszezres egy szatyorban, de hazafelé menet beleejtette a patakba, a tartozást elismeri, de most nem tud fizetni... A rendőrség innentől fogva azt mondja, hogy bűncselekmény nincs, polgári ügy, lehet akár perelni is, de az sem szükséges, a másik fél elismeri a tartozást, de "nem tud fizetni", és utána nem is fizet, lehet kérni fizetési meghagyásokat, végrehajtásokat - de természetesen az ő nevén egy anyacsavar sem lesz, sosem fogsz tudni egy petákot sem behajtani, csak fizetsz minden körben szép pénzeket az eredménytelenül eljáró végrehajtónak, míg végül feladod és leírod veszteségként, vagy felkötöd magad. Vagy önbíráskodással próbálkozol... Ez van, ezért nem szabad ilyesmibe keveredni... Ezért nem adunk kölcsön pénzt még családtagnak, barátnak sem, egy petákot sem. Meggondoljuk, mennyit bírunk ki, és odaadjuk ajándékba.. Ha mégis visszaadja, happyness, ha nem, ezzel számoltunk...

Előzmény: GPS (373149)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2020.05.15 0 1 373150

Nyilván volt valamilyen, az értéket/használhatóságot érdemben befolyásoló, szemrevételezéssel nem észrevehető alapvető hiba-probléma az épülettel - amit az eladónak nem hoztak tudomására.

Megjegyzem, ilyen esetekben vagy az van, hogy az eladó sem tudott róla (de ez esetben elvileg ő is perelheti azt, akitől ő vette, akivel ő építtette - persze jó kérdés, hogy évtizedekkel később ennek van-e bármiféle realitása...) - vagy tudott róla, de nem szólt, és ez esetben inkább maradjon csöndben és fizessen szó nélkül...

 

Azért vannak általános szabályok-elvárások, például egy használt autó esetében is alap-feltételezés, hogy a jármű "rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban van", és ettől csak akkor lehet eltérni, ha ezt a felek külön, írásban rögzítik. Az olyan kitétek, hogy a "járművet megtekintették, és ezért semmilyen további követelés nincs" - azok ezt nem annullálják, ha például kiderül a kocsiról másnap, hogy a fékje életveszélyes, és tréleren volna szabad csak tovább haladni vele - akkor a fék legalább "rendeltetésszerű állapotra alkalmas" állapotba hozása bizony az eladó sara lesz... Ha másnap közúti ellenőrzésen kiderül, hogy a részecskeszűrő ki van vágva és egy cső van a helyén, a rendszámot a helyszínen bevonják és vizsga után adják csak vissza, visszaszerelt szűrővel - akkor bizony annak a költségei az utolsó fillérig az eladót fogják terhelni - stb...

 

Ha csak nem úgy van az autó eladva, hogy roncs, forgalomképtelen, életveszélyes fékrendszerrel és hiányzó részecskeszűrővel, a vevő csak tréleren szállíthatja tovább, és tudomásul veszi írásban, hogy a jármű így nem forgalomképes... Akkor nem kérhető az eladón semmi számon.

 

De szerinted hány kocsiról mondják ezt meg??? Nézd meg a műhelypornót - szinte nincs épkézláb, nem torka véres és nem agyontákolt idős autó - és ennél a forgalomban lévő állomány valószínűleg még lényegesen rosszabb, ez már egy "válogatás"...

 

Az érem másik fele a rettenetesen sok undorítóan kicsinyes, zsugori-kapzsi, szarrágó senkiházi, aki egy két hét múlva kiégett izzó miatt képes visszamenni az eladóhoz, aki tényleg a korból már értelemszerűen következő kopások, a vételnél is látható elhasználódások, korróziók kijavítását is elvárná, aki tényleg bepróbálkozik azzal, hogy akár a kocsi teljes vételárát elérő-meghaladó összegért is megpróbálja felújíttatni az eladóval a fillérekért vett xart. Nem véletlen, hogy a hardcore nepperek zöme kizárólag bizományosi szerződéssel csencsel az idősebb használt autókkal, mert így elvileg bármiféle utólagos reklamáció van, ő moshatja kezeit, és közvetlenül uszíthatja egymásra a vevőt-eladót... És tudod mit - van némi igazsága...

Előzmény: Tomsz85 (373147)
GPS Creative Commons License 2020.05.15 0 2 373149

 

Akciós-filléres himihumi dolgoknál meg tudomásul kell venni, hogy akciós-filléres himihumi xirxart vettél...

 

Hééé, te most egy kicsit félreviszed a sztorit.

 

- Ugyanis maximálisan nem az volt a panasz, hogy nem riasztja olyan hatékonyan a pockot, mint egy Siemens, vagy egy Panasonic gyártmányú pocok-riasztó.

- Sőt, még nem is az volt a gond, hogy rövid időn belül kifingott volna.

 

A gond az volt, hogy üres dobozokat küldtek - és még ez is elment volna, ha tényleg visszaadják a pénzt, csak kussoljunk.

 

A poszt lényege különben is a Fogyasztóvédelmi hatóság működéséről szólt - éles helyzetben.

 

Különös tekintettel arra, hogy az asztalukon számtalan hasonló panasz hevert már ugyanarról a cégről - de jött a  "semmit nem tehetnek" ebben az esetben - és a cég mai napig is vígan garázdálkodik.

 

Így már érthető a lényeg?

.

Előzmény: advocatusdiaboli (373143)
padisah Creative Commons License 2020.05.15 0 0 373148

jelentem: nálam mindig van :)

(gyűlölöm a műanyag evőeszközt)

Előzmény: advocatusdiaboli (373146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!