"Nemrég fejeződött be egy "verseny" sokmillió dolláros(!) díjért, a cél az volt, hogy egy AMATŐR ÉPÍTÉSŰ 3 személyes űrrepülőgépet kell eljuttani a világűr határáig. Ezt meg is nyerte egy fickó vagy egy csapat, és meg is kapta/kapták a díjat."
Azt azért tegyük hozzá, hogy ez a győztes "amatőr" csapat egy profeszionális repülőgép tervező/fejlesztő cég volt (Scaled Composites - www.scaled.com), amely cég a díj megnyeréséhez a díj értékének többszörösét költötte fejlesztésre (forintban kifejezve: sok száz millió forintot).
Úgyhogy nem biztos, hogy túl jó ötlet valakinek a lelkesedéét olyan irányba tüzelni, ami nemcsak hogy sohasem valósulhat meg, de az esetleg elkészült műholdjának még a működőképességét sem próbálhatja ki földi körülmények között - aztán jön a nagy magábazuhanás. Inkább tűzzön ki magának valami (föld)közelebbi célt: pl fejlesszen távirányítású minitengeralattjárót ha annyira sokoldalú, ezt helyben le lehet tesztelni, ráadásul sok szempontból még bonyolultabb probléma is mint egy műhold (ráadásul ez már az első napon hozhat sikerélményt és el lehet bíbelődni vele tíz-húsz évig).
Szóltam volna, hogy is van ez, de csak most értem ide. Igen, utálom ezt az átjelentkezéses dolgot, mióta ilyen eszetlenül megváltoztatták az Indexet, és először elfelejtettem, aztán már szándékosan nem is foglalkoztam a ha5flt-s hozzászólás-feladással, bocs.
Ez már tényleg nagyon off, de részemről a téma lezárásaként csak annyit, hogy érdemes beírni a gugliba - már megint - az "amateur rocket" kifejezést. Meg fogtok lepődni, hogy mennyi "őrült" van, aki pénzt, időt és energiát nem kímélve AMATŐRKÉNT az űr meghódítását tartja a legjobb elfoglaltságnak...
Na ezt a nick keveredés dolgot megoldottam, ha5flt=Kriptomán. Amikor rátaláltam a topikra és elkezdtem olvasni az elejétől, akkor ezt ő maga írta, csak mivel régen volt, nem emlékeztem pontosan. Az érintettektől elnézést a kis kavarodás miatt.
Bocs, hogy így harmadik félként beleszólok, de gyanítom, hogy Kriptomán nem egyenlő Sch(lumberger) topictárssal, merthogy ő jelenleg egyéni okokból nem tud netezni (de hamarosan újra jelentkezni fog), másrészt van szerencsém személyesen ismerni, és legjobb tudomásom szerint egyetlen nick-et használ.
Nem rád gondoltam még véletlenül sem! Már megadták mások helyettem a választ.... Nem szoktam sohasem személyeskedni, ezért nem írom le az illető nickjét, csak Rudinak volt egy baráti tanácsom, semmi több.
Üdv: TFD
ps: Ha jól rémlik, akkor te vagy Sch.? Mert akkor még nagyobb tisztelettel kérek elnézést, nem akartalak megbántani!
"A HG41, 4014-s hozzászólása, lekicsinylő, felsőbbrendüséget sugárzó. Pedig, ő sem több nálad."
Persze hogy nem több. Ugyanúgy szénhidrogén alapú. :-)
Csak valamit ért ahhoz, amiről itt EZEN a topicon szó van. És nem hitegetett senkit olyasmivel, ami nemigen fog működni a nagyon szép elvi elgondoláson kívül anyagiak és tudásbázis híjján.
És valahogy 736 hozzászólásban sok hasznosat találtunk már.
EZ A JÓ tanács? "Csinálj csak rakettát gyermekem!" Had repüljön a gyerek keze satupaddal, garázssal együt...
Benne lesz a fókuszban. :-)
Lelkiélet OFF.
Gondolkodjatok,
Béke.
(u.i: JAAA, táv, és magaságmérés? Feltalálták!!! Úgy hívják GPS. Ha ügyes a Tesla, hackelheti a helymeghatározás pontosságát. ÉS akkor király. De lehet hogy már nincs is korlát.)
Keress rá a gugliban a "picosat" vagy "cubesat" szavakra, sok érdekeset olvashatsz a témában. Pl itt van egy Dániából egy egyetemről. Nemrég fejeződött be egy "verseny" sokmillió dolláros(!) díjért, a cél az volt, hogy egy AMATŐR ÉPÍTÉSŰ 3 személyes űrrepülőgépet kell eljuttani a világűr határáig. Ezt meg is nyerte egy fickó vagy egy csapat, és meg is kapta/kapták a díjat. Sajnos nem emlékszem a verseny nevére, de ha kell meg tudom keresni. Az Index is hozta mint hírt. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy semmi sem lehetetlen, de ha mégsem jönne össze a dolog, akkor is biztosan sok örömöt fog okozni amíg foglalkozol vele, és nem utolsó sorban rengeteg tapasztalattal és tudással leszel gazdagabb.
Üdv: TFD
ps: Soha ne halgass azokra akik azt mondják, hogy "hülye vagy Pistike", de azt már nem teszik hozzá hogy miért! :)
Én komolyan megcsináltam nagyanyám nagy csepel biciklijével, hogy előre kis camping-kerék, hátul a nagy... Lejteni előre lejtett, de 6 évesen toporzékoltam, miért nem megy magától akkor?! :-DDD
Hmmm ... Nekem szimpatikus ez a "műhold" törekvés!:-)
Tegyük szívünkre a kezünket, és valljuk be mennyi marhaságot akartunk életünk során megépíteni. Mennyi kacatot lomot, frankó alkatrészt speizoltunk be, és kinek ne lenne otthon szinte kosárszámra félkész vagy akár kész panelok dobozok készülékek tömkelege.... amit egyszer meg akartunk építeni, hogy az majd milyen jól fog működni, és micsoda nagy haszna lesz majd neki.
Most pedig, mikor "alkonyul", azt sem tudjuk (legalábbi én), hogy ezzel a sok izével mit kezdjünk - látván, hogy jobbsorsra szenderült amatőr barátaim bánatos özvegyei 5-10 kukát töltenek meg a kincsekkel. Na, nem is hagyok vendéget elmenni tőlem úgy, hogy valami ajándékot ne vigyen - minél nehezebb és nagyobb, annál jobban örülök neki.
Semmi rosszat nem látok abban, ha valakinek majd öregségére egy komplett és működőképes műholdja lesz otthon, amit sosem sikerült pályára jutattni. (Nekem is volt egy rakéta hajtóművem, a Burabun sóztam el két éve ... kár volt érte, mert a műholdhoz most jó lenne :-)))) Amíg dolgozunk a feladaton, addig is tanít és szórakoztat. Ha pedig nem sikerül, majd mellénk temetik mint a fehér lovat szokás volt. (esetleg lesz belőle "fogpiszkáló" - ha el nem b..)
"Elöször a müholdat szándékozom elkésziteni. Ha már ismerem a méretét és tömegét utánna gondolkozhatok mennyi üzemanyag kell a kijuttatásához , a 7,6km/s-ra gyorsitáshoz "
Szerintem fordítva kelllene: először készítsd el a rakétádat és ha a 10 kilós műhold helyett csak egy mákszemet is képes leszel 500 kilométerre feljuttatni a garázsban, zsebpénzből épített rakétáddal, azután olyan világhírű szuperzseni leszel, hogy a kínaiak és az amerikaiak versengeni fognak azért, hogy melyikük állíthassa pályára szívességből és ingyen a 10 kilós műholdadat. Te a könnyebbik végén kezded, műholdat építeni százszor könnyebb, mint azt pályára vinni.
Számithatok a segitségedre a jelado tesztelésekor ?
Természetesen, de csak abban az esetben, ha már lesz rádióamatőr engedélyed 1296 MHz-re is. A pediglen - szerény számításaim szerint - két éven belül nem várható.
Addig elolvasom 18-adszor is Verne Gyula: A rejtelmes sziget c. könyvét. (Jóanyám szerint, ő számolta, 15 éves koromig 17-szer olvastam el....... )
Mi lenne szerinted a rádioamatörök sorsa ha mindenki azt csinálná amihez már ért.
Megmondom én neked: például kevesebben halnának meg áramütésben!
Minden komolyan gondolkodó és viselkedő embernek igenis avval kell foglalkoznia, amihez ért! És e területen keresi, kutatja az újat. A már megszerzett tudását kamatoztatja, miközben folyamatosan fejleszti ismereteit.
Nem úgy, mint te, kedves fiatal barátom!
Te kotnyeles vagy és kontárkodni akarsz.
Elolvastam (volt időm: az elejétől végig) a belinkelt topikot, felvetésedet és elmélkedéseidet.
Szórakozásnak, elmecsiszolásnak kíváló.
Tudományos és gyakorlati értéke nulla.
Ezért írtam az előbb, hogy itt rádióamatőr dolgoknak van helye. Persze érdeklődőknek is. De magabiztos oktondikat nem veszünk szívesen....
Te ugyanis mindenhez értesz, mint ez az ottani beírásaidból ékesen kiderül:
professzora vagy az aerodinamikának, az űrfényképezésnek /CCD, vagy kiherélt földi digit kamera az űrben/, az űrtávközlésnek /25W-os jeladó 1296MHz-en AM-ben, adatátvitel/, a topográfiának, az űrmeteorológiának /sztratoszféra-repülés, hőmérséklet viszonyok az űrben/, a rakétahajtóműveknek /egylépcsős hordozó, plaza és foton hajtómű/, a hajtóanyagoknak /gáztörvények/, a termodinamikának, a kinetikának, az anyagtannak, szilártest fizikának, napfizikának /részecskesugárzás elleni védelem/, energetikának /fedélzeti energia-ellátás gömbfelülettel!/ - és még sorolhatnánk mindezt az ottani topik-beírásaid alapján.
Vagyis egy zseni vagy, aki ráadásul polihisztor.... manapság nyagggggyon ritka párosítás :)
Úgyhogy én mostantól ekként tisztellek. És várom napi egy - legalább az én jelen hozzászólásomat elérő terjedelmű - mély szakmai publikációdat ebben a topikban.
Inkább tanulj, gyerekem! Avval többre jutsz - persze néha álmodozni is jó, meg kell is. Csak ne add elő másoknak komoly témaként, kérlek!
Ezt árulják valahol, és muszáj azt használni, vagy lehet pl. számítógépen is vezetni? Eddig csak annyit találtam erről, hogy milyen adatokat kell kötelezően naplózni ... a formáról sehol nem írnak egy szót sem. Vagy én vagyok vak :)
Szia ex HG5BNZ!
Találtam neked egy helyet, ahol tudsz venni logot. Ha sehol sem találsz, akkor katt IDE!
Kezdtem sejteni, hogy _felfelé_ lesz az a 2600km, mert úgy tűnt, annyit te is tudsz, hogy vízszintesen irreális. Innentől részemről nincs ingerültség, hiszen elvileg megoldható problémáról van szó, ami a rádiótechnikai részt illeti, és túl messzi van tőlem annál, ami a többit, hogy bele tudjam élni magam.
Azért kíváncsi lennék, mit gondolsz arról, hogy van egy bizonyos feltételrendszer, hogy ilyen gravitáció mellett mennyi üzemanyaggal (energiával) mennyi önsúly kell mennyi hasznos súly feljuttatásához, már ha jól értem szándékaid, és te akarsz műholdat pályára állítani, mert ha a képletnek lenne megoldása pár kilós súlyokra, szerintem már sok apró szerkezet keringene odafenn.
Szerintem nagy lökést adhat a BME csapatának az elképzelésed.
Ha ezt tenném nem ugy valosulna meg a dolog ahogy én akarom ahogy a Tesla névböl is kiderül egyedül dolgozom de egyedül még kevés vagyok hozzá ezért kérdezek.
Sok sikert!
Köszi
Számithatok a segitségedre a jelado tesztelésekor ?
- nemsokára jön majd a nullponti energia meg a fényevés, de leginkább az UFÓ-k.
Megjöttek. Legalábbis rudiéknál.
teslarudi!
Úgy érzem, nagyratörő és nemes elképzelésedhez túl sokban nem tudunk hozzájárulni (és eleve félreértettünk téged).
Ugyanis ez itt egy RÁDIÓAMATŐR topik. Az általad leírt feladat műszaki követelményei minden tekintetben messze felülmúlják a szokásos rádióamatőr berendezésekét, de a rádióamatőrök felkészültségét is. A te feladatod igazi PROFI feladat. Szerintem fordulj hozzájuk, bizonyára tudnak segíteni a kezdeti nehézségek leküzdésében.
Ebben már csak azért is biztos vagyok, mert például a BME most Szélessávú Hírközlő Rendszerek tanszéke néven működő része immár 30-40 éves tapasztalattal bír egyes űrtávközlési eszközök tápegységeinek tervezésében, fejlesztésében és kivitelezésében. Az a néhány tucat kutató, tervező néhány szakirányú iparvállalattal a háttérben a tápegységig már eljutott. Egy űrbéli viszonyok közt is megbízhatóan működő adóberendezés elkészítéséhez ennyi idő nem volt nekik elegendő.
De hát nem kell sietni, hiszen az emberiség - történelmileg - még éppen csak az űr felfedezésének első pillanatában van, van tehát még idő....
Szerintem nagy lökést adhat a BME csapatának az elképzelésed.