Nem biztos hogy ennyire "új" autó van a környéken olyannak aki tanácsot is tudna adni. Én fényezőknél próbálkoznék, azok szoktak ajtókárpitot leszedni-felrakni, hátha valamelyiknek van valami ötlete
Külföldi fórumokon azt írják, hogy a gyári szervizmegoldás a teljes ajtóbetét cseréje. Utángyártott kilincset ugyan lehet kapni, de azt nehéz beszerelni, mert ragasztott szegecseket kell szétfúrni. Szamosi nem vállalja.
Van valakinek ilyen tapasztalata, hol tudnák ésszerűen javítani?
Még új vagyok,itt. A segitségeteket szeretném kérni.
Mito 1,4-hez ( 2011 ) keresek tetőcsomagtartót!
Hosszabb túrára indulunk,és bizony nem mindenférbe.
Találtam,de olyan horror áron,hogy olcsóbb egy vonohorgot felrakatnom + új műszakit csináltatnom,és még ez is csak a töredéke lenne. Ehez még külón a box,na nem.
Bérlésben is benne lennék,de nem találok Kecskemét vonzás kőrzetében.
Szóval aki ebben járatos,minden infót szivesen fogadok.
Nem annyira szempont hosszabb utakra elég ritkán megyek, az opel nem kényelmes semmilyen szempontból szóval nem okozna gondot szerintem. Mai nap 156 5 db van fent GT meg 2 db 1.8-al, persze hahun nézelődök még csak tájékozódok árakban is persze látom, hogy sokan fel sem teszik oda hanem mondjuk FB csoportban alfásoknak próbálják eladni első sorban. Úgyhogy azért majd remélem találok. A vétel nem most esedékes amúgy sem, csak szeretek utána járni a dolgoknak.
Azt is vedd figyelembe, hogy a GT sportosabb, keményebb rugózású. Nem tudom mennyire szempont, pl. számomra inkább a 156 lenne komfortos, GT-vel nem szívesen járnék napi szinten. Csak abból is viszonylag ritka az 1.8, főleg ha az ember a 2004/2005 modellévből választana fl-es kasztnist. Mondjuk én azt választanám. Akinek viszont a de Silva-féle dizájn jön be, a fl-es belső a szebb, 2003-as modellévből.
Remek forma tetszik az is csak mostanában ahogy néztem elég kevés van eladó (hasznaltauto.hu). Ami meg tényleg jó állapotban van, az eddig látottak alapján sokkal drágább mint egy GT.
Igen igazad van nem is nagyon veszem már magamra amit ők mondanak. Köszönöm, ha minden kötél szakad és nem találok számomra megfelelő GT-t, akkor ugyanezzel a motorral egy 156-ossal is meg tudnék békélni :).
A rokonokat, ismerősöket, barátokat le kell magasról tojni ilyen esetekben. Kibic kispolgárok, akik távolról csodálják az Alfákat, de nem merik meglépni, hogy legyen nekik egy, vagy elköltik az Alfa-élmény felárát, az esetleges nagyobb fenntartási költségeket más felesleges hülyeségekre. Nem az ismerőseidnek, szomszédnak, kollégának veszel autót, hanem MAGADNAK. Sok szerencsét a GT-hez, nem egyszerű találni egy szép és jó példányt, szerencse kell hozzá, de nem lehetetlen. Hajrá!
Köszönöm az infókat! Sok cikket olvastam róla meg videókat nézt csak kíváncsi voltam egy tulaj valódi tapasztalatira! Tudom a vételáron felül hagyok tartalékot a kötelezőkre meg bármi adódna. Régóta szemezgetek az alfákkal a környezetemben sajnos mindenki nagyon ellenzi és szinte rendesen megvetik ezeket az autókat ezért is fordultam a fórumhoz mert az ismerőseim csak le hűlyéztek :D. Egy 1.6-os Opel B vectrát váltana remélem találok majd egy szépet.
Vagy pl. egy kipufogódobot sem tudsz már megvenni utángyártottban hátra, még ezt tudnám kiemelni GT esetében.
A motorról szokták mondani, hogy az 1.8 a legjobb TS, mármint az újabb koriak közül. Talán nem véletlen, mert kb. négyzetes motor és az egy szerencsés körülmény.
Az én tapasztalataim nem éppen általánosak, mert direkt motorhibásan vettem, bár nagyon alacsony futásteljesítménnyel. Csak egy baleset történt a vízpumpával, leszaladt a vezérműszíj és odaverte a szelepeket. Egy alap szervizre 150 ezer legyen bőven eltéve, a vezérlés, a gyertyák és egy vezérlésmódosító (feltételezve a legrosszabb esetet) nagyjából kijön belőle, szűrők, olaj pluszban. A fék-futómű alkatrészek nem különösebben drágák, nyilván nem is a legolcsóbbak.
Mióta összeraktam, már majdnem 30 ezret lefutott, az asszony használja, 0 meghibásodással. Megtaláltam bele érzésem szerint a legmegfelelőbb olajat (Selenia Touring 5W-50), ez még 100 ekm múlva is menni fog. Csak egy pár alap dolgot kell betartani, míg az olaj nem üzemmeleg, addig nem forgatni, nem terhelni és legkésőbb 10 ezrenként lecserélni. Akkor nem lesz semmi baja.
Nem részletezték sajnos melyik alkatrészekre gondoltak. Köszönöm egyébként pont ilyesmikre lettem volna kíváncsi mik okozhatnak gondot, esetleg a motorral kapcsolatban valami infót, tapasztalatot meg tudnál osztani velem?
Milyen alkatrészekről olvastál? Általános karbantartással nincs gond, de ha kell egy GT-be (márpedig kell) egy ajtóhatároló, egy napellenző, egy ablakemelő kapcsoló, akkor az tényleg keserves és drága tud lenni.
Mind a GT mind a 156 esetében már 15-20 éves autókról beszélünk. Ilyen korban sokkal fontosabb az előélet mint bármi más. Állapotot veszünk nem kilométert! El kell menni megnézni, és megnézni másik húszat is. Vigyél magaddal olyan embert aki látott már közelről 156-ot. Ha van olyan ami tetszik és szerinted belefér a keretedbe (keret = autó vételárax2) és a szakértőd is rábólint akkor vedd meg.
Sziasztok Alfa vásárlás előtt állok. Két típus közül gondoltam választani 156, GT. Mindenképpen benzines változatot szeretnék, dízelt nem tudnám kihasználni elég közel dolgozom. 1.8 t. spark (144 ló) motorral szerelt példányok érdekelnének; mire kell figyelni mit érdemes megnézni esetleg elkerülni. Azt is olvastam, hogy ezekhez a modellekhez már nehéz egykét alkatrészt beszerezni. Akinek volt vagy esetleg többet tud a dologról tanácsokat, tapasztalatokat szívesen fogadnék!
Nálam pedig így van, azzal a különbséggel, h a kocsi nem Ignis, hanem pickup (kisteherautó), mer azzal dolgozom, ha kell. A kölköket a zasszony hordja a Bravojával rövidre, a tengerpartra term a nagy döggel mentünk. 4 biciklivel a platón, mert ott már csak az játszott. :-)
(De tényleg, három napig kénytelen voltam robogóval jönni, mert szervízben volt a biciklim. Ironikus. :-) )
Az Ignis komolyan fölmerült, szüleimtől megkaptam volna használatra, de aztán máshogy alakult. Pedig ideális felállás lett volna. (Jelentős újratervezés van folyamatban, nejem autója kiesett.)
(És légyszi ne kezdjük, hogy Szeged nem is nagyváros.)
"Álságos az egész gondolatmenet."
Valójában nem az, tökéletesen életszerű. Bizonyos élethelyzetekre, bizonyos igényekre. Van, aki bele nem ülne egy Ignisbe, van, aki beleszeretett egy Alfába vagy Lexusba, és aköré akarja szervezni az egész logisztikát. A lényeg az, hogy ez mind nagyon durván szubjektív, így nem sok értelme van sem tanácsokat osztogatni, sem azokra hivatkozni.
Nem hiszem, mert amennyiben a nagyvárosban él a kolléga, kétlem, hogy "napi használatra bicikli (esetleg robogó) + tartaléknak meg arra a "téli" három hónapra egy Suzuki Ignist" használ. Álságos az egész gondolatmenet. Én nem beszélnék le senkit Alfáról vagy Lexusról, vegyen mindenki azt, amit akar, főleg ha képes fenntartani és tisztában van az adott típus, motor stb. előnyeivel, hátrányaival. (Egyedül a SUV-ok, crossoverek ellen ágálok, egyrészt mert vizuális környezetszennyezés mindegyik, pusztítólag hat az utcaképre, másrészt meg konkrét hátrányt jelent a többi autósra nézve: kevesebb a parkolóhely miattuk, nem lehet hátrulról átlátni az ablakokon, ütközés során olyan, mintha tankkal ütközne az ember stb-stb..))
Na én pont ezt csinálom, ahova lehet, cangával megyek, ha messze van/kevés az idő, akkor robogóval.. Bár utoljára inkább a pickuppal kellett volna menni, az csak ugrott volna egyet a padkán, nem törik ki az első teló, s nem lenne a lábam gipszben. :-)
"Azt mondta, nagyvárosba, napi használatra, családi autónak nem ajánlja."
Nagyvárosba, napi használatra bicikli (esetleg robogó) + tartaléknak meg arra a "téli" három hónapra egy Suzuki Ignis.
Elsődleges családi autónak egy 12+ (reálisan, átlagosan 16-18) éves, a fenntartására kicsit kényesebb autó sem biztos, hogy javasolt. Még ha Lexus, akkor se.
Na, ennyit a racionalitásról meg a hozzáértők tanácsairól. :-)