Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RHDCelica03 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 96000

Udv Mindenki!

 

A velemenyeteket szeretnem megkerdezni a kovetkezo autohifivel kapcsolatos gondolataimrol:

 

Auto: 2003-as Toyota Celica

Fejegyseg: Kenwood KMM-BT204

Elso szett: JVC  CS-DR1700 

Hatul: ketutas Pioneer (Elso szettel hasonlo arkategoria, modellszamot nem tudom)

Melylada: JVC CS-BW 120

Erosito (melylada van rakotve): Alpine BBX-T600

 

Zeneileg mindenevo vagyok, fokent radiot hallgatok...Az igenyszintemnek a mostani hangero/hangminoseg megfelel, a fo problemam, hogy normal hangeronel a hatso hangszorok a dominansak/onnan hallom a zenet...


Kerdeseim a kovetkezoek:

Szerintetek a JVC  CS-DR1700-as szettben bent van a hangvalto is? (Adjak a csomagban?)

Ha nincs, erdemes venni hozza?

Lehetseges, hogy az esetleges hangvalto nelkuli hasznalat mar karositotta az elso szettet es azert hallom jobban a hatso hangszorot?

Tegyuk fel, hogy elso szett OK, jobb hangminoseget kapok, ha a fejegyseg mind a negy csatornajat az elso szettre kotom? (Hatulrol jovo hang problema biztos megoldodik, de ez az elso szett eleg lesz nekem a melynyomoval?)

Az elobbi megoldas helyett esetleg jobban jarok, ha beteszek megegy erositot (Alpine BBX-F1200-ra gondoltam pusztan a masik erositovel homogen kinezet miatt), es azon allitom be az egyensulyt az elso es hatso hangszorok kozott?

Az ajtok/oldalak leszigetelese erdemes ilyen kategorias hangszoroknal?

 

Velemenyeteket elore is koszonom!

70Caruso Creative Commons License 2019.02.20 0 0 95999

Oké, köszönöm.

Jövő 7 végén lesz rá időm, megnézem, jelzek.

stefi001 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 95998

Azért egy rövid jelzést szívesen vennék, az eredményt illetően.

Előzmény: stefi001 (95997)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.20 0 0 95997

A gyakorlatban ezzel nem foglalkoztam, tehát gőzöm sincs! Próba!

Feltehetően a konkrét rendszertől is függhet. Szerintem olyan értékű elegendő, amely kb. 0,5-1 s késleltetést eredményez: amikor már nem PUKKAN! (HI!)

Előzmény: 70Caruso (95996)
70Caruso Creative Commons License 2019.02.20 0 0 95996

Oké, köszönöm.

Kondinak mekkorát látsz célszerűnek?

Előzmény: stefi001 (95995)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95995

Szilárdtest relé helyett hagyományost.  

Előzmény: stefi001 (95994)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95994
Előzmény: 70Caruso (95993)
70Caruso Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95993

Ez jónak tűnik, csak nem biztos, hogy a relé bírja az 50A-nyi áramot :O/

Előzmény: stefi001 (95992)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95992

Egy példa:

Relé az erősítő tápjáról táplálva, a tekercsével egy kondenzátor párhuzamosan kapcsolva. Bekapcsolásakor a relé a kondenzátor miatt később húz be, amely késleltetés elegendő, kikapcsoláskor viszont az erősítőnél enged el korábban.

Előzmény: 70Caruso (95991)
70Caruso Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95991

Valami barkács megoldásra gondoltam én is. Például a kapcsoló szálra párhuzamosan kötött kondi ... 

Előzmény: stefi001 (95990)
stefi001 Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95990

A jelenségről néhány szóban

 

A némító áramkör feladata, hogy a készülékek ki- és bekapcsolásakor bizonyos ideig némítsa a kimenetet, ugyanis időt igényel, amíg az elektronika feléled, hasonló a helyzet kikapcsoláskor is. A lényeg, hogy bekapcsolás alkalmával késleltetik, míg kikapcsoláskor azonnal némítják az eszköz kimenetét.  

 

Általában a fejegység némító (mute) áramköre – csak a fejegység/erősítő vonatkozásában – jól működnek, viszont egy csatlakoztatott eszköz már okozhatja azt, hogy felborul az berendezések bekapcsolási sorrendje, és lényegében ez okozza a pukkanó hangot. (Lehet probléma az erősítővel is.)

 

Ha megoldható, akkor az erősítő elsőként történő kikapcsolásával – véleményem szerint – elkerülhető a hangszóró pukkanása.

 

Vannak ún. koppanás gátló barkács megoldások is, amelyek segítségével a fenti sorrend lényegében automatikussá válik.

Előzmény: 70Caruso (95989)
70Caruso Creative Commons License 2019.02.19 0 0 95989

Uraim!

Miért lehet az, hogy a rádió kikapcsolásakor, a mélynyomó pukkan egyet, elég csúnyán.

Az erősítő kapcsoló szála a rádió kék, fehér csíkos kapcsoló sálára lett kötve.

Köszönöm 

stefi001 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 95988

 

Időközben eszembe jutott, hogy megkérdezzem: a levágott csatlakozóvégek nincsenek már meg? Ugyanis, ha nem tőben lettek a csatik levágva, akkor egyrészt azonosíthatók a vezetékek, másrészt forrasztással visszaállítható lenne az eredeti helyzet, és akkor az itthon is kapható ISO kábelek egyszerű csatlakoztatásával elhárítható lenne a hiba.

 

ISO kábelek beszerzési lehetőségei:

https://www.emag.hu/acv-toyota-iso-radio-csatlakozo-kabel-552020/pd/DJLY8JBBM/

https://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=59&termek=21868

https://www.ebay.co.uk/itm/Cable-radio-radio-ISO-all-TOYOTA-Yaris-Rav4-Corolla-Auris-DAIHATSU-LEXUS/182207879835?epid=862847382&hash=item2a6c6f9a9b:g:oHoAAOSw7aBVJ5BZ:rk:4:pf:0

Előzmény: G0IDNO (95985)
stefi001 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 95987

Kicsit zavarosra sikeredett az első kép szöveges része.

 

 

Helyesen: A kevesebb vezetéket tartalmazó csatlakozó a tápvezetékeken kívül általában egyéb funkciójúakat is tartalmaz, de előfordul, hogy csupán a tápvezetékeket. Erre lenne példa két autó csatlakozóinak vezetékkiosztása.

 

Talán így egyértelműbb?  

Előzmény: stefi001 (95986)
stefi001 Creative Commons License 2019.01.21 0 0 95986

 

Az „operáció” ellenére is meg lehet oldani a korrekt bekötést, csak figyelmesebben kell eljárni. Az alábbi linkek különböző módozatokat (lehetőségeket mutatnak be). Megtekintésük bizonyára segíteni fog a probléma elhárításában.

https://www.youtube.com/watch?v=7suzZrK6OWE

https://www.youtube.com/watch?v=VJZZGBQIPwU

https://www.youtube.com/watch?v=yYsw1aqO5jc

https://www.youtube.com/watch?v=zEzbzKY16w0

 

A fentieken kívül, kiegészítésként mellékelek néhány képet:

(1) Az érintett rádió kocsiban levő csatlakozói.

(2) ISO csatlakozó bekötése.

(3) Két kocsi típus/modell/évjárat gyári rádióihoz tartozó kábelkötegek.

 

 

 

A hiba elhárítása az állandó +12 V fellelése és összekötése a sárga vezetékkel!

 

Esetleg segíthetnek a korábbi hozzászólásaim is???

Sikeres megoldást!

 

Előzmény: G0IDNO (95985)
G0IDNO Creative Commons License 2019.01.20 0 0 95985

Tudom most már hogy lehet kapni átalakítót de most már késő bánat! Semmi nem lopott!!! újan vettem a fejegységet! Az eredeti Toyota kazettás fejegység volt benne! 1.4 vvti 2001es gyártmány sajnos most nem tudok róla fotót készîteni mert dolgozom. 

stefi001 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 95984

A kérdező nem említett lopást, csupán levágást. Mindettől függetlenül, a probléma okát igyekeztem vázolni. Az esetleges megszüntetéséhez pedig a kért adatok ismerete segítség lehet, már amennyire távolról megoldható?!

Előzmény: altimus (95983)
altimus Creative Commons License 2019.01.20 0 0 95983

a hifi fejegyseg autobol valo kilopasakor a leggyorsabb modszer atvagni a kabeleket. ott gyorsan kell dolgozni, nem er ra az ember a csatlakozokkal pepecselni.

Előzmény: stefi001 (95982)
stefi001 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 95982

Rossz ötlet volt az autó eredeti, gyári rádió csatlakozóinak levágása. Egyébként a vázolt hiba akkor jelentkezik, ha a sárga (+12V) vezeték nem állandó 12V-ra van kötve, ugyanis ily módon maradnak meg a rádió korábbi (kikapcsolás előtti) beállításai. A fejegység normál kikapcsolásakor csupán a piros (ACC) vezeték - gyújtáskulcs "0" állásában - kapcsolata szüntethető meg.

 

Ha az eredeti csatlakozódugók levágása nem történt volna meg, akkor a rádióhoz kapott vezetékköteg egy ISO csatlakozó közbeiktatásával megoldotta volna a rádió korrekt bekötését, üzemelését.

 

Konkrétan, a típuson belüli modell/évjárat, valamint az eredeti rádió típusának ismerete segíthetne a probléma elhárításban.

Előzmény: G0IDNO (95981)
G0IDNO Creative Commons License 2019.01.20 0 0 95981

Sziasztok! Vettem egy Pioneer MVH-S110UI típusú fejegységet a corollámhoz le lettek vágva a gyári csatok és átforrasztva a gyári csatlakozók, de van egy olyan problémám hogy nem menti el a rádió csatornákat!!! Újraindítás után lehet keresgélni újra. :( tud nekem ebben valaki segíteni vagy valamilyen hasznos infó az szolgálni??? Köszi előre is!

stefi001 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 95980
Előzmény: stefi001 (95979)
stefi001 Creative Commons License 2018.12.13 0 0 95979

Azért rákérdezek, mert számomra nem egészen egyértelmű a dolog, de lehet, hogy az én hibám!

 

(1) A kocsi eredetileg rendelkezik kormánytávirányítóval?

(2) A korábbi készülék esetében a fejegységhez tartozó infra távirányítóval működött?

 

Amennyiben az az első esetről lenne szó, akkor kb. az említett infra árával azonos összegért kapható az autóhoz (típus/modell/évjárat) a fejegység és a kocsi közé beépíthető interface.

 

ANAlogz-SWC-4014-04 Steering Wheel Control for Aftermarket ISO Radio/Volkswagen Golf 2014

 

Megjegyzem, hogy a 2012-es évjáratú Kia Rio kocsimban hasonlót szereltem be, és rendben üzemel (kínai fejegységgel).

 

A 2-es pontban írtak szerinti helyzetre is van megoldás, amit a gyakorlatban szintén kipróbáltam (Honda). Vásárolható a kormányra rögzíthető, ún. „Univerzális vezeték nélküli kormánytávirányító” is, amely lényegesen olcsóbb. Igaz, kompromisszumos megoldás – mint általában az utólagos szerelések –, de egy kézben tartott infra távírányítónál még mindig egyszerűbb a használata.

 

 

Ha mégsem használhatók a fenti megoldások, akkor tekintsd tárgytalannak a hozzászólást!

Előzmény: kuvasz33 (95978)
kuvasz33 Creative Commons License 2018.12.12 0 0 95978

Köszi szépen!

 

Igen v. színűleg marad az új. Nem gondoltam volna hogy ezt kispórolták a Pioneer-ék . Eddig minden fejegységem tudta az infrát. :-)

Előzmény: stefi001 (95975)
stefi001 Creative Commons License 2018.12.11 0 0 95977

 

Ahogy már meri is utalt rá, a mellékelt kép szerint kell rákötni a fejegységet az AKKU-ra.

 

Előzmény: tomi_GS (95971)
meri Creative Commons License 2018.12.11 0 0 95976

A pozitívra az állandó 12 és a gyújtás is rá van kötve? (pdf itt, a végén a csatlakozási pontok - "PERM. 12V" és az "ACC" amire gondolok: https://az666937.vo.msecnd.net/32/6a11ca38-0f7a-4737-922f-91d2e9daed10.pdf

Előzmény: tomi_GS (95971)
stefi001 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 95975

Ahogy nézegettem a külföldi kínálatokat, a jelzett ár (újként) még egészen elfogadhatónak tűnik

Előzmény: kuvasz33 (95970)
stefi001 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 95974

Elnézést kérek! Elnéztem!

Előzmény: kuvasz33 (95970)
stefi001 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 95973

Lehet egy jól áttekinthető felvételt kérni a rádió (fejegységebe menő) kábelkötegről? 

Előzmény: tomi_GS (95971)
stefi001 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 95972
Előzmény: kuvasz33 (95970)
tomi_GS Creative Commons License 2018.12.09 0 0 95971

Sziasztok !

 

Egy kis segítségét szeretnek kérni.

Adott egy Blaupunkt Santacruz 370 fejegység, nem szeretném most a kocsiba beszerelni, csak itt az iróasztalomon akarnám egy kicsit tesztelni. Úgy gondoltam , hogy ha ráköötm egy akksira akkor be tudom kapcsolni.

De hiába kötöm rám 12V-ra , meg se nyekken.

 

Tipp, hogy mi lehet a probléma.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!