A velemenyeteket szeretnem megkerdezni a kovetkezo autohifivel kapcsolatos gondolataimrol:
Auto: 2003-as Toyota Celica
Fejegyseg: Kenwood KMM-BT204
Elso szett: JVC CS-DR1700
Hatul: ketutas Pioneer (Elso szettel hasonlo arkategoria, modellszamot nem tudom)
Melylada: JVC CS-BW 120
Erosito (melylada van rakotve): Alpine BBX-T600
Zeneileg mindenevo vagyok, fokent radiot hallgatok...Az igenyszintemnek a mostani hangero/hangminoseg megfelel, a fo problemam, hogy normal hangeronel a hatso hangszorok a dominansak/onnan hallom a zenet...
Kerdeseim a kovetkezoek:
Szerintetek a JVC CS-DR1700-as szettben bent van a hangvalto is? (Adjak a csomagban?)
Ha nincs, erdemes venni hozza?
Lehetseges, hogy az esetleges hangvalto nelkuli hasznalat mar karositotta az elso szettet es azert hallom jobban a hatso hangszorot?
Tegyuk fel, hogy elso szett OK, jobb hangminoseget kapok, ha a fejegyseg mind a negy csatornajat az elso szettre kotom? (Hatulrol jovo hang problema biztos megoldodik, de ez az elso szett eleg lesz nekem a melynyomoval?)
Az elobbi megoldas helyett esetleg jobban jarok, ha beteszek megegy erositot (Alpine BBX-F1200-ra gondoltam pusztan a masik erositovel homogen kinezet miatt), es azon allitom be az egyensulyt az elso es hatso hangszorok kozott?
Az ajtok/oldalak leszigetelese erdemes ilyen kategorias hangszoroknal?
Relé az erősítő tápjáról táplálva, a tekercsével egy kondenzátor párhuzamosan kapcsolva. Bekapcsolásakor a relé a kondenzátor miatt később húz be, amely késleltetés elegendő, kikapcsoláskor viszont az erősítőnél enged el korábban.
A némító áramkör feladata, hogy a készülékek ki- és bekapcsolásakor bizonyos ideig némítsa a kimenetet, ugyanis időt igényel, amíg az elektronika feléled, hasonló a helyzet kikapcsoláskor is. A lényeg, hogy bekapcsolás alkalmával késleltetik, míg kikapcsoláskor azonnal némítják az eszköz kimenetét.
Általában a fejegység némító (mute) áramköre – csak a fejegység/erősítő vonatkozásában – jól működnek, viszont egy csatlakoztatott eszköz már okozhatja azt, hogy felborul az berendezések bekapcsolási sorrendje, és lényegében ez okozza a pukkanó hangot. (Lehet probléma az erősítővel is.)
Ha megoldható, akkor az erősítő elsőként történő kikapcsolásával – véleményem szerint – elkerülhető a hangszóró pukkanása.
Vannak ún. koppanás gátló barkács megoldások is, amelyek segítségével a fenti sorrend lényegében automatikussá válik.
Időközben eszembe jutott, hogy megkérdezzem: a levágott csatlakozóvégek nincsenek már meg? Ugyanis, ha nem tőben lettek a csatik levágva, akkor egyrészt azonosíthatók a vezetékek, másrészt forrasztással visszaállítható lenne az eredeti helyzet, és akkor az itthon is kapható ISO kábelek egyszerű csatlakoztatásával elhárítható lenne a hiba.
Kicsit zavarosra sikeredett az első kép szöveges része.
Helyesen: A kevesebb vezetéket tartalmazó csatlakozó a tápvezetékeken kívül általában egyéb funkciójúakat is tartalmaz, de előfordul, hogy csupán a tápvezetékeket. Erre lenne példa két autó csatlakozóinak vezetékkiosztása.
Az „operáció” ellenére is meg lehet oldani a korrekt bekötést, csak figyelmesebben kell eljárni. Az alábbi linkek különböző módozatokat (lehetőségeket mutatnak be). Megtekintésük bizonyára segíteni fog a probléma elhárításában.
Tudom most már hogy lehet kapni átalakítót de most már késő bánat! Semmi nem lopott!!! újan vettem a fejegységet! Az eredeti Toyota kazettás fejegység volt benne! 1.4 vvti 2001es gyártmány sajnos most nem tudok róla fotót készîteni mert dolgozom.
A kérdező nem említett lopást, csupán levágást. Mindettől függetlenül, a probléma okát igyekeztem vázolni. Az esetleges megszüntetéséhez pedig a kért adatok ismerete segítség lehet, már amennyire távolról megoldható?!
a hifi fejegyseg autobol valo kilopasakor a leggyorsabb modszer atvagni a kabeleket. ott gyorsan kell dolgozni, nem er ra az ember a csatlakozokkal pepecselni.
Rossz ötlet volt az autó eredeti, gyári rádió csatlakozóinak levágása. Egyébként a vázolt hiba akkor jelentkezik, ha a sárga (+12V) vezeték nem állandó 12V-ra van kötve, ugyanis ily módon maradnak meg a rádió korábbi (kikapcsolás előtti) beállításai. A fejegység normál kikapcsolásakor csupán a piros (ACC) vezeték - gyújtáskulcs "0" állásában - kapcsolata szüntethető meg.
Ha az eredeti csatlakozódugók levágása nem történt volna meg, akkor a rádióhoz kapott vezetékköteg egy ISO csatlakozó közbeiktatásával megoldotta volna a rádió korrekt bekötését, üzemelését.
Konkrétan, a típuson belüli modell/évjárat, valamint az eredeti rádió típusának ismerete segíthetne a probléma elhárításban.
Sziasztok! Vettem egy Pioneer MVH-S110UI típusú fejegységet a corollámhoz le lettek vágva a gyári csatok és átforrasztva a gyári csatlakozók, de van egy olyan problémám hogy nem menti el a rádió csatornákat!!! Újraindítás után lehet keresgélni újra. :( tud nekem ebben valaki segíteni vagy valamilyen hasznos infó az szolgálni??? Köszi előre is!
Azért rákérdezek, mert számomra nem egészen egyértelmű a dolog, de lehet, hogy az én hibám!
(1) A kocsi eredetileg rendelkezik kormánytávirányítóval?
(2) A korábbi készülék esetében a fejegységhez tartozó infra távirányítóval működött?
Amennyiben az az első esetről lenne szó, akkor kb. az említett infra árával azonos összegért kapható az autóhoz (típus/modell/évjárat) a fejegység és a kocsi közé beépíthető interface.
ANAlogz-SWC-4014-04 Steering Wheel Control for Aftermarket ISO Radio/Volkswagen Golf 2014
Megjegyzem, hogy a 2012-es évjáratú Kia Rio kocsimban hasonlót szereltem be, és rendben üzemel (kínai fejegységgel).
A 2-es pontban írtak szerinti helyzetre is van megoldás, amit a gyakorlatban szintén kipróbáltam (Honda). Vásárolható a kormányra rögzíthető, ún. „Univerzális vezeték nélküli kormánytávirányító” is, amely lényegesen olcsóbb. Igaz, kompromisszumos megoldás – mint általában az utólagos szerelések –, de egy kézben tartott infra távírányítónál még mindig egyszerűbb a használata.
Ha mégsem használhatók a fenti megoldások, akkor tekintsd tárgytalannak a hozzászólást!
Adott egy Blaupunkt Santacruz 370 fejegység, nem szeretném most a kocsiba beszerelni, csak itt az iróasztalomon akarnám egy kicsit tesztelni. Úgy gondoltam , hogy ha ráköötm egy akksira akkor be tudom kapcsolni.