Amúgy 3,9-es Discoval városban meg lehet úszni 18-19-ből. Geri 3,9-es automata Range-e is ennyit evett, de ismerek olyan 3,9 Vogue Range-et, ami 16-17 között ketyeg városban, bár ez ritka. Abban kevés km van, nem hajtják, és teljesen gyári állapotú, semmi emelés, tuning, meg ilyesmi.
Nekem is annyit eszik, sőt, nekem benzinből fix 25-öt, gázból 26-ot városban, ha nyomom neki, ha nem, de ennek más okai vannak. Ugye nehezebb az enyém (gázrendszer se két kiló, LoY tetőcsomagtartója se, a lökösöm, meg a sok cókmók, ami általában benne van, meg ugye nagyobbak a gumik, meg difizárak).
Egy 300TDi Discoveryvel nyugis módon el lehet járkálni 10-11 liter gázolajjal.
A TD5 valóban erősebb, kiforrottabb motor, de a 300TDi-nek az az előnye, hogy semmi elektronika nincs benne, tisztán mechanikus, adagolós turbódízel, egyszerűbb, ebből kifolyólag talán megbízhatóbb motor.
Alfrednak van összehasonlítási alapja, van 300TDi-je is, meg TD5-je is, igaz mindkettő Defi. :)
Discoveryben a kezdetekkor még volt 200TDi motor is, az a 300TDi közvetlen elődje.
Mennyit? Nagyjából a felét. Mármint a 2.5 TD a 4.2 benzinnek.
:-)
Nekem a 4.2 benzin automata Pesten 22-25 litert esz, Tie-nak kicsit kevesebbet.
:-)
A 300TDi-t (a Td5 előtti dízel) mindenki dícséri, nagyon rossz nem lehet. Én olyat próbáltam, Loy a megmondhatója, nem a motor miatt nem lett az enyém.
Üdv Néktek! Alfred, Atompyka köszönöm a segítséget!!! Atompyka: kicsit fázom attól a 4.2 benzintől, bár félelmem tudatlanságomból is fakadhat, úgy gondolom - és lehet hogy tévedek- a 2.5 dízel kevesebbet fogyaszt? Tényleg, mennyit is? Aztán még ott van az a félinfóm is, hogy a 99-től megjelnet Td5 jobb motor (erősebb, jobban fogyaszt) mint a korábbi, monjuk 96os 2,5 dízelek? Ti tudtok erről valamit? (a kérdést az motiválja, hogy rájöttem, valószínüleg nem elég a pénzem a 99 es TD5re és most egy 96os 2,5 dízelre izgultam rá, szóval?)
1. Az ótómata dízellel ugyanezt éreztem én is, amíg el nem éri elindulásnál a turbó bekapcsolásához szükséges fordulatot, lomhának tűnik. A 4.2 benya valahogy jobban megindul.
uluru.: "1. induláskor a disel felhangzik, de az oto nem lódul meg igazán csak kicsit később. nem vagyok egy fittipaldi, így nem zavar különösebben, ha ez a közel 3 tonna miatt normális. Normális?" Szerintem igen, amíg az olaj odaér, sok lesz, fröcsköl, löki, a lapátot... ez egy kis idő. De még mindig jobb, mintha a fékedben lenne ennyi késedelem... :o)
"2. a kormány erősen jobbra dől, bár egyenesen megyünk. Eladó (kereskedő) azt mondja, az a kerékösszetartás miatt van. Szerintetetek ezt mennyibe kerülne elhinnem?" Ha amúgy az autó szép egyenesen megy, akkor vagy a kormányt arrébb rakod egy-két ricnivel, vagy lenn a kormány-tolórúdon kell egy kicsit kitekerni. Ez valamelyik LR szerelőnél két ezer forint.
3., 4., 5. Szerintem vigyétek el a Horváth Józsihoz, vagy a Szijjártó Pistához, ők elég jól tudják, mire kell figyelni, és mégiscsak személyesebb kontaktusba lehet velük keveredni, mint egy nagy szervízzel. Mindazon által Hatalyák úr is kipróbált már legalább két Land Rovert... :o)
erősen és régóta fontolgatott Land Roveresedésem a küszöbön toporog, azaz elszántam magam, hogy belevágjak és lecseréljem hagyományos négykerekümet egy Land Roverre. Kinéztem egy Discovery Td5-öst, 1999 évjárat, automata és már próbavezettem. Lenne egy két kérdésem, mivel ha valahol valamiben új vagyok támaszkodom a tapasztalatra, azaz jelen esetben rátok. 1. induláskor a disel felhangzik, de az oto nem lódul meg igazán csak kicsit később. nem vagyok egy fittipaldi, így nem zavar különösebben, ha ez a közel 3 tonna miatt normális. Normális? 2. a kormány erősen jobbra dől, bár egyenesen megyünk. Eladó (kereskedő) azt mondja, az a kerékösszetartás miatt van. Szerintetetek ezt mennyibe kerülne elhinnem? 3. egy komolyabb próbaútnál mire kellene figyelnem, mert most csak egy lakótelep körül mentünk egy próbakört. Ezt talán - mégoly zöldfülüként is sejtve- nem túl megeröltető egy Land Rovernek. Szóval hova, hogyan, meddig, mire figyelve? 4. persze mielött megvenném, elviszem egy szervízbe (a soroksári útit ajánlották), mire figyeljek oda, mit nézessek meg mindenképpen? (most hoztuk el a párom CRV Hondáját a kereskedőtől, elötte jól elvittük szerívzbe, ahol felemelték, kicsit nézegettük, minden okésnak tünk, azt most derült ki, hogy a, a futóm miatt b, a könnyfémfelnik miatt szitál a kerék így a kormány is - irány a szervíz - no ilyet szeretnék elkerülni az én Discoverymnél) 5. kit kérdezzek? mit kérdezzek? kártyát vessek?
mélységes köszönettel egy hamarosan coming outolni vágyó Landys.
A váltót próbázd le úgy, hogy a felezőt hosszúba teszed, az automatát D-be, beletaposol a fékbe, és lassan, óvatosan elkezdesz gázt adni. Elkezd majd csavarodni az egész autó, ahogy a nyomaték próbálja elfordítani a kardánokat (nem kell nagyon nagy gázt adnod, előbb utóbb úgyis erősebb lesz a motor, mint a fékek). Aztán ugyanezt játszd meg felezőben is, meg rükvercben is hosszúban, félben egyaránt.
Ha minden jó, akkor az autó mindig megpróbál elindulni, és nem fogja kidobni a fokozatot sehonnan sem.
Szétütött autóknál előfordulhat, hogy vagy az automata, vagy a terepváltó kidobja magát üresbe ilyenkor, az nem túl jó jel. Ha ilyet csinál, akkor inkább keress másik autót, mert alapvetően mindent lehet kapni ezekhez az autókhoz, minden alkatrész van, de a hajtáslánc elemei marha drágák, ha tönkremennek.
Nehéz tönkretenni amúgy őket, sokat bírnak, de ha igénytelenül használják, meg ütik-vágják, akkor azért még egy ilyen monstrum is el tud fáradni.
Gázra én mindenkinek Nyírő Tomiékat ajánlom, nekem is ők csinálnak rajta mindent, ők alakították át injektorosra. Nagyon penge a srác, mindent tud a gázról, és szerelt már néhány V8 Land Rovert. :)
16. kerületben praktizál, az Újszász utcában, itt megtalálod őket:
Szia, Tie! Köszönöm a gyors választ, jó sok mindent írtál, ezeket természetesen mind megnézem. Szerintem az lesz az első, hogy berakatom a gázt, injektorost gondoltam én is. A teljesítménycsökkenéstől nem tartok, sőt azt olvastam vhol, hogy mivel a gáznak magasabb az oktánszáma,alacsony fordulaton a motor nyomatékosabb vele, mint benzinnel. Mivel az asszony lelkes környezetpárti ,még direkt jól jön, hogy a károsanyag kibocsájtás is kedvezőbb gázzal, mint bezinnel.Nem utolsó szempont az sem hogy anyagilag is jobban járok...
Ja, és ha tényleg V8-ban gondolkozol, akkor érdemes hozzágondolkozni egy normális komputeres, szekvenciális befecskendezős gázrendszert is. Akár Zavoli Alisei N, akár Landi Renzo Omegas, akár bármelyik komoly gázt.
350-400 papír az ára, igen, kicsit drága, de 20 liter 305 Ft-os nyál helyett eljársz 21-22 liter 170 Ft-ossal ugyanúgy. Ekkora fogyasztásnál kb egy év (16ezer km) alatt bejön az ára a rendszernek, és nyugodtan állíthatom, hogy a befecsis gázok marha jók.
Többiek tanusíthatják, befecsis gázzal járok a döggel, terepen is, és ugyanolyan erős gázon is, mint benzinen. Terepen is csak gázt használok, és ha megkérdezed a többi bolondot, akikkel csavarogni szoktam, szerintem egyikük se fogja azt mondani, hogy "hát, a Tie autója elég gyengécske gázon..." :)
A motorral sok baj nem lehet. Ha jól indul, és szépen jár, akkor a kompresszió valszeg rendben van, de ha nagyon akarsz, mérhetsz egyet. Többnyire többtíz éves V8-akban is rendes kompresszió szokik lenni, nehéz ezeket agyonvágni.
Enni fog dögivel, nyugodt városi fogyasztás 18 liter körül fog alakulni, ha sietősre veszed, akkor 20-22. Terepen 28-30 körül eszegetnek általában ezek a V8-ak, cserébe rettenetesen erősek alul, felül, mindenhol.
Feküdj alá, cibáld meg a kardánokat, hogy mennyit lóg az egész, kapcsolgasd az automatát álló helyzetben ide-oda D és R között, és figyeld a hangokat, hogy mekkorát kottyan a hajtás, ebből lehet következtetni lógásokra, kopásokra (pl. lógó kardánkeresztek, kihajtások, féltengelyen kopott menesztőtárcsák). Ezek a kisebbek, ezek párezer forintos alkatrészek, és időnként amúgy is kell csereberélni, mert kopnak.
Próbáld ki az autót aszfalton, és terepen is, hallgas, hogy jön-e valami nem igazán odaillő hang valahonnan menetben, nyögés, nyikorgás, netán recsegés, kopogás. Szilentek gyorsan fáradhatnak, ha sokat, és durván használják terepen az autót, ezt könnyű észrevenni, mert ha gátlószilentek vannak fáradva, akkor kopog, ha meg mondjuk lengőkarok szilentjei, akkor kóvályog az autó az úton terhelésváltásnál, pl. amikor elveszed a gázt.
Az automatát próbálgasd végig, figyelj rá, hogy hogyan vált, figyeld a váltásokat, hogy mennyire érezhetőek a felváltások nagygázas, és óvatos gyorsításnál, és a visszaváltások, amikor lassítasz. A terepváltót is próbáld ki, tedd be félbe, mozgasd meg az autót, figyeld, hogy könnyen veszi-e a felezőt, vagy izmozni kell-e a bottal, hogy bevegye.
Mássz be alá, és csekkold végig a folyásokat, és a rohadásokat.
Sárvédőívek, taposólemezek a lábtérnél, és a küszöbök, ezek szoktak rohadni a sokat jár terepen, és nem mossák ki belőle a sarat, bár 96-os autónál talán még nem számottevő. Olajfolyásokat, szivárgásokat figyeld, a difiknél (a beöntő, és a leeresztő csavaroknál ha szivárog, az nem baj, olajcserénél csavartömítővel megkenve kell visszahajtani a dugót a helyére, viszont ha a tömítésnél szivárog, az új tömítés lesz - az se drága mondjuk), a váltón, és a terepváltón is, no meg persze a motornál alul-felül. Némelyik tud izzadni kis olajpárát a hengerfejek környékén is. A 3,9-es V8 bal elején van egy púp, amiben egy szűrő van, a kartergázt szűri, amolyan olajpára-leválasztóként működik, egy cső megy onnan vissza a szívósorba, ott van visszavezetve a szűrt kartergáz. Na ennek a szűrő környékén fordul elő dzsuva, olajpára, trutymó, mert én még sose láttam, hogy bárki cserélte volna azt a szűrőt, pedig a leírás asszem 30ezer km-es cseréknél írja (igaz, az aktívszénszűrőt se láttam még cserélni sose, pedig az is van, azzal szűrik a tank párolgását).
Ha biztosra akarsz menni, akkor a www.mlre.hu -ra is írsz, és gyorsan kerítesz valakit, akinek már hasonló Discovery-je van, és elrángatod magaddal, amikor mész megnézni, kipróbálni az autót, biztosan lesz, aki szívesen segíteni fog! :)
Üdv, Urak! Kezdő terepjárós szeretnék lenni, ebben kérném a Ti segítségeteket. Jellemzően az autót kb 60-70%-ban aszfalton, 20%-ban hegyen-völgyön és ha elkap a hév egy kicsit sárban is szeretném használni./Ezek a számok valószínűleg változni fognak, minél több rutin ragad rám...:) / Most erősen szemezek egy Discovery-vel, 1996-os, 3.9-es benzines, automata. Mielőtt azonban megvásárolnám, szeretnélek megkérni benneteket, " Vén Rókákat", hogy mondjátok el, mire érdemes figyelnem vásárlás előtt, s / ha megveszem/ után. Sajnos a Totalcaros Népitéletben nem találtam idevágó tesztet, s minden igyekezetem ellenére sem bukkantam tesztre, leírásra máshol sem. Köszönöm előre is! Talán márkatársotok: Pekka
Elején törött '93-as Range Rover Vogue-om bontásából rengeteg alkatrész eladó, pl. 24 bordás hidak, vajbőr belső, ajtók, sárvédők, kerekek, motoros tolótető, légrugó, ABS, stb. Full extrás volt. A Defenderemből is maradt még 1-2 karosszéria elem.
A kormany allithato, en tempomatot hasznalok, azzal nagyon kenyelmes utazni :-) a terdemet nekem is nyomja a muszerfal bal also sarka, hosszu tavon idegesito. Megoldas? Jarj defivel, azzal ilyen apro reszletek eszedbe sem jutnak ;-)
Talán szubjektiv de számomra egy disco2nek nagyon kényelmetlen a pedál elrendezése. Az ülésmagasság az autómban nem állitható. Én viszont magas ember vagyok hosszú lábakkal. ( Alig tudom a jobb lábamat a kormány alatt áttuszkolni ). De az igazi gondom az hogy elzsibbad a jobb lábam a gázpedálon. Az ülés nem tart combnál, és térdnél sincs semmi támaszték. Mit lehetne csinálni? Valami jobb oldali kartámasz az ülésre, vagy egy térdtámasz az érme tartó magasságában lehetséges megoldásnak tünik. Valaki találkozott már ilyen problémával? Tud esetleg magoldást?
nagy jo indulattal szamoljunk 2000km-t oda, meg vissza ugyanannyit.
itt a diesel 0,98GBP/liter. a nemeteknel, meg a belgaknal olcsobb.(talan most 1,3 Euro. folyton valtozik)
ha neten veszed a kompjegyet 19-24 GBP korul megkapod egy utra (norfolk line, donquerk(talan igy irjak)-dover kozott. ha sietsz ket nap alatt kenyelmesen lezavarod oda.
ha mar itt vagy, akkor megnezel egy kent landrover fesztivalt, veszel nemi alkatreszt, stb. szabinak sem rosz...
yellowww: "evente egyszer kimenni nem nagy durranas" Most egy 11-12 literes fogyasztású dízellel mennyiből jön ki egy Magyarország-UKvizsga-Magyarország út?
szobiszorp mondja (az ekezetek miatt mas a nicknevem):
kint az elet egyszeru.
kinezel egy autot magadnak, letargyalod a dolgot, es kifizeted a tulajnak. beulsz, es elmesz vele. az elado az adasveteli sajtcedulat elkuldi postan a regisztracios office-ba (DVLA), es te 15 napon belul megkapod az uj forgalmit. ingyen!(addig is jarhatsz a geppel, ha a kovetkezok rendben vannak:
-vizsga: oreg autokra evente kell. nagyon korrekt eljaras, en meg nem hallottam, hogy "meg lehetne venni".ha minden rendben van akkor alt. 30-40 font az egesz. semmi kulon procedura, dij, stb. ha valamit javitani kell, akkor az eleg draga. persze az otthoni penztarcanak.
-ado: ez ha be van fizetve, kapsz egy korong matricafelet a szelvedodre, es mehetsz, amig ervenyes. fel-negyedevente kell fizetni. (30 ev folotti autora nem kell. itt ez aveteran hatar.ez automatikusan jar. nem kell semmit kerelmezni!)
egy ilyen seria III-asra jelenleg evi 170 GBP az ado. ( ez egyheti minimalberes kereset itt kint)
-biztositas: tok egyszeru kotni. leulsz a nethez, es tiz perc mulva van ervenyes biztositasod. kothetsz nagyon bonyolultat is , meg egyszerut is. itt szamit, hogy ki vezeti az autot, hol parkolsz estenkent, hany eves vagy, stb.... nem ellenorzik, de ha baj van, es nem franko az adat, nagyon megutheted magad.
a lenyeg. nekem az alap"tesco gazdasagos" kotelezom van. lopas, tuzkar, harmadik szemelynek okozott baleset. ez evente 178 GBP. ennyi.
a rendor nem allitgat meg! ket eve meg jogsit sem hordok magamnal. minek. de ha le van jarva a forgalmid, vagy ado nelkul jarkalsz, elobb-utobb valamely rendszamfelismero kameraba belefutsz. a benzikutak pedig ugy vannak megcsinalva, hogy ahogy behajtasz, a kamera beazonosit. ha valami nem franko nem is tudsz tankolni! az automata nem engedi!
allando lakohelyre az autohoz nincs szukseg.(valami postacim eleg. de ilyet barmikor tudsz prezentalni)
johetsz, mehetsz az autoval az union belul(biztos kivul is)amennyitcsak akarsz. (en is ezt teszem)
tartozkodasi eng. mar a multe!
szerintem megeri kinti autoval jarni. evente egyszer kimenni nem nagy durranas.
egyenlore ennyi sikeredett. ha valakit erdekel meg valami, szivesen valaszolok.
irgassál csak erről a dologról még egy kicsit. :) hogyan van ez kint? veszek egy kocsit, ami veterán angliában, itthon használom angol rendszámmal és időnként, évente, kimegyek levizsgáztatni? nem kell ehhe állandó kinti lakhely, meg tartózkodási engedély?
mennyi a vizsga? mennyi a biztosítás? fontban persze.
szerncsére az itteni üzembehejezéssel nem lesz gondom. van aki megoldja:)
egyebbként addig meg kint használom, mivel hogy ott dolgozom. de évente egyszer kimenni vizsgázni, bőven megéri(ha "más" lehetőség nem volna). a biztosítás is olcsobb rá kint, adó meg nincs a veteránra.
szobiszörp: "2 év múlva veterán lesz, így itthon nem kell fizetni üzembehelyezést." Akkor lesz veterán, ha a Múzeális Minősítő Bizottság annak ítéli. De ha valamelyik fődarabja típusidegen, mondjuk nem Land Rover motor van benne, akkor nem lesz veterán, és nem hogy olcsóbban, de egyáltalán nem lehet üzembehelyezni!
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, és még Land Roverem sincs. De már erősen érlelődik a gondolat bennem, hogy vegyek egy benzines S III 88-at, vagy 110-et. Csak ilyen öreg vasak érdekelnek. Eddig léghütéses , boxermotoros VW-im voltak. /Bogár, busz, Kübelwagen/ Mivel zöldfülű vagyok ezen a téren, szükségem lenne néhány információra és tanácsra: Városi fogyasztás kb. hány liter? Fűtése mennyire kielégítő? / Családi autónak szánom, kisgyerek van/ Mire kell különösen figyelni a vásárláskor, illetve hova tudnám elvinni előzetes állapotfelmérésre? Esetleg van-e köztetek valaki, aki szívesen eljönne velem kipróbálni és megnézni, ha már meg lesz a kiszemelt példány. Netán tud-e valaki ilyet eladót?