Amióta kiderült, hogy ha csődbe megy a biztosítód vagy fizetésképtelen lesz - akkor te felelsz az okozott kárért !!!! - azóta maradok az én nagy-biztosítómnál.
Lehet hogy most megspórolok valamennyit, de okozok egy jó nagy kárt, a szuper-occsó MÁV biztosítóm (ez csak példa) szépen bedőlt, akkor: FIZETHETEK !!!!
Mert rohadt rossz ennek a biztosításnak a neve. Mert ez NEM felelősségbiztosítás !!! Ennek a helyes neve "kártárítési biztosítás" lenne.
Ugyanis a felelőség végig az autósé !!!...a biztosító csak a kár anyagi részét fedezi (téríti)...mint egy kereskedelmi tranzakciónál.
Ha viszont gebasz van a biztosítónál, akkor az nem fizethet...így hát fizet a kárért felelős - vagyis az autós.
Én öt kötelezőt fogok változtatni: a saját Renaultom a Babettám a lakókocsim a 120-as Skodám /apám használja/ a kisebbik lányom Szamarája /apósom ajándéka a gyereknek szülinapjára, a kocsi idősebb mint a gyermek, aki ma tette le az utolsó vizsgát (elsősegély) a jogsihoz/
Látom elkezdődött a biztosítási kampány jómagam gyakorlatilag minden évben váltok. Már mondhatom rutinszerű. Még nem néztem az ajánlatokat,de biztos váltok.
Hát akkor minket pestieket büntetnek mert a 1660 köbcentis 82 kw-os Meganera a legolcsóbb díj 27800 negyedéves fizetéssel. A lakóra meg 1729 a legolcsóbb, de van olyan biztosító aki 7962 forintot kérne.
Hali! Az autóm 1498 cm³ 66Kw-os, éves biztositási díja 11800Ft.Igaz egy összegben szoktam befizetni.Lakókocsi után 1860Ft fizettem éves dijban.Ahogy láttom nem sokkal jövök ki olcsóbban.
Lakósok! Mindenki nézzen utánna a kötelező biztosításának! Érdemes váltani. A lakóra az eddigi biztosítónál 6120-ra jött ki a díj, de egy másik biztosítónál a 1729-re jött ki. Felmentem a biztosító honlapjára, és ott 1300-ra számolták. A Renaultomnál évi 18000-rel lesz olcsóbb, ha váltok, sőt a Babettám is csökken 7200-ról 3120-ra.
Én a hivatalos verzióról beszéltem. :) Hogy meséljek valamit én is. Újkorában vizsgázott vonóhorogra. Vettem hozzá egy horgot aminek a műbizonylatában 2000kg max terhelés volt. Erre beírták a 2200kg-t.
Volt főnököm esete: Vett egy Ford duplakabinos-platós gépezetet. Amerikából. 1 éves, tizenezer km-rel. Gyárilag 3,5 T horoggal volt szerelve. Az autó kint 5 személyesként futott, 3100 kg önsúllyal, 5000 kg össztömeggel. Az itthoni forgalombahelyezéskor jött rá, hogy neki C-s jogsi kéne erre a gépre :) Mivel az nincs neki, megkérdezte, hogyan lehetne 3500 kg össztömegre lepapírozni a dögöt. A kpm-nél a kinti adatokat vésték volna a magyar forgalmiba, összsúlycsökkentést nem engedélyeztek. Ekkor az autót az összes papírral meg egy kis készpénzzel odaadta egy neppernek, aki gyakran vizsgáztat autókat. Pár nap múlva hozta a Fordot, 3500 kg össztömegre levizsgáztatva ( 400 kg raksúly :)), a vonóhorognál megmaradt a 3500 kg-os érték. Hab a tortán, hogy a gyári amerikai vonóhorog elektromos csatlakozóval sikerült a vizsga, és a lámpákat-indexeket sem kellett lecserélni európaira :) Itt a jogszabályok éppen rendes éves szabadságukon voltak :))
Hiába borogattam volna. Sajnos a jogszabályok szerint tényleg nem lehet. :( Ráfutófékes pótkocsi, a vonójármű megeng. össz-nek a háromnegyede. A gyári adat mint kivétel csak a szgk-ra vonatkozik.
Mert amikor beírták, nem volt asztalborogatás :) Menéztem a Mitsu és egy vonóhorgos cég honlapját, elvileg a horog és a kocsi is bírná a 2,7 tonnát. Valaki megint nem volt a helyzet magaslatán, ráadásul ez szerint is jó lenne a 2,7 T: "(2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt...........tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét."
Nem-nem, ez nem volt kacsa. Amikor megvizsgálták többszáz new-orlens-i feka lakóját, valóban telides teli találták azokat rákkeltő anyagokkal.
Pl. rengeteg rosszminőségű szeszesitallal, egy csomó hamisitott, penészgombás kubai csempész-dohánnyal és egy halom otvaros kábszerrel.
Ezekről - alapos tisztiorvosi és szakértői vizsgálat nyomán - kiderült, hogy a lakókocsik valóban rákkeltő anyagokat tartalmaztak - tehát a lakók panasza jogos volt.
És az hogy van, hogy NewOrleans-ban a hurrikán után egy csomóan mentek lakóba, mobil-home-ba, oszt rinyáltak, mert az ottani bódék hosszú emberi tartózkodásra nem alkalmasak, állítólag sok bennük a rákkeltő cucc. Ez csak kacsa volt? Nem pánikot akarok kelteni, de talán ez is hozzátartozik a témához.
Én is ismerek egy fószert, aki ugyanígy lakik. Van egy telke bent a település belterületén, azon van egy 6 méteres lakója.
Simán építkezhetne...de erre valhogy most nincs ingerenciája. Pláne, hogy egy fiatalemberről van szó.
Az idén koratavasszal összerúgta a port a barátnőjével, ahol lakott - és innen jött az ötlet, hogy lakhat ő egy lakóban is. A szomszéd házzal lefaggyúzta a közműveket - oszt annyi.
Egyébként ez csak nálunk ekkora nagy mutatvány - Nyugaton és főleg Amerikában ebben az égvilágon semmi különleges nincs.
Dehát mifelénk az emberek még a , korszerű, energiatakarékos, könnyüszerkezetes házakra is sandán néznek - merthogy "milyen dolog az fiam, olyan házban lakni, amelyik nem betonybúl és téglábúl van?" .
Egyik haver folyamatosan lakókocsiban lakik. Igaz, ő tök egyedül van.
Kiment a németekhez melózni villanyszerelőként. Nem volt "kedve" többszáz €-ért lakást bérelni, így vett egy letelepített lakókocsit egy folyamatosan nyitvatartó kempingben. Onnan jár melózni, kempingdíjjal együtt fél év után már pluszban volt a lakbérhez képest. Víz, szennyvíz fixen bekötve, gáztöltés a szomszédos lakókocsi- és kempingelszerelés kereskedésben. Most, hogy itt a hideg idő, már nincsenek sokan a vándormadarak, de a letelepített lakósok hétvégenként ellepik a kempinget.
Ha nekem ki tudnád találni, hogy hogyan ne kelljen azt a havi 50 ezres lakásrezsit fizessem arra az időszakra, amig a kampeszban esz a fene hónapszámra - és a lábam se teszem be a lakásba - akkor egész nyáron nálam alhatnál az elősátorba tök-INGYEN...és néha még a sört is én állnám esténként.
Persze, csak ha jövőre is lesz akciós Löwenbrau az almádi Penny-be :-)))) .