"Ugyanis ezzel olyan mértékűre ugrik majd az árfolyamnyereség-jövedelem, hogy az szinte elképzelhetetlen.
Alapesetek:
1. A vállalat értékpapírokat, részvényt vásárol(tat), amelyeket árfolyamveszteséggel elad(at) a kedvezményezettnek. A kedvezményezett a papírokat nyilvános forgalomban értékesíti és besöpri a nyereséget. Ha mindezt 1-2 körzeműködő brókercéggel csinálják, még a tőkemozgást se kell nagyon forszírozni.
2. A vállalat kötvényt bocsát ki, melyet aztán (akár a tőzsdén keresztül) visszavásárol. A kötvényt (véletlenül) a vállalati menedzsment teljes egészében lejegyzi... "
Ezt kifejtenéd picit bővebben, ugyanis nem igazán értem, hogy ezek hogyan függnek össze az árfnyereség-adóval és a pénzmosással (meg úgy egyáltalában nem angyon értem, hogy mit akarsz ezzel mondani - lehet, hogy bennem van a hiba). Megjegyzem jó ideig nem volt Mo.-n árfny.-adó, és nem hallottam különösebben komoly pénzmosással kapcsolatos ügyekről e területen.
Még 1x LaCsa:
--
Milyen intézkedéseket terveznek a tőzsde élénkítése érdekében? (Karolybacsi)
László Csaba: Egy programot szeretnénk meghirdetni, ebbe tartozik az árfolyam nyereségadójának eltörlése, hazai cégek tőzsdére vitelének támogatása, de ugyanúgy az is segíthet, hogy a magán-nyugdíjpénztári befizetést a jelenlegi 6-ról 8 százalékra emeljük.
--
Csak kicsit kötözködök:
Nem az árfolyamnak van nyereségadója, hanem az árfolyamnyereségnek jövedelemadója, de ez szinte mellékes. Bár az mindig gyanús, ha egy szakember ilyen elszólásokat vét. A fontosabb, hogy újabb kis(???)kaput nyitnak meg a pénzmosás előtt. Ugyanis ezzel olyan mértékűre ugrik majd az árfolyamnyereség-jövedelem, hogy az szinte elképzelhetetlen.
Alapesetek:
1. A vállalat értékpapírokat, részvényt vásárol(tat), amelyeket árfolyamveszteséggel elad(at) a kedvezményezettnek. A kedvezményezett a papírokat nyilvános forgalomban értékesíti és besöpri a nyereséget. Ha mindezt 1-2 körzeműködő brókercéggel csinálják, még a tőkemozgást se kell nagyon forszírozni.
2. A vállalat kötvényt bocsát ki, melyet aztán (akár a tőzsdén keresztül) visszavásárol. A kötvényt (véletlenül) a vállalati menedzsment teljes egészében lejegyzi...
Hát, ez az ötlet sem a Mari néni meg a Pista bácsi zsebének kímélésére van...
Illetve mégis: eddig több kísérlet is volt a magyar adórendszerben a jövedelemfüggő kedvezményekre, és eddig mind megbukott.
Nem tudom, hogy miért kellett újra elővenni ezt a témát. Ennek 1xűen nincs létjogosultsága, különösen ekkora mértékben (ne feledjük, ez havi 10.000 Ft kedvezmény!).
Eredmény: a munkáltató még keményebben érdekelt abban, hogy leszorítsa a legális bért, ezzel adót és járulékot takarítva meg. Ne legyenek illúzióink abban, hogy nem fogja megtenni. Akár a dolgozó tudta nélkül, ugyanis sok helyen az a gondolkodás, hogy a dolgozóra csak az tartozik, hogy mennyit kap a kezébe. A "konstrukció" a főnök magánügye.
És lássuk be, a havi 40-60 eFt nettó körül kapóknak többnyire tényleg hiába próbálnánk elmagyarázni a rendszert...
(Ennek viszont a parja is megvan nyugdij oldalon: a 13. nyugdijt eloszor a legraszorultabbaknal tervezik bevezetni. (most tekintsunk el attol, hogy ebben a kategoriaban egy halom egyen van, aki eleteben szo szerint 2 percet alig dolgozott) Ami kijon: egy halom alacsony nyugdiju megelozi azokat, akik szinten nem Rockefellerek, raadasul kemeny munkasevek allnal mogottuk.)
De hogy Lacsa dolga meg bonyolultabb legyen: ugye mszp siram volt, hogy rengeteg olyan csalad van, ahol a gyerek utan jaro csaladi adokedvezmenyt az alacsony jovedelem (ergo alacsony ado miatt) nem tudjak eroteljesen igenybe venni.
Na most, akkor ezzel a lepessel meg egyenesen ennek is bepakolnak: ha nincs adozas (ill. kevesebb lesz), akkor ertelmetlenne valik a csal. adozas. Pontosabban: megint csak a magas keresetuek jarnak jol.
Tiszta szívemből köszönöm Neked, hogy egy mondattal! feloldottad kissebbrendűségi komplexusomat!! :-) Nekem ez tán '93 táján sikerült utóljára, azóta minden évben megesketem a könyvelőmet, hogy nem mondja el senkinek, hogy nem tudtam megcsinálni! :-)
LCS interjuja az [origo]-n, ma. Ket reszlet belole:
Az adómentes minimálbér azt jelenti-e, hogy mindenkinek a jövedelme 50 ezer forintig 0 adókulcsos? (erdeklodo)
László Csaba: Nem, a minimálbért keresők számára jelentene ez adómentességet, de természetesen egy fokozatos átmenet mellett lépne be az adófizetési kötelezettség, azaz ha valaki 50 001 forintot keresne, az nem jelentené azt, hogy a teljes 50 ezer forintot adó terhelné.
Ez a 25%-os adó ez jó!!! (mármint jó vicc...)
Ha 25% átlagadóterhelés, akkor az a minimálbér feletti részre 50% adó!
(Merthogy Kuncze 2x minimálbért akart a diplomásoknak.)
Ha pedig csak annyit akart, hogy a vége 25%-os sávba essen, akkor nem mondott semmit, mert kérdés, mi van alatta...
Na mindegy, én már nem agyalok, mert füstöl a fejem ennyi marhaságtól. Csak az a bosszantó, hogy állítólag ezek a szakemberek...
Ps: ma Mandur, leendő főinformatikus is nagyot alakított. Fogalma sincs olyan apró marhaságokról, mint ÁH Tv...
nem belekeveredsz, hanem tobbfele ertelmezes van forgalomban, mind emeszpes forrasbol:)
az elso az a gyakorlatilag 0 szazalekos adokulcs bevezetese evi 600k huf-ig.
ennel kicsit szigorubb az adojovairas osszegenek felemelese a minimalber adojaig, eves 1.9m huf alatti jovedelem eseten. ebben mar van egy kis torzitas a nevesitett jovedelemhatar korul, de ez letezik ma is.
vegul lacsa legutobb vmi olyat talalt mondani, hogy csak a minimalberen bejelentettek mentesulnenek. ez ugye eleg idetlen elkepzeles.
ami a diplomas minimalbert illeti, ott vmi 25 szazalekos adorol szoltak a jelentesek, de szerintem kar tul komolyan venni mindenfele talalgatast - malyd megmongyak, mit akarnak:)
Amennyire én tudom, mindenki adómentes lenne a minimálbérig. Hülyén nézne ki, hogy egy 60e forintos fizetéssel rendelkező kevesebbet kapna kézhez, mint egy minimálbéres.
De egy kérdésem nekem is lenne: ad iplomás minimálbér nem lesz adómentes :-)))
lya, tényleg hogy van ez?
csak azok kapnak adómentességet, akik minimálbéren vannak bejelentve, vagy mindenki az adóköteles jövedelméből levonja a minimálbért és onnan ketyeg az adó?
Az atalanyadozas is igy indult, aztan rajottek hogy szukiteni kell azoknak a koret, akik igenybe vehetik. Az EVA is hasonlo EVAlucion mehet keresztul, szerencses esetben meg a bevezetese elott.
abban egyetertunk, hogy az eva a jelenlegi nyilatkozatokbol kirajzolodo formajaban bevezethetetlen (en ezzel eppen ezert nem is szamolok:))
a minimalber adomentessege ugyeben is nagy a homaly. alapertelmezesben addig senki nem fizetne adot. mult heten a napiban viszont azt olvastam, hogy 1.9 m huf/ev fizuig az adojovairas erne el a minimalber adoszintjet. ez mar szigorodas az elso allasponthoz kepest. ha ma lacsa azt mondta, hogy csak a minimalberen bejelentettek kapnak mentesseget, az meg tovabbi szigorodas, csak gyakorlatilag kiiktatja a (kb) 50-70k huf/ho fizetesi savot, mert ott rosszabbul jarnanak az emberek.
Csak hogy teljesen egyértelmű legyek:
Eddig egy multi cég programozója:)) megkeresett mondjuk havi 450 bruttót (minimum), az évi 5,4 bruttó, kb. 3 nettó (kedvezményektől függően). Össz. bérköltség kb. 7,5 mio.
Ha a programozó alkalmazottból kimegy EVA-ba, akkor megegyeznek: kap ezentúl 5mio+ÁFA-t(6,25), ebből kijön kb. 4,8-5 mio nettó.
Mindenki jór jár, az államháztartás meg szív...
Nézz be az EVA topicba.
A bevételkiesés abból jön, hogy 8 mio + ÁFA költségből 8,2 mio adózott magánjövedelemet lehet csinálni. Az összegben van egy kis szórás... :))
Az EVA kapcsan nem latom tisztan, hogy mire jo ez. szinte kizart, hogy az adoterheles csokkentese lenne a cel, inkabb valami olyasmire tippelnek, hogy a csuklobol adocsalokat probalja ravenni arra, hogy legalabb legalisan adozzanak keveset. A nagymerteku adokieses arra az esetre lenne igaz, ha minden vallalkozo hofeher lenne.
A fidesz 98-as novekedesi prognozisaban szvsz benne volt az is, hogy a szurke/feketegazdasag egy reszet kifeheritik, de ez sajnos nem (nagyon) jott be: vagy a szurke/feketegazdasag sokkal kisebb, vagy a kifeheritese megy sokkal nehezebben.
Az, hogy mennyi az mnb hivatalos kamat egy dolog. JZS tarhatja (ha függ a kormánytól), ameddig kedve van.
Majd meglátjuk viszont, hogy mi lesz a helyzet a bankközi pénzpiacokon. Meghogy van-e felszivó erö egy estleges megnövekedett állampapir ajánlatra adott kamatszinten és rizikó becslésen a piacon.
a magyar hirlap szerint szekeresből közlekedési miniszter lehet, ha nem kell a tárca az szdsz-nek. mondjuk lövése ahhoz sincs sok szvsz. mszp szimpatizáns ismerőseim azzal szoknak élcelődni, hogy mijjen jó, hogy nincs vegyipari minisztérium, mert akkor az kéne a szekeresnek :))
eddig amikor OViekrol volt szo, meg objektivnak tuntel ugyahogy
en??? objektiv??? osszekeversz valakivel.
verslapaj: ket eve nyaron nagy ramazuri volt, amikor meg Gogl ratette a kezet tizenvalahany milliard forintra es azt mondta, hogy akkor most minden egeszsegugyi dolgozo kap plusz egy havi fizetest. aztan ahogy telt mult az ido, kiderult hogy az penz kb fele a szuksegesnek, es visszafele sult el a dolog. szoval, a 200 GHUF akkor lesz eleg az evre, ha az mszp is olyan szuken ertelmezte az eu dolgozokat, mint Gogl a bejelenteskor.
Egyebkent megerdemlik a beremelest, es ezt ugy nezzetek, hogy en netto befizeto vagyok a TB-nel.
engem kevéssé érdekel, hogy kiből mi lehet! :))
Én most csupán arra igyexem szorítkozni, amit mondanak.
LaCsa pl. ma reggel megerősitette az EVA ötletét, csak ezt a tételt én 500-1000 mrd kieséssel becsülöm jövőre. Ha optimista vagyok, akkor 300-400 mrd.
Minimálbér: azt találta mondani, hogy "a minimálbéren bejelentettek számára" eltörlik az adót. Ezzel elvben megint behoznak egy jövedelemhatár függő kedvezményt, amit egyszer már kivettek az adórendszerből. Az akkor nem is volt ennyire durva. Most várok az értékeléssel a részletek kifejtéséig, mert így komplett marhaság.
Az intézkedés miatti bevételkiesési becslésemet 80-100 mrd-ról mérsékelem 50-60-ra, de csak azért, mert lassan fognak átállni a munkaadók.