Keresés

Részletes keresés

Fishtax Creative Commons License 2020.03.11 0 0 232417

Ja, nem, szabadtérinél 500! Akkor a Pálvölgyibe nem mennénk csak be! Vigyázzatok magatokra, mossatok sokat kezet, arcotokhoz, szátokhoz anélkül nem nyúlni! Másokéhoz sem...

 

robi

Előzmény: Fishtax (232416)
Fishtax Creative Commons License 2020.03.11 0 0 232416

Meghallgatva a mai kormányinfót: a jelenlegi helyzet miatt remélem, hogy a legközelebbi telehódazáson nem leszünk 100-an, mert akkor le kellene fújnom.

(Nem teszek szmájlit, mert ilyennel nem viccelünk.)

 

robi

Fishtax Creative Commons License 2020.03.11 0 0 232415

:-D

 

robi

Előzmény: Pinyo (232414)
Pinyo Creative Commons License 2020.03.11 0 1 232414

50 év körül a Teleholdas időpontja plusz-mínusz egy-két nappal még simán elfogadható :), egyébként meg hétfőn nincs is nyitva a Pálvölgyi, tehát a hétfőre eső telehold eseményeket az MCSE honlapján is időeltolva kellene feltüntetni. Ezzel kapcsolatban lehet hogy össze is hívok egy operatív tanácsot.

Előzmény: Fishtax (232413)
Fishtax Creative Commons License 2020.03.11 0 0 232413

Jó, hát az nem úgy van, hogy akkor van telehód, mikor mindenki ráér! :-D

 

robi

Előzmény: Törölt nick (232412)
Fishtax Creative Commons License 2020.03.11 0 0 232411

Megnéztem. Ehhez .fit-formátumba kellene elmenteni az adatokat? Mert a gpx-fájlokat nem fogadja el. Hogyan lehet gpx-ből fit-et készíteni? Elég csak átnevezni?

 

robi

Előzmény: Pinyo (232407)
Fishtax Creative Commons License 2020.03.11 0 1 232410

De nem tettétek át, mert én letudtam hétfőn. Ti "csak" kedden is mentetek! :-D

 

robi

Előzmény: dhpage (232409)
dhpage Creative Commons License 2020.03.11 0 0 232409

igen, mert trükkösen áttettük keddre :D

Előzmény: Fishtax (232405)
SzeZo Creative Commons License 2020.03.10 0 0 232408

Ráadásul ez még be is stoppolja a sérült file-t. Volt, hogy segítségül hívtam, mert a Strava valami korrupciót emlegetett:-).

Előzmény: Pinyo (232407)
Pinyo Creative Commons License 2020.03.10 0 1 232407

Összevarró

https://www.fitfiletools.com/#/top

 

Telehold tegnap nem volt jó, halaszthatatlan otthoni ünnepségek voltak, de dhpage megértő volt. Ma újra megpróbáljuk.

Előzmény: Fishtax (232405)
Fishtax Creative Commons License 2020.03.10 0 0 232405

Teljesítve.

 

Az előtte edzés-jellegűnek tervezett bringázásból nem sok lett, így amikor a Batthyányin láttam, hogy egyedül leszek, beterveztem a HHH után még egy Kapy-Szépjuhászné-János-hegyet hazafelé. Amúgy is a kőnehéz, agyváltós Meridával mentem (mert arra több lámpát lehet felrakni :-) ), így eleve nagyobb lett az edzés-faktor is.

 

A Batyira 19:10-re értem, nem jött senki 19:15-ig, így saját tempóban mehettem. Lefelé a Fenyőgyöngye és a Pálvölgyi között láttam felfelé jönni vki, nem tudom, innen volt-e.

 

Akadt némi technikai problémám, a Polar elvesztette a jelet a FGy-nél, újra kellett indítani, a két hátsó lámpából az egyik még az elején lemerült, a fejlámpám be sem kapcsolt, az erősebb első lámpát is takarékosan kellett futtatni, mert már narancssárgán világított a visszajelzője, de végül mindet túléltem.

 

Ti milyen programot használtok útvonalfájlok összevarrására?

 

robi

Előzmény: Fishtax (232401)
tanárnéni kedvence Creative Commons License 2020.03.08 0 0 232404

Igen, mindig van. :) A fekete fékkarra szórtam egy kis fekete festéket, hogy ne irritálja az ujjaimat a „gyári” sérülés. A többi nagyjából nem érdekel.

Előzmény: Dani0530L (232403)
Dani0530L Creative Commons License 2020.03.08 0 0 232403

Tisztelt Fórumozók!

Érdeklődnék, hogy van-e köztetek olyan akinek volt festékkopás/sérülés a kerékpárján és azt, hogyan, milyen festékkel javította?

dhpage Creative Commons License 2020.03.08 0 0 232402

szerdán 18 fok   . . . mi meg nyilván a hideg hétfőn megyünk :D
mindegy, ha menni kell, hát menni kell :)

Előzmény: Fishtax (232401)
Fishtax Creative Commons License 2020.03.08 0 0 232401

Ez gyorsan eljött! :-)

 

232. telehódas HHH

Hely: Budapest

Dátum: 2020. március 9. (hétfő)

Időpont: 19:00

TalálkozóBatthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett

Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút  - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.

Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.

Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)

 

194. Sijófoki Telihold Túra

Hely: Siófok

Dátum: 2020. március 9. (hétfő)

Időpont: 19:00

Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban

Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.

Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).

Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).

Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.

Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!

Szervező: bátyó

 

Telehódas topiktúrák időpontjai 2020-ban:

január 10. (péntek) 18:30

február 9. (vasárnap) 18:30

március 9. (hétfő) 19:00

április 7. (kedd) 19:30

május 7. (csütörtök) 20:30

június 5. (péntek) 21:00

július 4. (szombat) 21:00

augusztus 3. (hétfő) 20:30

szeptember 1. (kedd) 20:00

október 1. (csütörtök) 19:30

október 31. (szombat) 18:30

november 30. (hétfő) 18:30

december 30. (szerda) 18:30

 

robi

Előzmény: Fishtax (232325)
NAR Creative Commons License 2020.03.07 0 0 232400
marcony Creative Commons License 2020.03.07 0 0 232399

Hahó Robi!

 

Ne add fel!

cobranco Creative Commons License 2020.03.06 0 0 232398
henngergely Creative Commons License 2020.03.05 0 0 232397

"valakit hirtelen fékezésre, vagy haladási irányának hirtelen megváltoztatására kényszeríteni"

Ez a veszélyeztetés.

Előzmény: Friczy (232390)
hbe Creative Commons License 2020.03.05 0 0 232396

Egy esetben meg van engedve egyébként hátramenetben rövid ideig az akadályozás, úttest szélére vagy várakozó helyre való beálláskor. Pontosan azért, hogy minél többször lehetőleg orral tudjanak kiállni utána. Ezt meg régen mind a Kresz tanfolyamon, mind a biztonságos üzemeltetés résznél hangsúlyozták, lehetőség szerint tolatva érdemes parkolni.

Előzmény: hbe (232395)
hbe Creative Commons License 2020.03.05 0 0 232395

33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.

Azt, hogy nem szabad akadályozni, sehogy sem lehet úgy értelmezni, hogy indokoltan mégis szabad. Magyarázhatod ezt a rendőrnek vagy a bírónak, de nem fogja érdekelni. Amit te idézel, az az általános közlekedési magatartásról szól, mi az, amit sosem szabad, illetve mi az, amit indokolatlanul sosem szabad. Adott helyzetben ezt konkrétabb szabályok pontosítják, szigorítják.

A veszélyeztetés általános tilalma nincs pontosítva sosem, nem véletlenül nem az előtt van az indokolatlan szó, de az indokolt akadályozás és a zavarás bizonyos esetben megengedett, bizonyos esetekben meg nem. Ezt kb. az első két órán mondják el a tanfolyamon.

Ebben a konkrét esetben a veszélyeztetés nem megengedett (sosem az). Az indokolt zavarás megengedett, az indokolatlan nem. És nem megengedett sem az indokolt, sem az indokolatlan akadályozás.

Nem nagyon látom értelmét, hogy ezt tovább magyarázzam.

Előzmény: NAR (232394)
NAR Creative Commons License 2020.03.05 0 1 232394

"Tolatás közben nem szabad akadályozni, se mellékutcában, sehol."

 

Az indokolatlan szón átsiklasz.

Előzmény: hbe (232393)
hbe Creative Commons License 2020.03.05 0 0 232393

Pontosan ez a gyakori félreértelmezés lényege, és ezt próbáltam a példával jelezni. Akadályozás a haladási szándék megváltoztatására való kényszerítés. Általában véve elsőbbségadásra igaz, amit Friczy és te írsz, de azokban az esetekben, amikor az akadályozás is tiltva van amellett, hogy van elsőbbségadási kötelezettség, az szigorúbb eset. Tolatás közben nem szabad akadályozni, se mellékutcában, sehol. Orral való kiálláskor elsőbbséget kell adni, de szabad akadályozni.

Viszont hogy ne maradjon így rosszul meg senkinek, a villamosos példám újra átolvasva pont rossz lett, mert a villamost még zavarni sem szabad.

Előzmény: NAR (232392)
NAR Creative Commons License 2020.03.05 0 1 232392

A KRESZ-ben az szerepel, hogy

 

"Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

[...]

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon"

 

Az óvatos kitolatás egy kertvárosi mellékutcába szerint belefér az indokolt akadályozásba.

Előzmény: Byk001 (232391)
Byk001 Creative Commons License 2020.03.05 0 0 232391

Nem! Ez az elsőbbségadási kötelezettség. Az akadályozásban nincs benne a "hirtelen" szó. Szóval akármilyen messziről is látom, és akár enyhe fékezéssel, akár nem hirtelen irányváltoztatással is el tudom kerülni az ütközést, a tolató bizony szabálytalan volt.

Előzmény: Friczy (232390)
Friczy Creative Commons License 2020.03.05 0 0 232390

Nem árt tudnod az akadályozás fogalmát is. Akadályozás valakit hirtelen fékezésre, vagy haladási irányának hirtelen megváltoztatására kényszeríteni. Tehát ha valaki elkezd kitolatni valahonnan, úgy, hogy jó messziről látható, és kényelmesen le lehet lassítani vagy akár megállni előtte, akkor nem történt akadályozás.

Előzmény: hbe (232388)
M1,5 Creative Commons License 2020.03.04 0 0 232389

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

hbe Creative Commons License 2020.03.04 0 0 232388


33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.

Aki bármilyen tolatás közben kerékpárossal ütközik, az ezt a szabályt biztosan megszegi. A másik oldalon nincs olyan konkrét szabály, amit a kerékpáros ilyen esetben megszegne. Tehát osztott felelősség nem lesz, a baleset bekövetkeztéért a tolató autós lesz a felelős. Az egyedüli szóba jöhető szabály, ami ellen a kerékpáros véthetne, az a lentebb idézett 24-es, ha ő is akkor kapcsolódna be a közlekedésbe. A következmények tekintetében figyelembe lehet venni, mint általános irányelv, de a KRESZ-ben nem konkrétan megfogalmazott szabály, hogy megtett-e minden tőle telhetőt a kerékpáros is. A gyakorlatban hibázhatnak mind a ketten, de csak az egyik hiba fog szabályba ütközni.

Sokan nem ismerik a tolatás és a megfordulás speciális helyzetét. Meglepetés kategória, akiknek azért veszik el a jogosítványát ilyen helyzetben, mert személyi sérüléses balesetet okoznak gyalogosnak (vagy kerékpárosnak), mondjuk eltörik a lába. Pedig nem véletlen, hogy ezek külön vannak véve, mert egyszerre kell előre, oldalra és hátra is figyelni, és ezekhez még a haladási irány megváltozása is társul. Ezért is kell különös figyelemmel végrehajtani őket. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kaphat kisebb büntetést az, aki orral kiállva okoz ugyanolyan balesetet, mint aki tolatva.

Megfordulásra is van hasonló, fura példa egyébként, illetve részben ellentmondásos szabályok, amiket sokan nem ismernek. A Lehel/Béke úton például, ahol középen van a villamos sín, több kereszt utcánál meg van engedve a megfordulás. Ilyenkor lehet olyan, hogy aki a védett, Lehel úton halad, és megfordulna, az nem hajthat rá a villamos sínekre anélkül, hogy biztos lenne benne, hogy azt mindenképpen el tudja hagyni egy villamos későbbi érkezése elől. Azért, mert ő megfordul, és neki nemcsak elsőbbséget kell adnia, hanem nem is akadályozhat. Míg hogyha ugyanez az autó csak balra kanyarodna, vagy aki az alárendelt, kereszt utcából jön, annak ugyan elsőbbséget kell adni, de ő adott esetben, sűrű forgalomban akadályozhat még villamost is, mert nem fordul meg. (Hogy még kuszább legyen, viszont a főúton megforduló járműnek meg az alárendelt úton egyenesen menővel szemben van elsőbbsége.)

Az elsőbbségnél erősebb akadályozási tilalomhoz kapcsolódik, és fontos annak, aki külföldön vezet, hogy sok országban az elsőbbség lényegében még inkább abszolút jog mint nálunk, azaz az akadályoztatással egyenértékű. Az Egyesült Államokban például egyáltalán nem szabad elsőbbségi helyzetben (telezöldnél, vagy alárendelt úton) becsorogni a védett út területére, csak akkor szabad áthajtani rajta, ha biztosak vagyunk benne, hogy bármilyen szembe lévő jármű előtt onnan el tudunk menni. Ha ott ragadunk 10 másodpercre, és letarol egy barom a végén, akinek ezt látnia kellene, akkor itthon a barom lesz a hibás, ott az, aki az elsőbbséggel rendelkező útját akadályozta. Tehát ott inkább úgy van az alap elsőbbség értelmezés, mint nálunk a vasúti átjáróba való behajtás.

Az egész hosszabb leírással azt akartam érzékeltetni, miért egyszerűbb egy ilyen eset, mint az átlag.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (232387)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2020.03.04 0 0 232387

Hol van leírva ez a szabály?

Egyet soha ne felejtsünk el: akárki akármilyen nyilvánvaló szabályt sért meg, mindig vizsgálják a másik felet is, és attól, hogy az egyik egyértelműen hibás, még kihozhatnak megosztott felelősséget.

Ennyi információból nem lehet megmondani.

Előzmény: hbe (232383)
irreverzibilis Creative Commons License 2020.03.04 -1 0 232386

ne b+tok már meg,sima ügy:a tolató jármű a hibás,a lőtéri kutyát nem érdekli hogy nem lát ki,akkor hívjon segítséget,elég egyértelmű a kresz

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!