Keresés

Részletes keresés

gjoni1978 Creative Commons License 2016.06.30 0 0 92916

Ez nem érdekesség ,szomorúság ,hogy új adagolót nem érdemes venni .Adagolóst meg .olyat találni aki jót is csinál !

Előzmény: csoppika (92915)
csoppika Creative Commons License 2016.06.29 0 0 92915

Ez akkor lenne érdekes téma, ha 70-100ha területet túrnál a muszkával:-)))))

Előzmény: gjoni1978 (92912)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.29 0 0 92914

Hortobágyon van egy adagolós jobb ha elviszed hozzá ! Az legalább ért hozzá !

Előzmény: gjoni1978 (92913)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.06.28 0 0 92913

Ja és szerződésben vagyok az adagolósokkal jattolnak érte ,ha küldök ügyfelet.Ez az adagoló is ingyen van !

Előzmény: mtz1221 (92911)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.06.28 0 0 92912

Én 30 óránként cserélgetem! Ha kicsit is hebeg lököm le róla!Ja és ez csak kíváncsiság kép készült ,de marad rajta .A másik tartalék .

Előzmény: mtz1221 (92911)
mtz1221 Creative Commons License 2016.06.28 0 0 92911

Neked fizet valaki az adagoló cserélgetésekért? A mi 82-esünk évi 500-600 órát megy,mégis 3-4 évente van leszedve. 

Előzmény: gjoni1978 (92908)
nyirimate Creative Commons License 2016.06.28 0 0 92910

Köszi ! 
Akkor mérek egy ilyet ! 
Akkumlátor 2015 novemberi Banner márkájú , idáig kifogástalanul indított hidegben és most a melegben is !

 

Előzmény: zoli1437 (92909)
zoli1437 Creative Commons License 2016.06.27 0 1 92909

Itt egy lecsupaszított hátsó rész.

Balról jobbra:

-6-os csavar akkumulátorra megy az ampermérőn keresztül, plusz fesz szabályzó egyik bekötése.

- 5-ös csavar. erre van kötve a három dióda által egyenirányított szinusz (együtt egy hullámos egyenáram), ezt a feszültséget figyeli a fesz szabályzó, és ez alapján szabályoz. Ide van még kötve a gerjesztőtekercs egyik vége.

-5-ös csavar. A gerjesztőtekercs másik vége. Fesz szabályzó ezt kapcsolgatja testre, ha alacsony a feszültség.

Helyes működés esetén a balszélsőn és a középsőn egy hullámzó egyenfeszültséget tudsz mérni, aminek a csúcsfeszültsége 14,4V. (A műszer az átlagot mutatja.)

A középsőnél rossz érintkezés esetén az átmeneti ellenálláson esik a feszültség, kevesebbnek érzékeli a szabályzó, magasabb feszültségre szabályoz.

 

Más ami lehetséges.

A töltőáramot a generátor feszültsége és az akkumulátor feszültsége közötti feszültség különbség hajtja keresztül. Ez a különbség nem csak a generátor feszültségének a növekedése miatt nőhet, hanem az akkumulátor feszültségének a csökkenése miatt is. (Időszakos cellazárlat.)

Egy másik aksival próbaként ki lehetne zárni.

 

Előzmény: nyirimate (92907)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.06.27 0 0 92908

nyirimate Creative Commons License 2016.06.26 0 0 92907

Ezt az egyenírányitott szinuszt hol mérjem ? Belső fesz szabályzós generátor .

Előzmény: zoli1437 (92906)
zoli1437 Creative Commons License 2016.06.26 0 0 92906

A fesz szabályzó úgy működik, hogy figyeli a feszültséget és ha 14,4V alatt van rákapcsolja, ha felette lekapcsolja a gerjesztő feszültséget. Mindezt nagyon gyorsan. Ha beépített fesz szabályzó, akkor külön diódák egyenirányítják azt a feszültséget amit figyel. Ez egy egyenirányított szinusz. Itt kellene mérni. hogy milyen feszültség van, hol kapcsol? Akár dióda hiba, érintkezési hiba is okozhat zavart a fesz szabályzónál.

Előzmény: nyirimate (92904)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.25 0 0 92905

A fesszabályzót egyszerű az vagy jó vagy nem ha tölt akkor minden rendben 13-14 volt közt kell mérni ha jár a traki ! Bár olyat már láttam hogy nagy volt a töltés ,és főzte az akkut ! 16 volt volt ! Az órát meg cserélni kell, javítani úgy sem lehet !

Előzmény: nyirimate (92904)
nyirimate Creative Commons License 2016.06.25 0 0 92904

CSináltam , egy külön test vezetéket az amper mérőnek egyenesen az akksitól. A helyzet változatlan ....
Fesz szabályzót kilehet vhogy mérni ha nem jó? Vagy az amper mérőt letesztelni ? 

Előzmény: gjoni1978 (92900)
Ntomi2 Creative Commons License 2016.06.23 0 0 92903

Szia.

 

82-esbe még nem szereltem, de nem ajánlatos. Elsősorban a hátsó hídházon nem passzolnak a csavar lyukak, illetve bizonyos mennyiségű olajat átengednek a dugattyúk, és ha nem a sebváltó olajat használod, mint pl. a 1025,  akkor nem sokat ér, mert a hidraulika olajat elég hamar benyomja a hajtásláncba.  

Előzmény: hgc+ (92902)
hgc+ Creative Commons License 2016.06.22 0 0 92902

Hali.

Valaki szerelt már MTZ lamellás tlt. 82 es mtz re?

 

kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.22 0 0 92901

Valaki nézzen már nekem ha tud egy MTZ kormányoszlop metszetet ! 80-as szervó oszlopra gondoltam !

gjoni1978 Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92900

Nos minden testelést nézz át a műszerfalon!

Előzmény: nyirimate (92896)
csoppika Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92899

Szerintem jó az a 14.1 V(12V a névleges, +20% ha fel van töltve...akksi:10.5V...lemerülve, 14.4V(elméletileg) feltöltve). Nekem a boldog békeidőkben(mikor még nem 13 V töltött a generátorom...), új generátor 14-14,2V töltőfesz, az akksi meg feltöltve 13.6-7V -ot mutatott...

Előzmény: kavicsos64 (92898)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92898

Nem tudom nem-e sok a 14,1 volt töltő feszültség mintha csak 13,6-ra emlékeznék de nem leltem meg a könyvben mi az ideális nézz már körül a neten mit ír erről mielőtt az akudat megfőzi a magas töltés !

Előzmény: nyirimate (92896)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92897

Akkor az nem jó, vagy az óra rossz !

Előzmény: nyirimate (92896)
nyirimate Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92896

Fesz szabályzó kb 2 hónapos , úgy 20 üó van benne. 

Ha rákapcsolom a fényszórókat , akkor egy kis ideig megszűnik az ugrálás, de pl ha  hosszabb ideig azonos fordulaton jár a gép akkor utána ugyan úgy vissza tér az kilengés :D

 

Előzmény: kavicsos64 (92893)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92895

A tengely bemenetnél ,a félköríves furatnál is állítottál vissza ,és a holtjáték nem kicsi ha jár a traktor !

Előzmény: Franky1985 (92894)
Franky1985 Creative Commons License 2016.06.21 0 0 92894

az alapvető dolgokat amiket leírtál már végéig jártam.de az éjszakám ráment erre a szarra és arra a következtetésre jutottam hogy a szivattyúmnak semmi baja ugyanis a nyomóágba szükítetlen állapotban 50bar a nyomás a nyomásszabályzó után pedig ahol már a csavar ugy be van tekerve hogy a zárókupakot alig fogja 2 menet és 100bar a nyomás ott a szivattyú tudja az előirt 80 bar-t.tehát következő lépésként a kormánykockát kell leszednem ha lesz rá időm mert 10ha lucernám közbe meg kint van az isten ege alatt......

Előzmény: kavicsos64 (92892)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.20 0 0 92893

Nem a fesszabályzó vagy olyan rendszerű, vagy az kezd behalni ! Az elektronikus szabályozók hibája ez az ugrálás nekem is volt ilyen gondom de ez nem gond ,csak feltöltött az akud és a szabályzó nem tud ezzel mit kezdeni rákapcsol és lekapcsol ezt látod ! Ha rákapcsolod a lámpát akkor ez a hülyeség megszűnik ,mert fogyasztása lesz az akunak és ekkor a szabályzó töltésre kapcsol ! De ha nem így van az hiba !!

Előzmény: nyirimate (92891)
kavicsos64 Creative Commons License 2016.06.20 0 0 92892

Legelsőnek a gömbcsuklókat nézd át le kell szerelni szét kell szedni a gömbfejet kitisztítani újra összerakni zsírral és feszesre húzni a csészét rajta ,lebiztosítni dróttal ! A következő lépés a kormány tengely ahol a szervóoszlopba belemegy ott van egy 14 csavar és egy ives lyuk amin a tengely foghézagát lehet állitani ha ez túl szoros akkor nehéz a kormány és általában a kormány kerék holtjátéka is kicsi lefelé ütve szoritja ,felfelé lazítja a tengelyt, ezt úgy kell beállítani hogy egy tenyérnyi (átlagos nem lapátkéz ) holtjáték legyen a kormánykeréken ! A nyomások rendben vannak 75 bár az átlagos nyomás a 80 kormány szívattyún ! Bár nem írtad milyen traki !

Előzmény: Franky1985 (92890)
nyirimate Creative Commons License 2016.06.20 0 0 92891

Üdv ! 
Egy elektronikai kérdésem lenne !! 
Adott egy 80-as mtz. 
Egy pár perccel indulás után , mikor már visszatöltötte a generátor az akkumlátort ,akkor az amper mérő ugrálni kezd. Olyan 10-15 ampernyi kilengése van . 
Töltő feszültség az ugrálás előtt és közben is fordulaton fix 14,2 V. 
Mi lehet a szar ? az óra kezdni beadni  a kulcsot? 

Franky1985 Creative Commons License 2016.06.20 0 0 92890

Segítségeteket szeretném kérni attól az embertől aki keni vágja az mtz szervó rendszerét a fő gond hogy nehéz a kormányzás a nyomást megnéztem egyszerre két helyen a szívattyú nyomó ágában és a nyomástartó szelep vakdugójánál is a nyomó ágban alapjáraton végállásban50bar a nyomástartó szelep vakdugójánál alapjáaraton végállásban 100 bar.kell szivattyút cserélnem vagy nem kell?Hogy könnyebb legyen a kormányzás.

Q-pec Creative Commons License 2016.06.19 0 0 92889
Atyus 77 Creative Commons License 2016.06.17 0 0 92888

Üdv. urak.

 

Sikerült megjavítani ?

(Nekem is hasonlóan mér a voltmérőm.)

Előzmény: gjoni1978 (92887)
gjoni1978 Creative Commons License 2016.06.15 0 0 92887

óra testhiba volt

Előzmény: kavicsos64 (92886)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!