A csatlakozó és a mágneskuplung közötti szakaszra ráakasztottam egy 55W izzót és szépen kapcsolja a BSI. A korábbi hibakód is eltűnt belőle (érzékeli a fogyasztó működését)
Mágneskuplungot (6453 RN) hol lehet, érdemes beszerezni?
A kapcsolóval átellenes rövid oldalon nagyon vékony csavarhúzóval pattintsd ki a lámpatestet, a szürke kerete maradjon.
Ha kint a lámpa, akkor már látni fogod, hogy milyen elmés megoldással van a kerete rögzítve: 2 fix karom, a másik kettőt pedig maga a lámpa szorítja be a tetőkárpit mögé.
stornóznám az előbbi hozzászólásomat,nekem ütés nem volt fémes zaj zörgő csörgő, nekem a kinyomócsapágy volt a ludas, szettben cseréltem azóta tökéletes engem is a váltóhibára riogattak hál istennek nem az volt!!!
a topik hozászlásokban szerintem számos tapasztalat le van írva a hátsó híd felújításra, javaslom keressetek rá pl a "hátsó híd" vagy hasonló kereső szóval és akkor évekre visszamenőlleg sok-sok ember tapasztalatát fogjátok megtalálni egyszerre
Sziasztok, 98as kombi Xsarám hátsó torzios hídja felújításra szorul lassan.
Fejér és Pest megyén belül kire bízhatnám ezt rá? Tapasztalatok?
Illetve az mitől lehet, hogy kiengedett kuplungnál "morajló" csapágy hang hallatszik a motor felől? Kuplung benyomásra megszűnik a probléma. Nem kinyomócsapágy jellegű, inkább mélyebb "darálás". Érezhető is az autóban az "ütés". Kuplung benyomásra megszűnik.
Van egy 2004-es Xsara 1.4HDI kocsim. Az utóbbi pár hétben a következő hibajelenség lép fel.
Hibátlanul indul a kocsi, de amíg nem melegszik be a motor addig gyenge, erőtlen, rángat. Az sem számít, hogy ha a külső hőmérséklet 40 fok felett van, ilyenkor például klímával el sem bír indulni. A gázadásra is lustán reagál majd egyszer csak beindul és normálisan húzni kezd. Általában pár km után már rendesen megy, de alacsonyabb fordulatszámon még enyhén remeg.
Mi lehet ez a gond, üzemanyag lehetséges vagy turbo ?
Hello Ugyan ezzel a problémával küzdök Elég rég óta. Amit észre vettem, hogy amikor megvettem a kocsit mérő óra szerint 60 fok felett voltegy picivel az "üzemi hőmérséglet" jelenleg nálam is hideg motornál minden klappol, de amikor bemelegedik a motor (nyáron ugye elég hamar) 90 fokot mutat az óra ami eddig meg sem közelítette és így a piros lámpánál az elindulás is nehézkes. körülbelül egy éve cseréltem trafó sort mert kihagyott az egyik henger, illetve tegnap kicseréltem a gyertyákat ami egy minimális javulást hozott, de nem volt még időm a városba tesztelni. Holnap megyek egy hosszabb próbakört és ha elő jön a lomhaság lehúzom a felső szondát. Obd p3501 hibát írt illetve a felső szonda csatijánál a biztosító leszorító ( nem tudom hogy hívják) ki volt nyitva... vissza pattintottam és töröltem a hibát.. ha jól értelmeztem a google szerint a p3501 oxigén senszor ami ugye a lambda szonda. Lehet hogy picit szétvolt csúszva a csati? Ha vissza dobja majd a hibát akkor szonda csere..
Mivel ilyen panelba forrasztható relém nem volt, ezért a régi relé helyére vezetékeket forrasztottam, a végén egy autóvillamossági relé-foglalattal, amit kivezettem a BSI mellé. Így gyorsan cserélhető a relé, ha a mostani is megadná magát. De remélhetőleg nem lesz ezzel már gond: 25A-es relét tettem be.
Egy kis segítséget szeretnék kérni, egy 17 éves Citroen Xsarah 1.9 dízel autóm van, és hátsó torziós futóm felújításra szorul. Tudnátok nekem Budapesten szervizet ajánlani? Tapasztalatokat szívesen fogadnék ezzel kapcsolatban!
"(még a kimondottan "francia autókra szakosodott" "területi" szerelő sem)..
Igaz Ő Renault -ra "szakosodott".."
Ami nem csoda, mert tök más történet a két típus.
"bár én biztosan nem szerelek szét semmilyen panelt "
Arra készülj fel, hogy szakszervizben sem. Adott esetben majd BSI-t akarnak cserélni (már ha egyáltalán rendelhető még hozzá) , akkor is, ha az a fajta BSI-d van, amiben cserélhető a relé.
igen a teljesítmény kimeneteket állítja alapértékre. BSI vezérlőegységeibe elektronikus és szoftveres túláram kapcsolók fokozatos integrálására kerül sor.
De ez a funkció BSI függő (a picasso-ban biztos ilyen BSI van) a XSARA II- nem tudom melyik szoftver ill, hardver verziótól érhető el, magyarul nem biztos hogy tudja ezt a funkciót a a BSI-d!!!
Alkalmazás a következo CITROËN jármuvekhez : Kezelt ügyfél tünetek. Xsara 2 (OPR 9002 óta) Xsara Picasso (9492 OPR szám óta) - A légkondicionáló nem termel hideg levegőt. - Egyéb tünetek
4 Működési elvek, emlékeztető. A légkondicionálót a jármu több vezérloegysége is irányítja. FIGYELEM : Ez az ellenorzési dokumentációt, csak a BSI tesztelésére ad módot, és a légkondicionáló komplett muködését nem tárgyalja.
A légkondicionáló kompresszor tengelykapcsoló elektromos vezérlését, a központi intelligens vezérlőegység közvetlen, elektromos kimenete biztosítja. 5 Programozás. A programozási paraméterek egy bizonyos mennyisége a központi intelligens vezérlőegységben van tárolva : A légkondicionáló funkcióval összefüggő paraméterek beállítása : • « A légkondicionáló megléte » paraméter (Igen/Nem), • « Szállítási mennyiségben és hőmérsékletben szabályzott légkondicionáló jelenléte (RFTA) » paraméter, • «A légkondicionáló VAN opció » paraméter, • « Diagnosztika nélküli légkondicionáló » paraméter, • « A légkondicionáló típusa »paraméter.
A teljesen automatizált légkondicionálóval (RFTA) szerelt járműveknél, ellenőrizze, hogy a légkondicionáló vezérlőegysége, „jelen van” állapotúra van-e programozva. (Meglévő vezérlőegységek programozása).
FIGYELEM : A programozási paraméterek kijelzésének feltétele, hogy azok jelen legyenek a központi intelligens vezérloegység programjában. A jelzett paramétereket a diagnosztikai muszer, a központi intelligens vezérloegység programverziójának megfeleloen, részben vagy teljes mértékben kijelzi.
Miután kommunikációs kapcsolatba lépett a központi intelligens vezérlőegységgel, és kiválasztotta a KÉZI PROGRAMOZÁS, majd a BEÁLLÍTÁS menüket, a paraméterek elérhetők
7 [G12][S01] Semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanelen. Abban az eseten, amikor semmilyen piktogram nem jelenik meg a légkondicionáló vezérlopanel kijelzojén, bármilyen muveletet is hajt végre a légkondicionáló szabályzó kapcsolóival : • A diagnosztikai muszerrel lépjen kommunikációs kapcsolatba a légkondicionáló vezérloegységgel. • Végezze el a hibakiolvasását.
Amennyiben nincsenek tárolt hibák, a központi intelligens vezérloegység leszerelése nem engedélyezett, lépjen kapcsolatba a vevoszolgálattal.
8 [G12][S02] A légkondicionáló nem termel hideg levegot. Az elvégzendo muveletek : • A diagnosztikai muszer segítségével lépjen kommunikációs kapcsolatba a központi intelligens vezérloegységgel. • Válassza ki a « MUKÖDTETOK TESZTELÉSE », majd a « Légkondicionáló » menüket. • végezze el a « Légkondicionáló kompresszorvezérlés » muködtetésének tesztelését.
Abban az esetben, amikor a kompresszor tengelykapcsolója aktiválása megtörténik, a központi intelligens vezérlőegység minden gyanú felett áll, leszerelése nem engedélyezett (ellenőrizze a légkondicionáló funkció biztonságát).
A BSI-ben van e letárolva (A légkondicionáló kompresszor vezérlésének hibája - Veszély: Testzárlat) ha zárlat volt talán leoldott a kimenete!! BSI függő
BSI reset: Ha tudja a BSI szoftvere (????? hardver,szoftver verzió nem tudom)
MEGOLDÁS Egy vagy több kimenet visszakapcsolása: FIGYELEM: - Ezt a műveletsort, csak a zárlat vagy zárlatok megjelenése után kell elvégezni (maximum 9 visszakapcsolási lehetőség a BSI vezérlőegység kötelező cseréje előtt). Ha egyidőben több memorizált hibakód is található a BSI memóriájában, akkor a visszakapcsolási műveletsor elindítása előtt azokat kötelezően kezelni kell (Lásd "Különleges esetek" fejezetet). - A kijelzett hibakódok állandó jelleggel memorizálásra kerülnek, még akkor is, ha a zárlat maga csak átmeneti volt. Tehát az áramkör diagnosztikája nem korlátozódhat csak a meglévő hiba megkeresésére. FONTOS: Az utánfutó vezetékköteggel felszerelt járműveknél, ha az eltárolt hibakód a világítással / jelzésekkel kapcsolatos, ne mulassza el az utánfutó vezetékköteg és nem utolsó sorban a magának az utánfutónak az ellenőrzését sem. 1) A hiba vagy hibák eredetének megtalálása és kijavítása vagy a meghibásodott elem vagy elemek cseréje. 2) Álló járműnél vegye le a gyújtást és csukja be a jármű ajtajait. 3) Nyissa ki a vezető ajtót. 4) Adja rá a gyújtást (a motor beindítása nélkül). 5) A következő egy percben, egyidejűleg kapcsolja be az első szélvédőmosót és a fénykürtöt. 6) Tartsa a kapcsolókat kb. 3 másodpercig, a hangjelző visszaigazoló hangjelzésének megszólalásáig bekapcsolva. 7) Ellenőrizze a korábban hibás kimenet vagy kimenetek működőképességét.