Bakker, te is tudod, hogy nem elriasztani akarom. Pár éve , lett a TSaládban egy 147 Ducati Corse. :-)))
Nem véletlenül.. ( Ford Mondeo helyett. )
Alfa Romeo = élményautó = örömforrás. Nálam.
Arra kívántam felhívni a potenciális Alfista figyelmét, hogy figyelmesen nézze - vizsgálja át, azt ,amiért pénzt ad.
Amikor mi vettük a 147est, 2008as olajkályhák voltak 8ook huf környékétől. A mienkben is volt 8as.....mármint a bekerülési kőccségben.... de volt még előtte szám.... és nem egyes vót. És azóta már kellett rá locsolni:-)))) De minden fillért megér az az egérkamion :-P
Ezt olvasva a sajátjaimat is fel kéne gyújtanom, most miért hozod rá a frászt? :) Most vegyen felgyulladós BMWt, Prince motoros Minit? Máshol sincs kolbászból a kerítés.
Benzinesek, javarészt elhullottak,amelyik megy még, az is , ketyegő időzített bomba. Talán, kevés méteres, tényleg megvigyázódott darabok húzzák még valahogy... De meddig és milyen áron? Ha TS- mármint a Fiat vasblokkos sz@rja, akkor volt időben széthúzva és megcsapágyazva? Gyári elsőszerelés minőségben? Ha Busso, akkor valamivel jobb a helyzet.... Ha valamelyik olajkályha, akkor jobb a helyzet, de ismert-e az előélet? Milyen kenő és üzemanyagokkal lett üzemeltetve? Mennyi volt a hidegüzem a futott km-ből? Volt-e hidegen ütve- vágva?
Bódé: kb. 2009-10es, első forgalomba helyezésűek a széria vége.. Rozsda?
Ha sok a méter ,amit itthon futott, akkor nyiszereg-nyöszöröghet kb. bármi. Gátlók...szilentek---->1000 lengőkar..
OK, köszi mindenkinek, megoldom valahogy! :-) Lehet, hogy túlzó a félelmem, kellően fanatikus vagyok ám, szóval nem gond az esetleges későbbi javítás, de szeretném persze az elejét venni a nagy problémahalmaznak, szóval egy előzetes átvizsgáláson nem akarok spórolni. Lehet, hogy egy független, átvizsgálásokkal foglalkozó szakember is megteszi, csak gondoltam egy Alfa-specifikus szaki azért jobb döntés lehet.
Annyira ne stresszeld tul, foglalj egy idopontot valami helyi szervizbe. Nem a hibakod lesz a legdragabb problemad. Benzin/dizel? Ne fustoljon se hidegen, se melegen, ne csattogjon a hidrotoke vagy a vezerles, legyen jo a valto es a kuplung, ne logjon a futomu. Ehhez nem kell Alfa szaki. Altalaban a draga dolgok pont nem az ECUbol olvashatok ki. :)
Szeretnék segítséget kérni, autóvásárlás előtt vagyok. Egy 147-est néztem ki, sajnos nem magánszemély az eladó, hanem kereskedésben áll a kiszemelt gép, de persze nem akarok előítéletes lenni, lehet akár jó vétel... Az autó Salgótarjánban van, én budapesti vagyok. Ha lenne olyan szakértő, aki eljönne velem, és szemrevételezné a gépet, ki tudná olvasni az esetleges hibakódokat, azt honorálnám természetesen. Ha szintén budapesti lenn az illető, a szállítás is az én gondom természetesen. Tudná valaki vállalná ezt mondjuk a jövő héten (esetleg utána) valamikor?
Hiába túrom a netet, nem találok Alfa Giuliettáról (2012) olyan képet, amin tisztán látszanak a kormány/tempomat alatti elemek. Eddig nem néztem figyelmesen, de most, hogy hazahoztam a szervizből, nekem valami nagyon gyanús, mintha hiányozna egy elem, ezért szeretném megnézni, milyen az eredeti, lehet, hogy csak beképzelem. Nincs valakinek egy fotója?
Ebből az autóból a legfiatalabb is 12 éves. Teljesen mindegy, hogy milyen híre van az autónak, vagy a motornak. Ha nem tartották karban akkor állandó szívás lesz az élet a "legjobb motor"ral is. És fordítva, ha odafigyeltek rá akkor az 1.8 is úgy ketyeg mint a doxa.
12 éves autónál állapotot veszünk, nem pedig "népítélet"et. Kizárólag az számít, hogy mi áll ott előtted. Semmi más.
Szerintem se, de a kínálatból még tán az 1.8TS bírná a legjobban. Nekem is szívem csücske a GT, ha feljönne egy facelift V6, világos belsővel, értelmes áron.. :-)
Egy GT-t szeretnék nagyon venni, de semmi tapasztalatom nincs vele. Mit tanácsoltok melyik motorral érdemes (főleg városi használatra). Amit nézek, az a 1,8T vagy 2.0 benzines. Nem tudom az 1.9 dízel mennyire megbízható. Melyiket ajánljátok?
Illetve, mi a főbb típushibái, mire kellene odafigyelnem?
Na megtaláltam. Az ISO valóban változott a DIN-hez képest, de az M8 maradt 13 mm. Az M10, 12, 14 lett kisebb egy milliméterrel, az M22 meg több kettővel.