Miután mindenféle rendszámmal foglalkozó topic-kal találkoztam, de olyannal nem ami az 1990 előtt kiadott rendszámokkal, azok történetével foglalkozik, vettem a bátorságot, egy ilyent nyitni.
Arra kérem az ide írókat, az általuk feltett rendszámokkal kapcsolatban a lehető legtöbb információt, képet, évjáratot tegyék fel.
Erre a kérdeznék valamit-re csak tippem lenne.Hátha "jambooo"t.társ jobban tudna segíteni a kérdésedben.
A tippem:függőtt az oszlophossz,melyik országba lett exportálva a gép./ ezek a gkvez ülések viszonylag kevés állítási lehetőséggel bírtak./Az pedig hogy szervó nélkül melyiket volt könnyebb mükődteni,a kormányművön múlt.Gondolom ezeket ia fejlasztgették.Mielőtt valaki megkövez,ez az én tippem volt.
Négyküllős kormány volt rajta. A pletykák szerint ez egy bemutató darab volt, aztán alakították át a MÁVAUT-nál műszeres kocsivá. Az utastérben pl. nyithatatlan dupla üvegű ablakok voltak. Közöttük takaríthatatlanul állt a kosz. Némelyikben esős időben akvárium is volt.
Hajdanában (1957-től) a különleges célú járműveknek UA jelű rendszámuk volt. Aztán a magángépkocsik "mérhetetlen elszaporodása" idején átcserélték őket FD-re.
Kérdeznék valamit. A 620, 630-asok némelyikében rövidebb, másokban hosszabb volt a kormányoszlop. Vagyis alacsonyabban, vagy magasabban volt a kormánykerék. Ez mitől függött? Emlékeim szerint az alacsonyan levő kormánykereket könnyebb volt cibálni.
Érdkes az U-s (?) rendszám ezen a járművön. De a korai alsó tükörtartók, egykaros ablaktörlők kihajtva a peremig, a rendszámtartó is érdekes részletek.
Egyszer volt,hol nem volt de létezett ez a rendszám.Ez olyan de olyan erős volt,egymaga feltolt 2 személlyel egy Simson Swalbe-t a Kálvária dombra.A mai találós:Melyik városban található a domb?
Elfeledtem leírni, a kockaműszereknek a jeleadójuk is más. A vezetőülés mögött voltak felerősítve, s köztük volt a légnyomásjeladó(k) (!) is.
Az elől motoros Ikarusoknál szerintem pedig azért nem volt szinte sohasem fordulatszámmérő, mert a jeladót nem lehetett feltenni a veztengely. végére a hűtőventillátor miatt. Igazából nagyon itt nem is volt szükség erre a műszerre, mert a gkv. füle helyettesítette. A farmotornál persze több szempontból is más volt a szitu.