Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Lozsa Creative Commons License 2006.12.04 0 0 338
A kormánynak esetleg lehet még holtjátékából elvenni, bár valszeg kopásból adódik a dolog. De mindenképp ellenőrizni kell a keresztkitámasztónak a szilentjeit és a kormányműhöz menő kormányrúd csuklóiank rögzítettségét lógását. A koppanás általában valamelyik csukló kotyogását jelenti a bordán. Szélén lehet holtjáték nagy is, bár ott úgysem érzékeled, mivel a visszatéritőerők kiküszöbölik a holtjátékot ott. Jó kormánymű amúgy nem lóg középállásban, de mint mondtam ez már nyilván kopott. Mellesleg ha sétál is az úton az lehet a két első hossztartónak a 2-2 első szilentjének, vagy a hásó hossztartók első nagy "pogácsájának" lógásából is. Bp.-en gyere hozzánk ha gondolod, 200-asban egész biz
Előzmény: Zotyik (335)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 337

Oké!

 

Köszi!

elf Creative Commons License 2006.12.04 0 0 336
Az kene, hogy lehuzod az ablakot, es kozben rangatod a kormanyt.
Jaro motornal.

Az ablakon kihajolva tudod nezni a kereket.

Mutasd meg egy a TIPUSHOZ ERTO szerelonek. O meg tudja majd mondani hogy sok vagy sem, es hogy mi az oka.
Előzmény: Zotyik (335)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 335
Egyébként igen, középállásban sztem nagy. Legalább is sztem. Mondjuk amikor megrángattam jobbra-balra, akkor nem kopogott.
Előzmény: Zotyik (334)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 334

Szia!

 

Köszi neked is!

 

Azt sajnos nem néztem, hogy a végállásban milyen a kormány holtjátéka. Egyébként ha ott is nagy, akkor az mit jelent?

Előzmény: elf (333)
elf Creative Commons License 2006.12.04 0 0 333
www.mlre.hu

kihez-hova rovat.

Ott vannak szervizek. Es alkatreszboltok is.
Ha eddig szemelyautot vezettel fogasleces kormenymuvel furcsa lehet egy terepjaro csigas kormanymuve.
Kozepallasban is nagy a holtjatek, vagy csak a szelen?
Előzmény: Zotyik (331)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 332
Bocs elírtam, az olajfolyás szemből nézve a motor jobb oldalán, alján volt.
Előzmény: Zotyik (331)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 331

Szia!

Köszi! :-)

 

És az vajon miért lehet, hogy olyan nagy a kormány holtjátéka? A kormányösszekötőt megrángattam, de nem kotyogott. Akkor maga a szekezett lenne rossz? Vagy csak én vagyok gyengus? :-) És valami kattant is néha a tekerés közben. De érezni nem éreztem a kormányon semmit. Ja és valami olaj folyást találtam a motor szemből nézve bal oldalán. De sajnos nem tudtam megállapítani honnan folyhat. A terepváltó sémájának mi a kiosztása? Bal alul, bal felül, jobb felül, jobb alul milyen állások vannak a terepváltón? Az is érdekelne, vajon mennyibe kerülhet a jobb oldali sárvédő javítása? A motortérnél belül ki van lyukadva és a lyuk körül rohad is egy kb 15 * 15 cm-es részen. Egyébként máshol a korához képest jó állapotban van a kasztni. Sajnos sehol sem találtam Land Rover szervízt (a gyárin kívül). Alkatrészeket honnan lehet beszerezni hozzá?

Bocs a sok kérdésért, de hát nem egy tömegautó a Landy és elég nehezen találok hozzá bármit a neten.

Előzmény: pekka528 (330)
pekka528 Creative Commons License 2006.12.04 0 0 330
Szia, Zotyik!
Üdv a klubban!
A szervó nekem is búg, valszeg azért mert az előző tulaj nem kímélte és meghajtotta olaj nélkül, ezért a belseje elkopott:((.
Nem olyan vészes a javítása, de a fel-le szerelés elég jó móka/ legalábbis nekem az volt, igaz az enyém benzines/.
Ha tudok segíteni, szólj!
Pekka
Előzmény: Zotyik (329)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.04 0 0 329

Na ma megnéztem mégegyszer az autót élesben is.

A motor pöcre indult. Szép egyenletesen járt nem kopogott nem zörgött. A váltó mint kés a vajban. A kormánynak nagy a holtjátéka és néha kattan-koppan egyett tekerés közben. A kardánkereszt zsírozva van. A jobb első sárvédő a motortérnél át van rohadva. A vezetőülés meg mintha nem lenne rendesen lecsavarozva, mozgott alattam. Meg egy picit fura hangja vana szervónak. Mintha búgna kormány tekerés közben. Nagyjából ennyi. Vélemény?

Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 328
nem semmit...
Előzmény: Zotyik (327)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 327
Ja tényleg! Nem tudsz valahol egy honlapot, ahol lehetne olvasni műszaki leírást, esetleg tesztet a Discovery 1-ről?
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 326

Oké!

Köszi mégegyszer a segítséget!

 

Előzmény: Lozsa (325)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 325
nagyon megbízható. ha rendesen volt olaj cserélve akkor akár 4-500000-et is elmegy. Holtátékot nehéz lenne elmagyarázni, de amit nézz meg mindenképpen az első agy nál a gumispkát vedd le és ha mozgatják a kardánt a közepén a féltegley vége ne lógjon a bordában.
Előzmény: Zotyik (324)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 324

Köszönöm szépen a gyors választ!

Olajfolyás nincs az autó alatt! Pedig már vagy 2-3 hete áll az autó! Engem is meglepett...

A hajtáslánc holtjátékát hogy tudom megnézni? És mennyi az ami még jónak számít és hol kezdődik a rossz. Egyébként a karosszéria nagyon egyben van. Alul sem rohad, belül is szép az autó, bár beindítva még nem hallottam. Az majd hétfőn jön el. Sajna hétvégén nincs senki a kersekedésben, de a biztonsági őr beengedett. Egy dolgott vettem észre rajta ami picit zavart, mégpedig azt, hogy a szélvédő gumitömítése felül mintha nagyon el lenne öregedve. Bár mondjuk ez legyen a legnagyobb probléma...  

Ez a motor egyébként mennyire megbízható?

Előzmény: Lozsa (323)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 323
A 200-as a 2.5 tdi motorok közül a régebbi verzió, 94-ig építették az autókba. Nagyon hasonlít a 300-ashoz, de ez még kisebb befecskendezési nyomással dolgozik, teljesen mechanikus, és több ékszíj hajtja a segédberendezéseket. Vásárláskor a motor tekintetében nem sok mindenre lehet "odafigyelni" jobban jársz ha megmutatod egy szerelőnek. Amúgy talán a holtjátékokat érdemes a leginkább megnézni a hajtásláncban, mert az nagyon húzós tud lenni ha már sok összeadódik. Olajfolyással kár törődni hacsaknem ömlik belőle, mert minden land-rover olajos, max. le lehet vele törni az árból. Rendszeres zsírzást igényelnek a kardánkeresztek! Persze a már kopott kersztnek semmit nem ér. Amúgy időnként lehet szelephézagot nézni. (15-20) olajszinteket érdemes gyakran ellenőrizni főleg a terpváltóban. Szervizelni 10.000-enként kell, minden 2. szervíznél illik a hidakban, minden 4.nél pedig a váltó+terpváltóban is. 80000.ként vezérműszíj csere. Típusbetegsége a hajtáslánckopások, és a váltókihajtás tengelyen lekopó borda.
Előzmény: Zotyik (318)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 322
Képzeld raktam már :) Szerintem pont a tiédet :))
Előzmény: Alfred (321)
Alfred Creative Commons License 2006.12.03 0 0 321
Lozsa:
És raktál már automata váltót 110 Defibe? ;o)
Előzmény: Lozsa (319)
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 320

Szia!

 

Akkor nekem máris segíthetnél! :-)

A kérdések a hsz-ed alatt találhatok!

Előzmény: Lozsa (319)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.03 0 0 319
Sziastok! Most látom, hogy van land-rover topic. Én Land-Rover szervizes vagyok, ha gondoljátok szívesen segítek mindenben (főleg 2004-5 évjáratig). ui: nem túl gyakran járok itt úgyhogy ha fontos akkor jöhet e-mailben. Üdv: Lozsa
Zotyik Creative Commons License 2006.12.03 0 0 318

Sziasztok!

 

Még új vagyok itt. Kinéztem magamnak egy Discovery-t 2.5 tdi 200-as. Mit jelent ez a 200-as jelölés a motornál? Mi a különbség a 200-as és a 300-as között? Mire kell odafigyelni vásárláskor? Vannnak olyan dolgok amiket külön meg kell nézni?

Hány km-erenként kell szervízelni? Vannnak rajta olyan pontok amiket rendszeres időközönként zsírozni, ill karbantartani szükséges? Van tipusbetegsége az autónak?

Bocs a rengeteg kérdésért, de nem találtam sehol erre vonatkozó leírásokat a neten!

Előre is köszi a segítséget!

 

Üdv! Zoli

b_nagy Creative Commons License 2006.10.27 0 0 317

A hátsó diffi szimering kil lett cserélve. Az a fém (drive flange) ami forog a szimeringben tényleg be volt maródva. Most ideiglenesen fel lett csiszolva a felülete.

Valószínű első 4 csavarosat és a hátsó 3 csavarosat cserélni kell ha nem áll meg az olaj folyás.

b_nagy Creative Commons License 2006.10.26 0 0 316

Igazad van, láttam valami hasonló javaslatot az angol szerelési útmutatóban. Utánna fogok nézni.

Kössz.

Előzmény: elf (315)
elf Creative Commons License 2006.10.26 0 0 315
Ha difitszimeringet cserel az ember, erdmes lehet beruhazni arra vasdarabra ami a szimeringhez dorzsolodik.
menesztőtárcsának(drive member, drive flange) hivjak.

Idovel ugyan is ais kopik, szimmering kidorzsoli.
Viszont nem draga.
b_nagy Creative Commons License 2006.10.26 0 0 314

Üdv Pingu.

 

A kardánkereszteket átnéztem, bezsíroztam, szerintem ok. A diffiből jön a kottyanás, de meg fogom nézetni. A diffi szimeringeket meg ma berakják ha minden igaz. A kormánymű olajfolyása több annál amit még el lehet nézni. A tetején szivárog lassan az olaj a 4 csavar kornyékén. Azért gondolkodom mit csinaljak vele, tömítés készlet? felújítás? A vezérműszíj és kiegészítői frissen voltak cserelve.

Barna 

Előzmény: pinguru (311)
Ivwi Creative Commons License 2006.10.26 0 0 313

Úgy látom kapósak a discóveryk:)

Én péntektől vagyok márkatárs. Hétvégén mentem vele 600km-et, és most a szerelőnél dekkol:( No nem az út miatt!! Vezérműszijj csere, és bonuszilag egy vízpumpa.

 

Üdw: Ivwi 

soonó Creative Commons License 2006.10.26 0 0 312
Nekem mindenhol száraz, sehol egy csepp olaj, nem kopog, nem romlik el.
Pedig becsszó ez is egy Defender. :)))
Előzmény: pinguru (311)
pinguru Creative Commons License 2006.10.26 0 0 311

Szevasz b nagy márkatárs

 

Mielött nekiesel a difinek érdemes a kardánkereszteket megnézni, azok igeny hülye hangokat tudnak kiadni, hamar azt hiszed, hogy a difi a rosz. Én is így jártam, most új keresztek vannak fent (zsírzópontok legyenek), és máris sokkal jobb az akusztika. Egyébként nem érdemes paszentosra kiékelni, mert szorulni fog, ennek lennie kell néhány foknyi kotyogása, persze induláskor néha lehet kattanást hallani, de sztem az okés, bár ha erről más a véleménye , az szóljon.

 

A kormányszervónál ellenőrizd az olajszintet, ha szivárog, néha töltsél utána, ez ilyen, persze, ha nagyon folyik, akkor az más tészta.

 

Nézesd meg a vezérműszíjat, talán az a legfontosabb, mert ha elszakad, akkor fájdalmas lesz anyagilag.

 

Üdv

 

Pingu

 

 

 

 

Előzmény: b_nagy (310)
b_nagy Creative Commons License 2006.10.26 0 0 310

Üdvözletem az uraknak.

 

Land Rove Discovery I (300tdi) tulajdonosa lettem és nyagyon örülök neki. Az állapota a korának megfelelő (10 éves kb 170'000 Km) és elkezdem a rendbetételét. Diffivel és kormányművel  kapcsolatban szerenék segítséget kérni a hozzáértőktől. Mind a diffik mind a kormánymű ereszti az olajat kissebb nagyobb mennyiségben. A kormány balra tekerésekor néha furcsa hangot ad, bár rendesen működik az olajfolyáson kívűl. Van e értelme szimering készletet venni hozzá, vagy jobb felújítatni profival?

A diffikkel kapcsolatban már érződik egy enyhe kotyogás és szeretném kihézagoltatni a csapágyakat. Tudnátok ajánlani valakit aki profi ebben? (ha esetleg van Debrecen közelében)

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv: Barna

kutisz Creative Commons License 2006.10.10 0 0 309
A RR Classic hátsó csomagtérajtójában bonyolult az üvegcsere? (Nekem matt feketével lefújták az egész keretet, és nem tudom, hogy hol keressem a csavarokat.)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!