Az igazolófüzet szerint 1966-ban indult a túramozgalom, igaz, akkor még sokkal rövidebb volt a kör. 1977-ben történt jelentősebb útvonal-módosítás (+350 km), a 2000-es igazolófüzet szerint pedig az 5 szakasz összesen 3300 km.
2008. év végén én voltam a 431. teljesítő. Azóta módosult az útvonal, bár meglehetősen kevés szó esik róla. 1000 alatt lehet ma is a teljesítők száma, szerintem.
A régi füzet gyakorlatilag nem kapható, itt-ott lehet elfekvő példány. Szerintem akik abban kezdték biciklivel és még nem fejezték be ez egy korrekt lehetőség. Én kb. felét jártam be gyalog eddig, vannak ott nem igazán biciklizhető részek is, amit nyilván kikerültek ezért is jobb ez a szellemiség igazítás. A kerékpárosok "kéktúrája" az a 4000 km feletti Országos körtúra. Vajon mennyi teljesítője lehet?
A Kéktúra szellemiségének szemszögéből valóban üdvözlendő. Ha jól rémlik, akkor eredetileg azért volt megengedő a szabályozás, mert így a hosszú és ingerszegény alföldi utakat hamarabb meg lehetett tenni. De ha jól sejtem, ez nem változott, tehát továbbra is vannak ingerszegényebb, mondhatni unalmasabb részek, hogy hosszú kilométereken keresztül csak egy gáton, vagy egy homoskos földúton caplat az ember. Az a kérdés, hogy van-e valami más indok a kerékpáros teljesítés lehetőségének eltörlésére, vagy tényleg a Kéktúra szellemiségéhez igazították a kiírást.
Az is felmerült bennem, hogy miért kettős a mérce a korábbi füzet és a mostani füzet birtoklásának tükrében? Ez olyan lenne, mintha én még azért közlekedhetnék az autómmal 60 km/h-val városon belül, mert én még akkor szereztem meg a jogsit, amikor az volt az általános szabály. De hogy ne térjek el a tárgytól, egy kéktúrás példa: ha most bekerül egy nyomvonal módosítás és egy új pecséthely, akkor már a régi füzettel rendelkezőknek is az új helyen lévő pecséttel kell pecsételni. Szóval ezt nem értem, bár hozzáteszem, nem is annyira kardinális kérdés, csak, ha már szóba került...
Ikonikus hely, a kéktúra régi végpontja, a "Másfélmillió" kezdőpontja.
Nehezen megközelíthető, és a Bodó-réti bélyegző olyan mértékben van szerencsétlen helyen hogy az valami csodálatos.
Szinte csábítja a Nagy-Milic kihagyására a kicsit is lustább kéktúrázót, pláne most, hogy egy pár métert meg is kell tenni a k+ jelzésen a bélyegzőért.
Régebben, amíg a büfénél volt a pecsét azért sokkal kevésbé volt csábító a rövidebb út Füzérig. (tudom, bezárt a büfé)
a régi Bodó-réti bélyegzőhely, a háttérben Kassa
igazából László-tanya is elérhető gumikerekes eszközzel, az sem volt az igazi
Országos Kék-Túra Útvonalvázlat és Igazolófüzet (1961)
Én nem mondanám, hogy olyan nagyon sokat "nehezítettek" a kerékpárosoknak. Aki csak egy kicsit tervezi az útját, az továbbra is talál olyan szakaszokat ahol lehet rövidíteni.
Szűkebb hazámat nézve:
A Rúzsa-fát továbbra is el lehet érni aszfalton, bő kétszáz métert kell érte betekerni a kerékpárútról. Az 55-össel párhuzamosan futó hosszú egyenes szakaszra szerencsésebb lett volna elhelyezni a pecsétet. Vannak ott magaslesek, elfért volna valamelyiken vagy akár egy AK táblán.
Kellett volna egy Ruzsa és Zákányszék közé, - Ruzsa-Zákányszék-Mórahalom hármashatárhoz - ahol keletre fordul az AK Ruzsa-Vágó után. Sándorfalva-Ópusztaszer szakasz továbbra is könnyen leküzdhető. Az ördöngősi pecsét sem az igazi. Onnan 3,5 km-re, a kéktói erdőnél valamelyik magaslesen vagy irányjelző táblán elfért volna a pecsét.
ezt célszerűen egy új kiadású füzet előtt volna célszerű meglépni (azaz jó lett volna 2018-ban, de így is csomót csúszott a füzet, biztos ez lenne a válasz ha megkapirgálnád..)
A Geszt és Zsadány közötti "Belec" pecsét is nagyon jó helyen van. A Dévaványa-Körösladány közötti szintén. Nagyon jó döntések ezek :)
Azt viszont még nem tiszta, hogy a Petőrészi kilátó most letérést fog jelenteni (nem nagy távolság mondjuk). Bár volt ott módosítás mostanában, így ha odaterelték volna a túrát, akkor már tudnánk.
Nagyon köszi, Nektek is, h elirányitottatok, meg azoknak is, akik összehozták.
már csak rendeződnie kellene a világ dolgainak..
próbálom a első napot megszervezni, ebbenn még segitene valaki?
ötlet az lett volna, hogy Tömördön kocsi lerak reggel, átbuszoz Írottkőhöz. Node Velem a legközelebbi helyiség, és oda is csak délután látok buszt. Az első lépésekben tudnátok segíteni?
Részben. A 20 új pecsételőhelyből csak 10 van eddig felrakva.
A Magyar Természetjáró Szövetség honlapján (www.mtsz.org) 2020. március 23-tól letölthető formátumban elérhető lesz az a pótlap, amely tartalmazza az alapos szakmai tervezés során kialakított következő húsz új bélyegzőhelyet: Pörböly, Ólom-hegy, Császártöltés, Kis Keceli út, Jánostelek, Rúzsa-fa, Ördöngös, Túrkeve, Folyás-ér, Begécsi-víztároló, Szilaspuszta, Belec, Szentpéterszeg, Bojt, Pipóhegy, Fancsika, Petőrészi-kilátó, Gút, Rétközberencs, Karos.
Első blikkre úgy látom, sikerült megnehezíteni a kerékpáros rövidítéseket, "optimalizálásokat". Elég sok új pecsét lett, néhány nagyon hasznosnak tűnik, pl. Ólom-hegy.
A termeszetjaro.hu-n már fent vannak az új pecsételőhelyek. A nagy része terepen van és jól kizárják a rövidítés lehetőségét. Túrkevénél meg a könnyebb kiszállásáért lett egy új.
és ne feledkezzünk meg a helyi idegenvezetőkről,kik közül sokan szivesen segitenek a logisztikában.Az elérhetőségeik szintén a HeyJoe- n találhatóak meg.
Régóta bele akartam már nézni a Turistaság és Alpinizmus 1929 júniusi számába, amelyben az Országos Kék jelzés atyja, Dr. Strömpl Gábor elmondja az útjelzésekkel kapcsolatos elképzeléseit, amelyeket aztán 1930 elején el is fogadtak.
"...Minden országos érdekűútvonal hazánk valamennyi hegyvidékén pirosszínűvolna; a vidéki érdekű: kék;a helyiérdekű pedig sárgaés szükség szerint zöld...
...A piros útvonalakadják az úthálózat gerincét.Ez lesz a „hírességek” vezérfonala. A többi út aztán kedvesebb, meghittebb szépségekhez vezet."
Mint tudjuk a pirosból végül kék lett, de az ötlet itt és ekkor született meg Dt Strömpl Gábor térképész tollából.
Gyakorlatilag a folyamatosan sátrazókon kívül szinte mindenki tömegközlekedik. Az autót mindig a napi szakasz végére kell tenni akkor nem késheted le. Ebből következik, hogy reggel kell tömegközlekedni. Ez nagyrészt busz de néhol vonat is lehet. A logisztika kidolgozása a túrázó feladata, te tudod mennyit bírsz naponta és úgy kell szakaszolnod, hogy beleférj.
Önkéntes, és önzetlen természetjárók komoly munkával kigyűjtötték a lehetséges tömegközlekedési pontokat és célpontokat - köszönet érte. Tervezni szabad de a kéktúra megvár, nem részletezem mire gondolok!
Sok időnk van tervezgetni, egy dolgot viszont sehol se találtunk.
Feleségemmel sok ütemben szeretnénk végigmenni a túrán. Alapvetően az volt a tervünk, hogy indulás helyszinére saját kocsival megyünk, este meg valahogy visszavergődünk a kocsihoz, és onnnan haza a gyerekekhez, nagyihoz. Maximum 2 napot tudunk megoldani, de akkor meg két napnyi sétát kell visszamenni.
Szóval valaki csinálta úgy meg a túrát, hogy közben figyelte a tömegközlekedési lehetőségeket is?
Az új AK igazolófüzetet keressétek 2020. március 23-tól a Turistashopban (www.turistashop.hu). A kiadvány ára 1990 Ft, Természetjáró Kedvezménykártyával (TEKA) azonban csak 1592 Ft.
Kérlek, hogy ne nézd hülyének a többi Kéktúra fórumozót! Ők is olvassák a neten, vagy a médiában a valódi hírforrásokat a koronavírusról, és az azzal kapcsolatos teendőkről. Nem a te feladatot, hogy a honlapra tévedő összes olvasót feltétlenül tájékoztasd az általad a neten talált anyagokból!
Ez nem egy koronavírus témájú fórum, azt megtalálod itt fenn a Fórumra kattintva legfelül, mert az a legpörgősebb. A veszélyhelyzetre való tekintettel sem függesztettük fel azt a fórumszabályt, hogy minden témát a megfelelő fórumban KELL megvitatni. Itt továbbra sincs helye például politikának, személyeskedésnek, vagy offtopiknak.
Nem szólítok meg senkit mert az adok kapok esetében ez értelmetlen. Csak halkan megjegyezném, hogy szerintem mindenkinek megváltozott annyira az élete, hogy azzal foglalkozzon most nem pedig egymás (túratársak) bántásával. Ez az az időszak amikor minden korábbi személyes valós vagy vélt sérelmet ideje félretenni, a vírus sem válogat! Vigyázzatok egymásra és családotokra, még a kéktúra is megvár, csak meg is kell élni!