Keresés

Részletes keresés

nagypapi Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71039

Az igazolófüzet szerint 1966-ban indult a túramozgalom, igaz, akkor még sokkal rövidebb volt a kör. 1977-ben történt jelentősebb útvonal-módosítás (+350 km), a 2000-es igazolófüzet szerint pedig az 5 szakasz összesen 3300 km.

Előzmény: HEV (71038)
HEV Creative Commons License 2020.03.25 -1 1 71038

Köszönöm. Ha jól láttam 2003-ban indult a mozgalom, így ez nem is rossz teljesítési arány. 

Előzmény: nagypapi (71037)
nagypapi Creative Commons License 2020.03.25 -1 0 71037

2008. év végén én voltam a 431. teljesítő. Azóta módosult az útvonal, bár meglehetősen kevés szó esik róla. 1000 alatt lehet ma is a teljesítők száma, szerintem.

Előzmény: HEV (71036)
HEV Creative Commons License 2020.03.25 -1 1 71036

A régi füzet gyakorlatilag nem kapható, itt-ott lehet elfekvő példány. Szerintem akik abban kezdték biciklivel és még nem fejezték be ez egy korrekt lehetőség. Én kb. felét jártam be gyalog eddig, vannak ott nem igazán biciklizhető részek is, amit nyilván kikerültek ezért is jobb ez a szellemiség igazítás. A kerékpárosok "kéktúrája" az a 4000 km feletti Országos körtúra. Vajon mennyi teljesítője lehet? 

Előzmény: Okulare (71035)
Okulare Creative Commons License 2020.03.25 -1 1 71035

A Kéktúra szellemiségének szemszögéből valóban üdvözlendő. Ha jól rémlik, akkor eredetileg azért volt megengedő a szabályozás, mert így a hosszú és ingerszegény alföldi utakat hamarabb meg lehetett tenni. De ha jól sejtem, ez nem változott, tehát továbbra is vannak ingerszegényebb, mondhatni unalmasabb részek, hogy hosszú kilométereken keresztül csak egy gáton, vagy egy homoskos földúton caplat az ember. Az a kérdés, hogy van-e valami más indok a kerékpáros teljesítés lehetőségének eltörlésére, vagy tényleg a Kéktúra szellemiségéhez igazították a kiírást. 

Az is felmerült bennem, hogy miért kettős a mérce a korábbi füzet és a mostani füzet birtoklásának tükrében? Ez olyan lenne, mintha én még azért közlekedhetnék az autómmal 60 km/h-val városon belül, mert én még akkor szereztem meg a jogsit, amikor az volt az általános szabály. De hogy ne térjek el a tárgytól, egy kéktúrás példa: ha most bekerül egy nyomvonal módosítás és egy új pecséthely, akkor már a régi füzettel rendelkezőknek is az új helyen lévő pecséttel kell pecsételni. Szóval ezt nem értem, bár hozzáteszem, nem is annyira kardinális kérdés, csak, ha már szóba került...

 

 

Előzmény: Pompiere (71034)
Pompiere Creative Commons License 2020.03.25 -1 2 71034

Már nem lehet kerékpárral teljesíteni:-)

 

Üdvözlendő!

Előzmény: Güsziológus (71033)
Güsziológus Creative Commons License 2020.03.24 -3 0 71033

Már nem lehet kerékpárral teljesíteni:-)

"10. A kerékpárral történő teljesítés az új igazolófüzetben már nem, a használatban lévő régi füzetek esetében ugyanakkor még elfogadható."

 

Forrás:

http://mtsz.org/cikk/az_alfoldi_kektura_fontos_tudnivaloi_es_modositasai

Előzmény: Pompiere (71031)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.22 -3 1 71032

Amit nem értettem régebben sem az a Nagy-Milic.

Ikonikus hely, a kéktúra régi végpontja, a "Másfélmillió" kezdőpontja.

Nehezen megközelíthető, és a Bodó-réti bélyegző olyan mértékben van szerencsétlen helyen hogy az valami csodálatos. 

Szinte csábítja a Nagy-Milic kihagyására a kicsit is lustább kéktúrázót, pláne most, hogy egy pár métert meg is kell tenni a k+ jelzésen a bélyegzőért.

Régebben, amíg a büfénél volt a pecsét azért sokkal kevésbé volt csábító a rövidebb út Füzérig. (tudom, bezárt a büfé)

 

 a régi Bodó-réti bélyegzőhely, a háttérben Kassa

 

 igazából László-tanya is elérhető gumikerekes eszközzel, az sem volt az igazi

Országos Kék-Túra Útvonalvázlat és Igazolófüzet (1961)

Előzmény: jzp2107 (71030)
Pompiere Creative Commons License 2020.03.22 -2 2 71031

Én nem mondanám, hogy olyan nagyon sokat "nehezítettek" a kerékpárosoknak. Aki csak egy kicsit tervezi az útját, az továbbra is talál olyan szakaszokat ahol lehet rövidíteni.

 

Szűkebb hazámat nézve:

A Rúzsa-fát továbbra is el lehet érni aszfalton, bő kétszáz métert kell érte betekerni a kerékpárútról. Az 55-össel párhuzamosan futó hosszú egyenes szakaszra szerencsésebb lett volna elhelyezni a pecsétet. Vannak ott magaslesek, elfért volna valamelyiken vagy akár egy AK táblán.

Kellett volna egy Ruzsa és Zákányszék közé, - Ruzsa-Zákányszék-Mórahalom hármashatárhoz - ahol keletre fordul az AK Ruzsa-Vágó után. Sándorfalva-Ópusztaszer szakasz továbbra is könnyen leküzdhető. Az ördöngősi pecsét sem az igazi. Onnan 3,5 km-re, a kéktói erdőnél valamelyik magaslesen vagy irányjelző táblán elfért volna a pecsét.

A további szakaszokat még csak nem is néztem...

Előzmény: nagypapi (71022)
jzp2107 Creative Commons License 2020.03.22 0 2 71030

ezt célszerűen egy új kiadású füzet előtt volna célszerű meglépni (azaz jó lett volna 2018-ban, de így is csomót csúszott a füzet, biztos ez lenne a válasz ha megkapirgálnád..)

 

talán a következőnél

a szándék már úgy látom meg lenne hozzá..

Előzmény: Törölt nick (71029)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.22 -2 1 71029

A klasszikus kéktúrára (OKT) nem terveznek hasonló, nehezebben megközelíthető bélyegzőhelyeket?

Például:

- Nagy-Milic 

- Kecske-pad

- Martonyi kolostorrom

- Tepke-kilátó

- Szandavár-nyereg

- Romhányi-hegy

- Naszály

- Nagy-Gete

- Vitányvár

- Badacsony, Kisfaludy-kilátó

- Tátika vár, vagy Rezi

 

Ha a felsorolt pontoknak csak a felén lenne bélyegző, már sokkal kevésbé lenne autós vagy biciklis módon is "teljesíthető" a kéktúra.

 

(mondjuk a bringásokkal nekem semmi bajom, volt hogy én igazítottam útba párat a kéken, Nagyvázsonyban pedig egy bringásnak adtam bélyegzőpárnát)

 

Ami mindezt gátolja: a teljesítői darabszám is csökkenne valószínűleg. 

 

Előzmény: Athrun (71028)
Athrun Creative Commons License 2020.03.22 0 0 71028

Fenn van mind, a lentebb megadott linken.

A Geszt és Zsadány közötti "Belec" pecsét is nagyon jó helyen van. A Dévaványa-Körösladány közötti szintén. Nagyon jó döntések ezek :)

Azt viszont még nem tiszta, hogy a Petőrészi kilátó most letérést fog jelenteni (nem nagy távolság mondjuk). Bár volt ott módosítás mostanában, így ha odaterelték volna a túrát, akkor már tudnánk.

Előzmény: HEV (71023)
HEV Creative Commons License 2020.03.22 0 0 71027
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.22 -2 0 71026

Hagyd Kőszegen a kocsit.

Velembe van busz viszonylag gyakran, és Tömördről is vissza.

Ilyenkor érdemes egy közlekedési csomópontot választani bázisnak, ahova a kis falvakból gyakrabban van járat, mint maguk közt a falvak közt.

 

Velemből bizony először fel kell kapaszkodni Írottkőre. :-)

Előzmény: bpityu (71025)
bpityu Creative Commons License 2020.03.22 0 0 71025

közben megtaláltam a kereső mezőt :)

bpityu Creative Commons License 2020.03.22 -1 0 71024

Nagyon köszi, Nektek is, h elirányitottatok, meg  azoknak is, akik összehozták.

már csak rendeződnie kellene a világ dolgainak..

 

próbálom a első napot  megszervezni, ebbenn még segitene valaki?

ötlet az lett volna, hogy Tömördön kocsi lerak reggel, átbuszoz Írottkőhöz. Node Velem a legközelebbi helyiség, és oda is csak délután látok buszt. Az első lépésekben tudnátok segíteni?

HEV Creative Commons License 2020.03.21 0 2 71023

Részben. A 20 új pecsételőhelyből csak 10 van eddig felrakva. 

 

A Magyar Természetjáró Szövetség honlapján (www.mtsz.org) 2020. március 23-tól letölthető formátumban elérhető lesz az a pótlap, amely tartalmazza az alapos szakmai tervezés során kialakított következő húsz új bélyegzőhelyet: Pörböly, Ólom-hegy, Császártöltés, Kis Keceli út, Jánostelek, Rúzsa-fa, Ördöngös, Túrkeve, Folyás-ér, Begécsi-víztároló, Szilaspuszta, Belec, Szentpéterszeg, Bojt, Pipóhegy, Fancsika, Petőrészi-kilátó, Gút, Rétközberencs, Karos.

Előzmény: Athrun (71021)
nagypapi Creative Commons License 2020.03.21 -1 1 71022

https://www.termeszetjaro.hu/hu/list/az-alfoeldi-kektura-pecsetelohelyei/109744540/

Első blikkre úgy látom, sikerült megnehezíteni a kerékpáros rövidítéseket, "optimalizálásokat". Elég sok új pecsét lett, néhány nagyon hasznosnak tűnik, pl. Ólom-hegy. 

Előzmény: Athrun (71021)
Athrun Creative Commons License 2020.03.21 0 1 71021

A termeszetjaro.hu-n már fent vannak az új pecsételőhelyek. A nagy része terepen van és jól kizárják a rövidítés lehetőségét. Túrkevénél meg a könnyebb kiszállásáért lett egy új.

Előzmény: jzp2107 (71014)
Pulmy Creative Commons License 2020.03.21 -1 0 71020

és ne feledkezzünk meg a helyi idegenvezetőkről,kik közül sokan szivesen segitenek a logisztikában.Az elérhetőségeik szintén a HeyJoe- n találhatóak meg.

Előzmény: Törölt nick (71019)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.21 0 0 71019

Szinte mindenki így csinálja, tömegközlekedéssel.

Mondok pár példát:

Bakony

-Nagyvázsonyban hagyni a kocsit, busszal Bakonybélbe, majd kétnapos túrával vissza Nagyvázsonyba.

Alvás: Városlőd, Iglauer Park.

1. nap viewArticle

2. nap viewArticle

 

Zemplén

-Vonat Encsre, első nap Encs-Regéc, második nap Regéc-Makkoshotyka, harmadik nap 'Hotyka-Sátoraljaújhely, majd onnan vissza vonattal Kecskemétre.

Szállás Regéc (Kovácsék, vagy más) Makkoshotyka Vilma néni

 

Mátra

-autó Sirokon, busszal fel Mátraházára, (esetleg a Kékesre) túra vissza Sirokra

 

Gerecse:

 -Mogyorósbánya-Tardosbánya 

Szállás Mogyorósbányán Club Leonardoban, akik vállalták a fuvart benzinpénzben Tardosra

Vagy pl Dorog-Mogyorósbánya, szállás ugyanitt, reggel busz Dorogra, majd séta vissza a szállásig

 

Előzmény: bpityu (71016)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.21 -1 0 71018

Ez zsírkirály AttHunter, köszi szépen!

 

Régóta bele akartam már nézni a Turistaság és Alpinizmus 1929 júniusi számába, amelyben az Országos Kék jelzés atyja, Dr. Strömpl Gábor elmondja az útjelzésekkel kapcsolatos elképzeléseit, amelyeket aztán 1930 elején el is fogadtak.

 


"...Minden
országos érdekű útvonal hazánk valamennyi hegyvidékén piros színű volna; a vidéki érdekű: kék; a helyiérdekű pedig sárga és szükség szerint zöld...

 ...A piros útvonalak adják az úthálózat gerincét. Ez lesz a „hírességek” vezérfonala. A többi út aztán kedvesebb, meghittebb szépségekhez vezet."

Mint tudjuk a pirosból végül kék lett, de az ötlet itt és ekkor született meg Dt Strömpl Gábor térképész tollából.

 

 Turistaság és Alpinizmus, 1929 (19. évfolyam, 1-12. szám) | Arcanum Digitális Tudománytár

Előzmény: AttHunter (70977)
HEV Creative Commons License 2020.03.21 0 1 71017

Gyakorlatilag a folyamatosan sátrazókon kívül szinte mindenki tömegközlekedik. Az autót mindig a napi szakasz végére kell tenni akkor nem késheted le. Ebből következik, hogy reggel kell tömegközlekedni. Ez nagyrészt busz de néhol vonat is lehet. A logisztika kidolgozása a túrázó feladata, te tudod mennyit bírsz naponta és úgy kell szakaszolnod, hogy beleférj. 

Önkéntes, és önzetlen  természetjárók komoly munkával kigyűjtötték a lehetséges tömegközlekedési pontokat és célpontokat - köszönet érte.  Tervezni szabad de a kéktúra megvár, nem részletezem mire gondolok!

Neked csak használni kell megtanulni:

 

https://heyjoe.hu/kiszallas/index.php#8/47.300/19.500/alap-turajel-kiszallas 

 

Előzmény: bpityu (71016)
bpityu Creative Commons License 2020.03.21 0 0 71016

Sziasztok!

Sok időnk van tervezgetni, egy dolgot viszont sehol se találtunk.

Feleségemmel sok ütemben szeretnénk végigmenni a túrán. Alapvetően az volt a tervünk, hogy indulás helyszinére saját kocsival megyünk, este meg valahogy visszavergődünk a kocsihoz, és onnnan haza a gyerekekhez, nagyihoz. Maximum 2 napot tudunk megoldani, de akkor meg két napnyi sétát kell visszamenni.

 

Szóval valaki csinálta úgy meg a túrát, hogy közben figyelte a tömegközlekedési lehetőségeket is?

 

 

Pulmy Creative Commons License 2020.03.21 -1 0 71015

biztos

Előzmény: jzp2107 (71014)
jzp2107 Creative Commons License 2020.03.20 0 0 71014

lettek új pecsételőhelyek amik nem aszfaltúton vannak?

Előzmény: HEV (71013)
HEV Creative Commons License 2020.03.20 -1 1 71013

Az új AK igazolófüzetet keressétek 2020. március 23-tól a Turistashopban (www.turistashop.hu). A kiadvány ára 1990 Ft, Természetjáró Kedvezménykártyával (TEKA) azonban csak 1592 Ft.

 

 

Túramoderátor Creative Commons License 2020.03.20 -1 12 71012

Kérlek, hogy ne nézd hülyének a többi Kéktúra fórumozót! Ők is olvassák a neten, vagy a médiában a valódi hírforrásokat a koronavírusról, és az azzal kapcsolatos teendőkről. Nem a te feladatot, hogy a honlapra tévedő összes olvasót feltétlenül tájékoztasd az általad a neten talált anyagokból!

Ez nem egy koronavírus témájú fórum, azt megtalálod itt fenn a Fórumra kattintva legfelül, mert az a legpörgősebb. A veszélyhelyzetre való tekintettel sem függesztettük fel azt a fórumszabályt, hogy minden témát a megfelelő fórumban KELL megvitatni. Itt továbbra sincs helye például politikának, személyeskedésnek, vagy offtopiknak.

Előzmény: Remélemilyennicknincs (71011)
Túramoderátor Creative Commons License 2020.03.20 0 7 71009

Felesleges a személyeskedés itt és most a Kéktúrában, töröltem pár hozzászólást, kérem, hogy térjetek vissza a szakmai témákhoz! Köszönöm!

HEV Creative Commons License 2020.03.19 -1 6 71001

Nem szólítok meg senkit mert az adok kapok esetében ez értelmetlen. Csak halkan megjegyezném, hogy szerintem mindenkinek megváltozott annyira az élete, hogy azzal foglalkozzon most nem pedig egymás (túratársak) bántásával. Ez az az időszak amikor minden korábbi személyes valós vagy vélt sérelmet ideje félretenni, a vírus sem válogat! Vigyázzatok egymásra és családotokra, még a kéktúra is megvár, csak meg is kell élni! 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!