Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

konyak_ad Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11292
Látod, nem értesz a Jazz-ekhez. Az 1.2-es nemhogy gyengébb, de hosszabbra is van áttételezve a váltója. A 170-es végsebességét négyesben éri el, ötösben képtelen végigforogni. Az 1.4-es rövidebb váltója viszont szerencsésebben van áttételezve, 5700 körül (telj. csúcs) van 180egynéhány km/h-n (talán 184? fene se emlékszik), nemrég ugye kiszámoltuk.
Előzmény: császár7 (11290)
császár7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11291

Bennem nincs indulat és benned barátom?

 

Ha kiváncsi vagy kedves Thes akkor vedd magadnak a fáradtságot és olvass vissza. Amúgy ez a téma tényleg már lerágott csont..., de hát mit csináljunk mindig feljön:).

Előzmény: Thes (11287)
császár7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11290

Azt nem tudom, hogy az adott autó az adott pillanatban hogyan viselkedett(szélérzékenység, egyenesfutás, hanghatás, meg ilyesmi), mivel nem voltam ott, de nem is erről volt szó!!

 

Hanem arról, hogy megrökönyödve (lehet erős finomítok) tehát hitetlenkedve fogadta egyik társatok azt a hírt, hogy másoknak csak ennyit vagy annyit megy az autója és kifejezte, hogy érzésre az övé jobban megy a többinél...

 

Te meg főleg nem vagy kedves, ha én nem vagyok kedves...amúgy meg ne sértődj az istenért...

Te mire alapozod a kedvességet?Amúgy mindegy ez szeríntem nem tartozik a tárgyhoz, de nyithatunk külön topikot a kedvesen beírásról...:)

Előzmény: konyak_ad (11286)
mttaas Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11289

Hy!

 

Szerintem is 4.ben van az 1.2 motor végsebessége mert az áttétel ilyen!

Egyszer próbáltam 2.-ban (10.000km felett) lepadlóztam a verdát és kb 6300 1/min-nél szabályzott le a kis Jazz de addig iszonyat hangja volt!

 

1.4-essel ment a egyik kolega 180km/h-val és 3-rom emberrel?Max lejtőn lefelé!

Előzmény: matpist (11278)
jamada Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11288

"... nekem erőlködés nélkül vitte a 180-at 3 személlyel. És nem nyomtam neki padlóig. Érzésre még ment volna, csak erősen fújt a szél."

 

Az ilyen tapasztalatok miatt szomorkodom kicsit. (Mert az enyém nem ment.)

 

A tiéd 1,2-es?

 

 

A megjegyzéseket megelőzve; nem száguldozni akarok, csak tartalékot (akarnék), ha kell. Még ismerkedem az autóval...

Előzmény: Thes (11281)
Thes Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11287

Igen, ÉRZÉSRE közel volt a vége.

Nem értem az előző hsz-em miért gerjesztett benned indulatot, csak a tapasztalatomat írtam le. Kiváncsi vagyok a TE tapasztalatodra is, ha ilyen hozzáértőn szólsz hozzá.

 

Előzmény: császár7 (11283)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11286
Pusztán azért, hogy felhívjam a figyelmed, hogy úgy gondolod pusztán egy monitor előtt ülve, jobban tudod annál, hogy hogyan viselkedik az a konkrét autó abban a konkrét pillanatban, mint az, aki az autót épp vezette. És mindezt nem túl kedves stílusban is adod elő.
Előzmény: császár7 (11285)
császár7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11285
Akkor miért is írtad kedves???
Előzmény: konyak_ad (11284)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11284
Jó ez az érzésre szöveg, igen, és Te nyilván sokkal jobban tudod nála hogy meddig ment volna, mert Te olvastad egy fórumon, és monitoron láttál már Jazz-t.

Néha azért olvasd vissza magad, tudom, hogy szeretsz ezen lovagolni, és most nem is a végsebesség dolog miatt írtam, lerágott csont, én spec. tökre unom.
Előzmény: császár7 (11283)
császár7 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11283

Jó ez az érzésre szöveg...de erről volt már itten pár szó.

 

Szerinted, ha padlóig nyomod mennyit megy 220-at??? Egyszer nyomd neki padlóig és akkor lesz majd egy kis meglepi, mert nem fog sokkal többet menni. Most is valószínüleg a vége felé jártál...

Előzmény: Thes (11281)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11282
a 70-80 egy 185-ös gumitól kb. átlagos érték...
Előzmény: jazzuser (11280)
Thes Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11281
Hát nem tudom, nekem erőlködés nélkül vitte a 180-at 3 személlyel. És nem nyomtam neki padlóig. Érzésre még ment volna, csak erősen fújt a szél. Ezért megdöbbenve olvasom a lentieket.
jazzuser Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11280
A gyári 185-ös Bridgestone Potenza eléggé érzékeny az aquaplaningra, olyan helyen ahol kivájúsodott az út, pl. kamionok kijárták, már 70-80-al is felúszik... elég kellemetlen.
Előzmény: konyak_ad (11279)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11279
Ne feledd az aquaplaningot sem, a gumi felúszik a víz tetejére, és épp úgy viselkedik, mintha jégen mennél. Apám 80-nál dobta el annó az autót így.
Előzmény: jamada (11277)
matpist Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11278

171-172 lehetett és 4.ben 6000-et pörgött szegény, 162-163 nál 5.ben 5600-5700 talán.

Az első 1500 km-en nagypapáztam ( max. 2000-es váltásokkal), aztán mentem 3500-4000-ig, majd 4000km-en túl hajtottuk meg a fenti tartományig. Jó érzés volt, de tartósan 160 felett autózva talán egyy accord lenne az igazi, csak hogy on maradjak! :-))

 

Előzmény: blackjazz (11274)
jamada Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11277

Ez igaz. A problémát az elöttem lévő autók vízfelverése okozta igazán. Szerezncsére nem volt túl nagy forgalom. Nem száguldoztam, csak lendületből próbáltam vezetni és közben kipróbálni az autót. Persze ha fékezni kellett volna...? Nem nyomtam 100km-eken keresztül 160-nal, a fogyasztásmérő látványa ebben "megakadályozott". ;-) vagy inkább :-( 

Elég stabil volt a körülményekhez képest/ellenére (a szél nem volt erős). Viszonylag jól ment tartosan is 140-160-nal, de rossz volt érezni, hogy padlóig nyomom és vége... ÷(

Előzmény: konyak_ad (11272)
kóboráram Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11276

Szerintem is veszélyes esőben száguldozni, nemrég írta valaki itt a topicban, hogy kishíján lefújta a szél az útról.

Esőben én nem mennék 120-130-nál gyorsabban, ha erős oldalszél van vagy nagyon szakad az eső, akkor még annyival sem. (Nemcsak a Jazz-el, más autóval sem.) Országúton felhordott sár is lehet, ami a vizes úton nem látszik jól, viszont baromira csúszik.

 

Szombaton az oldalról jövő erősebb széllökések egy kissé mozgatták az autót, kb. 1-1,5 cm-t kellett a kormányon emiatt korrigálni. Eddigi autóimmal is kb. ez volt a helyzet, én nem érzem azt, hogy a Jazz fokozottabban érzékeny lenne a szélre.  

  

Előzmény: konyak_ad (11272)
jamada Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11275

"nem biztos, hogy ezek a legjobb körülmények a sebességrekord felállítására."

Azt is mondhatnád; biztos, hogy nem ezek a legjobb körülmények a sebességrekord felállítására. ;-)

Előzmény: kóboráram (11273)
blackjazz Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11274

mennyit pörög 160-nál 4-ben illetve 5-ben? Jön a tiltás? Én még nem próbáltam a végét, 5e km-ig kímélő üzemmód van, 3500 alatti fordulatta (na jó 1x-1x kicsit fölötte rövid ideig:-))

Előzmény: matpist (11270)
kóboráram Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11273

"...örültem, hogy kiláttam a nagy esőben.." - nem biztos, hogy ezek a legjobb körülmények a sebességrekord felállítására.

Én szombaton az M5-ön próbálgattam az autót (1,4 LS). Amikor erős szél fújt szemben, padlógázzal sem ment 150-fölé. Szél nélkül könnyedén ment gyorsabban is. A szél miatt a fogyasztás is jelentősen megnőtt, 130-nál 8 liter körülire.

Előzmény: jamada (11271)
konyak_ad Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11272
Azért nagy esőben érzéssel száguldozz, baromi veszélyes.
Előzmény: jamada (11271)
jamada Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11271

Helló!

Igen ötödikben mentem végig, nem váltogattam, örültem, hogy kiláttam a nagy esőben. Nem próbálgatam nagyon, de kicsit meglepett, hogy padlóg nyomtam és vége a tudománynak. Majd kipróbálom negyedikben is, mit tud.

Előzmény: matpist (11270)
matpist Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11270

Üdv Mindenkinek!

 

Közel 3 hónapos az 1.2-es Jazz-ünk, gondoltam megosztom az eddigi - lelkes amatőr -  tapasztalatokat! :-) A fogyasztás országúton átlag 4.7 l , kíváncsi vagyok, hogy a klímás időszakkal hogy fog változni. Bp-Barcs-Bp autópálya+országút (130 ill. 90-100 km/h) 5.5 l. Barátnőm céges 1.2-es off Fabiat on használ egy hónapja, így össze tudjuk hasonlítani őket. Tom remélem olvassa, bár ő nem ezzel a motorral használta, ha jól tudom! Mi nem mértünk, de a skoda városban érzésre rugalmasabb egy kicsit, országúton viszont a motor hamar kifullad és nagyon hangos. A Jazz-ben pedig öröm az autózás, már 5300 km-t raktunk bele.

Jamada!

Az a 163km/h 5.ben volt, igaz? Én is annyira emlékszem, de 4. ben 170 fölé is mentünk vele!

Köszi a figyelemet, jó ez a fórum!

Előzmény: jamada (11264)
jezjazz Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11269

Ez a kondenzvizes elmélet - utánagondolva - valószinűleg igaz, mert csak a klímás autóimban, és csak a klíma első párátlanító bekapcsolása után gyorsult fel igazán a párásodás.

 

Miller63 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 11268
Nem értelek Titeket!
A klímaberendezés azért van, hogy megfelelő KLÍMÁT alakítsatok ki az autóban. Ha hűteni kell, hűtsön, ha párátlanítani kell, párátlanítson! Használjátok bátran a fűtésszabályzót! A "digitklíma" sem csinál mást, csak a beállított érték elérésére törekszik és ezt a fűtés megfelelő adagolásával éri el...
Ne spóroljatok azzal a pár deci benzinnel!
Wicked Belzebub Creative Commons License 2006.05.29 0 0 11267
Nekem eddigi tapasztalataim a párásodás és légkondi használata kapcsolatában az, hogy ha elkezd párásodni és nem akarsz légkondizni akkor szélvédőre irányított meleg levegő egy darabig működik. De ha egyszer elkezdesz légkondizni és eltünteted vele a párát, majd lekapcsolod, utána sokkal gyorsabban visszapárásodsz a kondenzvíz miatt. Magyarán ha bekapcsoltad az A/C-t utána tartsd is bekapcsolva.
jezjazz Creative Commons License 2006.05.29 0 0 11266

A párásodás nekem is általános probléma. A klíma a szélvédőre állitva 1-es vagy 2-es fokozatban másodpercek alatt megoldja a problémát, de pár perc elteltével kezdődik minden elölről.

Próbáltam már klíma nélkül minden állásban, hőfokban és erősséggel a ventilátort, próbáltam résnyire nyitott ablakkal közlekedni, de az ideális páramentes beállitás még nem sikerült. Egy zuhogó esőben átvezetett nyári éjszakát igencsak megkeseritette a probléma.

Előzmény: jamada (11264)
Ptom71 Creative Commons License 2006.05.29 0 0 11265
Ezt a párásodás témát nem értem...
Nekem csak egyszer volt vele problémám, amikor nemvettem észre, hogy átállítottam belső levegő keringtetésre a kapcsolót....
Miután észrevettem, és átkapcsoltam külső levegő beszívásra és 2-es ventillátorfokozatot használva, pillanatok alatt eltünt a párásodás.
Előzmény: jamada (11264)
jamada Creative Commons License 2006.05.29 0 0 11264

Helló!

 

Tegnap du. az M1-esen a nagy esőben kipróbáltam, mit tud az 1.2-es cool. 2 személlyel némi csomaggal, padlógázzal ~163 km/h-t ment. (~2600 km van benne.)

A fogyasztás kb. a duplájára ugrot (9,3 l-re) 70-80 km-res szakaszon 140-160-as tempónál.

 

A párásodás (tényleg) sz.r ügy. A klímával hamar eltűnik, de vagy folyamatosan használni kell vagy gyakran be kell kapcsolni.

Davidovics P. Creative Commons License 2006.05.29 0 0 11263
Nincs rajta ilyen kimenet.
Előzmény: end0 (11262)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!