A lengescsillapito magatol nem emel, csak megadja a lehetosegét az emelésnek.
A rugók vagy a "pogácsák" emelnek.
5 cm emelésnél cserélni célszerű pl a fékcsöveket. A gyáriakkal is elegy az autó, csak nem nagyon egészséges ha zongorahúrként feszülnek maximális kirugózáskor.
Hosszabb gátlók esetében az összenyomott hossz is több lehet. Ha ez a gyári érték fölött van, célszerű a futómű felütődését határoló gumibakokat is lejjebb tenni, ill nagyobbakat fölszerelni.
Nagyobb emelés beavatkozik a futómű szögeibe, és ebből lehetnek problémák.
De ez korrigálható emelet autóhoz való(utángyártott) első lengőkarok beépítésével.
Terepre a legjobb a kétcsöves olajos, vagy alacsony nyomású gázos gátló. Pl a Procomp.
Aszfaltra az egycsöves magas nyomású gázos. Pl a koni.
Kemény gátlóktól "sportosabban" megy majd az autó. Kevésbé dől kanyarodáskor, és jobban ráz.
BUÉK Mindenkinek! A Range Roveremen meghalt a jobb hátsó lengéscsillapító. Legolcsóbb megoldás az lenne, ha mind a két hátsót gyári olajosra (Armstrong) cserélném, de gondolkodom, hogy gázos lengéscsillapítókat szereltetnék be (milyet érdemes?). Mennyiben fog megváltozni a vezethetőség, az utazási komfort? Láttam az interneten Procomp lengéscsillapítókat, a leírás szerint ezek 5cm-t emelnek is. Ezeknél a lengéscsillapítókon kívül mit kell még cserélni? Angolul jól tudóktól szeretnék segítséget kérni az alábbiról (Britpart Super Gaz Shock Absorbers): <a href="http://www.britpart.com/NewsStory.asp?NewsRef=67" target="_blank"></a> Köszi!
Lozsa: Most, hogy mindenkinek elmondod, hogy hogyan kell megjavítani a Landikat, küldhetnél szerszámokat is hozzá - ímélben! ;oD Nekem pl. egy ötvenvalahányas csőkulcsot az első kerékagyanyához!
Szívesen.
Terepváltó tetején van egy kis kapcsoló ami a tolatókapcsolóhoz hasonlóan jelez vissza.
Ha beteszed a diffizárba, akkor úgy tudod kipróbálni, hogy jól alászedett kormánnyal lassan fordulsz és kb egy fél kör után ha bent van akkor érezni fogod, hogy egyre nehezebben tud menni az autó (aszfalton) mert megfeszül. Persze terepen megcsúszik ilyenkor a feszülő kerék és nem észrevehető.
Néha kell egy kis mozdulás az autónak ,hogy bevegye.
első vagy hátsó?
Amúgy szinte biztos, hogy nem a diffi kotyog hanem a bordák lógnak a féltengelyeken.
Egyébként természetesen nálunk lehet :)))
Az ár attól függ...
Úgy eltünt a Fiatos kolegával, hogy nem tudtam elköszönni! Ejnye.
Sóval, köszi a munkát!!
Elfelejtettük megkukkantani, h miért nem jelez a difizár a műszerfalon. említetted, hogy lehet, hogy vmi kapcsoló rossz, vagy kiégett a visszajelző lámpa. Ezektől függetlenül be kéne, hogy kapcsoljon, ha oda váltom a váltót, ugyi?? Esetleg bekapcsolás után van egy kis idő, (megtett út) miután összekapcsolódik? Esetleg ekkor gyulladna ki a lámpája is, mert menni nem mentem vele zárt difivel, csak beraktam, és kivettem:)
Üdw: Ivwi
(kollegádnál hagytam némi ösztönzőt, remélem megkaptad)
Két dolog lehet: vagy a gyújtáskapcsolóbetét van a halálán, vagy pedig az önindító behúzótekercse.
Kipróbálható, hogy hidegen egy darab vezetékkel adsz a tekercsnek áramot, és ha azonnal reagál akkor gy.kapcs.
Amúgy fele-fele az esély, egyik sem ritkaság.
Tudna nekem valaki segíteni mi lehet a gond, ha hidegen az indítókulcs elfordítása után csak 1-3 másodperc múlva kezdi el tekerni az önindító? (persze izzítás után, 300tdi Discovery) melegen semmi gond, azzonnal teker.
Végre Range Rover tulajdonos lettem egy 99-es 4.0 SE személyében. Az első közös 2.000 km után egy két apróság hiányzik. Hátsó kalaptartó, csomagtartóból a bal oldali burkolat ami a mélyládát és a CD tárat takarja. Ha valaki tud ilyet elfekvőben az ne tartsa magában. Ja a kocsi vajszínű belül.
Én arra gondolok, hogy a feszítő nem biztos, hogy vonalban van a főtengelykerékkel, hanem kicsit kijjebb van. Oldalról bele kell nézni, minden kerék egy sikban kell legyen.
Nem dől össze a világ ha nem lesz rajta ékszíj, bár a klímának tényleg nem árt ha néha jár egy kicsit, mert kicsáradnak a gumitömítései és jobban ereszti a gázt.
Az a két másik csokiból az egyik a szélvédőfűtés, a másik passz.
nem biztos, hogy fel fogsz tudni dugni másikat, mert valamilyen szinten hülyebiztosan a csokik, és pici különbségek vannak. De ha feldugsz akkor ne kétállásút! (pl: próbálhatod a hátsóablakfűtését.
Szia! Azért kopik el, mert beleér valamibe. Az hogy 8-as van a tárcsákban arra utal hogy ütést kaptak /törött volt az autó és a kis részletekkel nem törődve rakták "rendbe" a sárkányt. A helyedben alaposan szemügyre venném, van e valami hibája máshol is./ A tárcsákat cseréld ki, télen van rá idő, a klímát elég ha kéthetente-havonta járatod egy kicsit. Ha nincs bekapcsolva, a hajtás csak az elejét forgatja, mert szabadonfutós.
Van ugye a Discó I-esem, 98'-as 2,5 Tdi Namármost. A motoron elöl van 2db ékszijj, egy szélesebb és ez mögött (a motorhoz közelebb) egy keskenyebb. Ez a Keskeny ha jól látom csak a klímakompresszort hajtja. Valami oknál fogva elkezdett fogyni az ékszijj (egyre keskenyebb). Nemrégiben volt egy vezérműszijj + feszitők +ami kell csere, és egy vízpumpacsere is, nos ekkor ezt a két külső ékszíjjat is lecserélték. A művelet után kb 40km-et mentem mikor is leugrott a szóban forgó vékonyabb ékszíjj. A klíma kompr. tárcsája mögé volt beszorulva, de el nem szakadt. Elvágtam egy késsel, és mikor kihúztam láttam, h nincs épp jó állapotban a motor felé eső oldala.
Vissza szerelőhöz uj ékszijj fel, egy + tartalékba, és azóta jó. (1200 km et mentem azóta kb). ma benézek a motortérbe és láton, hogy keskenyebb mint volt. (egy bordányi már elfogyott róla) A motor felöli oldalon fogy, de szemmel nem látok semmiféle okot.
Mi lehet ez!! Oldalról néznén az ékszíjjtárcsákat, egyik sem forog tökéletesen, mindbe van némi ütés, vagy 8-as, vagy mifene. Normális ez???
Ha ez a keskenyebb ismét megadja magát akkor közlekedhetek nélküle??? Végülis csak a klímát hajtja ugyi??!!
Lehet, h valamelyik tárcsa dőlésszögén kéne állítani, márha ez egyáltalán lehetséges?!
Üdw: Ivwi.
(aki csinálta ezt a szerelést rajta nem Land rover szaki volt)
Megvan a csoki ott ahol mondtad, nem volt egyszerű, mert vissza volt hajtva a kábelkötegre és hozzá volt erősítve.
Viszont: Találtam ott még 2db csokit, egy kéket és egy feketét. Mik ezek???
Mind a 3 csokiba 4 vezeték van bekötve.
Relétartót nem szedtem szét. elöbb kipróbálnám, hogy rádugok egy kapcsolót, meg elöl a lámpát, és ha műxik akkor van relé:))
Próbából köthetek rá bármilyen kapcsolót, amit össze tudok vele dugni? Gondolok itt a Km-óra két oldalán lévőkre. Mondjuk a hátsó ködlámpáét. Milyen 5let?? Tudok vele kárt csinálni, vagy dugjam bátran??