ezek helyi hisztik, tökmindegy milyen pártállás. az idegenektől való félelem kódolt. azt hiába magyarázod nekik, hogy egymást pont ugyanúgy, vagy még jobban fertőzik, hiszen többet találkoznak. :)
egyébként meg kitűnő támadási felület, ha egy új polgármester nem szigorít. azonnal rászállnak az ellenzékbe került politikai erők, hogy alkalmatlan és nem képes megvédeni a várost. lásd Budapest ;)
most már lazításról van szó :D teljes káosz. a főnök bejelentette ezt a 3-át, azóta mindenki lazítani akar...
"Szentendrén május 3-a után lazítást tervez a városvezetés, így például a május elsejei hétvégén még nem, de utána már megengednék a kerékpárosoknak az átvonulást a Duna korzón, ahol most csak helyi lakosok biciklizhetnek."
"A városvezetés a környező településekkel (például Budakalász, Pomáz) folyamatosan összehangolja a hosszútávú intézkedéseit is, tehát ha enyhítés vagy szigorítás lesz a városban, az valószínűleg a környező településekre is igaz lesz."
Még járható Pap-rét. Teljesen átlagos volt a jövés-menés. Kisrigótól lefelé viszont egyre többen lettek (sétálók, bringások, futók).
Dömör-kapu után elgondolkodtam, hogy mi lehet az a műszaki szint (állapot), ami alatt nem lehet útnak nevezni egy közlekedés lebonyolítására szánt sávot. Igencsak kapaszkodtam a kormányba, pedig a monti keverékkel voltam. Közben felelevenültek emlékeim a jászágói veseszaggatóról, vagy a jászdózsai aszfaltmentes kátyútengerről (a jászdózsai 3 Km-es szakaszt pár éve kiválóra munkálták, bár már kezd repedni, suvadni).
Nem tudom, mi ez. Talán egy kalászi főember kicsinyes bosszúja, amiért egyszer lassítania kellett egy bringás miatt?
Ha tényleg féltik magukat, miért nem zárják le a 11-es melletti bringautat? Az jóval közelebb van, mint a parti út. Három-négyfős bringás családokat kerülgettem ott ma is.
Akadály nélkül lehet kerékpározni kalász összes belső utcáján akár Üröm felé, akár Pomáz felé, bárhol.
Bár, ha ez a főokos úgy gondolja, hogy a vírus Keletről jött és Káposztásmegyer nagyon is Keletre van Kalásztól, akkor érthető az intézkedés. Nem értem, de érthető. Viszont, nem gyógyítható.
Hú, a Békás – Pap-rét folyosó vajon még járható????? A Lupánál kutyával voltunk szombaton, a Metro áruház körforgalmánál már le volt zárva autósnak, bringásnak. Innen a part gyalog egy km, oszt ott vagy. De már ez akkora elrettentő táv, hogy rajtunk kívül nem sokan vágtak bele a hatalmas kalandba gyalogosan. Gyakorlatilag senki. Egyébként a Pünki gátat sem értem, hiszen oda leginkább a lakótelepről járnak ki, és az egész heti bezártság után ez embertelen.
Az tény, hogy húsvétkor aránytalanul sok bringás volt a Luppa környéki bringautakon (pl. az eperföldek mellett), de arrafelé aránylag kevés budakalászi lakos tanyázik.
Egyébként, ha a budakalászi lakos be akar jönni nagyfaluba, szalagot húzhatunk az orra elé, hogy egy tapodtat se tovább, te vírushordozó? Mert minket így kezelt Budakalász önkormányzata.
Nekem meg az a szerencsém , hogy vidéken lakom és stratégiai fontosságú cégnél dolgozom így aztán rendelkezem munkáltatói igazolással. (párszor már használnom kellett). Bár az Őrség felé nem merek menni :-) , de Baranya-Tolna is kiváló helyszín. Bajáról vonattal meg már egyszerű hazajutni .
Itt, nagyfaluban lassan már keresni kell a lehetőséget, hogy kijusson valaki a hegyek közé. Hétvégén már a kalásziak is lezárattak valamit, nehogy kimaradjanak. Nagy eszükkel nem a Duna-partot, a sétánnyal, hanem eggyel beljebb, az eperföldek melletti kis gátat. Hírekben nem szerepelt, csak akkor tudta meg valaki, hogy netovább, mikor odaért.
Szerencsére még sokfelé el tudok szökni úgy, hogy szabad utam legyen. A balatonkerülés meg úgyis tárgytalan egy ideig, részemről, a V10 kilátástalan.
Szabályosan haladva jóval hosszabb (pláne Sukoróról:-)), mert tilos a 7-esen bringázni, ezért Pákozd felé kell kanyarodni. Ha a Nemtudommi-patak vize magas, akkor Pákozdra kell menni, de oda nem engednek be.
Á, nem aggódom. Megoldom a kérdést úgy, hogy az ne igényeljen túlzott erőfeszítést. Szerencsére itt a közelben is van olyan nagyon barátságos országút, amelyen nem túl nagy forgalom mellett, el lehet jutni Tényőre, Sokorópátkára, Lovászpatonára, de még Bakonyszentlászlóra is és onnan vissza egy töltéssel.
S hogy milyen helyek ezek? Szépek, hangulatosak. Lovászpatonán például ilyen az erődtemplom:
Ne aggódj, hasonló gondjaim vannak néha a rekuval, az nem csak nehezebb egy hagyományos kerékpárnál, de legalább fogása sincs :) Idén lesz az igazi (ha egyáltalán összejön), mert akkor én rekuval, a párom pedelec bringával megy, és lesz benne vonat is :)
Tavaly megoldottunk, két nap alatt kényelmesen elmentünk Szabadkígyósig, a napi 110 km nem probléma, annyit bír az akku. Hazafelé volt egy kis probléma, mert az akku kulcsa az egyik bringásruhám zsebében maradt, amit viszont egy ismerős hozott autóval magával, a szálláson pedig csak a szobában volt konnektor, emeleten, meglehetősen szűk és meredek lépcsővel, vihettük fel a bringát, hogy mástnapra fel lehessen tölteni :)
Ugyan már,én örülök,hogy hallottam felőled! Az akksim az nekem is gáz,pedig gyakran rajt a csepptöltő. Használni kellene rendszeresen,az tenne jót neki😀! Mostanába elég sokat bicózok én is. Rendbeszedtem a trekkingemet,meg beújjítottam 1( majd még 1) retró montit,úgyhogy ismét tele a garázs! Tekertem ma is egy 50+ kicsit,meg holnap is megyek. Néha a határba bóklászok 2-3 órát a terepesebbel. Már nagyon rámfér...és rohadt jólesik. Kezdem hanyagolni a motorozást izs😉! A fene se gondolta. Biztosan a korral jár....(bár már voltunk extra kocák is😎) Jó egészséget...és sok-sokkilómétert! Azért az Ybrahimot se hagyjad parlagon😉!
Nekem Thule HangOn 972 vonóhorogra szerelhető tartóm van. 3 bringát el lehet vele vinni, de némi ügyességre szükség van. Lehet hozzá rendszámtartót is venni, meg jófajta keretet, amire azt fel lehet szerelni. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy kis helyen elfér, sokkal olcsóbb, mint a klasszikus vonóhorgos kerékpárszállítók.
Hátránya, hogy függesztve szállítja a bringákat és egyesek szerint a karbonvázas bicók azt nem szeretik. Van belőle 4 bringás verzió is, az a HangOn 9708.
Egy hátsó ajtóra szerelhetőt (Thule ClipOn 3) cseréltem le erre. Az sem volt rossz, de sajnos egyszer bénáztam, rosszul akasztottam be a hátsó ajtóba, majd lecsuktam az ajtót, mire a rosszul beakasztott kampó kifordította a vadonatúj autó hátsó ajtajának a felső élét. Azt hittem, hogy a guta megüt.
A másik ok az volt, hogy arra nem lehetett világítást felszerelni és tartottam tőle, hogy a rendőrök kötözködni fognak. De eddig még soha sem állítottak meg azért, mert nem volt kiegészítő világításom, vagy a rendszámtáblát eltakarta a bringa. Pedig volt, hogy kilométereken keresztül jöttek mögöttem az autópályán.
Nálam a tetőre szerelhető megoldás nem jöhet szóba, mert bár elég magas vagyok, de az autóm is, egy Renault Scenic, és nehéz lenne oda felpakolni a bicajokat.
Köszönöm az érdeklődést! Az Ybrahim nálam is pihen, még nem gurult ki a garázsból. Ráadásul épp most mondta be az unalmast a két éves japán Yuasa akkumulátor, pedig lelkiismeretesen minden hónapban rátettem a töltőre. (Persze lehet, hogy hamisítvány. de ezt nem tudom leellenőrizni.) Ennyit kibír bármilyen más akkumulátor.
Ezen, meg a karanténon túl akadályoznak a saját nyavalyáim is. De azok remélhetően elmúlnak!
Az utóbbi akadályoz abban, hogy a pedelec belelendüljön. Nekem elég a 400 [Wh] kapacitású Bosch akkumulátor által, a legkisebb rásegítés mellett, biztosított 90 [km]-nyi hatótáv. Annál többet már biztosan nem fogok egy nap alatt megtenni. Viszont nagy segítség lenne, ha a kiszemelt túrahelyszínre könnyen, különleges erőfeszítés, mások segítségének igénybevétele nélkül el tudnám juttatni a majd 24 [kg]-os bicajt, az akkumulátor terhelése nélkül. (De ezt nem forszírozom.)
Rég rossz, ha ehhez kerékpársáv kell. Erre egyébként kitalálták a kerékpáros nyomot. Ott lehet értelme a sávnak, ahol dugó van. De az meg hogy lehet, ha mindenki otthon van? :)