Keresés

Részletes keresés

John Zero Creative Commons License 2008.07.05 0 0 109
Zsivany:
"A DB-nél, ha jól tudom a netes jegyvásárlás után kapok egy vonalkódot, amit otthon kinyomtatva kézhez kapom a jegyem."

A DB-nél ki kell nyomtatni egy A4-es oldalt, az a jegy.
Van rajta 3 dimenziós vonalkód, azt olvassa le a kalauz egy mobil kütyüvel. Nem 100%, hogy szükséges az online kapcsolat, de valószínű, hogy legalább feltöltött adatbázis kell.

Ami nagyon fontos (!!) hogy a DB-nél meg kell jelölni, hogy a vonaton az utas milyen bankkártyát fog bemutatni mint igazolás. Tehát nem elég a kalauznak odaadnod a papírt, mellé oda kell adnod a bankkártyádat is, amit lehúz. Szerintem a bankkártyáról csak a nevet olvassa ki, és azt hasonlítja össze a papíron (és 3D vonalkódban) megjelölttel.

Szerintem ezt találták ki azért, hogy ne 5 példányban nyomtassa ki valaki a jegyet.

Lehet, hogy emiatt nem is kell online kapcsolat, csak egy jól titkosított 3Ds vonalkód.
Előzmény: Zsivany (100)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.07.05 0 0 108
Nyakamat rá, hogy a MÁV-Start szolgáltatásait eddig igénybevevők jelentős része nem merne felszállni a vonatra, ha nem tudja kinyomtattatni a jegyét. Szerintem ez nem olyan evidens, hogy majd utólag elengedik a pótdíjat, meg utánajárnak. Az átlag utas még soha nem látta ilyen rugalmasnak a MÁV-ot, hogy ez véleménye szerint működjön.

Éppen ma olvastam a cikket, hogy egy utast megpótdíjaztak, mert a Start szerint a kocsi 1.o-ként ment, a MÁV utastájékoztatása szerint meg 2.o-ként.

Én - a konkrét szabályt esetleg nem ismerve, eddigi tapasztalataim alapján - simán el tudnám képzelni azt is, hogy adott esetben nekiállnak a MÁV-Informatikára mutogatni, hogy intézze el velük a problémáját az utas, miután befizette a pótdíjat.

Azt hiszem érdemes lenne kiírni az automatákra, hogy meghibásodásuk esetén az utas szálljon fel a vonatra, és ott tud a jegyvizsgáló által megnyugtató megoldást találni a problémára.
Előzmény: Törölt nick (106)
duct Creative Commons License 2008.07.03 0 0 107
Sajnos nem lesz mindenhol kettő:(
De azért nem romlik el olyan könnyen:)
A legegyszerűbb megoldás ha nem ad jegyet,felhívod a máv direkt-et,bejelented a hibát,és ha megteheted kinyomtatva magaddal viszed a kódot amit a rendszer ad.Persze ennélkül is felszálhatsz ,de így lényegesen egyszerűbb bebizonyítani az igazad.Ha meg nincs nálad semmi igazolvány simán leszállíthat,szóval ezel én nem próbálkoznék:)
Előzmény: Törölt nick (106)
Zsivany Creative Commons License 2008.07.03 0 0 104
Két kérdésem is lenne:

- Keletbélyegzés nélküli jegyet lehet venni (on-line)?
- Üdülési csekkes fiztés lehetséges-e (on-line)?
Zsivany Creative Commons License 2008.07.03 0 0 103
Elnézést, ha félreérthető voltam, de nem a gyártó, a készítő rendszerét akartam fikázni, csupán a Start-os emberkék - akik kérték hogy ilyen meg olyan legyen a rendszer - bekövültségét, kreativitástalanságát, józan paraszti eszük hiányát akartam hangsúlyozni. (Szívesen olvasnék tőlük érveket a többi rendszer ellen...)

"Nyilván meghibásodhat, épp ezért vannak ketten."

És ez így lesz minden állomáson? Szerinted, ha a beruházónak, akinek elfogy a pénze hol a legegyszerűbb költséget csökkenteni? Pontosan: 2 helyett elég 1 is! A következményekkel már nem foglalkoznak. Kiváncsi leszek, hogy pl. Mátészalkán, vagy Kiskunhalason meddig lesz 2 db automata...

"... jegyvizsgálónak el kell panaszolni az automata meghibásodását. Ő felveszi az adatokat, ..."

Akkor így fogok ingyen utazni... :)
Majd igazolvány meg nem lesz nálam, a kaller nem tehet semmit ez ügyben. Majd megadok valami nevet, meg címet, aztán kereshetnek... :)

Ez simán kikerülhető lett volna, ha kihagyják a "most fizetsz, jegyet meg később kapsz" lépcsőt, és valamilyen módszerrel azonnal "átadják" a jegyet az utasnak. Akkor nincs mentség, nincs kiskapu...

"No, ez nem neked jutott először eszedbe..."

Na, ugye, kedves Startosok! Csak gondolkodni kellene... :)

"Szerencsére a várakozásokat messze felülmúlta a használata a rendszernek."

Kiváncsi leszek meddig fog ez tartani.

Volt szerencsém látni a Déli pu.-n a jegykiadó automaták hanyatlását... A végén már gusztusa sem volt odamenni az embernek hozzájuk...

"A Startnak érdemes megcímezni egy levelet. "

Gondolod hogy Zsivány utas levelére a fejükhöz csapnak: De nagy marhák voltunk! Automaták kihelyezése azonnal leállítva! Már írjuk is a megrendelést az Informatikának a kalauzos SMS-es azonosító rendszerre! :)))
Előzmény: Törölt nick (102)
Zsivany Creative Commons License 2008.07.03 0 0 100
Üdv!

SZVSZ ez a rendszer is, mint a többi (Pl. "I"TF, kenés szükségességét megszüntető "deazértmégiscsakkent" görgősváltók), tipikus magyar félmegoldásként született meg. Nem igazán értem, miért helyi automatából kell kiadni a jegyet???

A DB-nél, ha jól tudom a netes jegyvásárlás után kapok egy vonalkódot, amit otthon kinyomtatva kézhez kapom a jegyem. (Vagy MMS-ben viszem a mobilomon...) Így akár Kiskunpitypangon is felszállhatok a vonatra, és ezért nem kell Kiskunpitypangra automatát telepíteni.

Hiába masszív szerkezet egy automata, mint az lenntebb írtátok bármilyen okból ki lehet kapcsolni. És ki is lesz kapcsolva, és meg is fog hibásodni, mert olyan szerkezet nincs aminek 100% a megbízhatósága. A netes vásárlásnak pont az lenne az előnye, hogy már otthon, kényelmesen megveszem, kézhezkapom a jegyemet, és nem az állomásra kiérkezve izgul az emberfia, hogy: 5 perc múlva megy a vonatom, már kifizettem a jegyet de még mindig nincs a kezemben. Ha ilyenkor kikapcsolva találja az utas az automatát, megint menni fog az anyázás ezerrel, jogosan. És hogy soha többet nem vesz neten jegyet, az is biztos!
Ha mégis, akkor 30 perccel korábban kimegy az állomásra, hogy szükség esetén legyen ideje a pénztárnál jegyet venni. Ergo: minek is van az on-line vásárlás?

Szerintem olcsóbb lett volna a kaluzokat "felruházni" a 10-jegyű kódok fogadására. Pl.: számukra ingyenesen hívható telefonszámon - vagy ha tetszik SMS-ben - lekérdezhetnék a jegy jogosultságát. Elküldi az utas által adott kódot, mire visszakapja a választ a jegy adatairól. Egyben a rendszer lekezeltnek is veszi a jegyet és kész. (Mi újság a kalauzok mobil jegykiadóival? Korában arról volt szó, hogy mindegyik kap, nem? Szerintem azok is alkalmasak ilyen feladatra...)

Megint egy olyan rendszert kaptunk, amellyel lehet dicsekedni, hogy már nekünk is van, közben meg nem is nagyon fogják használni - vagy mert nincs értelme, vagy mert nem férnek hozzá (Magyarország -36 város, ha jól számolom) - és senki nem érti miért nem használják annyian, ahogy tervezték, pedig csak gondolkodni kellett volna egy kicsit az elején...

Bocs a h(b)osszúságért.
Rbatka Creative Commons License 2008.07.02 0 0 99
Sziasztok!

Külföldi állomásról egy másik külföldi állomásra közlekedő vonatra(azonos országon belül) szeretnék jegyet venni/helyet foglalni. Magyarországon van arra lehetőség, hogy átvegyem a jegyet?
1116001 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 96
Most már ismét lehet venni jegyet az esztergomi vonalra? Vagy még mindig nem?
PLACI Creative Commons License 2008.07.02 0 0 95
Hát gyerekek! Miért torpant meg a jegyautomata-bővítés? Hogy lesz ebből 2 hónap alatt 34 helyszín???
joey28 Creative Commons License 2008.06.27 0 0 94
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (93)
joey28 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 92
Azt meg lehet valahonnan tudni, hogy az iskolakezdésre ígért 34 újabb helyszín, ahol automatát állítanak fel az hol lesz?
Nandesz2 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 91
Köszi!
Előzmény: Törölt nick (90)
nagymacko21 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 87
Valaki linkelje be az odlalt ahol meglehet venni a jegyet!
Mert én lehet hülye vagyok de nemtalálom a start oldalán!
PLACI Creative Commons License 2008.06.23 0 0 86
És milyen jegyet kérjek ahhoz, hogy megjelenjen a ; jel?
Előzmény: Törölt nick (85)
PLACI Creative Commons License 2008.06.22 0 0 84
)
Előzmény: PLACI (83)
PLACI Creative Commons License 2008.06.22 0 0 83
Honnan tudják a vjv-k, hogy melyik jel mit jelent? Nem hinném, hogy az összes alapból vágja, ha az útirányon /, //, ;, # jelet lát! Még lehet, meg is büntetne - jogtalanul. (Bár nekem még a ; jelet nem sikerült a jegyre kierőszekolni, mindig külön adja hozzá a 2-1 különbözetet.
Tova Szilárd Creative Commons License 2008.06.21 0 0 82
Nem hiba, tervezett működés...

Komplett menetrendmódosításokra vagy akár vonatokra szabályozható, hogy adható-e rá jegy vagy díj akár.

A MÁV INFORMATIKA Zrt. valahogy mindig kimarad a díjszabási módosítások előzetes tájékoztatottjai közül, így a 2-es vonal életbe lépő módosításának jegyadási specialitásait nem építette be még, ezért a jegyadás (legalábbis átmenetileg) erre a részre szünetel.
Előzmény: V43 1173 (79)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.20 0 0 80
Sziasztok!

Én is megtapasztaltam az internetes jegyvásárlás élményét. Sajnos rossz tapasztalatokkal köszönhetően az én bénaságomnak, és az automata hibás működésének.

2008. június 17-én 11:00 körül nagy lelkesedéssel az elvira.hu-n regisztráltam, és rendeltem egy 50%-os jegyet Budapest-Kelenföld-Szár útvonalra. A jegyvásárlás könnyedén ment, meg is kaptam 10 számjegyű kódomat. Gyorsan felírtam egy cetlire és 7-es busszal irány a Keleti.

11:50 körül értem a Keletihez, ahol szememmel kerestem az automatát. A jobb szélen levőt láttam meg előbb (nem tudom miért talán a sors fintora :)) így hát odaálltam. Látom, hogy a jegykiadó részében lógnak a jegyek. Nem baj - gondolom - jók lesznek a jegygyűjteménybe. Beütöm a 10 számjegyet, rámegyek a bevitelre, és látom, hogy kiírja a monitoron a menetjegy kiadva. Le nézek a jegykiadó részhez látom ugyanúgy csak a két tekercs lóg. A jobboldali tekercset kicsit meghúzom, kijön vagy 2 db jegynyi papír látom, hogy üres. Nah mondom jól megjártam. Átmegyek a másik automatához megpróbálom beütni oda is a kódom, hátha a rendszer látja, hogy nem lett kinyomtatva és újra kiadja. Persze már kiadottnak látta. Nézem az automatán ott van, hogy probléma esetén a MÁV-DIREKT-et kell hívni. Tárcsázom a 06/40 494949-et és elmondom a problémámat. 16 perc 30 másodperces beszélgetés és zene hallgatás után a hölggyel arra jutunk, hogy tegyem el az üres jegypapírt majd a vonaton a kalauz bevonja és ad helyette normális jegyet. A hölgy egyébként segítőkész volt, és mondta, hogy közben egy másik telefonon keresztül tartja a kapcsolatot az illetékessel, így nyúlhatott ilyen hosszúra a beszélgetés. Leteszem csalódottan a telefont, és megnézem az egyenlegem, akkor látom, hogy 850Ft elment a beszélgetésre, ugyanis a helyi tarifával hívható számot ha T-Mobile-ról hívom akkor az olyan, mintha sima vezetékes hálózatba telefonálnék. Mondom szép vettem egy 340Ft-os jegyet több mint 1100Ft-ért és még a jegy sincs nálam. Visszamentem a rossz automatához és látom, hogy nem néztem meg a bal oldali lógó tekercset. Magam felé hajtom és látom, hogy az is üres, nem nyomtatott rá semmit. Kicsit meghúztam és leszakítottam. Ekkor látom, hogy ahogy meghúztam a saját kinyomtatott jegyemet szakítottam épp félbe. Akkor mondom már kiszedem az egészet így majd egy jegynyit még letekertem. Eltéptem a jegy már nálam is volt igaz 2 darabban meg volt még egy csomó jegypapírom. Összehajtottam a
jegypapírokat és betettem az övtáskámba.

A délután folyamán következett az utazás, izgultam, hogy a kalauz mit fog hozzá szólni.
Már hallom is:
-Jegyeket kérem kezelésre!- odalép hozzám, köszönök.
-Hát ezzel meg mi történt??- kérdezte nevetve ekkor már láttam, hogy nem lesz gond, így elmeséltem a történetet.
Szépen bevonta az üres jegyeket én meg boldogan eltehettem immár lekezelve a ketté szakadt jegyemet.

Este fele még a Keletibe benéztem akkor már sötét volt a kijelzője a jobb oldali monitornak és már a jegypapír sem lógott ki belőle. Már most várom a következő netes vásárlásomat. :D

V43 1173 Creative Commons License 2008.06.20 0 0 79
A 2-es vonalra, június 21. utánra SEMMILYEN viszonylat esetén nem kínálja fel az Elvira a jegyvásárlás lehetőségét, egyszerűen nem jelenik meg a találatok jobb szélén az ikon!!!
Mára még engedi, de holnaptól már nem!

PLACI Creative Commons License 2008.06.20 0 0 78
http://index.hu/politika/belfold/start0619/?main&rnd=245&rnd=908
PLACI Creative Commons License 2008.06.19 0 0 77
:)
Előzmény: Törölt nick (76)
PLACI Creative Commons License 2008.06.19 0 0 74
Én megoldottam, hogy nem kéri a menetjegy sorszámát, amint a képeken is látszik! Unikumi azt mondta, hogy be kell írni.
Előzmény: Törölt nick (73)
PLACI Creative Commons License 2008.06.19 0 0 72
Hogyne!
Előzmény: 1116001 (71)
1116001 Creative Commons License 2008.06.19 0 0 71
Helyjegyet lehet vásárolni ezzel az új rendszerrel?
PLACI Creative Commons License 2008.06.17 0 0 70
Nekem Visa Electronom van, 0Ft havidíjjal. A Neptun szoftvere kegyetlen rossz, engem többször már megszívatott... :-/
Előzmény: alex_86 (69)
alex_86 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 69

Hasonlóra gondoltam én is, persze a szoftot leszámítva :)

Csakhát egy MasterCard vagy VISA kártya jóval drágább, mint egy Maestro, amely nekem mondjuk tökéletesen megfelel. 900 Ft vagy mennyi a kártyadíj egy évre. Pénzt tudjak felvenni vele, meg POS terminálnál elfogadják, az a lényeg! :)

Előzmény: PLACI (68)
PLACI Creative Commons License 2008.06.17 0 0 68
Neptun-rendszerek is gyűjtőszámlát alkalmaznak. Elég jó.
Viszont azt nem értem, hogy annyira beharangozták azt, hogy szinte minden bankkártyát elfogadnak, ehhez képest alig...
Bár én fizettem már úgy VISA Electronnal, hogy csak VISA logó volt, és elfogadta.
Tapasztalataim szerint a legtöbb helyen (külföld, áruház, internet) a MasterCardot elfogadják, érdemes mindenkinek azt beszerezni.
Előzmény: alex_86 (67)
alex_86 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 67

Az OTP-ssel elvileg lehet fizetni, nekem naná, hogy K&H-s van, így felejtős.... Marad apunak a dombornyomott VISA-ja :) :)

Amúgy én sem bánnám, ha lenne egy elektronikus "gyűjtőszámla", átutalsz x összeget, és arról is fizethetnél. Sokan így is tartanak az internetes bankolás biztonságát illetően, így gyakorlatilag nem lenne semmiféle kockázat.

Előzmény: PLACI (63)
Siemens113 Creative Commons License 2008.06.17 0 0 65
Köszi a választ. :)

A jegynél láttam az opciót BEB bérlethez de bérletnél nem vagyok benne biztos hogy ezt elfogadnák. Ez nem csak egy sima tanulóbérlet? (arra gondolok hogy a jelenlegi BEB bérleten van kiegészítés vagy manuális matrica, vagy a gép nyomtat rá, de ez itt elvileg nem történik meg (?) )
Előzmény: Törölt nick (58)
John Zero Creative Commons License 2008.06.17 0 0 64
Ákibard:
"Ez nyilván pénzügyi aggályokat is felvet, illetve ezenkívül elegendő arra gondolni, hogy mennyibe is kerül mostanság a bankközi utalás?"

Nekem pl. CIB -> bármilyen magyar számlára 0 Forint az átutalás díja. (Havi 150 Ft a számlavezetési díj.)

"És mindezt megfejelve még egy kezelési költséggel (Kezelési+utalás ktsg) már bőven jobban jár az utas, ha kiprintelteti, és visszafizetteti helyben."

Értem, amit mondasz, de azért be kell lásd, hogy nem igazán logikus.

Hogyan lehet olcsóbb a MÁV-nak az, ha valaki odamegy, kinyomtatja a jegyet, beáll a pénztárhoz, elveszi a pénztáros munkaidejét, aki készpénzes kasszát kezel, amit vezetni kell, az egészről több nyugtát, stb-t kell írni, annál a megoldásnál, mintha egyszerűen egy összeg levonása után visszakerülne a pénz a kártyára.

Az is elfogadható lenne, ha a hely pótjegy árát nem, vagy csak részben lehetne visszakapni, de amikor egy Budapest-Miskolc út mondjuk 3-4000 Forint, akkor nem mindegy, hogy ezt visszakapom-e vagy sem.

Igaz, abba nem is gondoltan bele, hogy a 3-4000 Forintos jegy több napig érvényes (1 hónapig???), akkor kisebb a probléma.

Kompromisszumos megoldásként valóban elfogadható lenne, ha a pénztárak is kapnának internetes terminálokat a törlés, készpénzvisszafizetés segítésére.
Előzmény: Törölt nick (59)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!