Olyan kérdésem lenne, hogy a szomszéd, kb. 80cm-re a házunk falától(alaptól) ültetett nagyon dús erős futó fenyői tudnak kárt tenni az alapban? Mert hogy állandóan nedvesen tartják az alap melletti részt, az biztos. maga a tövek kb. 80cm-1m-re vannak az alaptól, viszont az ágak épp, hogy nem érnek a falhoz, szóval jól betakarják, így nedvesen tartják a fal melletti sávot végig. Tehetnek kárt? Szólhatok joggal ezért? Köszi.
A fal 50%-a tégla (vakolt), a másik 50%-a impregnált gipszkarton párazárással. A mennyezet szintén gipszkarton. Hajlaterősítő szalag a csapódó víznek kitett részeken kell (zuhanyzó, fürdőkád), vagy minden sarokba? A kenhető vízszigetelést csak a fürdőkád-zuhanyzó köré és a mennyezetre terveztem kenni. (A plafonra egyébként polisztirol lapok lesznek felragasztva.)
A következő rétegrend mennyire állja meg a helyét?
1. "durva" vakolás (ezt csinálom most)
2. simító vakolás flexibilis ragasztóval (?), a fürdőkád és a zuhany körül hálózva (ha nagyon muszáj, akkor veszek egy zsák simító vakolatot, de jobb szeretném elhasználni a flexi ragasztót.)
3. kenhető vízszigetelés (2-3 réteg) a fürdőkád és a zuhanyzó körül
4. 1 réteg glettelés vagy 1 réteg flexibilis r. majd glettelés (lehet vajon közvetlenül a wps-re glettelni?)
5. 2 réteg Poli-Farbe Foltálló fehér matt festék [latex festék, már megvettem :)]
Szerintem a WPS csempe alá való. A WPS alá nem kell simítás. WPS a vízzáró tulajdonságai mellett egy flexibilis alapot biztosít pl. a fuga csempének, de a sarokba kell szerelni dilatációs szallagot.
Ha glettelt felületet szeretetnél, akkor le kell a vakolatot hálózni és glettelni (tökéletes simára, mert az ajánlott festék minden hibát kiad) és két komponensen vizes bázisú epoxi festékkel átkenni. Előtte fel kell kenni a hozzá való alapozót is. Ebben az esetben is meg kell oldani, hogy a sarok ne repedjen.
Így a felület belülről tökéletesen vizzáró és jól takarítható, 3 vékony réteget kell felkenni, másképp foltos lesz, matt -selyemfényű festéket kevertess, a fényest nehéz szépen felvinni.
Az okos szakik, két színnel bolondítják meg az epoxitikus festéket, a második réteget szivaccsal viszik fel, az eltüntet minden hibát.
A szakszerű megoldás a mikrócement, de az komoly szakmunka és méregdrága.
Talán jobban jársz, ha a vakolt falra felragasztasz egy réteg zöld gipszkartont, mert arra simább felületet tudsz glettelni és könnyebb a dilatációs hézagokat megoldani. Arra is kell haló, telibe.
Fürdőszoba felújítást csinálok éppen. A korábbi kőműves mester 1-1,5 cm-es egyenetlenségeket hagyott a falban, ezért levertem a felső réteg vakolatot és az egészet cementes vakolóhabarcssal javítom ki éppen.
A kérdés az, hogy a "simítást" vagyis a következő réteget csinálhatom-e flexibilis ragasztóval? Maradt pár zsák és nem akarnám kidobni.
A terv az lenne, hogy a flexibilis ragasztóval felvitt réteg után jönne 2 réteg kenhető vízszigetelés (Mapei Mapegum WPS), aztán erre menne a széria glett, majd a festés. A vízszigetelésre lehet glettelni?
Nos maradna az eredeti födém minimális javítással. Fölé az általad elképzelt fa félnyereg tetős trapéz héjalásos tető. A minipadlást ki kell szellőztetni. Nem kell túltolni !
A a minimális lecsapodás az intenzív szellőztetés hatására hamar kiszárad.
Fedett terasz burkolásakor mi a legjobb ár/érték arányú "vízzáró", amivel érdemes a betonfelületet lekenni? Csapadék nem fogja érni a teraszt, kizárólag az betonfelöli kipárolgás ellen kellene a védelem, lehetőség szerint a legegyszerűbben felhordható és erre a célra a legolcsóbb, de funkcióját maradéktalanul ellátó termék érdekelne.
Definiáljuk kisegítő lakótérnek, speciális, egyedi megoldással.
Eredetileg lapostetős épület, betonfödémmel, helyenként nyomokban kohósalakos, téglás töltelékkel, felülről oxidbitumenes lemez és olvasztott bitumenes vízzáró réteggel. Ennek állapota jelenleg katasztrofális, több helyen is vízáteresztő.
Erre menne egy fa tetőszerkezet, félnyeregkialakítással, 5,1 fok hajlással.
A nagy könyv már tudom nagyjából mit ír és mi a tökéletes, korszerű megoldás, de próbálnék működő, kivitelezés szempontjából egyszerűbb lehetőséget találni.
És egyébként ilyen alacsony szögű trapézlemezes megoldásoknál milyen fólia az ami bírja a nyáron kialakuló hőt?
Gondolom ebben az esetben az átszellőzés sem egyszerű. Láttam fóliákat 100 celsius fok felső hőmérséklettűréssel, de akad olyan amire 120-at írnak. Ide ezek lennének a megfelelőek?
ellenléc azért kell h az ott mozgó levegővel kividd nyáron a tetőről sugárzó meleget és a légrésben bárhonnan megjelenő párát (alul felül rácsos szellőzőkkel).
fólia pedig azért, hogy a légrésbe bejutó vagy ott kialakuló eső/hólé/páracsepp ne a hőszigetelést áztassa el, hanem ezt elvezesse.
mivel mindig is lesz a fémlemezen párakicsapódás (a filc pedig nem fogja levezetni, csak a nagyobb felületről elpárologtatni próbálja) ezért én a külön fólia elhagyásában nem nagyon hiszek.
Melléképületre alacsony hajlásszögű (max. 5-6 fok), faszerkezetű tetőt szeretnék 35-ös profilmagasságú trapézlemezből. Vajon ha antikondenzációs filccel kérem a lemezt, ez esetben elhagyhatom a tetőfólia-ellenléc párost?
Elegendő lehet ilyen szögnél a filc megfogni a belül lecsapódó párát?
Az 1932 -ben épült fafödémes ház (pontosan borított gerendafödémes -alul deszka -- gerenda és felső deszka ) nos arra jött még egy sárborítás....konkrétanagyag vizesborítás. Hogy a sár ne folyon le a deszkák résein újságpapírt tette a sármassza alá.
A sár a padláson hamar megszáradt, az újság papír ott maradt a kíváncsi régmúltat kutatók számára.
Szervetlen anyagok is kitűnőek.Pl.a maradék hőszigetelőanyagok a szervetlen gyapotok. Salakgyapot, üveggyapot ásványgyapot. Nyilván nem nálad maradt meg,mert még nem abban a fázisban vagy,de ha másnál kimarad hozd el és tömköd vele a béléstestek kezdőüregeit....hogy a beton ne follyon bé.
A hétvégén lecsiszoltuk és újralakkoztuk az ablakot és keretet. Az ablakszárnyat kivettem, hogy könnyebb legyen a munka, valamint le/visszaszereltem a burkolatokat és zsanérokat, hogy alattuk is kezeljem a fát - ez utóbbi lehet, hogy nem volt a legjobb ötlet. Bár a zsanérok nem felcserélhetőek és a visszaszerelés is csak egy adott pozícióban lehetséges, visszatéve mégis azt látom, hogy nem teljesen középen van: nyitható rendesen, de bal oldalon alul és ennek megfelelően jobb oldalon felül picit nagyobb a rés, mint a két másik sarokban (2mm vs. 7mm).
Nem tudjátok, van esetleg valami rejtett állítási lehetőség a zsanérokon, vagy hogyan kell eljárni ilyen esetben?
Nem gondoltam, hogy ebből bármi gond lehet, hiszen a hivatalos Velux videók között szerepel a zsanércsere is, ahol egyszerűen csak (ugyanilyen módon) kiveszek/berakják a zsanérokat és nem említik, hogy esetleges utólagos beállítás szükséges és ha igen akkor ezt hogyan kell megtenni.
A Velux tetőablakaink némi karbantartásra szorulnak: tömítéscsere, újra festés. Ez utóbbi kapcsán a gyártó vízbázisú akril lakkot ajánl, viszont én saját kútfőből 3in1 vékonylazúrt használtam volna, hiszen az behatol a fába és védi is azt, míg a lakk a tetején marad és addig jó, amig akármi miatt nem sérül (bár mitől sérülne?). Ti esetleg már kezeltetek ilyen ablakokat, ha igen milyen anyaggal?
Üdvözlöm a tisztelt tagokat!E gerendás födém lesz kialakítva a pincénken,leier béléstestekkel.A béléstesteken lévő nyílásokat mivel,hogy szokták betömni,hogy a beton ne follyon bele?Köszönöm szépen a válaszokat!
Üdv, lenne itt egy ilyen cső, ami egy vegyes kazánból jön kifelé, de a szakik így hagyták, nekem kell becsinálni a lyukat. Egyébként a füst így se jön visszafelé belőle, de azért nem akarnám így hagyni.
Csak ilyen 6-30 as rigips nevű vakolóanyagom van itthon, meg egy még gyengébb glett anyag 1-10.
Mivel csináljam be? Vagy mit vegyek? Hülye vagyok az ilyen kőműves melókhoz.