Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

elf Creative Commons License 2007.01.19 0 0 428
Ezek a motorok otven eves konstrukciok, az angolok jellemzoen(ott nincs valodi hideg) 20w50-es olajjal hasznaljak.
A mi eghajtali viszonyaink kozott valami 15w50 vagy 15w40 valo bele igazan.
A 3.9-ben mar van gyarilag olajhuto, ezert ha 15w40-el is emegy.
5W-s olaj legfeljebb sarkvideki korulmenyek kozt kene bele, es hamar megenne.


Persze celszeru meleg motornal egy korrekt mechankus muszerrel olajnyomast merni.
2500-as fordulaton illene legalabb 2.1 barnak lennie.

A 15w50 sajna eleg ritka. Az Auchnaban arultak regebben "szurkeimportos" 15w50-es Valvoline TuboV-t.
Előzmény: Zotyik (427)
Zotyik Creative Commons License 2007.01.18 0 0 427

Ja most jut eszembe van angol verziója is a honlapnak. :) Csak én a némethez konyítok és én azt használom.

 

Egyébként nagyon jó az oladal amit belinkeltél! Kár hogy nincs ilyen off-Maverickhez on is. Nekem ugyan is az van.  De régen nagyon szemezetem egy Discóval. Végül nem az lett......

Előzmény: elf (425)
Zotyik Creative Commons License 2007.01.18 0 0 426

Persze igazad lehet, de én írtam is, hogy aki tud jobbat az szóljon! :)

Én csak azt írtam le amit a honlap írt!

 

Ez egy német honlap és szinte az összes létező európában forgalmazott autó olaj és szűrő adatai megtalálhatóak benne. Abban igazad lehet, hogy egy 200000 km-ert futott motorba kicsit "híg" egy 5w40-es olaj, de sztem a 10w40-es még jó lehet bele.

De nem akarok okoskodni legyen neked igazad. Én csak azt írtam le amit a honlapon találtam.

 

Ja itt a címe:

 

www.sct-germany.de

 

Német de azért ki lehet igazodni rajta. Katalógus, pkw, azután típus, stb....

 

 

Előzmény: elf (425)
elf Creative Commons License 2007.01.18 0 0 425

Zotyik:

Itt valami sulyos felreertes lehet.

 

5w40-es olaj egy 200 000km-es rover v8-ba????

 

15w40 vagy 15w50(ez jtobbi ritkabb), jo minosegu asvanyi.

10000km-enkent vagy hasznalattol fuggoen kicsit elobb cserelve.

Meghalalja.

 

En olajszurobol Man-t szoktam venni.

 

 

Difibe  a hajtomuolaj az stimmel, nincs sperr gyarilag.

 

Toltsd le inkabb a gyari konyvet, es abban keress olaj specifikaciokat:

http://www.landrover.ee/est/varia/downloads/cars.htm

 

 

 

Zotyik Creative Commons License 2007.01.18 0 0 424

Szia!

 

Elméletileg motorba: 5w40-es (esetleg 10w40-es) olaj való, 6,25 l

                  Első difi: 80w90-es GL 5-ös 1,7 l

                  Hátsó difi: 80w90 GL5-ös szintén 1,7 l (Ha sper difis a hátsó difi akkor

                                                                                 75w140-est ajánlanék GL5-öst)

                  Automata váltóba: automata váltó olajat :-) 9,1 l-t (pl Atf Castrol

                                                                                                   Automatic TQ Dextron)

 

 

Ha esetleg valaki más adatokat tud akkor szóljon!

Nagyjából ennyi. Ezeket az adatokat egy Német honlapról lestem le.

Olajvásárlást pedig akkor úszod meg a legolcsóbban ha innen megrendeled:

 

http://www.formula3000.hu/shop/index.php 

 

Elég nagy választékuk van és 1-2 nap alatt házhoz hozzák. Rádásul fele annyiba kerül náluk az olaj mint bárhol máshol. Böngész egy kicsit, szerintem találsz megfelelőt!

 

Szűrőt pedig innen vedd:

 

http://www.filtercenter.hu/ 

 

Nagyon jó minőségű árút kínálnak ők is, nagyon jó áron.

Én náluk szoktam vásárolni. Honlapon ott van, hol lehet őket megtalálni.  

Remélem tudtam segíteni!

Előzmény: kutisz (423)
kutisz Creative Commons License 2007.01.18 0 0 423
Szeretném a gépemben (RR 3.9 V8 1991, óra szerint 200000km) lecseréltetni az olajat (motor, automata váltó, difi). Milyet vegyek bele? (Sajnos az anyagi erőforrások korlátozottak!)
Kecskemadár Creative Commons License 2007.01.15 0 0 422

Üdv Mindenkinek!

 

Nekünk is szürke hosszú Defink van, de az ki se tette a lábát Lillafüredről az utóbbi másfél hónapban...Szörnyű, hogy az ember nem is gondolná, hogy kapósak az autóink..

Ezek szerint sokkal jobban kell vigyázni, akár otthon a kertben is.

Ha valaki tud tanácsot adni, mi a legcélravezetőbb védekezés, hát biztosan mindenkit érdekelne!

Mindenesetre mi  figyelünk itt a környéken a fehér Defi miatt is!

Jobb új évet mint a tavalyi volt! (Bár úgy tűnik elég rosszul kezdődik...)

soonó Creative Commons License 2007.01.14 0 0 421
Szürke hosszúból nem lehet túl sok, és nem mi voltunk, tehát szűkül a kör :(
Előzmény: Alfred (419)
altefnegy Creative Commons License 2007.01.13 0 0 420
Vidám. Azért valahogy fel kéne már tűnni ezeknek valahol...
Előzmény: Alfred (419)
Alfred Creative Commons License 2007.01.13 0 0 419

www.mlre.hu

 

Landroverfórum bejegyzés:

 

" Guriga S3 2007.01.13 - 08:58 Üdvözlök mindenkit!
Már egy ideje nézegetem a honlapot, de eddig még nem írtam a fórumba. Már csak azért sem, mert nem voltam Land Rover tulajdonos. Négy napja viszont teljesült a gyerekkori álmom, és vettem egy Series III 88-ast. Ebben eddig semmi különös sincsen, mások is beleszeretnek egy típusba, amelyre csak később tesznek szert. Az autóról annyit, hogy eléggé lepukkant, sok javítanivaló van rajta. Többek közt az ajtó sem zárható kulcsra. Ennek ellenére az utcán parkoltam vele, gondoltam másnak nem képvisel akkora értéket. Mivel Budapest legbiztonságosabb kerületének kertvárosi részén lakom, biztos voltam benne, hogy nem lehet semmi probléma, ha nem hozom be a kertbe. Aztán a szomszédom szólt, hogy tegnapelőtt éjjel látta, hogy egy négy fős társaság nyitogatta az ajtaját, beszálltak, vizsgálgatták. Rögtön megnéztem, nem rongálták -e meg, szerencsére nem történt semmi baj. Azért ennek hatására úgy döntöttem, hogy behozom a kertbe az autót, nehogy baj legyen belőle. Ma éjszaka aztán már a kertemben volt. Elég nagy pofáraesés lehetet a négy "barátomnak", akik ma éjjel visszatértek vontatási céllal egy szürke hosszú Land Roverrel. Hát igen, nem a kigyúrt kopasz béemwés vagy audis akarta megfújni az autómat, hanem egy Land Rover-es "kolléga". Én eddig nem tartoztam a Land Roveresek köreibe, hiszen eddig nem volt még soha ilyen járművem. De azt hallottam, hogy nagyon összetartóak, segítik egymást, és egyáltalán örülnek egymásnak. Remélem, hogy így van, és ezúttal a négyfős különítmény volt az, akik csak erősítették a szabályt. "

Alfred Creative Commons License 2007.01.05 0 0 418
Nagy Sanyi autója:
HLN403
SALLDEMC8BA253385
Land Rover 110
altefnegy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 417
altefnegy Creative Commons License 2007.01.05 0 0 416

Ilyen kilincsest (vagy zár nélkül). Ez nem passzol az évjárathoz.

 

 

Kilincs
Előzmény: Alfred (415)
Alfred Creative Commons License 2007.01.05 0 0 415
Minden valószínűség szerint az autót szétbontják, és a frissen piacra dobott valamelyik GES-es lehasznált kétszemélyes 110 HCPU alvázára teszik át, aztán pedig fel fog bukkanni valamelyik kereskedésben.

Tehát, ha valaki valamelyik kereskedésben lát '95-'96-os 110-es ötajtós 300Tdi Defendert, de BENYULÓS, FÜLES kilincsest, azonnal sikítson!!!

Előzmény: altefnegy (414)
altefnegy Creative Commons License 2007.01.04 0 0 414
:(((((
Előzmény: Alfred (413)
Alfred Creative Commons License 2007.01.04 0 0 413
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MA HAJNALBAN AZ ETELE TÉR MELLŐL ELLOPTÁK NAGY SANYI FEHÉR SZÍVÓ DÍZEL ÖT AJTÓS 110-ESÉT!

AKI HALLOTT ÖSSZETÖRT DEFENDERRŐL, AMIT ESETLEG OLCSÓ, FEHÉR ELEMEKKEL JAVÍTANAK, VAGY MOST ELADOTT GES-ES AUTÓT ÚJÍTANAK FÖL, VAGY BÁRMILYEN HASZNÁLHATÓ INFORMÁCIÓVAL RENDELKEZIK AZ JELENTKEZZEN NÁLAM, AZONNAL TOVÁBBÍTOK MINDEN HÍRT A SANYINAK!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
papsayt81 Creative Commons License 2007.01.03 0 0 412

Üdv!

 

Lozsátol szeretném megkérdezni, hogy szeretnék vásárolni egy Range 4,6 HSE -t de vásárlás előtt szeretném elvinni állapotfelmérésre hova vigyem? Várom a választ akár e-mailen is! Előre is köszi!

kutisz Creative Commons License 2007.01.02 0 0 411
elf:
Köszi a segítséget!
elf Creative Commons License 2007.01.02 0 0 410

Fékcsővet(amíg a rugó gyári és nincs alatta pogácsa9 SZERINTEM még nem kell cserélni.

De ez rögtön kiderül amint felemelitek az autót egy csápos emelővel, és figyelitek mennyire feszül a fékcső.

 

A gátlókat kézzel össze kell nyomni(ezeket még lehet, kisnyomású gáz van bennük) és össze kell hasnolítani az összenyomott hosszúkat a gyárival.

Ha több lehet gondolkodni a bakok átépítésésn, nehogy a gátló legyen a futómű felütődésének a határa.

 

Előzmény: kutisz (409)
kutisz Creative Commons License 2007.01.01 0 0 409
Elf:
A neten láttam hirdetni Pro Comp ES9000 gázos lengéscsillapítót (26 font/db). Ez elvileg kb.5cm emelést tenne lehetővé a későbbiekben. Ha most nem akarok az emeléssel foglalkozni, a lengéscsillapítók beszerelésénél min változtassak még? (tehát már most cseréltessem ki a fékcsöveket is, és szereltessek be nagyobb felütődésggátló gumibakot?)
Lozsa Creative Commons License 2007.01.01 0 0 408
Bocsi, de épp szolgáltatóváltásban vagyok, nincs netem... Amint lesz akkor jövök és válaszolgatok, ha van mire.
elf Creative Commons License 2007.01.01 0 0 407

A lengescsillapito magatol nem emel, csak megadja a lehetosegét az emelésnek.

A rugók vagy a "pogácsák" emelnek. 

 

5 cm emelésnél cserélni célszerű pl a fékcsöveket. A gyáriakkal is elegy az autó, csak nem nagyon egészséges ha zongorahúrként feszülnek maximális kirugózáskor.

 

Hosszabb gátlók esetében az összenyomott hossz is több lehet. Ha ez a gyári érték fölött van, célszerű a futómű felütődését határoló gumibakokat is lejjebb tenni, ill nagyobbakat fölszerelni.

 

Nagyobb emelés beavatkozik a futómű szögeibe, és ebből lehetnek problémák.

De ez korrigálható emelet autóhoz való(utángyártott) első lengőkarok beépítésével.

 

 

Terepre a legjobb a kétcsöves olajos, vagy alacsony nyomású gázos gátló. Pl a Procomp.

Aszfaltra az egycsöves magas nyomású gázos. Pl a koni.

 

Kemény gátlóktól "sportosabban" megy majd az autó. Kevésbé dől kanyarodáskor, és jobban ráz.

 

 

Előzmény: kutisz (406)
kutisz Creative Commons License 2007.01.01 0 0 406
BUÉK Mindenkinek!
A Range Roveremen meghalt a jobb hátsó lengéscsillapító. Legolcsóbb megoldás az lenne, ha mind a két hátsót gyári olajosra (Armstrong) cserélném, de gondolkodom, hogy gázos lengéscsillapítókat szereltetnék be (milyet érdemes?). Mennyiben fog megváltozni a vezethetőség, az utazási komfort? Láttam az interneten Procomp lengéscsillapítókat, a leírás szerint ezek 5cm-t emelnek is. Ezeknél a lengéscsillapítókon kívül mit kell még cserélni? Angolul jól tudóktól szeretnék segítséget kérni az alábbiról (Britpart Super Gaz Shock Absorbers):
<a href="http://www.britpart.com/NewsStory.asp?NewsRef=67" target="_blank"></a>
Köszi!
thoosh Creative Commons License 2006.12.21 0 0 405

Jó, igazad van Alfred. Nekem 3x kell a kormányműhöz :-)

Előzmény: Alfred (404)
Alfred Creative Commons License 2006.12.21 0 0 404
Lozsa:
Most, hogy mindenkinek elmondod, hogy hogyan kell megjavítani a Landikat, küldhetnél szerszámokat is hozzá - ímélben! ;oD
Nekem pl. egy ötvenvalahányas csőkulcsot az első kerékagyanyához!
Előzmény: Lozsa (403)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.21 0 0 403
Szívesen. Terepváltó tetején van egy kis kapcsoló ami a tolatókapcsolóhoz hasonlóan jelez vissza. Ha beteszed a diffizárba, akkor úgy tudod kipróbálni, hogy jól alászedett kormánnyal lassan fordulsz és kb egy fél kör után ha bent van akkor érezni fogod, hogy egyre nehezebben tud menni az autó (aszfalton) mert megfeszül. Persze terepen megcsúszik ilyenkor a feszülő kerék és nem észrevehető. Néha kell egy kis mozdulás az autónak ,hogy bevegye.
Előzmény: Ivwi (401)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.21 0 0 402
első vagy hátsó? Amúgy szinte biztos, hogy nem a diffi kotyog hanem a bordák lógnak a féltengelyeken. Egyébként természetesen nálunk lehet :))) Az ár attól függ...
Előzmény: b_nagy (400)
Ivwi Creative Commons License 2006.12.21 0 0 401

Mester úr!

 

Úgy eltünt a Fiatos kolegával, hogy nem tudtam elköszönni! Ejnye.

Sóval, köszi a munkát!!

Elfelejtettük megkukkantani, h miért nem jelez a difizár a műszerfalon. említetted, hogy lehet, hogy vmi kapcsoló rossz, vagy kiégett a visszajelző lámpa. Ezektől függetlenül be kéne, hogy kapcsoljon, ha oda váltom a váltót, ugyi?? Esetleg bekapcsolás után van egy kis idő, (megtett út) miután összekapcsolódik? Esetleg ekkor gyulladna ki a lámpája is, mert menni nem mentem vele zárt difivel, csak beraktam, és kivettem:)

 

Üdw: Ivwi

(kollegádnál hagytam némi ösztönzőt, remélem megkaptad)

Előzmény: Lozsa (392)
b_nagy Creative Commons License 2006.12.19 0 0 400

Üdv Lozsa

 

Kössz a tippet, ki fogom probálni.

Tudnál abban segíteni, hogy hol lehet kihézagoltani vagy felújítani Discovery 300TDI difit? (kotyog egy kicsit)

És kb mennyiből jön ki?

 

Üdv: B_Nagy

Előzmény: Lozsa (399)
Lozsa Creative Commons License 2006.12.18 0 0 399
Két dolog lehet: vagy a gyújtáskapcsolóbetét van a halálán, vagy pedig az önindító behúzótekercse. Kipróbálható, hogy hidegen egy darab vezetékkel adsz a tekercsnek áramot, és ha azonnal reagál akkor gy.kapcs. Amúgy fele-fele az esély, egyik sem ritkaság.
Előzmény: b_nagy (397)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!