Elf, a Te generátorod más, mint az enyém. A tiéd sokkal zártabb, az enyémnek az első-hátsó pajzsai szanaszét vannak lyuggatva a hűtés miatt, tudod, ez a nagyobbik, a 110Amperes.
A fervill felújította, kibírt fél évet, az első komolyabb sarazás után megnyúvadtak a csapágyak. Szerelő ismerősöm kivette, szétszedte, rakott bele normális csapágyat. Valami szemét gagyi kínai csapágynak csúfolt moslék volt benne "by FerVill".
Elektronikát tekintve lehet, hogy baromi jók, isten adja, hogy a diódahídjuk elmenjen úgy 250ezer km-t, mint a gyári tette, de hogy a csapágyaik nem valók terepjárókba, az ziher. Egy személyautóba még csak-csak, ahol nem kapnak sarat, dzsuvát az arcukba, de ez nem az a kaliber.
Egyébként meg bagóért árulják a 110Amperes GYÁRI generátort. Landy Anikó valami 50pénz körüli összeget mondott rá.
A difizar karjaval csak egy rugot feszitesz elo, akkor kapcsol igazabol amikor megfelelo pozicioba ernek a ko"rmo"k. Vagyis ha a kapcsolas utan mesz kicsit, tolatsz, kanyarodsz, kuplungolsz be kell kattannia.
Generator felujithato, az enyemet pl a Ferr-vill csinalta, de a Tie panaszkodkott rajuk. Az o autojahoz pl a Landy-carnal volt uj generator kb annyiert mint egy nagyon alapos felujitas. De hogy mennyire van oda cucc, az csak megbontas utan derul ki.
Altalaban nem szokott gond lenni a felujitott darabokkal, igazaobol mindenki inkabb javitja a generatorokat es nem csereli.
Kezdődő generátorhibám van, ha jól hallom a csapágya kezd rettentően nyikorogni, félek, hogy gondol egyet és beáll. Ez egy 98'-as Disco 300 Tdi.
Mit tegyek?
Érdemes a felújításával foglalkozni?
Ha igen akkor hová vigyem, ahol meg is várható esetleg, vagy ha nem akkor hol lehet jó áron hozzájutni egy újhoz, és melyik verzió kb. mibe fáj a pénztárcámnak??
Más:
Diff zárat kapcsolok a válltón, és nem jelez vissza a műszerfalon (égő jó), mi lehet a bibi?? Hogy tudom leelenőrizni, hogy bekapcsol e egyáltalán, és csak a visszajelzéssel van baj, vagy tud olyat produkálni, hogy egyáltalán be se zár??
Levettük az ökölfejről az egész hóbelevancot. (ökölfejszimmering levesz, felső függőcsapszeg kivesz, alulra kibillenteni az egész féltengelycsonkállványt).
Aztán kivettük a féltengelycsuklót, és a féltengely így fel-le tudott kotyogni a bronzperselyben, ami elméletileg megvezetné-támasztaná.
Nem igazán értm, hogy gondolod azt hogy fel-le? Pontosan melyik részén a féltengelynek? Bár igazából sehol sem lóghat fel-le, max hosszában de úgy is csak addig amíg nincs teljesen összerakva. Mindenhol meg van "támasztva".
Most fogunk első hidat cserélni, mert nagyon gyanús, hogy a régi görbe.
A hosszú féltengelynek ugye csak ki-be szabad lötyögnie, fel-le semmi szín alatt nem, ugye?
Mer az enyém lötyög.
Valszeg ettől feszül be, majd törik el rövid idő alatt a féltengelycsuklóm is rendszeresen, jól sejtem?
(meg valszeg a lötyögő féltengellyel együtt lötyögő féltengelycsukló rázza a kormányt is, mert már minden gömbfejet, lengéscsillapítót, és kormánylengéscsillapítót is kicseréltünk, és a gumik, felnik is rendben vannak)
Igen, ezt a kettőt tudtam. Az egyik helyen nagynehezen felvették, elég horror árat mondtak, a másikon meg azóta is hívnak vissza... A multirak meg nem aktív weboldal... Hát ilyen szomorú a Land Roverek világa??? Jaaa! Nincs nagyon alkatrészkereskedés, mert ritkán kell :) Holnap megpróbálom a multirakot -ot felhívni. Köszi!
Üdv Mindenki! Komplett olajcserét végeztettem a gépen, azonban lett egy problémám! (Nem biztos, hogy az olajcserével függ össze.) Fémes, csörgő hang hallatszik az automata váltó környékéről (főleg alapjáraton), és a helyi szerelő nem tudta bezonosítani a hang helyét (hiába, ez vidék!). Az olaj az előírt minőségű volt. Félek, hogy a váltóban adta meg magát valami. Esetleg ötltek?
Defi, RR Rave, ill. Microcat . Teljes alkatrész katalógusok, service manual, workshop manual, meg amit akartok. Daemon Tools-al virtuális CD- meghajtót kell installálni, utána mehet minden. A letöltéseknél teljesen részletes adatbázisok. Üdv mindenkinek!
A történet ennyi: Délelőtt telefonáltak a bicskei rendőrkapitányságról Nagy Sanyinak, hogy megtalálták az autóját, és egy járőr őrzi az Etyek melletti Botpusztán, ami egy orosz katonai laktanya volt, most pedig lakóteleppé alakították a tisztiházait. A rendőrök meg úgy találták meg, hogy a lakók megunták, hogy a cigányok már egy hónapja ott parkolnak a lopott autóval, ezért kihívták a rendőrséget. A Land Rovernek kihúzták a zárát, a kormány burkolatot alul letépték, a gyujtáskapcsolót egyben letépték. Sajnos a bal elejével valószínűleg tuskónak mentek, de olyan sebesen, hogy az alváz a bal első kitámasztó rögzítésénél megrogyott, ezért a bal első ajtó sem záródik teljesen. Az ütközéskor repülhetett ki a jobb első lámpa is, összegyűrődött a jó erős galvanizált lökhárító, és a bal első sárhányó, valamint most az első híd beleér a panhard rúd baloldali felső rögzítésébe. Végül is a helyszínelés után kapott öt liter gázolajat, húztam két percet, aztán saját lábán ment haza. A vicces az, hogy Nagy Sanyi állította, hogy soha nem megy kilencvennél gyorsabban, hát kiderült, hogy kicsit csal az órája, mert százöttel repesztett előttem az autópályán! :o)
A képeken látható a rendszám nélküli utánfutó is, kifejezetten rafinált megoldással. A környékbeli erdőkben használnak ilyen lopott autókat a cigányok, és ott menekülnek a rendőri üldözések elől. A pótkocsi kapcsolókarjára ráütnek egy darab - ez esetben kipufogó - csövet, annak a végére egy madzagot kötnek, arra egy MTZ traktor hidraulika cső darabját kötik. Amikor a keskeny erdei úton suhannak a lopott autóval, teli lopott holmival, és már-már utólérik őket a rendőrök, akkor megrántják a madzagot bent az utastérben, mire a pótkocsi leakad, és a közegek percekig cibálhatják el az útból, közben meg a cigányok jól kereket oldhatnak...
Üdv Mindenkinek! Szomorú vagyok, mert valószínűleg meg kell válnom az autómtól! Olyan munkahelyem lett, ami nulla szabadidővel jár, és így nem lesz időm foglalkozni vele, azt meg nem akarom, hogy csak úgy álljon a garázsban. A gép RR 1984/1991 3.9V8, óra szerint 190000km-rel. Én augusztusban vettem, de nem mentem vele 3000km-t. Amit megcsináltattam rajta: üzemanyagszivattyú kicserélve, hátsó ablak kicserélve (a keret is tökéletes állapotban van, semmi rohadás), gyujtéselosztó, kábelek, gyertyák cserélve. Motorolaj, olajszűrő, váltóolaj, difiolaj frissen cserélve. Minden ékszíj frissen cserélve (macskakaland), belső tetőkárpit cserélve. Amit még kellene: jobb első sárvédő meghúzva, azt cserélni kellene, bal első teleszkóptorony elrohadva, cserélni kellne (ezt, és a másik oldalra valót is tudom adni hozzá újban). A gyújtáson kellene még állítani egy kicsit, de ezt nálunk senki sem vállalta (sajnos ez vidék!). Tie egy régebbi hozzászólásában említette, hogy ismeri a kocsit, talán az előéletéről is tud valamit mondani. Én a rövid együttlét alatt meg voltam vele elégedve. Ha valakit érdekel: kutisz kukac vodafone.hu