Sziasztok! Az MK2-es fókim bal hátsó ajtóba szerelt hangszórója nem működik. Meg kellene néznem, hogy mi a gond de még nem bontottam az ajtajait. Tud valaki szétszerelési tanácsot adni?
Mennyire gáz kicserélni a gyújtógyertyákat 1.6 tdci-ben.Szerelöm Azt mondta hogy ha nem muszáj ne cseréljük ki mert könnyen beleszakad és akkor ki kell fúrni,ha meg nem tudják kifúrni akkor hengerfej csere.Volt már valakinek ilyen ?
Én jellemzően lábra és szélvédőre nyomatom a szellőztetést, jellemzően a legkisebb ventillátor fokozatban. Ezt találom a legkevésbé zavarónak. Van szellőzés, kezeli a párásodást is, mégis, alig érzékelhető. "Középső" befúvók inkább csak fűtés esetén.
Nekem eddig minden autómban lebegést-vibrálást okozott a hátsó ablak lehúzása (csak kombi-jaim voltak-vannak már vagy 20 éve - Omega, Nubira, Lacetti, Focus mk3, Omega és Nubira között egy 5-ajtós XM, de az dettó).
Kizárólag párásodás rövid idejű megelőzésére/megoldására, gyors áthűtés segítésére használom, kis sebességnél.
Olaj, olajszűrő és légszűrő 10 ekm-enként, együtt. (kb 3-havonta)
Pollenszűrő 30-nál volt, és majd 60-nál lesz. (9 hónap, majd további kb 8 hónap)
Az első gázolajszűrő csere 40-nél volt (hagytam magam lebeszélni róla 30-nál, amikorra terveztem), de hogy rendezzem a soraimat, 60-nál ismét lesz, és utána 30-anként. (kb 1 évesen, majd nem egészen 1,5 évesen)
Mivel én szinte pontosan 3-havonta nyomok erős 10-11-eket (havi kb 3,5-öt), évente 4 x szervizelek. (Mostanság kicsit még feljebb ment, november 5-én volt garis vezérlés csere, azóta erős 1 hónap alatt belement 6200 km, de a decemberi és januári leülés ezt talán ellensúlyozza majd valamelyest)
A 14 hónapos 49 ekm-es korban gariban végzett vízpumpa+vezérlés cserénél természetesen nem volt cserélve a hűtőviz, ez még nem is foglalkoztat.
a hátsó ablak (mármint az, amin hátrafelé kinézek) felfröcskölése minden csapott hátú autó jellemzője. ha kapnak egy kicsi farkincát, akár csak húsz centit, már nem csapja össze a hátsó ablakot.
a hátsó ajtókon levő ablakok lehúzása kellemetlen 10-15 hz-es "lebegést" indít az utastérben, amit rosszul bírok, és mindig győzködnöm kell ha gyerekeket viszek hátul, hogy ezt ne (úgy látszik, őket nem zavarja). de ez a "lebegés" még sokkal rosszabb, erőteljesebb volt a kombi astrában.
a ventillátor pedig nagyon penge, lehet például lábra fújni és akkor nincs huzat. hm?
Nem szuszogok :). Nem bírom a huzatot, de ha csak simán fújja be a levegőt, attól is kezd fájni a fülem. Az ablakot sem szoktam leengedni. Az egész autó aerodinamikai kialakítása az utasok szempontjából katasztrófa. Előtte Escortom volt, ott teljesen le lehetett tekerni az ablakot és nem csapott be a levegő, a hátsó ablak nem lett poros, de még esőben sem vizes. A Focus hátsó ablaka 100m után retkes lesz, a négy ablak közül pedig egyet sem lehet úgy lehúzni 2cm-nél jobban, hogy a levegő ne vinné le az ember fejét tőből. Tettem légterelőt az ablakra, de míg a szélzaj hatványozottan megnőtt, a levegő ugyanúgy becsapódik.
"Budapest meg agglomeráció". Nekem is, csak én nem használom a légbefúvást. Ha nincs áthúzva levegő a pollenszűrőn, akkor 5 év múlva is olyan, mintha dobozban lett volna :).
A fékfolyadék és hűtővíz az a kategória, hogy szinte le kell fizetni a szerelőt, hogy hajlandóságot mutasson elvállalni a cseréjét. Lehet, én vagyok puhány, de vezérlés és vízpumpa csere után sem cseréltek nekem hűtővizet kérésre sem. Jó az még, áááá nem kell, nem szabad stb. A fékfolyadék dettó ez.
Az etis karbantartási tervezet meg már ott bukik, hogy az olajcserétől a szűrökön át az ember mindent előbb cserél, vagyis pl. egy 120 ezres szerviz értelmét veszti, mert az már le lett futva valamikor 70-80-110 ezer km körül apránként. Sokszor a levegőszűrő és motorolaj csere sem esik egy időpontra. Én olajat tavasszal cserélek, levegőszűrőt meg ősszel. Pollenszűrőt meg hát... ha már lebontottam mindent és megnéztem, akkor kicserélem alapon, de amúgy nagyon ritkán, mert a keringető ventilátort nem nagyon szoktam használni. Öt év múlva is patyolat tiszta, tehát hiába a csereintervallum, nem cserélek.
Az etis tervezet a hanyag autósok vakvezetője, vagy a gépjármű flotta felelős HR kisasszonyé.
Írd be, hogy "etis ford", és találsz olyan "hivatalos" oldalt ( https://www.etis.ford.com/ ), ahol az alvázszám beírásával megtalálod a szervizutasításokat (mérföld, vagy év).
Üzemanyagszűrő 60ekm/3 év, de nem célszerű betartani, jobb 30-40-enként.
Fékfolyadék szerintem 40 ekm/2 év.
Váltóolaj szerintem hivatalosan "élettartam feltöltés", de én ebben nem hiszek, szerintem 200-anként célszerű.
(Éppen most 8 éves, 250-et futott Chevrolet Lacettimet vittem be Opel márkaszervizbe átvzsgálás és vizsgáztatás okán. Hibajelenség volt, hogy a sebességmérő és kilóméter kijelző nem működött. A hibát a váltó jeladójában találták meg. Ezzel együtt azt is észrevették, hogy a váltóolaj teljesen "szétesett", olyan volt, mintha vizes lett volna. Cserélni kellett. Pedig nem is mondtam nekik, hogy éreztem, mintha a váltó melegen teljesen "felkeményedett" volna, váltáskor alig tudtam sebességbe behúzni, komolyan erőltetni kellett - 1,5 éve nem én járok az autóval, hanem feleségem, én csak néha ülök át a Focus mk3 1.6 TDCI-ből).
Tudnátok-e nekem segíteni abban, hogy a vezető oldali ajtón a kilincs előtti fekete kapcsoló (nem a közpönti zár) mire szolgálhat!? Nyomkodtam már rengeteget és még nem sikerül kiderítenem, hogy mi lehet a funkciója. Előre is köszi.
van egy ford focus98 1,6 16 szelepes váltót kell benne cserélnem mert szétment az 5 sebbessrg, találtam egy teljesen azzonossat de az 2000 évjáratú, beletudom rakatatni azt is?
Kb 1 hónapja sikerült beleszeretnem egy 2006-os évjáratú 1.6 TDCI 90Le Ford Focusba. Meg is vásároltam, előtte sose volt Fordom, de nem bántam meg, tetszik az autó. Az eladó elmondása alapján nemrégiben cserélták a kettős tömegű lendkereket. Sajnos én úgy érzem, hogy ez nem így van, mert most előjött egy kis probléma. Miután beindítom az autót alapjáraton mocorog a motor a motortérben és bent ülve érezető is ez a probléma, sőt tegnap mikor hazaértem éreztem egy kis égett füstös szagot, ami szerintem a kuplung lehet. Kíváncsi lennék, hogy mi a tapasztaltabb, hozzáértőbb Fordosok véleménye a jelenségről?! Illetve érdekelne, hogy hol lehet kedvező áron jó állapotú bontott szettet beszerezni hozzá?!
Ha az aktus azzal zárul, hogy a vételár átadásával egyidejűleg az eladó a kezedbe nyomja az autó forgalmiját, ami a te nevedre szól, akkor nem látom, hogy hol van a vevő kockázata. (Nem állítom, hogy nincs, csak nem látom.) Az idézett cikkben arról szólt a sztori, hogy az ember megvette az autót, aztán ő maga elment átíratni a saját nevére - és ezen a ponton intett be neki az okmányiroda. Mivel az adásvétel már megvolt, a pénzt pedig kiadta a kezéből, futhatott a pénze után.
Arra mondjuk figyelni kell, hogy ha mindent megbízással intéznek, akkor rendben legyenek a papírok. Az illetékek, díjak befizetéséről szóló csekkszelvények meglegyenek, mert ilyen módon is volt már csalás (erről is jelent meg cikk).
Én anno a Budaörsi úti kereskedésből vettem Belgiumból behozott autót. Teljes ügyintézés volt. Az adásvételin ha jól emlékszem akkor a kereskedés volt feltüntetve. Az előleg kifizetése után elkezdték a papíroztatást és két nap múlva vehettem át az autót. Üzembe helyezve, vizsgával, eredet vizsgáztatva, forgalmival. A törzskönyv talán később jött meg postán. Nem volt gond semmivel, de ez nem mérvadó természetesen. Éppen most volt egy Totalcar cikk, ahol egy kereskedésből vett valaki autót. Hiába volt figyelmes és körültekintő, mert mint utóbb kiderült, a cég felszámolás alatt állt és így egy olyan autót vett már az illető, amit elvileg már lefoglaltak, mint cég vagyont. Érdemes tehát megnézni, hogy a cég nem-e áll felszámolás alatt pl.! Ennyit tudok hozzátenni a kérdéshez.
Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Mire kell figyelnem, ha mondjuk kint a Fehér úti használtautósoknál szeretnék autót venni? Ott a legtöbb autó külföldről behozott, nincs még magyar papírja. A múltkor voltam ott nézelődni, és az eladó úgy mondta, hogy ők mindent elintéznek, műszaki lesz a kocsin, regadó befizetve, stb. Adásvételi azt mondta nem lesz, valami német szót mondott, hogy azt a papírt kell megírni. Ez normális ilyen esetekben? Vagy kezdjek gyanakodni valamire? Eredetvizsga ezekre lesz, lehet kérni, csinálni? Az autók egyébként szép állapotban vannak a telepen, az árak is rendben vannak, csak ez a "nepperkedés" kicsit elbizonytalanít. Vagy csak én vagyok túl gyanakvó és ez teljesen normális folyamat ezeknél? Bocsi, a sok kérdésért, csak nem szeretném, ha utána lefoglalnák az autót amit veszek. Megköszönöm előre is a válaszokat, tanácsokat. Nándi
Most így belegondolva, tempomattal gyorsítva valóban jól húz. Ha pöckölgetem a + gombot, akkor húz egyenletesen. De ezt már hallottam mástól is, hogy utóbbival gyorsul a legjobban.
3 évesen került hozzám és 6 éve járok így vele. Rákérdeztem, - ez ilyen -, azt mondta a szerelő. Nem ültem még másikban, nincs összehasonlítási alapom. Elfogadtam, hogy a szoftverek, vezérlés felülbírálja az én cselekedetemet.
Erre még nem is gondoltam :)! Én sosem láttam még kormolni az autót nagy gázadásra sem, de belegondolva a kipufogó végem is fém tiszta sok év után is. De legalább nem is megy :). Az előbb említett gyorsítás nagy gázadásra, valami egészen mást vált ki. Az autó olyan, mintha megállna. Mint pl. egy benzines hörögne, megszívná magát és fulladna, szóval nem gyorsul. Ha veszem vissza a gázt, akkor van egy pont, ahol már érezhető a gyorsulás. Szóval csak minimális gázzal, aprón adagolva tudok gyorsítást elérni, nagyobb gázra letilt. Viszont nem füstöl sosem. Gondolom a villany gázpedál és a környezetkímélő program vezérli ezt így le.
egy ismerősöm a 2.0 mondeójából szereltette ki a DPF-et mert indokolatlanul gyakran regenerált (tényleg, 100-120 kilométerenként, sok diagnosztikai szoffert akasztott rá, méregettük, irigyeltem is, mennyivel több adatot ad a mondeó fedélzeti számítógépe). A sok regenerálástól folyamatosan 8-9 liter volt a fogyasztása (miközben maga a DPF szemre szép szürkésfehér volt == nem ragacsos a koromtól). Kis illegális hekkelés, most nincs DPF, van viszont permanens szarcsík az autó hátulján...
Üdv urak. 1,6 tdci focus évjárattól függetlenül a 90 lovas DPF nélküli? Illetve konkrétan a 2009-2012 évjáratú modellekre lennék kíváncs ilyen szempontból.
A 9339. hozzászólásban, nem rég írtad, hogy új tulajdonosa vagy egy mk2-nek, és 1000 km-t mentél vele.
Most pedig, hogy "Mostanában mintha egy feszítőgörgő nyüszítene néha napján, és a vezérlés felél is hallok egy nagyon halk visító hangot. Én a vízpumpára gyanakszom."
Amikor megvettem, a turbóból a kifelé jövő cső el volt törve a csatlakozónál. Azt kicseréltem, azóta csendes a turbó. Mostanában mintha egy feszítőgörgő nyüszítene néha napján, és a vezérlés felél is hallok egy nagyon halk visító hangot. Én a vízpumpára gyanakszom. Ezen kívül egyébként minden rendben van a motorjával. Őszintén eléggé ódzkodtam a dízeltől, de egyenlőre porzitív csalódás!! :)
Két kérdésben kérnék segítséget: Focus MK1 tempomatot hogy lehet megoldani, vagy mik az alapfeltételek egy TDCI-nél, illetve nem tudja véletlen valaki, mi a kábelkiosztás a kormányátvezetőnél? Rajz esetleg? Sajna szokásos kettőből összerakott autót, némi elektromos gányolással.
Szerintem az egyik legnagyobb kockázat abban van, ha külföldről hozott, és/vagy nem, vagy nehezen követhető, azonosítható a múltja.
9 éves, 160-at futott TDCI az "átlagos" alatti használat - gyanús is lehet, elég jó alanyok a visszapörgetésre, pont a strapabírásuk miatt.
Ha garancia lejártát követően (hát, még ha addig is) bizonytalanná válik a szervizek követhetősége, szerintem felejtős.
Szerintem ne nézz semmit műszakilag, hanem nézesd, szakértővel. Ha nem vagy az, hiába kukkolsz, és még a kipróbálás sem sokat mond (neked nem, a szakértőnek igen). Részletes, esetleg mérésekkel alátámasztott állapotfelmérés kell. E mellett jó az igazolható szerviz-múltat (gyanakvó szemmel) felderíteni, és megpróbálni a használati móddal (vezetési stílus, város/autópálya, üzemanyag minőség, ..., ...), javításokkal, az ehhez használt alkatrészek-anyagok minőségével, a szerviz-anyagok minőségével tisztába kerülni.
Volt vezérlés-csere? Mert aktuális, és szerintem ebben nem olcsó.
Ne te nézd, szakértő nézze, te az infókat és dokumentumokat próbáld begyűjteni és átadni neki.
Nekem ugyan ilyen autom van ennyi kilométerrel.Nekem a DPF voltak gondok.Amúgy az auto jól megy és más különösebb gond nem volt vele.Most cseréltem benne aksit mert még a gyári volt benne.Most meg izzító gyertyákat kell majd kicseréltetnem.
Nekem azt mondták hogy a dpf cseréje kb 300 ezer forint körül van.Ugyhogy jól nézesd meg a szerelővel mielött megveszed.Hozzá teszem én mindig költök valamennyit a autora mert sokat használom havonta 1400 km megyek vele.
Nem vagyok szakértője a HDI-TDCI motorknak, különösen nem a DPF-megoldásoknak, nincs is ilyen - a fejlődési folyamatra is rálátást biztosító - tapasztalatom.
Ennek ellenére, olvasmányaim alapján, azt gondolom, hogy jó, hogy "ilyen jutott".
Úgy tudom, hogy az adalékos DPF-et 120 ekm-enként cserélni kell amellett, hogy durván 60-nál feltölteni. És azt hallom-olvasom, hogy a csere meg alsó hangon is kb. 120 eFt.
Ez a CDPF meg, ha szerencséje is van az embernek, meg a használati körülmények is úgy állnak össze, meg a vezetési mód is, meg meg is kap ehhez mindent, akkor jó esetben 250+ ekm-ig (akár 300-ig) is gond-mentes, nem csak gondozásmentes.
Bizonyosan van abban valami, hogy a 2012-ben bejelentett 913-d összetétele már olyan lehet, ami - többek között - a DPF (legyen az adalékos, vagy gondozásmentes) "terhelését" is csökkenti a korábbihoz (913-c)képest.
Még azt is el tudom képzelni, hogy a Ford ügyesebben és máshogy oldja meg a károsanyag kibocsátás csökkentést, neki nem kell hozzá "spéci" C-s (MID-SAPS vagy LOW-SAPS) olaj, így inkább a motor védelmét, és a fogyasztás csökkentését preferálhatja még ezzel is.
De az továbbra is igaz, hogy ezeknek az A5/B5 anyagoknak a "kipufogógáz utókezelő kompatibilitás" tulajdonságát a szakirodalom valamely összehasonlító mérési standardok alapján 0-ként értékeli, miközben a C-s anyagoké, 10-es skálán - ennek viszonylatában is - 6-9 (tehát összehasonlíthatatlanul "jobbak" ebben). (Lehet, hogy ez kellett a C-s olajat ajánló gyártóknak már az Euro5 teljesítéséhez is, különösen kell az Euro6-hoz, de itt már a Ford is C2-t - 950-a - ír elő.)
A 913-c és 913-d szerinti olajok egyaránt "0" értékűek "aftertreatment compatibility"-ben.
913-d lényegesen jobb 913-c-nél az "oxidációs vastagodás"-ban, és valamelyest jobb "kopásvédelem"-ben.
Viszont, ha sűrűn cserélsz olajat, valójában "nincs ideje" az oxidáció okán megváltoztatni a viszkozitását, marad a kisebb javulás kopásvédelemben (6 vs. 7 a 10-es skálán).
Számomra csak az a fura, hogy pl. a PSA által (ugyanezekbe a blokkokba) ajánlott olaj pl. a B71 2290 (2013) vagy a B71 2312 (2013) szabványt kielégítő anyag, ami gyakorlatilag mindenben "lepipálja" a 913-asokat, így DPF-barátsága is sorrendben 6-os, illetve 7-es (MID-SAP, illetve LOW-SAPS), de kopásvédelemben is sorrendben 8 és 9 - szemben 913-ak 6, illetve 7 értékeivel.
Szeretném a véleményeteket kérni. Egy 2006-es 1.6tdci (109le) focust szeretnék venni. Átlagosnak mondható, 160e km van benne (elvileg). Javasoljátok ezt a típusát, vagyis ezzel a motorral való vásárlását? Mik a hátulütői, mit nézzek meg vásárlásnál, milyen apró dolgokra figyeljek? (Persze, ha egyáltalán javasoljátok ezzel a motorral).
Én egy újdonsült Focus tulaj vagyok. Nem régiben vettem meg, első autóként a Kicsikémet. 2005-os, Mk2-es, Ghia felszereltségú, kombi Focusról van szó. Egyenlőre nagyon szeretem, bár nem sokat hajtottam, csupán 1000 km tettem bele mióta nálam van. Érdekelne, hogy mi az amire érdemes odafigyelni az autóval és a szervízelésével kapcsolatban, mik lehetnek a típushibái, ha vannak egyáltalán.
Ennyire nem vagyok büfé olajból, de volt ugye a 2010-ig gyártott, "adalékos" DPF ami az Mk2 dízelekben volt, és a 2011-től jártott, adalék nélküli CDPF, amivel az Mk3 dízeleket szerelték. Az Mk2 fókák utolsó szériájába is került a CDPF-ból -- nekem ilyen jutott (gyermekeim anjának volt 2010-es Mk2 dízel fókája, abban még ott virított az adaléktartály a hátsó kerekek között, az enyémben már csak a helye). Valahol az agytekervényeim között van, hogy a CDPF-es autókhoz újabb olajat javasolt a ford, mint a korábbi, adaléktartályos DPF-ekhez. De pontosabb részletekre már nemléxem...
(legfeljebb a legújabb, 2015-ös TDCI-k esetében, aminek az olaját viszont korábbi TDCI-kbe nem javasolja)
Négy alapvető "gyári" Ford olaj van:
- Ford Formula F 5w-30 - (wss-m2c913-c, A5 5w-30)
- Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30 - (wss-m2c913-d, A5 5w-30)
- Ford-Castrol Magnatec Professional E 5w-20 - (wss-m2c948-b, A5 5w-20)
- Ford-Castrol Magnatec Professional D 0w-30 - (wss-m2c950-a, C2 0w-30)
Van még:
- Castrol Magnatec Professional A3 10w-40 a '98 előttiekbe (benzines és dízel), és Galaxy V6-ba,
- Castrol Edge Professional A3 0w-40 a 2005 utáni RS 2.5-ökbe
- Castol Magnatec Professional OE 5w-40 a Galaxy 1.9 Tdi-be és a benzines és dízel Ka-ba
A '98 utáni TDCI-kbe (az összesbe, egészen a 2015-ös új TDCI motorokig) két anyag egyaránt "jó" (egyik jó, másik jobb):
- Ford Formula F 5w-30
- Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30
Mindkettő mindenféle dpf-es TDCI-be egyaránt jó.
És mindkettő DPF-barát jellege egyaránt "rossz". Az A5/B5 már csak ilyen. Az összes más gyártó a DPF-es turbódízelekbe C-s (közepes, vagy alacsony SAPS) olajat ajánl, még az elvileg azonos motorral szerelt Peugeot és Citroenekbe is (PSA HDI-k) És most már a Ford is a 2015-ös új TDCI motorokba, amit viszont nem javasol a korábbiakba - Magnatec Professional D 0w-30 (wss-m2c950-a, C2 0w-30).
Ez annyira igaz, hogy pl a Ford "Fix ár" szerviz ajánlata az összes ilyen autóra egységesen igaz, és a Formula F 5w-30-at tartalmazza. Tehát, ha én ezt a konstrukciót kérném a kijelölt márkaszervizek bármelyikében, a 2014-es gyártású, CDPF-es mk3 1.6 TDCI-be a Formula F-et raknák, ami egyébként meg is felel a kezelési kézikönyv szerinti olaj-követelménynek (wss-m2c913-c; A5 5w-30).
Nincs különbség a '98 utáni, de 2015-ös motor előtti TDCI-kben, a DPF alapján sem.
Mint ahogy abban sem, hogy minden olyan motorba jó a "jobbik" "Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30"is, amelyikbe az ajánlás a wss-m2c913-c volt.
Tavasszal még jóval olcsóbb volt az olaj. Akkor több időm volt, és (mint mindig) végigmutogatta mivel mit csinált és ford címkés 913C-t kaptam. Akkor említette a szerelő, hogy van jobb ford olaj is, mondtam neki: ha ehhez a típushoz jó, jöhet. Most talán már azt rakta bele, nem tudom biztosan, mert csütörtök este nyolckor tudtam átvenni az autót, siettem is, fáztam is, belefojtottam a szót. De nem is kell ellenőriznem: többek között ezért járok ide hat éve.
2011 végi, 1.6TDCi Mk2 fókám van, de már az adalék nélküli részecskeszűrővel (pár éve beraktam fotókat az Mk2 régi és új DPF különbségeiről)
a 12 eFt-ba már illene beleférjen ekkor a szerviz "felára" is. (ha ezt kaptad, mert ez a "jobbik" "gyári", akkor o.k.)
Az olajszűrő és légszűrő is, simán márkaszervizes, Ford "gyári" árak, bár ezekben nominálisan nincs igazán nagy eltérés.
A 40-ezres szervizre az egyik márkaszervizben bruttó 30-at fizettem, az 50-esere egy másikban bruttó 35-öt. (átvizsgálás, pecsét, 3,9 l Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30 olaj, gyári olajszűrő, gyári légszűrő, leeresztő csavar alátét, munkadíj)
(enyém mk3 1.6 TDCI, nem tudom, lehetnek-e akár komoly eltérések szűrő-árakban)
- márkaszervizben, a legdrágább anyagot kapom/használom (For-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30, ami ott 16.500 Ft/3,9 l - ami egy extrém magas ár), így 1,65 Ft/km
Ha az előírás szerinti 20 ekm-enként lenne csere, akkor már (még mindig márkaszervizben, drága anyaggal) 0,8 Ft/km
Ha 10 ekm-enként, még mindig márkaszervizes áron számolva, de Formula F 5w-30 lenne, akkor kb 1 Ft/km, és ha ezzel, még mindig márkaszervizes áron, de 20 ekm-enként, akkor kb 0,5 Ft/km - A Formula F ekkor is extrém magas - 10 eFt/3,9 l - áron számolva akár 10 e-re, akár 20 e-re.
Beleszámoltad a munkadíjat és a szűrőket is? Mert:
Ezt használják a márkaszervizek is, persze különböző kiszerelésekből (kis hordó, nagy hordó, 1 l-es flakon, 5 l-es flakon) ott, ahol igény/elvárás a 913-d. Ez a Prof. változat elvileg kiskereskedelmi forgalomba nem kerül.
Ennek a nem-gyári - de vele azonos, szintén 913-d szerinti - kereskedelmi változata a "Castrol Magnatec A5 5w-30" (Prof. lemarad), Ford nélküli, csak Castrol arculattal. pl.: http://filterabc.hu/CASTROL-MAGNATEC-A5-5W30-4L
Bármelyik arculatot tekintve is, ez a fenti anyag nincs csak "fordos" arculattal, mert ez megállt a 913-c előírást kielégítő, A5-ös "Ford Formula F 5w-30" gyári anyagnál, és úgy tűnik, legalábbis belátható távon, ilyen "fordos" szüke nem is lesz már - gondolom, a Ford-Castrol arculat helyettesíti, ez a "GYÁRI".
(És mellettük van - még ? - a "szürke" 913-c Ford Formula F 5w-30, mint "GYÁRI", és persze ezt is használják a márkaszervizek is.)
Ezt az EcoBoost-okhoz csinálták, ott követelmény, de mehet (évjárattól függően !!!!, azt hiszem, 2009-től már általánosan) a nem-turbó benzinesekbe is - ez utóbbiakba a 913-c Formula F 5w-30, és a 913-c, 913-d Magnatec A5 5w-30 is.
Szóval, az a mondás szerintem, hogy Ecoboost-ba E 5w-20, nem-EcoBoost benzinesekbe (kivételekkel !) E 5w-20, vagy 913-c, vagy akár 913-d szerinti A5 5w-30, TDCI-be 913-c vagy 913-d szerinti A5 5w-30. Ha valaki nem akar 913-d felé "fellépni", akkor neki van 913-c szerinti "ford" arulatos szürke, akár sima benzinesbe, akár TDCI-be.
Ez igaz a legújabb (2015-ös motor-modell) TDCI-kig, mert itt már Ford wss-m2c950-a, C2-es 0w-30 az ajánlott.
főleg, hogy az autó kilométerenkénti összköltsége kb 40 forint, ebből 20 forint körül van az üzemanyag és csak 1.50 az olaj -- nem biztos, hogy érdemes ennek 1.40-re vagy 1.30-ra csökkentésére törekedni, ha esetleg 100-200 ezer forintos alkatrészek (részecskeszűrő, turbó stb) élettartamát rövidítjük vele.
Igen, Ford Formula F 5W-30 amit használok. Ez a gyári előírás MK2 TDCi-hez. Én ezt veszem hivatalos Ford lerakatból. Nem tudom, hogy ez valójában Castrol, vagy Mannol vagy bármi és nem is olvasgattam még utána. Azt viszont tudom, hogy az olajokat nagyon szeretik hamisítani, ezért inkább veszem a Ford olajat, mint bármi mást kiskereskedésből, vagy netes olaj dílertől.
Én meg nyomatom 10 ekm-enként a Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30-at, márkaszervizben 16.500-ért (azért ez a 913-d vs. 913-c tekintetében kicsit más). Egy olajcseréért (olaj, olajszűrő, légszűrő, leeresztő alátét, munkadíj) most 35-öt fizettem, korábban másik, kicsit olcsóbb márkaszervizben csináltattam, 30-ért.
Fefe1968, Te 3800 vs. 7800 árat jelölsz meg. Utóbbi csak a Ford Formula F 5w-30 lehet, ami egyébként 913-c, annak ellenére, hogy már A5/B5 (csak azt nem tudom, hogy melyik : -08? -10? -12?)
Mi az oka (esetleg az áron felül, mert az egyszerű és egyértelmű), hogy nem a most legújabb pl. Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5w-30, ami wss-m2c913-d megfelelőségű (vagy a Professional kiterjesztés nélküli, de szintén 913-d-s, vagy bármelyik - Shell, Motul, MobilSuper, ..., ... 913-d)?
Az én vízpumpa+vezérlés cserém nem mérvadó, mert hibajelenség elhárítása okán volt.
Elképesztő javulást hozott, amit tovább fokozott a 30 km-es, új vezérléssel tett próbautat követő injektor-tanítás.
De Nálad is érzékelhető volt az új vezérlés? (hangok, menettulajdonságok, fogyasztás, ....?)
Nálam még rátett, hogy a vezérlés cserét követően 3.500 km (de csak 20 nap) múlva, új hosszbordás szíjat is rakattam fel az olajcsere keretében (legyen "egyszerre" - elégnek láttam a szíjat, a tárcsák-görgők-feszítő jónak tűnt).
Tovább halkult, "feszesebb" lett minden.
(Szerintem a vezérlés csere keretében óhatatlanul levett, 50-et futott hosszbordás szíjat nem is lett volna szabad visszarakni, hadakoztam is újért, de azt mondták, ez nincs benne a garanciában - csak azt nem mondták hozzá, hogy ez csak 3500 Ft lenne - így meg, hogy annyira nem hagyott nyugodni a dolog, kifizettem az anyagáron felül további 5000 Ft -!!!! - munkadíjat is)
Már megrendeltem. Valami hordós szintetikus 5w40 volt eddig az 1.4-es Mk1-ben. Kb. 1 litert kellett utántölteni 16e km alatt. Ha az 5w30-at jobban eszi, akkor is lesz bőven utántöltésre a 8 literből.
a fék kapcsán nincs általános tanács, attól függ, milyen úton használod (budapest - münchen, vagy érd - zugló) meg attól, hogyan vezetsz.
futómű: a trabanthoz tudnám hasonlítani: "a Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson" (részlet a Trabant 601 használati utasításából) - ugyanez vonatkozik a focusra is, tehát ha az autót kihasználod határáig, olyan körülmények között adja fel, amikor már nem tudsz mit tenni. ha az ESP ment meg egy kanyarban, vagy az ABS a fékezéskor, már túl messzire mentél.
Egy mk2-es 1.6-os 101LE-s Fóka vásárlásán gondolkodom, 2008-as évjárattól. Nem mai darab, de hátha pont ezért több a tapasztalat vele. A kérdésem a következő lenne:
-Mennyire megbízható a motor? (eltérések akár motórkód alapján)
-mik a típushibái (katalizátor, lambdaszonda, vezérlés, egyéb.)
-mennyire fogynak a fékek, milyen sűrűn kell cserélni?
-történt e a Facelift során technikai változás az autóban, finomítottak rajta, vagy maradt minden, ahogy van?
-mire érdemes vásárláskor figyelni? (futómű,fékek, blabla...)
Szintén diesel és szintén gyári olaj amit használok. Szerintem a 3.800.- vs. 7.800.- forint árkategória még az, ahol simán megadom az autónak a gyárit. Több tízezer, százezer Ft-os alkatrésznél még elgondolkodnék, de inkább ott is a gyárit.
olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy 2-3 héten belül tervezek egy új Transit Connectet megrendelni, mert elég jo ajánlatot kaptam rá.
Pár dolgot válogattam bele: kanyarkövető ködlámpa, tempomat, vonóhorog, LED raktér világítás, ülésfűtés ez a pár apróság ami szerintem hasznos, viszont a kérdésem az lenne, hogy:
Ugye most még EURO5-ös 1,6 TDCi motorok vannak
van e tapasztalata valakinek a 95LE és 5ös váltó Illetve a 115LE 6-os váltórol?
Mennyire jo a fokozat kiosztás az 5-ösnél? Most egy 2007-es 110LE-s transitom van 5ös váltóval, de ennél elég nagy a szakadék a 3ból4be és a 4ből5be való váltásnál tehát ebbe jo lenne egy 6.
Van itt olyan akinek 95LE-s 5-ös váltós autója van??
Köszönön előre is a válaszokat!
Ui.: Szerintetek milyenek lesznek az új 1,5 TDCi EURO6-os motorok?!
Nekem most, 48.800-nál, gariban volt vízpumpa+vezérlés csere.
A szervizben a munkafelvevőtől hallottam, hogy állítólag visszavették ezt a 200-as vezérlés cserét 160-ra.
Fenntartással kezelendő azért, az infó származási helye ellenére.
De én biztosan nem várnék egy ilyen neuralgikus dologgal 200-ig, legkésőbb 120-nál megcsinálnám. És akkor ez még mindig kétszerese annak, amit korábban és más autóknál megszoktam. Értem én, változik a világ, fejlődik a technika és technológia, javulnak az anyagok, ...... ....., de akkor is. Én ennél félősebb vagyok.
Vezérműszíj cserénél nálam a hosszútávú tervezés is döntött. A szerelő azt mondta, hogy elég 160 ezer után. A futásteljesítményem alapján viszont valószínűtlen, hogy az autóba a 160 ezer többszörösét (pl. 320 ezret) teszem bele. A cserét tehát már 120 ezernél kértem, így az új szíj fennmaradó bő 160 ezres élettartamát már kiszolgálja alattam az autó.
Lefordítva magyarra, ha 160-180 ezer km körül cseréltettem volna, akkor az autó egy új szíjjal ment volna a bontóba (valamikor 10 év múlva), így meg legalább tudom, hogy most új a vezérlés :).
Beírod az alvázszámot, és végig tudod nézni, hogy hány kilométernél mi az ajánlott karbantartási művelet. Valahol ott lesz a szíjjal / lánccal kapcsolatos teendő is. (csere / ellenőrzés)
És mennyire gyakoriak az adagolóproblémák? Csak mert a bontott 100 ezer, a felújított Bosch VP30 meg 200 ezer forint. Mondjuk most utánaszámoltam:
[(5,5*20 000/100)*347] - [(7*20000/100)*344] = -99 900 Ft
Ha évi 20e-t megyek, akkor durván 100e forintot spórolok a dízellel a benzineshez képest. Szóval ha csak nem kell adagolót cserélni 2 évente, megéri a dízel (nekem).
A TDDi adagolójával lehetnek problémák, viszont nincs benne magasnyomású szivattyú meg kettős tömegű lendkerék. Ha sokat mész vele (évi 15-20e km felett), akkor megfontolandó a benzines helyett, mert 5.5 l körül fogyaszt. Benzinesből a legkisebb 1.4-es is benyeli a 6.5-7 l-t átlagban. Nekem az van.
Hát nem könnyen,de barátkozom a benzinesek fogyasztásával...(A mostani 22(!) éves Astrám 5,5 l.gázolajjal visz el vegyes használatban,ezért rémisztő a 7-8 l. fogyasztás)
Valahogy benzines Fókát sokkal kevesebbet árulnak ebből a korosztályból :)