Milyen gyakori? Gyakorlatilag normál esetben sosincs. Nem tudom melyik motorról beszélünk, de ha 300-as akkor csak ha a vezérlés elmegy (pl szíjszakadás, lefogazódás stb...) ilyenkor is inkább a szelepemelők hajlanak el amit viszont frankón ki lehet egyengetni, egy két himbatörés pedig nem a világ szerintem. Legalábbis ahhoz képest, hogy más autóknál csúnyán össze tudja gubancolni a szelepeket is.
TD5-ös motornál egy alkalommal volt himbatörés, de az pedig gyári hibás volt egyértelműen.
Magától tuti nem törik l, tehát ez nem az ok hanem az okozat.
Amúgy ha megmondod miféle járgányról van szó akkor segítek, hogy mit vigyél magaddal.
Légszűrőt, kardáncsuklót mindenféleképpen, ill hátsó fékbetétet, mivel a belső sokkal hamarabb kopnak el.
Nekem is most tört el januárban a himbatengelyem. Nekem nem kevés időbe telt, bár én magam csináltam javarészt. Aztán pedig Szíjjártó úr brigádja fejezte be a vezérlés helyretételével.
Szóval arra keresnék választ, hogy mitől lehet ez, és milyen gyakori dolog lehet ez. Fontos lenne tudnom, mert hosszabb időre készülök a messzeségbe, és szeretném tudni, hogy milyen anyagokat készletezzek be magamnak. Meg hogy mire figyeljek, hogy az ilyen dolgokat hogyan tudnám megelőzni...
Nem akarom rontani a bizniszt de szerintem sok lesz az.
Amúgy a himbatengelyes barátunknak üzenem, hogy árakról nem tudok nyilatkozni (nem rajtam múlik), de a határidő az rövid. Ha megvan az anyag akkor max 2 órás meló beállítással együtt...
Szia, én is kérdeznék egyet. 300TDi motor és himbatengely anyagfáradásos törés. Vállaltok ilyet alkatrészbeszerzéssel együtt? Ha igen akkor kb. mennyiért és milyen határidővel? Privát: nyikos kukac freemail pont hu
Elf, a Te generátorod más, mint az enyém. A tiéd sokkal zártabb, az enyémnek az első-hátsó pajzsai szanaszét vannak lyuggatva a hűtés miatt, tudod, ez a nagyobbik, a 110Amperes.
A fervill felújította, kibírt fél évet, az első komolyabb sarazás után megnyúvadtak a csapágyak. Szerelő ismerősöm kivette, szétszedte, rakott bele normális csapágyat. Valami szemét gagyi kínai csapágynak csúfolt moslék volt benne "by FerVill".
Elektronikát tekintve lehet, hogy baromi jók, isten adja, hogy a diódahídjuk elmenjen úgy 250ezer km-t, mint a gyári tette, de hogy a csapágyaik nem valók terepjárókba, az ziher. Egy személyautóba még csak-csak, ahol nem kapnak sarat, dzsuvát az arcukba, de ez nem az a kaliber.
Egyébként meg bagóért árulják a 110Amperes GYÁRI generátort. Landy Anikó valami 50pénz körüli összeget mondott rá.
A difizar karjaval csak egy rugot feszitesz elo, akkor kapcsol igazabol amikor megfelelo pozicioba ernek a ko"rmo"k. Vagyis ha a kapcsolas utan mesz kicsit, tolatsz, kanyarodsz, kuplungolsz be kell kattannia.
Generator felujithato, az enyemet pl a Ferr-vill csinalta, de a Tie panaszkodkott rajuk. Az o autojahoz pl a Landy-carnal volt uj generator kb annyiert mint egy nagyon alapos felujitas. De hogy mennyire van oda cucc, az csak megbontas utan derul ki.
Altalaban nem szokott gond lenni a felujitott darabokkal, igazaobol mindenki inkabb javitja a generatorokat es nem csereli.
Kezdődő generátorhibám van, ha jól hallom a csapágya kezd rettentően nyikorogni, félek, hogy gondol egyet és beáll. Ez egy 98'-as Disco 300 Tdi.
Mit tegyek?
Érdemes a felújításával foglalkozni?
Ha igen akkor hová vigyem, ahol meg is várható esetleg, vagy ha nem akkor hol lehet jó áron hozzájutni egy újhoz, és melyik verzió kb. mibe fáj a pénztárcámnak??
Más:
Diff zárat kapcsolok a válltón, és nem jelez vissza a műszerfalon (égő jó), mi lehet a bibi?? Hogy tudom leelenőrizni, hogy bekapcsol e egyáltalán, és csak a visszajelzéssel van baj, vagy tud olyat produkálni, hogy egyáltalán be se zár??
Levettük az ökölfejről az egész hóbelevancot. (ökölfejszimmering levesz, felső függőcsapszeg kivesz, alulra kibillenteni az egész féltengelycsonkállványt).
Aztán kivettük a féltengelycsuklót, és a féltengely így fel-le tudott kotyogni a bronzperselyben, ami elméletileg megvezetné-támasztaná.
Nem igazán értm, hogy gondolod azt hogy fel-le? Pontosan melyik részén a féltengelynek? Bár igazából sehol sem lóghat fel-le, max hosszában de úgy is csak addig amíg nincs teljesen összerakva. Mindenhol meg van "támasztva".